MITÄ ALEKDANDER STUBB SANOIKAAN

Tarkkaaja

Kokoomuksen taholta oli kerrottu, että sen tavoitteena on saada Euroopan Unionin korkeaksi ulkopoliittiseksi johtajaksi Aleksander Stubb. Peitellysti kaunistelen kerrottiin kakkosluokan suulla, Jyri Häkämiehen: Jos valinta tehdään Euroopan Unionin jäsenvaltioiden ulkoministereistä, puolueen ehdokas on Aleksander Stubb. Jyri Häkämies syyllistyi myös valheeseen kertoessaan, että Stubb oli ylivertainen muiden maiden ulkoministereihin nähden. On paikallaan todeta, että useimmat ulkoministerit ovat edustamiensa maiden pitkään ulkoministereinä olleita ja heillä on huomattavasti pidempi kokemus, kuin Aleksander Stubbilla. Eikä ole järin helppo ohittaa ainakaan Ruotsin, Ison-Britanian tai vaikkapa Ranskan ulkoministereitä tai niitä monia, jotka ovat olleet nykyisiä aikaisemmin ulkoministereinä. Suupalttius ja ymmärtämättömyys ulkopolitiikan nyansseista on kyllä korostetusti näkyvissä kaikissa Stubbin toimissa. Sekoilu Venäjä-Georgiakriisissä oli vakava vaikka on annettu ymmärtää ettei niin olisi. Aleksander Stubb asettui Pohjois-Atlannin Puolustusliitto Natoon pyrkimässä olevan Georgian taakse, vaikka tämä oli aloittanut sodan. Tämä kertoo myös sen mihin suuntaa oltaisiin menossa Euroopan Unionissa.

Niin mitä Stubb sanoikaan. Hän sanoi, että Kokoomuksen ykkösehdokas on Olli Rehn. Mutta mutta, kun sanotaan, että joku on ykkönen, niin täytyy olla kakkonenkin. Ja tällä hän tietysti tarkoitti itseään Kokoomuspuolueen ehdokkaana.

Monimielisin oikeistolaisin sanakääntein Aleksander Stubb jatkoi: ehdokkaitahan Euroopan Unionin sisällä on 50. Ja käydään peliä, jossa ruletti sitten osuu jonkun kohdalle. Sattumanvaraisesti. Valintaa ei tehdä siis kokemuksen, luotettavuuden, taidon tai henkilökohtaisten kykyjen perusteella. Aleksander Stubb, Jyri Häkämies ja Jyrki Katainen näyttävät luottavan siihen, että Europarlamentin konservatiiviryhmä hoitelee asian. Käydään siis jälleen rumaa pelia Suomen etujen vastaisesti. Tähän me olemme tottuneet Kokoomuksen taholta.

Aikamoista Euroopan Unionin toiminnan arvostelua pyrkyrinkin suusta.

Mitä Aleksander Stubbin olisi pitänyt sanoa, jos hän oli tosissaan hallituksen esityksen takana.
Ei ole muita ehdokkaita, kuin Olli Rehn ja hän ei suostu käymään tätä kisaa.

Suomelle kuulu komissaarin salkku. Tämä on tosiasia. Suomen hallituksen on neuvoteltava siitä, että se saa parhaan mahdollisen komissaaritehtävän. Pitkän kokemuksen perusteella Olli Rehn on mihin tahansa asemaan itse oikeutettu.

3

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KÄYDÄÄN ENSIN

EU-VAALIT kesäkuussa.
      katsotaan sitten MONTAKO ÄÄNTÄ VAALEISSA ON ANNETTU.
      KOKOOMUS pelkää että heidän kannatus laskee näissä vaaleissa.
      PÄÄMINISTERI M.VANHANEN jossain haastatelussa sanonut PELKÄÄVÄNSÄ PIENTÄ ÄÄNESTYS% SUOMALAISILTA..
      SUOMENKANSALAISET toivan hartaasti VAIN että EU-VAALIPROSENTTI JÄISI ALLE 10%PROSENTIN.
      PASKA PUHETTA KOKOOMUKSEN SUUSTA JA KEPULTA EIHÄN EUROOPPAN UNIONI MITÄÄ SELLAISTA MAATA OTTA ULKOMINISTERIKSI JOKA EI KUULU NATOON... MIETIKÄÄ NYT VÄHÄN TARKEMMIN ASIAA PORVARIT...

• oli...

"seksykäs", nyt meillä on "klovnikas"; kokoomuksella on vähän vaihtoehtoja, mutta edellinen menisi kirkkaasti edelle nykyisestä ammattitaidossa.
      Kokoomus yrittää nyt tyrkyttää Stubbia keinoja kaihtamatta joka virkaan, jopa presidentiksi.
      Kuvitelkaa nyt hyvät ihmiset häntä presidenttinä tai EU:n ulkoministerinä?
      Häkämieshän sanoi Kataisen olleen hänen esityksensä takana! Kuvittelevatko he ettei heidän kieroilunsa paljastu kansalle.

• kytääjä

Minä olen ollut jo pitemmän aikaa sitä mieltä että Rehn on käyttänyt kaikki patinsa loppuun, ainakin nykyisessä virassaan. Mutta en luota Stubbin erinomaisuuteenkaan ja nyt näyttää siltä että hakuun tuleva virka menee isoimmille tekijöille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe