Sanotaanhan, että Jumalaa ei kukaan muu ole nähnyt, kuin Jeesus ja joka on nähnyt Jeesuksen on nähnyt Jumalan.
Millainen on siis olevainen, josta Jeesus on ilmenemismuot ja ihmisen käsityskyvyn ulotuvilla.
Onko Jumala niin suuri energia ja niin kirkas valo ja niin suuri voima, että meidän on vain tyydyttävä uskomaan ja iloittava siitä, että saamme tuntea Jeesuksen, joka on meidän Herramme ja meidän Jumalamme?
Käyskentelikö Jeesus silloin Paratiisissa, kun Aadam ja Eeva olivat siellä, sillä jos kukaan ei ole Jumalaa koskaan nähnyt muuta, kuin Jeesuksessa, niin Aadam ja Eevakin näkivät Jeesuksen.
Jeesus edustaa kaikkea, mikä on Jumala.
Millainen on
40
625
Vastaukset
- Jumalaa ei ole
milloinkaan kukaan nähnyt. Mooseskin näki Jumalan palavassa pensaassa tulena, ei sellaisena Olevana mitä Jumala on. Tämä panee miettimään, että mikä on Jumalan ilmenemismuoto, jota Jeesus kaikkineen edustaa.
Joh. 1:18
Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
1. Joh. 4:12
Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
1. Joh. 4:20
Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.- on rakkaus.
Raamatun mukaan rakkaus on se voima, joka kantaa Jumalan luokse. Jumala on niin pyhä, että mikään epäpyhä ei pääse lähellekkään Jumalaa.
Jeesus on välimies, joka täytti lain ja nyt RAKKAUS on se, joka pitää yllä täytetyn lain. Kaikki muu rikkoo lakia.
Rakkaudessa on laupeus ja armahtavaisuus ja niitä Jumalan kerrotaan ihmiseltä vaativan. Jeesus muuttaa uskovansa rakastaviksi, laupeiksi ja armahtaviksi ja siksi kerran Jeesuksen ruumiinjäsenet kelpaavat Jumalan eteen vietäväksi ja Jeesuksessa yhtymään Jumalaan.
Jumalan sana totedeksi, että Jumalan poika Jeesus Kristus ei ole itse Isä Jumala, vaan Jumalan olemuksen KUVA:
2. Kor. 4:4
"niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan KUVA".
Kol. 1:15
"ja hän on näkymättömän Jumalan KUVA, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa".
Hepr. 1:3
"ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa KUVA ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa",
Olet kaiketi kuullut, että Jumala on kieltänyt minkäänlaista kuvaa asettamasta Jumalaksi?
Jes. 40:18
"Keneenkä siis te vertaatte Jumalan, ja minkä muotoiseksi te hänet teette?
40:25 Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä".
Jes. 46:5
"Keneenkä te vertaatte minut, kenenkä rinnalle minut asetatte, kenenkä kaltaiseksi te minut katsotte, että olisimme toistemme vertaiset?"
Eräät kirkkoisät näyttävät tossin kokeneen "heureka"-elämyksen ja verranneet Jumalaa persoonaan!- sinua ekivaari:)!
Sillä Jeesus on Jumala, joka on tullut ihmiseksi tähtemme, jotta voimme käsittää Jumalan. Ilman Jeesusta emme käsittäisi ollenkaan millainen on Jumala.
Jeesus siis yksikertaisesti on Jumala, jossa koko jumalillisuus tuodaan meidän käsitykyvyn ulottuvielle.
Ilman valtavaa rakkautta, ei varmasti Jumala olisi viitsinyt ihmiseksi tulla, mutta koska Jumala tietää, että meistä ihmisistä, ei siitä parhaimmastakaan, ollut viattomaksi Uhriksi, joka tarvitteen pelastukseemme, niin Jumala tuli Itse pelastamaan meidät. Ja sillä siisti:). - hirvas
sinua ekivaari:)! kirjoitti:
Sillä Jeesus on Jumala, joka on tullut ihmiseksi tähtemme, jotta voimme käsittää Jumalan. Ilman Jeesusta emme käsittäisi ollenkaan millainen on Jumala.
