Sapatti on Jumalan PYHITTÄMÄ päivä:

Sirkka-Iita

Sillä Jumala ei ole PYHITTÄNYT mitään muuta päivää LEPOPÄIVÄKSI:

Jeesus sanoi että Jumalan käskyistä ei katoa piirtoakaan. Hän tarkoitti juuri näitä kymmentä käskyä. Ei siis mitään israelilaisille annettuja uhrimenoja ympärileikkauksineen.

Uhrien aika loppui Jeesuksen annettua lopullisen uhrin.

Ympärileikkaus taas oli tärkeää senaikaisten hygieenisten olosuhteiden puuteen vuoksi, siellä kuumissa oloissa. Jumala halusi suojella kansaansa. Ei Jumala tee mitään tarpeettomasti.

Mutta Jumalan oikeudenmukaisuuteen opettavat käskyt/kaikki kymmenen/ ovat piirtyneet uskovalla ihmisellä hänen sydämensä "lakitauluun"!

Senvuoksi uskova ihminen kartaa luonnostaan kaikkea vääryyttä.

Paavalikin sanoi ettei ympärileikkaus, tai ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen.

Ennen maa ja taivas katoaa, mutta Jumalan oikeudenmukainen laki pysyy iankaikkisesti.

Se on tiivistettynä:"Rakasta Jumalaa YLIKAIKEN ja lähimäistäsi, niinkuin itseäsi!"

Tähän rakkauden käskyyn sisältyvät kaikki kymmenen Jumalan käskyä. Siihen sisältyy KOKO LAKI/siis maallinenkin laki/ja profeetat.

Neljä ensimäistä käskyä koskee rakkautta Jumalaan ja kuusi lähimäiseen.

Jos okainen NÄITÄ käskyjä noudattaisi, ei yhtään rikosta maailmassa tehtäisi!

Jeesus myöskin sanoi sapatin olevan IHMISTÄ varten.

Ei siis niin, että ihmisen pitäisi jotenkin ansaita teoilla sapatin pyhyys ja palvella jotakin päivää, vaan niin, ettei ihminen ole mitenkään tekojen orjuudessa sapattinakaan, vaan sapatti on IHMISTÄ varten, eikä päinvastoin.

Sensijaan siitä, että mikä päivä on sapatti, ei ole epäilystäkään, sen voi kuka tahansa raammattua lukemalla nähdä.

Jeesushan ristiinnaulittiin perjantaina, senhän meistä jokainen tietää/=vieläkin niinsanottu:Pitkäperjantai./

Raamatu sensijaan sanoo Jeesuksen ristiinnaulitsemisen päivästä, että silloin oli sapattiin valmistautumisen päivä, sillä sapatti oli alkamiisillaan.

Silloin ei vielä muilla vikonpäivillä ollut nimiä, oli vain järjestysnumero, alkaen sunnuntaista, joka oli viikon ensimäinen päivä.

Näin minulle on Raamatun Sana auennut, oikaiskaa, jos olen väärässä?

En ole adventisti, enkä "ellenisti", en ole lukenut edes hänen kirjojaan.

Vaan olen ainoastaan Raamatullinen uskova. Uskon sen, minkä Jumalan Sana ilmoittaa ihmiselle Pyhän Hengen välityksellä.

Jumalan siunausta päiväänne!

50

776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks-tämmönen

sapatinlepo alkoi siitä päivästä, kun otin Jeesuksen vastaan elämääni, ja jatkuu, jos vain Jeesuksessa pysyn.

• Eikä sunnuntailapsille irvi...

Hebreal. 4. luku

7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
        8 Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä.

9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.

10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
        11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon,

Levosta ja rauhasta käsin eläkäämme ja ilossa.

• hirvas

sillä laki on koskenut vain juutalaisia, ja Jumala on vanhurskauttanut pakanat uskosta.
        Sapatti koskee Jumalan ilmoituksen vain israelilaisia sukupolvesta sukupolveen, ei muita.

• Sydän ja Sana todistaa sen
        hirvas kirjoitti:

sillä laki on koskenut vain juutalaisia, ja Jumala on vanhurskauttanut pakanat uskosta.
        Sapatti koskee Jumalan ilmoituksen vain israelilaisia sukupolvesta sukupolveen, ei muita.

