Auttavatko Jehovan todistajat hädässä olevia ja avuntarpeessa olevia lähimmäisiä?
Onko kokemuksia kuinka
14
568
Vastaukset
- ,,,,
Ei tietenkään! Rahat kerätään ja lähetetään lahkolle amerikkaan. Joskus harvinaisissa poikkeustapauksissa jotain seurakuntalaista voidaan vähän auttaa. Autettavan on kuitenkin oltava ahkera lahkotyössä, muuten ei apua ansaitse eikä saa.
- ihan
samaa mieltä! Kokemusta on suvussa!
- tavoin
kuin muina aikoinakin tuomalla uudet tornin julkaisut.
- salaisuus?
kaverini paini tosi tukalissa ongelmissa. Eräs veli vanhimman neuvo oli rukoilla enemmän..
- Markku_Meilo
Vt-lehdessä oli kirjoitus (sellainen, jossa oli kysymykset alhaalla ja helposti löytyvät vastaukset kappaleissa), jossa opetettiin käännytystyön olevan parasta hyväntekeväisyyttä. Hävettää vieläkin, että naiiviuttani minä sitten toistelin tuota ajatusta kun aihe tuli ovilla esille.
- piin liittyy
Markku_Meilo kirjoitti:
Vt-lehdessä oli kirjoitus (sellainen, jossa oli kysymykset alhaalla ja helposti löytyvät vastaukset kappaleissa), jossa opetettiin käännytystyön olevan parasta hyväntekeväisyyttä. Hävettää vieläkin, että naiiviuttani minä sitten toistelin tuota ajatusta kun aihe tuli ovilla esille.
Käsittääkseni tuohon yleensä liittyy ja jatketaan että loppu (järjestelmäasioille) on kuittenkin niin lähellä, että hyvä jos kerkeää saamaan jonkunkin leijonan korvantaustan rapsuttajiin, lahjoitettu leipä jäisi sitten kuitenkin tuon lopun yhteydessä vain homehtumaan.
- Markku_Meilo
piin liittyy kirjoitti:
Käsittääkseni tuohon yleensä liittyy ja jatketaan että loppu (järjestelmäasioille) on kuittenkin niin lähellä, että hyvä jos kerkeää saamaan jonkunkin leijonan korvantaustan rapsuttajiin, lahjoitettu leipä jäisi sitten kuitenkin tuon lopun yhteydessä vain homehtumaan.
Näin se menee, koska ihmiset eivät kykene korjaamaan kaikkea, on odotettava Jehovaa.
>>...lahjoitettu leipä jäisi sitten kuitenkin tuon lopun yhteydessä vain homehtumaan.
Vuonna 1972 huomautettiin jäsenistölle, että raha menettää pian arvonsa, joten on parasta lahjoittaa raha Vt-seuralle ennen homehtumista. - Repe-Pekka
Markku_Meilo kirjoitti:
Näin se menee, koska ihmiset eivät kykene korjaamaan kaikkea, on odotettava Jehovaa.
>>...lahjoitettu leipä jäisi sitten kuitenkin tuon lopun yhteydessä vain homehtumaan.
Vuonna 1972 huomautettiin jäsenistölle, että raha menettää pian arvonsa, joten on parasta lahjoittaa raha Vt-seuralle ennen homehtumista.>
Saivatko nämä esimerkilliset järjestöihmiset
tuonnenpana jonkin kunniamaininnan vt-seuralta
esimerkillisestä toiminnasta ? - neitoni
Markku_Meilo kirjoitti:
häpiä iso mies !!
Tiiät kuinka paljo JT auttaa kirjaimellisesti ihmisiä eri puolilla maailmaa,alkaa nyppiä sun kyynisyys ja valheet.Mut ei se mittään,kirjottele huvikses,kaikki jo huomaa sun jutut - Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
häpiä iso mies !!