Jeesus siis yksikertaisesti on Jumala, jossa koko jumalillisuus tuodaan meidän käsitykyvyn ulottuvielle.
Ilman valtavaa rakkautta, ei varmasti Jumala olisi viitsinyt ihmiseksi tulla, mutta koska Jumala tietää, että meistä ihmisistä, ei siitä parhaimmastakaan, ollut viattomaksi Uhriksi, joka tarvitteen pelastukseemme, niin Jumala tuli Itse pelastamaan meidät. Ja sillä siisti:).Isä Jumala vaan Poika ja Herra.
Älkää viitsikö heti aamusta vääntää sana totuutta ihmisoppien eksytykseen. - on kovin
hirvas kirjoitti:
Isä Jumala vaan Poika ja Herra.
Älkää viitsikö heti aamusta vääntää sana totuutta ihmisoppien eksytykseen.vajaa ja sillä meidän on uskottava, huom. uskotta se, mittä Jeesus puhuu ja mitä evankelistat ja apostolit välittävät. Jeesus kertoo tulleensa Jumalasta ja palaavansa Jumalaan ja tämä on toteutunut niin, että pyydäppäs Jumalalta uskoa tuohon ja tunne miten Pyhä Henki Sanan kera alkaa luomaan uutta, jossa ei ihmisjärkeilyillä ole mitään tekemistä, vaan vain uskolla.
- hirvas
on kovin kirjoitti:
vajaa ja sillä meidän on uskottava, huom. uskotta se, mittä Jeesus puhuu ja mitä evankelistat ja apostolit välittävät. Jeesus kertoo tulleensa Jumalasta ja palaavansa Jumalaan ja tämä on toteutunut niin, että pyydäppäs Jumalalta uskoa tuohon ja tunne miten Pyhä Henki Sanan kera alkaa luomaan uutta, jossa ei ihmisjärkeilyillä ole mitään tekemistä, vaan vain uskolla.
ihmisoppien eksytystä. Pyhä Henki ei opeta minulle sellaista, joka on valhetta. Asia on aivan selvä, joten tästä ei ole syytä enää jatkaa.
Jeesus on Herra, ja Isä on Jumala. - ei opeta meille
hirvas kirjoitti:
ihmisoppien eksytystä. Pyhä Henki ei opeta minulle sellaista, joka on valhetta. Asia on aivan selvä, joten tästä ei ole syytä enää jatkaa.
Jeesus on Herra, ja Isä on Jumala.valhetta sanoessaan, että joka ei tunnusta Jeesusta lihaan TULLEEKSI, on antikristuksen kaveri. Ymmärrätkö mitä lihaan TULEMINEN tarkoittaa?
- hirvas
ei opeta meille kirjoitti:
valhetta sanoessaan, että joka ei tunnusta Jeesusta lihaan TULLEEKSI, on antikristuksen kaveri. Ymmärrätkö mitä lihaan TULEMINEN tarkoittaa?
vaan itse siinä opissasi mihin luulet. Minä uskon mitä Pyhä Henki minulle henkilökohtaisesti opettaa. Se opetus tulee Jumalalta, ei ihmisiltä.
Lopeta tuollainen turha vänkäys, äläkä arvioi minun uskoani millään tavalla, koska se ei kuulu sinulle. - arvioi, vaan
hirvas kirjoitti:
vaan itse siinä opissasi mihin luulet. Minä uskon mitä Pyhä Henki minulle henkilökohtaisesti opettaa. Se opetus tulee Jumalalta, ei ihmisiltä.
Lopeta tuollainen turha vänkäys, äläkä arvioi minun uskoani millään tavalla, koska se ei kuulu sinulle.kerron, että meillä on vain yksi Jumala, ei kahta, kuten sinun opetuksistasi väkisinkin syntyy, jos et sitten väitä Jeesusta enkeliksi, tai ihmiseksi.