Room. 3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

Kestämmekö vielä lisää totuutta ...

Room. 3:30
        koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        Room. 4:16
        Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä
        Room. 5:1
        Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        Room. 9:30
        Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;

Totuudessa

• hirvas
        Sydän ja Sana todistaa sen kirjoitti:

Room. 3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä
        Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;

Totuudessa

totuus. Ja muuta meidän ei pidä uskoakaan kuin totuutta Jeesusta Kristusta ja Hänen julistamaa evankeliumia.
        Siinä on kaikki mitä ihminen tarvitsee saadakseen Jumalalta sen kaikista suurimman lahjan - iankaikkisen elämän!

• Sydän ja Sana todistaa sen kirjoitti:

Totuudessa

>>>Room. 3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.

• KAKSI sapattikäskyä
        Sirkka-Iita kirjoitti:

>>>Room. 3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.

Joku on löytänyt UL:sta ja VL:sta kaksi sapattikäskyä jos nyt Sirkka-Iita antaisit ne raamatunpaikat?

On juutalainen sapatti ja ellensapatti.
        Juutalaista sapattia ei ole kumottu.

• Suurta taistelua?

Millainen on riittävä sapatinlepo?

Te vaan kerskaatte ja hölisette sapatistanne.

• KAKSI sapattikäskyä kirjoitti:

Joku on löytänyt UL:sta ja VL:sta kaksi sapattikäskyä jos nyt Sirkka-Iita antaisit ne raamatunpaikat?

On juutalainen sapatti ja ellensapatti.
        Juutalaista sapattia ei ole kumottu.

kun sellaisesta kokoajan puhutte?

Ei minnulle ole olemassa mitään ellensapattia, vaan ainoastaan Jumalan siunaama ja pyhittämä LEPOPÄIVÄ, joka sijoittuu raamatun mukaan viikon seitsemänteen päivään. Eli meidän lauantaihimme.

Lepopäivä annettiin IHMISTÄ VARTEN, eikä ainoastaan juutalaisia varten.
        Jeesus vahvisti sen sanomalla, että ei ihminen ole sapattia varten, vaan SAPATTI ON IHMISTÄ VARTEN:

Oletko sinä ihminen? Jos olet, niin sapatti on SINUAKIN VARTEN: Jumalan pyhittämä ja siunaama ilon ja levon päivä.

Vaikka "ajat ja lait" muutettiin OSASSA EUROOPPAA 1973 kalenteri mutoksen myötä, niin Raamattun aika pysyy AINA samana.

Niimpä sunnuntai alkaa raamatun mukaan AINA viikon ja se päättyy viikon seitsemänteen päivään, eli sapattiin.

• Benedi-IDENEB
        hirvas kirjoitti:

" Näitten päivien jälkeen minä teen heidän (hirvaksen) kanssa uuden liiton...Minä kirjoitan lakini heidän sydämiinsä ja mieleensä... ja laissa IV -käsky on sapatti käsky!

" Ja pyhittäkää minun sapattini, ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään että minä olen Herra teidän Jumalanne" Hesek 20: 20

" Mutta lapset niskoittelivat minua vastaan (hirvas et kumpp), he eivät vaeltaneet minun käskyjenmi mukaan, eivät noudattaneet minun oikeuksiani, niin että olisivat ne pitäneet- jotka ihmisen on pidettävä että hän niistä eläisi- ja rikkoivat minun sapattini jae21

" Niin kävi minullekin" (hirvas)...rikottuani sapatin, minä en ollut enää ihminen, kertoo Hirvas ja jatkaa....hänet ajettiin pois ihmisten sesta, ja hän söi ruohoa niinkuin raavaat, ja hänen ruumiinsa kastui taivaan kasteesta, kunnes hänen hiuksensa kasvoivat kuin kotkan sulat ja hänen kyntensä kuin lintujen kynnet...näin hirvas kertoilee kuinka hänen kävi, kun hän rikkoi sapatin ja niskoitteli sitä vastaan!

Mielenkiintoinen elämäntarina hirvaksella!!

• Aina ellensapatista
        Sirkka-Iita kirjoitti:

kun sellaisesta kokoajan puhutte?