Tiiät kuinka paljo JT auttaa kirjaimellisesti ihmisiä eri puolilla maailmaa,alkaa nyppiä sun kyynisyys ja valheet.Mut ei se mittään,kirjottele huvikses,kaikki jo huomaa sun jutut>>Tiiät kuinka paljo JT auttaa kirjaimellisesti ihmisiä eri puolilla maailmaa,
Todellisuudessa en tiedä, mutta uskon asian olevan näin. Vaan nyt ei ollut kyse yksittäisten jehovantodistajien toimista vaan Vartiotorniseuran opetuksesta.
Jehovantodistaja, joka on valmis auttamaan, on mitä ilmeisimmin henkilö, joka auttaisi vaikkei hänestä olisi koskaan tullut jehovantodistajaa.
Minä olen lukenut ainoastaan yhdestä merkittävästä Vt-seuran avaustushankkeesta, joka sekin oli lähinnä tähdenlento, jonka tarkoituksena oli luoda positiivista julkisuuskuvaa. Toki olen lukenut useista jehovantodistajien suorittamista avustusoperaatioista katastrofialueille. Monissa näissä on valitettavasti kyllä avunsaajiksi valittu mahdollisuuksien mukaan lähinnä jehovantodistajia. Eräskin henkilö kirjoitti kokemuksestaan, jossa kaikkia paikallisia jehovantodistajia oli autettu, niin hän esitti, että auttaisivat muitakin, mutta vastaus oli kielteinen.
Olen myös lukenut kertomuksia tapauksista, joissa seurakunnan vanhimmat ovat kieltäneet avun keräämisen ja antamisen seurakunnan nimissä jehovantodistajalle.
Itse asiassa hyväntekeväisyysjärjestöön kuuluminen saattaa johtaa erottamiseen.
>>alkaa nyppiä sun kyynisyys ja valheet.
Mitä valehtelin ja missä kohdassa? - Markku_Meilo
Repe-Pekka kirjoitti:
>
Saivatko nämä esimerkilliset järjestöihmiset
esimerkillisestä toiminnasta ?>>Saivatko nämä esimerkilliset järjestöihmiset
esimerkillisestä toiminnasta ?
Mulla ei ole mitään havaintoa julkisista kunniamaininnoista tapauksissa, joissa henkilöt on saatu narutettua tekemään maailmanlopun varjolla erityislahjoituksia.
Sen sijaan hyvissä varoissa olevista olen saanut sen kuvan, että nauttivat erityisasemasta, enkä usko sen johtuvan pelkästään siitä seikasta, että ovat rikkaita. - tarkemmin
neitoni kirjoitti:
häpiä iso mies !!
Tiiät kuinka paljo JT auttaa kirjaimellisesti ihmisiä eri puolilla maailmaa,alkaa nyppiä sun kyynisyys ja valheet.Mut ei se mittään,kirjottele huvikses,kaikki jo huomaa sun jututVoisitko kertoa millaista pyyteetöntä diakonityötä ovat Jehovan todistajat tehneet Kauhavalla?
Muuan puukkojunkkari kertoi muutamavuosi sitten minulle tälaisesta avustustoiminnasta, tavatessani hänet lentäjien Juhanuskarkeloissa Kauhavalla. - .,.,,,.
No, millaisella summalla autoit kaveriasi?
- .,..,.,.
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Saivatko nämä esimerkilliset järjestöihmiset
esimerkillisestä toiminnasta ?
Mulla ei ole mitään havaintoa julkisista kunniamaininnoista tapauksissa, joissa henkilöt on saatu narutettua tekemään maailmanlopun varjolla erityislahjoituksia.
Sen sijaan hyvissä varoissa olevista olen saanut sen kuvan, että nauttivat erityisasemasta, enkä usko sen johtuvan pelkästään siitä seikasta, että ovat rikkaita.>>>joissa henkilöt on saatu narutettua tekemään maailmanlopun varjolla erityislahjoituksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3535810- 775233
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484296- 523911
- 523679
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1603371Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1003154Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky473130- 432259
- 492185