Jumala lähetti Sanan tänne ja tämä Sana tuli lihaan, eli syntyi Ihmisen Pojaksi ja tämä Sana on Jumala. Väitätkö, että Raamattu ei noin opeta.
Joh. 8:42
Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt. - hirvas
arvioi, vaan kirjoitti:
kerron, että meillä on vain yksi Jumala, ei kahta, kuten sinun opetuksistasi väkisinkin syntyy, jos et sitten väitä Jeesusta enkeliksi, tai ihmiseksi.
Jumala lähetti Sanan tänne ja tämä Sana tuli lihaan, eli syntyi Ihmisen Pojaksi ja tämä Sana on Jumala. Väitätkö, että Raamattu ei noin opeta.
Joh. 8:42
Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.että sinun on kiltisti pysyttävä omassa käsityksessäsi ja minä pysyn omassani. Sen minkä totuuden Henki on minulle opettanut, miksi minä sen muuttaisin ihmisten keksimiin luuloihin?
SANA oli Jumalan SANA, siis SANA joka tuli aivan suoraan Isältä Jeesuksen suuhun, ja siksi SANA oli Jumalasta ja SANA oli Jumalan SANA.
Jeesus on välimies Isän ja ihmisten välissä, muttei ITSE koskaan ollut Jumala, eikä koskaan tule jumalaksi. Hän julisti jokaikisen SANAN, joka aina tuli suoraan Jumalalta.
Jeesus ei koskaan puhunut itsestään mitään, kaikki tuli Isältä, koska meillä on yksi ainoa Jumala ja Isä.
Hän oli myös Jeesuksen Isä ja Jumala. - sinua lukemaan
hirvas kirjoitti:
että sinun on kiltisti pysyttävä omassa käsityksessäsi ja minä pysyn omassani. Sen minkä totuuden Henki on minulle opettanut, miksi minä sen muuttaisin ihmisten keksimiin luuloihin?
SANA oli Jumalan SANA, siis SANA joka tuli aivan suoraan Isältä Jeesuksen suuhun, ja siksi SANA oli Jumalasta ja SANA oli Jumalan SANA.
Jeesus on välimies Isän ja ihmisten välissä, muttei ITSE koskaan ollut Jumala, eikä koskaan tule jumalaksi. Hän julisti jokaikisen SANAN, joka aina tuli suoraan Jumalalta.
Jeesus ei koskaan puhunut itsestään mitään, kaikki tuli Isältä, koska meillä on yksi ainoa Jumala ja Isä.
Hän oli myös Jeesuksen Isä ja Jumala.Johannes ykköstä, alkuevankeliumia. Lopeta Raamatun muuttaminen järjelläsi käsitettäväksi, sillä sitä se ei ole, vaan Raamattu on USKON asia ja joka TAHTOO USKOA, saa todistuksen Raamatun Sanasta ja tulee kykeneväksi uskomaan ja elämään uskon mukaan.
Pyydä Pyhä Henki Sanan todistajaksi, sillä muuten tämä Johannes ykkönen jää sinulle avautumatta.
Johannes 1
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
19 Ja tämä on Johanneksen todistus, kun juutalaiset lähettivät hänen luoksensa Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: "Kuka sinä olet?"
20 Ja hän tunnusti eikä kieltänyt; ja hän tunnusti: "Minä en ole Kristus".
21 Ja he kysyivät häneltä: "Mikä sitten? Oletko sinä Elias?" Hän sanoi: "En ole". "Se profeettako olet?" Hän vastasi: "En".
22 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka olet, että voisimme antaa vastauksen niille, jotka meidät lähettivät? Mitä sanot itsestäsi?"
23 Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."
24 Ja lähetetyt olivat fariseuksia;
25 ja he kysyivät häneltä ja sanoivat hänelle: "Miksi sitten kastat, jos et ole Kristus etkä Elias etkä se profeetta?"