Ei minnulle ole olemassa mitään ellensapattia, vaan ainoastaan Jumalan siunaama ja pyhittämä LEPOPÄIVÄ, joka sijoittuu raamatun mukaan viikon seitsemänteen päivään. Eli meidän lauantaihimme.

Lepopäivä annettiin IHMISTÄ VARTEN, eikä ainoastaan juutalaisia varten.
        Jeesus vahvisti sen sanomalla, että ei ihminen ole sapattia varten, vaan SAPATTI ON IHMISTÄ VARTEN:

Oletko sinä ihminen? Jos olet, niin sapatti on SINUAKIN VARTEN: Jumalan pyhittämä ja siunaama ilon ja levon päivä.

Vaikka "ajat ja lait" muutettiin OSASSA EUROOPPAA 1973 kalenteri mutoksen myötä, niin Raamattun aika pysyy AINA samana.

Niimpä sunnuntai alkaa raamatun mukaan AINA viikon ja se päättyy viikon seitsemänteen päivään, eli sapattiin.

Ei juutalaisten sapattia kukaan täällä tyrkytä.
        Ei ole edes kyselty rabbeilta, miten sapattia
        vietetään. Herran opetuslapset eivät kerro Sanassa
        mitään kristittyjen lauantaisapatin viettämisestä.
        Joka tapauksessa ... vapaapäivä on nautittavaksi,
        eikä irvihampain taisteltavaksi.
        Ei sapattia tarvitse puolustaa vaan meitä
        ihmispoloisia.

• hirvas
        Benedi-IDENEB kirjoitti:

" Näitten päivien jälkeen minä teen heidän (hirvaksen) kanssa uuden liiton...Minä kirjoitan lakini heidän sydämiinsä ja mieleensä... ja laissa IV -käsky on sapatti käsky!

" Ja pyhittäkää minun sapattini, ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään että minä olen Herra teidän Jumalanne" Hesek 20: 20

" Mutta lapset niskoittelivat minua vastaan (hirvas et kumpp), he eivät vaeltaneet minun käskyjenmi mukaan, eivät noudattaneet minun oikeuksiani, niin että olisivat ne pitäneet- jotka ihmisen on pidettävä että hän niistä eläisi- ja rikkoivat minun sapattini jae21

" Niin kävi minullekin" (hirvas)...rikottuani sapatin, minä en ollut enää ihminen, kertoo Hirvas ja jatkaa....hänet ajettiin pois ihmisten sesta, ja hän söi ruohoa niinkuin raavaat, ja hänen ruumiinsa kastui taivaan kasteesta, kunnes hänen hiuksensa kasvoivat kuin kotkan sulat ja hänen kyntensä kuin lintujen kynnet...näin hirvas kertoilee kuinka hänen kävi, kun hän rikkoi sapatin ja niskoitteli sitä vastaan!

Mielenkiintoinen elämäntarina hirvaksella!!

sepittämiäsi taruja, häpeä!

• Benedi-IDENEB= siunattu
        hirvas kirjoitti:

sepittämiäsi taruja, häpeä!

...mutta koska raamatun tuntemuksesi on hävettävän alhainen, niin löytyy noille väitteille selkeät sanat raamatusta ja jakeetkin...mutta minua on nöyrästi pyydettävä antamaan ne!!

• Adventisteilla ei ole
        Aina ellensapatista kirjoitti:

Ei juutalaisten sapattia kukaan täällä tyrkytä.
        Ei ole edes kyselty rabbeilta, miten sapattia
        vietetään. Herran opetuslapset eivät kerro Sanassa
        mitään kristittyjen lauantaisapatin viettämisestä.
        Joka tapauksessa ... vapaapäivä on nautittavaksi,
        eikä irvihampain taisteltavaksi.
        Ei sapattia tarvitse puolustaa vaan meitä
        ihmispoloisia.

olemassakkaan mitään "Ellensapattia", enkä ole sitä kuullut koskaan missään muualla mainittavan kuin tällä palstalla pilkkaajien suusta.

• hirvas
        Benedi-IDENEB= siunattu kirjoitti:

...mutta koska raamatun tuntemuksesi on hävettävän alhainen, niin löytyy noille väitteille selkeät sanat raamatusta ja jakeetkin...mutta minua on nöyrästi pyydettävä antamaan ne!!

lainalainen. Olet harhassa ja pahasti.

