Ateistilla ja uskovaisella lienee se että Ateisti ajattelee itse ja uskovaisen ajatukset ovat etukäteen niille opetettu.
Ette edes voi tätä mitenkään valehtelematta kieltää.
Suurin ero
16
476
Vastaukset
paikkaansa. Jos minä en itse ajattele, niin ei kukaan muukaan ajattele minun aivoillani. Se on sitten eri asia, minkälaisista asioista olen kiinnostunut ja mihin käytän aikani, mutta ajatukset valitsen itse.
- Purjo.
>>>>mutta ajatukset valitsen itse
Purjo. kirjoitti:
>>>>mutta ajatukset valitsen itse
että ateisti pystyy ajattelemaan omatoimisesti. Se on paljon se. :)))))))))))))))
- quo
Ajatuksensa jokainen valitsee itse. Tärkeämpää onkin se mitä sanot jatkossa eli mihin tomiin ajatukset johtavat.
Emme voi toimia asioissa joita emme ajatele; vai kuinka? - Purjo.
purje kirjoitti:
että ateisti pystyy ajattelemaan omatoimisesti. Se on paljon se. :)))))))))))))))
Kehitimmehän lääketieteen ja ruokakulttuurin!
uskikset kehittivät aseet ja kidutusmenetelmät! - jeesus jutut
ajattelemalla keksiny.
Helvetti että on tehokasta pesua. - tuo kummemmin
quo kirjoitti:
Ajatuksensa jokainen valitsee itse. Tärkeämpää onkin se mitä sanot jatkossa eli mihin tomiin ajatukset johtavat.
Emme voi toimia asioissa joita emme ajatele; vai kuinka?sua auttanut.
Tahvo oot niin kauan kun sulla ajatuksia ohjaa joku kirja. jeesus jutut kirjoitti:
ajattelemalla keksiny.
Helvetti että on tehokasta pesua.kun olen huomannut, että homma toimii ja se on totta, mitä olen kuullut ja lukenut Jeesuksesta.
- quo
tuo kummemmin kirjoitti:
sua auttanut.
Tahvo oot niin kauan kun sulla ajatuksia ohjaa joku kirja.Harva ihminen voi väittää että hänen nk. ajtuksensa ovat puhtaasti hänen hengen tuottetta. Kyllä ympärillämme pyörivä maailma sen verran vaikuttaa meihin jokaiseen.
Luemme, kuulemme ja näemme niin paljon että se ei voi olla vaikuttamatta ajatuksiimme. Siitä kaikesta me valitsemme sen mitä pidämme itse oikeana ja hyvänä ja jonka mukaan toimimme.
Kirja johon viittaat lienne raamattu. Mistä sinä päättelit että nimenomaan se ohjaa ajatuksiani? En viestissäni niin sanonut kuten ei myöskään nimimerkki Purje. - Kyllä
jeesus jutut kirjoitti:
ajattelemalla keksiny.
Helvetti että on tehokasta pesua.Millähän saisi Israelilaiset kääntymään niin, että uskovat Suomalaisiin Jumaliin. No, tämäkin on osa luonnonvalintaa: Heikommat väistyvät.
- miten olet
purje kirjoitti:
kun olen huomannut, että homma toimii ja se on totta, mitä olen kuullut ja lukenut Jeesuksesta.
huomannut että se on totta???
- Kuitenkin uskovainen
quo kirjoitti:
Harva ihminen voi väittää että hänen nk. ajtuksensa ovat puhtaasti hänen hengen tuottetta. Kyllä ympärillämme pyörivä maailma sen verran vaikuttaa meihin jokaiseen.
Luemme, kuulemme ja näemme niin paljon että se ei voi olla vaikuttamatta ajatuksiimme. Siitä kaikesta me valitsemme sen mitä pidämme itse oikeana ja hyvänä ja jonka mukaan toimimme.
Kirja johon viittaat lienne raamattu. Mistä sinä päättelit että nimenomaan se ohjaa ajatuksiani? En viestissäni niin sanonut kuten ei myöskään nimimerkki Purje.......................
- quo
Kuitenkin uskovainen kirjoitti:
......................
En kuulu mihinkään uskonnollissen yhteisöön enkä usko mihinkään persoonalliseen jumalaan. En tiedä olenko edes agnostikko vaikka se ei ole kokonaan poissuljettu tulkinta.
Tiedän että purje uskoo jos asian voi sillä tavalla ilmaista mutta en voi kuitenkaa olla ihailematta hänen tyyliään näissä keskusteluissa. Hänellä on pilke simäkulmassaan enkä ole koskaan huomannut hänen yrittäneen moittia/loukata ketään vaikka omaa näkemystään esittääkin. Minusta hän edustaa rehellisesti omaa itseään (ihmistä). quo kirjoitti:
En kuulu mihinkään uskonnollissen yhteisöön enkä usko mihinkään persoonalliseen jumalaan. En tiedä olenko edes agnostikko vaikka se ei ole kokonaan poissuljettu tulkinta.
Tiedän että purje uskoo jos asian voi sillä tavalla ilmaista mutta en voi kuitenkaa olla ihailematta hänen tyyliään näissä keskusteluissa. Hänellä on pilke simäkulmassaan enkä ole koskaan huomannut hänen yrittäneen moittia/loukata ketään vaikka omaa näkemystään esittääkin. Minusta hän edustaa rehellisesti omaa itseään (ihmistä).olipa tosi kauniisti sanottu. Tuolla pärjää loppuviikon :D
miten olet kirjoitti:
huomannut että se on totta???
näyttänyt minulle joitain asioita taivaasta, joista olen voinut lukea sitten jälkeen päin Raamatusta esim. Karitsan häät, joista kerrotaan Ilmestyskirjassa. Hän pyysi minua tulemaan sinne ystävien kanssa. Olen ottanut kutsun vastaan ja matkalla ollaan, ystävien kanssa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925278
- 564111
- 252219
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282048Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151454
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281270Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201056- 211000
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991