26 Johannes vastasi heille sanoen: "Minä kastan vedellä; mutta teidän keskellänne seisoo hän, jota te ette tunne.
27 Hän on se, joka tulee minun jälkeeni ja jonka kengänpaulaa minä en ole arvollinen päästämään."
28 Tämä tapahtui Betaniassa, Jordanin tuolla puolella, jossa Johannes oli kastamassa.
29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
30 Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'.
31 Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan."
32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.
34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."
35 Seuraavana päivänä Johannes taas seisoi siellä ja kaksi hänen opetuslapsistansa.
36 Ja kiinnittäen katseensa Jeesukseen, joka siellä käveli, hän sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa!"
37 Ja ne kaksi opetuslasta kuulivat hänen näin puhuvan ja seurasivat Jeesusta.
38 Niin Jeesus kääntyi ja nähdessään heidän seuraavan sanoi heille: "Mitä te etsitte?" He vastasivat hänelle: "Rabbi" -se on käännettynä: opettaja-"missä sinä majailet?"
39 Hän sanoi heille: "Tulkaa ja katsokaa". Niin he menivät ja näkivät, missä hän majaili, ja viipyivät hänen tykönään sen päivän. Silloin oli noin kymmenes hetki.
40 Andreas, Simon Pietarin veli, oli toinen niistä kahdesta, jotka olivat kuulleet, mitä Johannes sanoi, ja seuranneet Jeesusta.
41 Hän tapasi ensin veljensä Simonin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet Messiaan", se on käännettynä: Kristus.
42 Ja hän vei hänet Jeesuksen tykö. Jeesus kiinnitti katseensa häneen ja sanoi: "Sinä olet Simon, Johanneksen poika; sinun nimesi on oleva Keefas", joka käännettynä on Pietari.
43 Seuraavana päivänä Jeesus tahtoi lähteä Galileaan; ja hän tapasi Filippuksen ja sanoi hänelle: "Seuraa minua".
44 Ja Filippus oli Beetsaidasta, Andreaan ja Pietarin kaupungista.
45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista".
46 Natanael sanoi hänelle: "Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?" Filippus sanoi hänelle: "Tule ja katso".
47 Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"
48 Natanael sanoi hänelle: "Mistä minut tunnet?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Ennenkuin Filippus sinua kutsui, kun olit viikunapuun alla, näin minä sinut".
49 Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".
50 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sentähden, että minä sanoin sinulle: 'minä näin sinut viikunapuun alla', sinä uskot. Sinä saat nähdä suurempia, kuin nämä ovat."
51 Ja hän sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle." - kutsutaan
sinua lukemaan kirjoitti:
Johannes ykköstä, alkuevankeliumia. Lopeta Raamatun muuttaminen järjelläsi käsitettäväksi, sillä sitä se ei ole, vaan Raamattu on USKON asia ja joka TAHTOO USKOA, saa todistuksen Raamatun Sanasta ja tulee kykeneväksi uskomaan ja elämään uskon mukaan.
Pyydä Pyhä Henki Sanan todistajaksi, sillä muuten tämä Johannes ykkönen jää sinulle avautumatta.
Johannes 1
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
19 Ja tämä on Johanneksen todistus, kun juutalaiset lähettivät hänen luoksensa Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: "Kuka sinä olet?"
21 Ja he kysyivät häneltä: "Mikä sitten? Oletko sinä Elias?" Hän sanoi: "En ole". "Se profeettako olet?" Hän vastasi: "En".
22 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka olet, että voisimme antaa vastauksen niille, jotka meidät lähettivät? Mitä sanot itsestäsi?"
23 Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."
25 ja he kysyivät häneltä ja sanoivat hänelle: "Miksi sitten kastat, jos et ole Kristus etkä Elias etkä se profeetta?"
26 Johannes vastasi heille sanoen: "Minä kastan vedellä; mutta teidän keskellänne seisoo hän, jota te ette tunne.
27 Hän on se, joka tulee minun jälkeeni ja jonka kengänpaulaa minä en ole arvollinen päästämään."
28 Tämä tapahtui Betaniassa, Jordanin tuolla puolella, jossa Johannes oli kastamassa.
29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
30 Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'.