• Meidän Raamattumme

edes kerro minä viikonpäivänä se seitsemäs päivä alunperin oli. Mistäs edes varmaksi tiedät, että "mooseksen aikaan" heprealaiset vietti sapattiaan nykyisenä lauantaina?

• Yks-tämmönen

päiviä. Jeesus on sapatin Herra ja minulla on lepo Jeesuksessa joka ikinen päivä.

• kotona olijan
        Yks-tämmönen kirjoitti:

päiviä. Jeesus on sapatin Herra ja minulla on lepo Jeesuksessa joka ikinen päivä.

tarvitsee tietää. Sen kun lepäät, joka päivä.
        Asia on toisin meidän työntekijöiden kohdalla.
        Työnantaja on tarkka siitä, että tulee töihin, joka maantai, jos ei itse laske päiviä, niin hän laskee.
        Ei hänelle sovi ollenkaan, että tulet kenties sunnuntaina töihin, kun tehdas on kiinni tai kenties tulet vasta keskiviikkona töihin.

Meidän työnantaja on tarkka päivistä.
        Ei hän anna joka päivä lepäillä. Se on kuule niin, että sen jälkeen ei ole sitä työpaikkaa, jos et töihin tule. Ei puhettakaan, että joka päivä lepäät.

Sapatti on launtai ja sen tietää itse sapatin Herra. Herra, joka on saptinsa antanut lapsilleen. Ei hän pyhittänyt kaikkia päiviä sitä varten. Lue vaikka raamatun alkulehdiltä.

• Yks-tämmönen kirjoitti:

sydämen tila uskovalla.

Siitä syystä haluankin ilolla muistaa PYHÄKSI sen päivän, jonka JUMALA pyhitti!

Eikä se ole lakihenkisyyttä, vaan Luojan kunnioitusta, kun ei mukaudu tämän maailman mukaan, vaan ilolla MUISTAA pyhäksi sen päivän minkä Jumala itse pyhitti.

Raamatun Sana kehoittaa:"MUISTA"!
        /=älä unohda/

• Millä hyvänsä
        Sirkka-Iita kirjoitti:

sydämen tila uskovalla.

Siitä syystä haluankin ilolla muistaa PYHÄKSI sen päivän, jonka JUMALA pyhitti!

Eikä se ole lakihenkisyyttä, vaan Luojan kunnioitusta, kun ei mukaudu tämän maailman mukaan, vaan ilolla MUISTAA pyhäksi sen päivän minkä Jumala itse pyhitti.

Raamatun Sana kehoittaa:"MUISTA"!
        /=älä unohda/

Eipä näytä sapatinleposi olevan täydellinen ilman
        muiden piiskaamista sapattiasialla!

• marline

Jumala loi tämän maan ihanaksi, puhtaaksi ja vapaaksi kaikesta pahasta.
      Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä Hän oli tehnyt, ja katso se oli sangen hyvää.
      Siellä Edenin puutarhassa suuri Luoja antoi ensimmäisen naisen miehelle. Avioliitto säädettiin, ja perustettiin ensimmäinen koti. Ja heidän heidän kotinaan oli Edenin puutarha.

Siellä vallitsi täydellinen onni. Meidän päivinämme, jolloin niin monet julkiset ja salaiset viholliset hyökkäävät avioliittoa ja kotia vastaan, voi olla hyvä muistaa, että tämä pyhä säädös, yhteiskunnan tuki ja perustus, on Herran itsensä antama ja saimme sen ennen kuin synti tuli maailmaan.

Mutta meillä on eräs toinenkin muisto Edenin puutarhasta,se on kaikkina aikoina, aivan meidän päiviimme asti, loistanut kirkkaasti ja suonut lepoa ja rauhaa levottomille ja väsyneille sydämmille.
      Luemme: Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa. Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.1Moos.2.1-3.

Lepopäivä, sapatti, annettiin ihmisille ihanana lahjana.

