Suurin ero

Ateistilla ja uskovaisella lienee se että Ateisti ajattelee itse ja uskovaisen ajatukset ovat etukäteen niille opetettu.

Ette edes voi tätä mitenkään valehtelematta kieltää.

16

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikkaansa. Jos minä en itse ajattele, niin ei kukaan muukaan ajattele minun aivoillani. Se on sitten eri asia, minkälaisista asioista olen kiinnostunut ja mihin käytän aikani, mutta ajatukset valitsen itse.

      • Purjo.

        >>>>mutta ajatukset valitsen itse


      • Purjo. kirjoitti:

        >>>>mutta ajatukset valitsen itse

        että ateisti pystyy ajattelemaan omatoimisesti. Se on paljon se. :)))))))))))))))


      • quo

        Ajatuksensa jokainen valitsee itse. Tärkeämpää onkin se mitä sanot jatkossa eli mihin tomiin ajatukset johtavat.
        Emme voi toimia asioissa joita emme ajatele; vai kuinka?


      • Purjo.
        purje kirjoitti:

        että ateisti pystyy ajattelemaan omatoimisesti. Se on paljon se. :)))))))))))))))

        Kehitimmehän lääketieteen ja ruokakulttuurin!

        uskikset kehittivät aseet ja kidutusmenetelmät!


      • jeesus jutut

        ajattelemalla keksiny.
        Helvetti että on tehokasta pesua.


      • tuo kummemmin
        quo kirjoitti:

        Ajatuksensa jokainen valitsee itse. Tärkeämpää onkin se mitä sanot jatkossa eli mihin tomiin ajatukset johtavat.
        Emme voi toimia asioissa joita emme ajatele; vai kuinka?

        sua auttanut.
        Tahvo oot niin kauan kun sulla ajatuksia ohjaa joku kirja.


      • jeesus jutut kirjoitti:

        ajattelemalla keksiny.
        Helvetti että on tehokasta pesua.

        kun olen huomannut, että homma toimii ja se on totta, mitä olen kuullut ja lukenut Jeesuksesta.


      • quo
        tuo kummemmin kirjoitti:

        sua auttanut.
        Tahvo oot niin kauan kun sulla ajatuksia ohjaa joku kirja.

        Harva ihminen voi väittää että hänen nk. ajtuksensa ovat puhtaasti hänen hengen tuottetta. Kyllä ympärillämme pyörivä maailma sen verran vaikuttaa meihin jokaiseen.
        Luemme, kuulemme ja näemme niin paljon että se ei voi olla vaikuttamatta ajatuksiimme. Siitä kaikesta me valitsemme sen mitä pidämme itse oikeana ja hyvänä ja jonka mukaan toimimme.

        Kirja johon viittaat lienne raamattu. Mistä sinä päättelit että nimenomaan se ohjaa ajatuksiani? En viestissäni niin sanonut kuten ei myöskään nimimerkki Purje.


      • Kyllä
        jeesus jutut kirjoitti:

        ajattelemalla keksiny.
        Helvetti että on tehokasta pesua.

        Millähän saisi Israelilaiset kääntymään niin, että uskovat Suomalaisiin Jumaliin. No, tämäkin on osa luonnonvalintaa: Heikommat väistyvät.


      • miten olet
        purje kirjoitti:

        kun olen huomannut, että homma toimii ja se on totta, mitä olen kuullut ja lukenut Jeesuksesta.

        huomannut että se on totta???


      • Kuitenkin uskovainen
        quo kirjoitti:

        Harva ihminen voi väittää että hänen nk. ajtuksensa ovat puhtaasti hänen hengen tuottetta. Kyllä ympärillämme pyörivä maailma sen verran vaikuttaa meihin jokaiseen.
        Luemme, kuulemme ja näemme niin paljon että se ei voi olla vaikuttamatta ajatuksiimme. Siitä kaikesta me valitsemme sen mitä pidämme itse oikeana ja hyvänä ja jonka mukaan toimimme.

        Kirja johon viittaat lienne raamattu. Mistä sinä päättelit että nimenomaan se ohjaa ajatuksiani? En viestissäni niin sanonut kuten ei myöskään nimimerkki Purje.

        ......................


      • näy kun lukee teidän tekstejä tuolta aiempaa ja varmaan jatkuu tästä eteenpäinkin.


      • quo
        Kuitenkin uskovainen kirjoitti:

        ......................

        En kuulu mihinkään uskonnollissen yhteisöön enkä usko mihinkään persoonalliseen jumalaan. En tiedä olenko edes agnostikko vaikka se ei ole kokonaan poissuljettu tulkinta.

        Tiedän että purje uskoo jos asian voi sillä tavalla ilmaista mutta en voi kuitenkaa olla ihailematta hänen tyyliään näissä keskusteluissa. Hänellä on pilke simäkulmassaan enkä ole koskaan huomannut hänen yrittäneen moittia/loukata ketään vaikka omaa näkemystään esittääkin. Minusta hän edustaa rehellisesti omaa itseään (ihmistä).


      • quo kirjoitti:

        En kuulu mihinkään uskonnollissen yhteisöön enkä usko mihinkään persoonalliseen jumalaan. En tiedä olenko edes agnostikko vaikka se ei ole kokonaan poissuljettu tulkinta.

        Tiedän että purje uskoo jos asian voi sillä tavalla ilmaista mutta en voi kuitenkaa olla ihailematta hänen tyyliään näissä keskusteluissa. Hänellä on pilke simäkulmassaan enkä ole koskaan huomannut hänen yrittäneen moittia/loukata ketään vaikka omaa näkemystään esittääkin. Minusta hän edustaa rehellisesti omaa itseään (ihmistä).

        olipa tosi kauniisti sanottu. Tuolla pärjää loppuviikon :D


      • miten olet kirjoitti:

        huomannut että se on totta???

        näyttänyt minulle joitain asioita taivaasta, joista olen voinut lukea sitten jälkeen päin Raamatusta esim. Karitsan häät, joista kerrotaan Ilmestyskirjassa. Hän pyysi minua tulemaan sinne ystävien kanssa. Olen ottanut kutsun vastaan ja matkalla ollaan, ystävien kanssa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      659
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      631
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      88
      438
    Aihe