31 Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan."
32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.
35 Seuraavana päivänä Johannes taas seisoi siellä ja kaksi hänen opetuslapsistansa.
36 Ja kiinnittäen katseensa Jeesukseen, joka siellä käveli, hän sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa!"
38 Niin Jeesus kääntyi ja nähdessään heidän seuraavan sanoi heille: "Mitä te etsitte?" He vastasivat hänelle: "Rabbi" -se on käännettynä: opettaja-"missä sinä majailet?"
39 Hän sanoi heille: "Tulkaa ja katsokaa". Niin he menivät ja näkivät, missä hän majaili, ja viipyivät hänen tykönään sen päivän. Silloin oli noin kymmenes hetki.
40 Andreas, Simon Pietarin veli, oli toinen niistä kahdesta, jotka olivat kuulleet, mitä Johannes sanoi, ja seuranneet Jeesusta.
41 Hän tapasi ensin veljensä Simonin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet Messiaan", se on käännettynä: Kristus.
42 Ja hän vei hänet Jeesuksen tykö. Jeesus kiinnitti katseensa häneen ja sanoi: "Sinä olet Simon, Johanneksen poika; sinun nimesi on oleva Keefas", joka käännettynä on Pietari.
43 Seuraavana päivänä Jeesus tahtoi lähteä Galileaan; ja hän tapasi Filippuksen ja sanoi hänelle: "Seuraa minua".
45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista".
46 Natanael sanoi hänelle: "Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?" Filippus sanoi hänelle: "Tule ja katso".
47 Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"
48 Natanael sanoi hänelle: "Mistä minut tunnet?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Ennenkuin Filippus sinua kutsui, kun olit viikunapuun alla, näin minä sinut".
49 Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".
50 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sentähden, että minä sanoin sinulle: 'minä näin sinut viikunapuun alla', sinä uskot. Sinä saat nähdä suurempia, kuin nämä ovat."
51 Ja hän sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle."ainokaiskesi. Eikö kaikki, jotka uskovat Jumalan Sanan ole Jumalan lapsia. Miksi siis Jeesusta kutsutaan ainoaksi Pojaksi?
- hirvas
sinua lukemaan kirjoitti:
Johannes ykköstä, alkuevankeliumia. Lopeta Raamatun muuttaminen järjelläsi käsitettäväksi, sillä sitä se ei ole, vaan Raamattu on USKON asia ja joka TAHTOO USKOA, saa todistuksen Raamatun Sanasta ja tulee kykeneväksi uskomaan ja elämään uskon mukaan.
Johannes 1
51 Ja hän sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle."etten minä ota vastaan mitään neuvoja sinulta. PH on neuvonut ja opastanut minut ymmärtämään myös Johanneksen 1.luvun, ettei Jeesus ole Jumala.
Ilmoitan, että minulla on opettajana PYHÄ HENKI, enkä tarvitse sinun kehoituksiasi. - ainoa Jumalasta
kutsutaan kirjoitti:
ainokaiskesi. Eikö kaikki, jotka uskovat Jumalan Sanan ole Jumalan lapsia. Miksi siis Jeesusta kutsutaan ainoaksi Pojaksi?
tullut, joka tuli tänne Sanana valmistetussa ruumiissa tekemään Jumalan Tahdon.
Jeesus tuli Olevaisesta, A:sta ja O:sta, yhdestä suuresta Jumalasta ollen Itse Jumala. Jumalan Sana tuli tänne Pyhän Hengen varjostuksesta, syntyen neitsyestä ja tuoden elämän.
Jumalan piti Itse tehdä Tahtonsa tunnetuksi.
Heprealaiskirje 10
1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.
2 Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä?
3 Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä.
4 Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen-kirjakääröön on minusta kirjoitettu-tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan. - Pyhä Henki
hirvas kirjoitti:
etten minä ota vastaan mitään neuvoja sinulta. PH on neuvonut ja opastanut minut ymmärtämään myös Johanneksen 1.luvun, ettei Jeesus ole Jumala.