Halki kaikkien sukukuntien ajan sen tuli olla muistutuksena Jumalan rakkaudesta ja luomisvoimasta kaikille niille, jotka noudattivat Herran tietä ja hänen tahtoaan.
      Luomistyö oli saatettu päätökseen. Luoja lepäsi, mutta ei siksi, että hän olisi ollut väsyksissä.

Seitsemäspäivä, viikon viimeinen, tuli lepopäiväksi. Jumala siunasi sen. Lepopäivästä tuli siunattu, onnellinen päivä, Ja hän pyhitti sen. Luoja itse teki sen päivän pyhäksi.

Siten ihminen sai jo ennen synnin tuloa maailmaan ja kauan noin 2000 vuotta ennen kuin juutalaisia oli olemassa lepopäivän, jonka maan Luoja, Herra itse pyhitti ja siunasi.
      Siksi meidän on hyvä huomata,että kysymyksessä oli määrätty päivä. Ei joka viides tai ensimmäinen tai mikä meille sopii. Hän lepäsi seitsemäntenä päivänä, ja hän siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen.

Tätä seitsemännelle päivälle annettua Jumalan siunausta ja pyhitystä ei koskaan sen jälkeen ole muutettu tai peruutettu ja lakkautettu.
      Eikä Herra ole eroittanut mitään muuta viikon päivää pyhäksi, siunatuksi lepopäiväksi.

Se on Jumalan lahja kansalleen.Se on siunattu ja pyhä lahja.

• se on sopimatonta

Myös juutalaisetkaan eivät pidä sapattia luomisen muistomerkkinä.
        Jeesus ei sanonut kertaakaan että sapatti olisi ollut luomisen muistomerkki.

• se on sopimatonta kirjoitti:

Myös juutalaisetkaan eivät pidä sapattia luomisen muistomerkkinä.
        Jeesus ei sanonut kertaakaan että sapatti olisi ollut luomisen muistomerkki.

äänensävyssä, sensijaan, että kertoisit oman näkemyksesi asiasta?

Minun tarkoitukseni ei ole kerskata millään asialla, sillä siihen minulla ei todellakaan ole mitään syytä.

Kaikki mitä minulla on, on Jumalan lahjaa, uskoa myöten! Joten eipä ole todellakaan itsessäni kerskaamista.

Miten voitkin ymmärtää noin väärin sen, mitä toinen kirjoittaa, vai onko tarkoituksesi vain sekoittaa "pakkaa?"

• lutkulainen

En oikein ymmärä sitä ,että sinä Hengelistät sapatin arvokkaimmaksi asiaksi Eedenissä .josta ei itse asiassa Eedenissä puhuta mitään ,en halua estää enkä voisikaan enkä tahdokkaan ja arvostan sapattia lepopäivänä enkä näe sitä sinänsä vääränä. Mutta mutta elä nyt loukkaannu mutta kun luen tällaisa asioita ,että nostetaan sapatti korkeammalle ,kuin mihin se kuuluukaan niin kuin tässäkin kohtaa tulee mieleen ,että kun Henki loppuu ,niin konstit alkaa ja aletaan korottamaan joitakin oppi taikka käskyä .Miksette te adventistit koskaan korota sitä ihanaa lupausta joka annettiin Aadamille ja Eevalle ja joka tuli todella koskemaan koko maailmaa.Ja joka on tärkein asia tässä Eedenissä .
        3:15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

• ennen syntiinlankeemusta:
        lutkulainen kirjoitti:

En oikein ymmärä sitä ,että sinä Hengelistät sapatin arvokkaimmaksi asiaksi Eedenissä .josta ei itse asiassa Eedenissä puhuta mitään ,en halua estää enkä voisikaan enkä tahdokkaan ja arvostan sapattia lepopäivänä enkä näe sitä sinänsä vääränä. Mutta mutta elä nyt loukkaannu mutta kun luen tällaisa asioita ,että nostetaan sapatti korkeammalle ,kuin mihin se kuuluukaan niin kuin tässäkin kohtaa tulee mieleen ,että kun Henki loppuu ,niin konstit alkaa ja aletaan korottamaan joitakin oppi taikka käskyä .Miksette te adventistit koskaan korota sitä ihanaa lupausta joka annettiin Aadamille ja Eevalle ja joka tuli todella koskemaan koko maailmaa.Ja joka on tärkein asia tässä Eedenissä .
        3:15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000041435919

• Kun hiovat lauantailakia

Kun Sirkka-Iita taas veti lauantailakinsa
      hiottavaksi, ei ole enää tietoakaan sapatinlevosta.