Ilmoitan, että minulla on opettajana PYHÄ HENKI, enkä tarvitse sinun kehoituksiasi.ei kuitenkaan muuta jumalallista Ilmoitusta, jossa ainut Jumalasta syntynyt tuli tänne pelastamaan ihmiset, heidät, jotka sen uskovat.
Sana ja Pyhä Henki on jumalallinen VOIMA. Pyhä Henki kirjoitti:
ei kuitenkaan muuta jumalallista Ilmoitusta, jossa ainut Jumalasta syntynyt tuli tänne pelastamaan ihmiset, heidät, jotka sen uskovat.
Sana ja Pyhä Henki on jumalallinen VOIMA.se kolminaisuusopin tekemä "väkevä eksytys", joka yrittää erottaa muut ihmiset täydellisestä jumalayhteydestä, mutta Jeesus tunnusti myös opetuslastensa olevan Jumalasta syntyneitä;
Joh. 17:16
"He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole....
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-ETTÄ HE OLISIVAT TÄYDELLISESTI YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut".
Jumalan pojiksi tullaan uskon kuuliaisuuden kautta:
1. Piet. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",
1. Piet. 1:23
"te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta".
'puskajussin' toteamus, että >>"ainut Jumalasta syntynyt tuli tänne pelastamaan ihmiset, heidät, jotka sen uskovat."kutsutaan kirjoitti:
ainokaiskesi. Eikö kaikki, jotka uskovat Jumalan Sanan ole Jumalan lapsia. Miksi siis Jeesusta kutsutaan ainoaksi Pojaksi?
on muunnellut alkuperäisiä apostolien kirjoituksia niin paljon, että Raamatusta on tullut selvästi ja kiistatta itsensäkin kanssa ristiriitainen kirja.
Äsken lähettämässäni kirjoituksessa todistin useilla kohdilla että kaikki uskovaiset ovat Jumalasta syntyneitä Jumalan poikia ja tyttäriä.
2. Korinttolaiskirje 6
17 "Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".kutsutaan kirjoitti:
mainitsematta, että kun Raamattu puhuu Jeesuksesta Jumalan esikoispoikana, niin hän on ehdottomasti ainosyntyinen esikoispoika, jolloin määritteen "esikoinen" hävittäminen muuttaa asian kokonaan erilaiseksi.
- niiden monien
hirvas kirjoitti:
Isä Jumala vaan Poika ja Herra.
Älkää viitsikö heti aamusta vääntää sana totuutta ihmisoppien eksytykseen.sanankohtien kanssa tehdään joissa Jeesusta sanotaan Jumalaksi? Esim. Tuomas ja Heprealaiskirjeen uskonsankarit sanoo (kutsuu) Häntä Jumalkseen?
- hirvas
kuolet. Niin todistaa sana:
2. Moos.33:17-23
17 Herra vastasi Moosekselle: "Mitä sinä nyt pyydät, sen minä myös teen; sillä sinä olet saanut armon minun silmieni edessä, ja minä tunnen sinut nimeltäsi".
18 Silloin hän sanoi: "Anna siis minun nähdä sinun kirkkautesi".
19 Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan".
20 Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä EI KUKAAN, JOKA NÄKEE MINUT, JÄÄ ELOON".
21 Sitten Herra sanoi: "Katso, tässä on paikka minun läheisyydessäni; astu tuohon kalliolle.
22 Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
23 Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa."
Tuossa on todiste siitä, ettei Jumalaa voi kukaan katsoa maan päällä omilla silmillään kuolematta.- Jeesusta, että
Hänessä me saamme ymmärtää Jumalan. Jeesus on tuon valtavan energian ilmenemismuoto ja tullut tuon energian sydämestä.
- tää sitten
1. Moos. 32:30
Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, "sillä", sanoi hän, "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut" - Jumala ei kukaan
tää sitten kirjoitti:
1. Moos. 32:30
Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, "sillä", sanoi hän, "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut"ole koskaan nähnyt, niin kävikö Jeesus painimassa täällä Jaakobin kanssa:)? Tai pitäisi kysyä, että montako kertaa Jumala on ihmismuodossa käynyt maapäällä?