• Vanhurskaus ei tule yksin sapatin tai lain noudattamisen kautta, sillä Kristus on meidän vanhurskautemme lähde.

Lain täyttyminen Kristuksessa ei ole sapattikäskyn kumoamista, enempää kuin muidenkaan käskyjen kohdalla, vaan Kristus täytti koko lain.

Laki ei ole tehnyt syntiä, joka tarvitsee armoa tai sovitusta, vaan me olemme tehneet syntiä, joka pitää sovittaa.

Synti on laittomuus, jonka laki ilmaisee, ei sitä armo ilmaise ja mihin kumotussa laissa armoa ja sovitusta tarvitaan.
        Siellä missä ei ole lakia, ei ole rikkomustakaan joka tarvitsee sovitusta.
        Mitä varten sitten vankiloissamme on Luterilaisia uskovia syyttäkö heidät on tuomittu.

Jos synnintekijä saisi armon ilman sovitusta, niin vanhurskauden maassa hän tekisi vääryyttä, eikä hän välittäisi enempää sapatti kuin muistakaan käskyistä, vaan hän eläisi laittomuudessa.

• Lauantailaki

""Sapatti on Jumalan PYHITTÄMÄ päivä:
      Kirjoittanut: Sirkka-Iita 3.2.2009 klo 12.44
      Sillä Jumala ei ole PYHITTÄNYT mitään muuta päivää LEPOPÄIVÄKSI:""

Risuja Sirkka-Iitalle, sillä ...
      Ympärileikkaus oli lakiliiton sinetti ja muut motiivit ovat toissijaisia. Jokaisen
      täytyy hygieniaa noudattaa, mutta vain ympärileikkaus sitoo lakiliittoon:

Gal. 5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.   

Mutta silloin tulee mitätöidyksi Kristuksen, jos sanoo itseään lainnoudattajaksi ja sanoista on
      turha kiistellä, sillä vain Raamatun käsitteet ovat päteviä:

Gal. 5:2    Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.    
      2. Tim. 2:14    Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat.    

Sapatista ... Sirkka-Iitan mukaan lauantai on ainoa oikea lepopäivä. Vaikka viikkorytmi pysyy samana,
      vaikka valitsisi pyhäpäivän pyhityspäiväksi. Näin Sirkka-Iita tekee itsestään lauantailain airuen.
      Sillä eihän ainoana oikeana lepopäivänä sovi kauppaa käydä. On helpp ositten sanoa sunnuntaita pedonmerkiksi, kun lauantaina ei kauppaa käydä, mutta sunnuntaina sitäkin enemmän. Sekö Sirkka-Iitan tavoite, lauantailaki? Minä uskon että Herra pyhittää omansa
      myös sunnuntaina. Muutoin en uskaltaisi muuta kuin vain levätä lukkojen takana kotona silloin.

Onko lähimmäisenrakkaus sitä, että hyväksyn vain lauantain lepopäiväksi ja vaadin samaa kaikilta? Ihminen on sapattia suurempi; sapatti palvelkoon ihmistä eikä ihminen sapatikäskijöitä!

Olkaa pyhitetyt Herrassa!

• ja puhua siittä, eikä henkilöstä joka kirjoittaa?

Tämä palsta on tarkoitettu asioista keskustelemista varten, eikä henkilö moppaukseen.

• Vapaaksi sabatoinnille
        Sirkka-Iita kirjoitti:

ja puhua siittä, eikä henkilöstä joka kirjoittaa?

Tämä palsta on tarkoitettu asioista keskustelemista varten, eikä henkilö moppaukseen.

Tällöin vääjäämättä teet itse siitä henkilöasian.
        Uuden testamentin henkilöitä emme voi nimetä
        sapatin asianajajiksi, koska eivät ajaneet asiaa.
        Elleniäkään et suostu nimeämään sapattisi
        edustajaksi, joten se on sinun lauantailakisi.

• Vapaaksi sabatoinnille kirjoitti:

Tällöin vääjäämättä teet itse siitä henkilöasian.
        Uuden testamentin henkilöitä emme voi nimetä
        sapatin asianajajiksi, koska eivät ajaneet asiaa.
        Elleniäkään et suostu nimeämään sapattisi
        edustajaksi, joten se on sinun lauantailakisi.

mutta sinä teit siitä MINUN lauantai lakini! Uskomatonta röyhkeyttä.

Mitä pahaa siinä on, jos joku haluaa ilolla kunnioittaa Luojaasa ja MUISTAA PYHÄPÄIVÄKSI sen päivän, minkä Jumala PYHITTI?

• GiftOfLife

Olet oikeassa. Lauantai on Jumalan Sapatti. 1973 Maailman Kirkolliskokous muutti kalenterin päväjärjestystä ja näin saatiin sunnuntai viikon 7. päiväksi. Raamatusta löytyy ainoa väärentämätön järjestys kymmenelle käskylle. Mitä sapattiin tulee, niin Kristus antoi uuden merkityksen sapatin pitämiselle, joka ei ole samanlainen kuten Vanhan Testamentin ajan juutalaisten spatti. Koska Jeesus oli juutalainen Hän kävi Synagogassa tapansa mukaan. Usein hän opetti ihmisiä luonnossa ei orjallisesti missään rakennuksessa. Ennen laki oli Liiton arkissa nyt ihmisen sydämessä. Se mitä sanot pitkäperjantaista on hiukan tulkinnanvarainen seikka. Kuten Joona oli kalan vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, oli Jeesuksin haudassa kolme päivää ja kolme yötä. Jos Jeesus hudattiin pitkänä perjantaina ennen sapatin alkamista niin seuraava vuorokausi alkoi lauantaina auringon laskiessa ja kolmas vuorokausi alkoi sunnuntaina aringon laskiessa ja päättyi maantaina auringon laskuun, eikö totta. Raamattu kuitenkin sanoo, että naiset olivat varhain viikon ensimmäisenä päivänä haudalla ja hauta oli tyhjä. Sunnuntai oli silloin viikon ensimmäinen päivä. Kun luet raamatusta niin sillä sanotaan, että oli suuri sapatti, joka on juutalaisten erityis sapatteihin kuuluva, ei siis viikkosapatti joka on lauantai. Näin ollen sitä sapattia edeltävä päivä ei välttämättä ollut perjantai. On näkemyksiä, että Jeesus ristiinnaulittiin keksiviikkona ja hän nousi ylös lauantaina? Sanoohan Hän itsestään, että Hän on sapatinkin Herra. Tämä tietysti vie katolilaista perää olevan näkemyksen uusille urille, jos väitetään, että sunnuntaita pidetään Jeesuksen ylösnousemuksen muistoksi. Kuten valtaosa opettaa Jeesuksen kuolleen ja tulleen haudatuksi perjantaina olisi hänen tarvinnut nousta haudasta maantaina, eli sitten varmaan tarvitsisi alkaa viettämään maanantaita lepopäivänä, vai mitä? No nämä on niitä seikkoja joita kristittyjen olisi hyvä yhdessä rakentavasti tutkia, eikä tosia suin päin hutkia. Siunausta sinulle Sirkka-Iita

• Kilvoituksessa

ETTEI JUMALA LAUANTAITA MÄÄRÄNNYT SAPATIKSI, VAAN VIIKON SEITSEMÄNNEN PÄIVÄN. SE ALKAA MEIKÄLÄISENÄ PERJANTAI-ILTANA JA PÄÄTTYY MEIKÄLÄISENÄ LAUANTAI-ILTANA.

Jos kerran haluatte olla KIRJAIMEN KUOLETTAMIA EDELLEEN, NIIN KORJATKAA SELITYKSIÄNNE JA KATSOKAA, KOSKA NE 3 TÄHTEÄ SYTTYVÄT TAIVAALLE MAINITSEMINANI ILTOINA.

Ja olkaa tarkkoja, etteivät ajat ylity...

• On lauantaina

Siitä aivan turhaan puhutaan, ei kukaan asiaa
        kyseenalaista.
        Mutta viikon ensimmäinen päivä tälläkin palstalla
        alati kyseenalaistetaan ja sanotaan epäpyhäksi sitä
        päivää, jolloin kristikunta muistaa Golgataa.