1. Mooseksen kirja 32
24 Ja Jaakob jäi yksinänsä toiselle puolelle. Silloin painiskeli hänen kanssaan muuan mies päivän koittoon saakka.
25 Ja kun mies huomasi, ettei hän häntä voittanut, iski hän häntä lonkkaluuhun, niin että Jaakobin lonkka nyrjähti hänen painiskellessaan hänen kanssaan.
26 Ja mies sanoi: "Päästä minut, sillä päivä koittaa". Mutta hän vastasi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua".
27 Ja hän sanoi hänelle: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob".
28 Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut".
29 Ja Jaakob kysyi ja sanoi: "Ilmoita nimesi". Hän vastasi: "Miksi kysyt minun nimeäni?" Ja hän siunasi hänet siinä.
30 Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, "sillä", sanoi hän, "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut".
31 Ja kun hän oli kulkenut Penuelin ohitse, nousi aurinko; mutta hän ontui lonkkaansa.
32 Sentähden israelilaiset eivät vielä tänäkään päivänä syö reisijännettä, joka kulkee lonkkaluun yli; sillä hän iski Jaakobia lonkkaluuhun, reisijänteen kohdalle.
- kerrotaan Jumalan Hengestä
ja Jumalan Sanasta, jolla kaikki luotiin. Kerrotaanko tässä tämän Sanan sanojasta ja Hengen lähtökohdasta?
1. Mooseksen kirja 1
1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.- puhuu.
Jumala?
Minkä taivaan Jumala loi? Senkö, jossa linnut ja lentokoneet lentävät?
Jos maa oli autio ja tyhjä, niin miten henki silloin vetten päällä liikkui? - autioon ja tyhjään
puhuu. kirjoitti:
Jumala?
Jos maa oli autio ja tyhjä, niin miten henki silloin vetten päällä liikkui?tilaan Lusiferin ansiosta, kun hän tahtoi ottaa Jumalan paikan.
- erotti
puhuu. kirjoitti:
Jumala?
Jos maa oli autio ja tyhjä, niin miten henki silloin vetten päällä liikkui?vedet. Toiset vedet maanpäälle ja toiset vedet taivaan vahvuudeksi. Mitähän tiedemiehet tästä lie sanovat?
- to..
vain yhtä näkemystä Jumalasta vaan monia, Raamatun mukaan moni on nähnyt Jumalan ja ei kukaan ole nähnyt.
Mooses näki hänet kasvoista kasvoihin:"Mutta Israelissa ei enää noussut yhtäkään sellaista profeettaa kuin Mooses, jonka kanssa Herra seurusteli kasvoista kasvoihin;"
Jumalan luona syötiin uhriateria:"Ja Mooses ja Aaron, Naadab ja Abihu ynnä seitsemänkymmentä Israelin vanhinta nousivat vuorelle. Ja he näkivät Israelin Jumalan; ja hänen jalkainsa alla oli alusta, niinkuin safiirikivistä, kirkas kuin itse taivas. 11 Eikä hän kajonnut kädellänsä israelilaisten valittuihin, ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat"
Yleensä muinaisessa lähi-idässä jumaliin ja heidän pyhiin paikkohinsa liittyi sanktiota, kuoleman vaara jos teki jotain kiellettyä, siksi erikseen kerrotaan että israelilaiset selvisivät hengissä tapaamisistaan. Oli nk korkean paikan kultti ja yleensä kulttipaikat olivat vuorten huipuilla ja jumalat tavattiin vuorilla joilla heidän käsitettiin asuvan: "JHWH tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, hän tuli kymmentuhantisesta pyhien joukosta; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli."- puhutteli
kasvoista kasvoihin. Näkemisestä ei sanota.
- to..
puhutteli kirjoitti:
kasvoista kasvoihin. Näkemisestä ei sanota.
"Ja Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista."
- laita
to.. kirjoitti:
"Ja Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista."
se kohta, jossa puhutaan näkemisestä
- keskeltä puhui
to.. kirjoitti:
Jumala. Eritavalla kasvoista kasvoihin, kuin me ymmärrämme kasvoista kasvoihin puhumisen.
5. Moos. 5:4
Kasvoista kasvoihin Herra puhui teidän kanssanne vuorelta, tulen keskeltä. - to..
laita kirjoitti:
se kohta, jossa puhutaan näkemisestä
että mies lähi-idässä puhutteli toista niin että toisen silmät olivat kiinni ja katse maassa?
- Yks-tämmönen
to.. kirjoitti:
että mies lähi-idässä puhutteli toista niin että toisen silmät olivat kiinni ja katse maassa?
kaikesta näemme. Emme voi päästä yksimielisyyteen tässä asiassa.
1 Kor. 2:9
vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
1 Kor. 2:10
Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin
1 Kor. 2:11
Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
1 Kor. 2:12
Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; - Jumala on
Yks-tämmönen kirjoitti:
kaikesta näemme. Emme voi päästä yksimielisyyteen tässä asiassa.
1 Kor. 2:9
vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
1 Kor. 2:10
Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin
1 Kor. 2:11
Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
1 Kor. 2:12
Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;tehnyt?
- Yks-tämmönen
Jumala on kirjoitti:
tehnyt?
lahjoittanut minulle uskon, Pyhän Hengen, rauhan sydämeeni, levon sielulleni ja ihankaikkisen elämän.
- Jumalan ystävä
Jumala on kasvoiltaan lempeä, vakava ja pyhä. Hän on täynnä auktoriteettia. Jumala on äärettömän helpostilähestyttävä ja rakastettava persoonallisuus. Hän on Mies ja Jumala, lihaksitullut Pyhä Sana, Totuus, Jeesus Kristus, Poika Isässä ja Isä Pojassa. Hänet Pyhä Henki kirkastaa niille, jotka vilpittömästi halajavat Hänen tuntemustansa.
Tietämykseni Jumalasta perustuu niin Sanaan kuin myös ilmestysten kautta saamaani tietoon ja ymmärrykseen.- to..
on tietenkin sukupuoli ja Jumala on mies, muistuttaa arvokasta vanhusta, istuu kultaisella valtaistuimella, ainoa poika oikealla puolellaan. Hänellä on ystävällinen persoonallisuus, joskin hiukan kummallinen maku, mm polttouhrin tuoksu oli hänelle mieluinen. Jos maailmassa on jokin asia pielessä, se on luotujen oma vika, ei tämän lempeän miehen.
- Jumalan ystävä
to.. kirjoitti:
on tietenkin sukupuoli ja Jumala on mies, muistuttaa arvokasta vanhusta, istuu kultaisella valtaistuimella, ainoa poika oikealla puolellaan. Hänellä on ystävällinen persoonallisuus, joskin hiukan kummallinen maku, mm polttouhrin tuoksu oli hänelle mieluinen. Jos maailmassa on jokin asia pielessä, se on luotujen oma vika, ei tämän lempeän miehen.
Vaikka Jumala astuisi alas taivaasta ja lopettaisi elämäsi kaikki epäkohdat heti kerralla, et kuitenkaan uskoisi Häneen, ellet näe Häntä ja Hänen tarkoitusperiänsä Hänen Sanansa kautta.
Kehotankin sinua ottamaan käteesi Raamatun ja kyselemään Sanan äärellä tarkoitusta elämällesi.
Älä paaduta sydäntäsi, kun Jumala kutsuu sinua.
Anteeksianto löytyy Jeesuksessa. Ymmärrä oman etusi vuoksi kääntyä Jeesuksen puoleen ja pyytää syntisi anteeksi, sillä Jeesus kuoli myös sinun puolestasi. Vastaanota Jeesus sydämeesi elämäsi Herraksi.
Kun näin teet, siirryt kuolemasta elämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925931
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48754