Ap. t. 20:7
        Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää...

• Uskovaisten osalta - ei jum...

Laki on liitonarkissa ja suljetun arkun päällä
        on armonsituin, opettaa Sana. Uskosta osattoman
        kohdalla on niin, että armonistuinta hän ei näe,
        vaan vain arkun, avattuna ja lain sormen näkee
        tuomitsevan hänet.

"Ennen laki oli Liiton arkissa nyt ihmisen sydämessä." (GiftOfLife)

Laki sydämessä tarkoittaa lihaa ruokkivan lain
        vastakohtaa -- lähimmäisenrakkautta:

Room. 13:8
        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.
        [13:8,9: 2. Moos. 20:13-17; 3. Moos. 19:18 | Mark. 12:31 ]

1. Tim. 1:9
        ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,

Laki on pantu isänsä tappajille eli niille, joilla
        ei ole uskon isämme Abrahamin uskoa.

Näin se vaan on!

• eljakt
        Kilvoituksessa kirjoitti:

ETTEI JUMALA LAUANTAITA MÄÄRÄNNYT SAPATIKSI, VAAN VIIKON SEITSEMÄNNEN PÄIVÄN. SE ALKAA MEIKÄLÄISENÄ PERJANTAI-ILTANA JA PÄÄTTYY MEIKÄLÄISENÄ LAUANTAI-ILTANA.

Jos kerran haluatte olla KIRJAIMEN KUOLETTAMIA EDELLEEN, NIIN KORJATKAA SELITYKSIÄNNE JA KATSOKAA, KOSKA NE 3 TÄHTEÄ SYTTYVÄT TAIVAALLE MAINITSEMINANI ILTOINA.

Jeesus ei tullut kumoamaan lakia!

• Yks-tämmönen
        Uskovaisten osalta - ei jum... kirjoitti:

Laki on liitonarkissa ja suljetun arkun päällä
        on armonsituin, opettaa Sana. Uskosta osattoman
        kohdalla on niin, että armonistuinta hän ei näe,
        vaan vain arkun, avattuna ja lain sormen näkee
        tuomitsevan hänet.

"Ennen laki oli Liiton arkissa nyt ihmisen sydämessä." (GiftOfLife)

Laki sydämessä tarkoittaa lihaa ruokkivan lain
        vastakohtaa -- lähimmäisenrakkautta:

Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.
        [13:8,9: 2. Moos. 20:13-17; 3. Moos. 19:18 | Mark. 12:31 ]

1. Tim. 1:9
        ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,

Laki on pantu isänsä tappajille eli niille, joilla
        ei ole uskon isämme Abrahamin uskoa.

Näin se vaan on!

"muista pyhittää lepopäivä" sitä, että kun minulla lepopäivä on, oli se sitten mikä viikonpäivä tahansa pyhitän (eroitan) sen Herralle, mutta en suinkaan tuomitse niitä, jotka pitävät määrättyä viikonpäivää tärkeänä.

Room. 14:6

Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.

• Yks-tämmönen kirjoitti:

"muista pyhittää lepopäivä" sitä, että kun minulla lepopäivä on, oli se sitten mikä viikonpäivä tahansa pyhitän (eroitan) sen Herralle, mutta en suinkaan tuomitse niitä, jotka pitävät määrättyä viikonpäivää tärkeänä.

Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.

Sinulla on rakkaudellinen asenne. Et tuomitse, etkä pidä epäpyhänä sitä minkä Jumalalle pyhität ja varmaksi näet.
        Herra tuntee ja tietää pyrkimyksesi, ne ovat hyvät.

• Kilvoituksessa kirjoitti:

Olen lukenut kirjoituksiasi. Ihan mielenkiintoisia ajatuksia tuot.

• Benedi-IDENEB
        Yks-tämmönen kirjoitti:

muuksi päiväksi kuin lauantaiksi, niin mitä vastaat Jeesukselle kun Hän sanoo:
        " Jos tahdot päästä elämään sisälle pidä käskyt"

No, luehan IV.s käsky
        " Niin on siis meidän jokaisen tehtävä tili Jumalalle itsestämme" Room 14: 12

Jos teet sapatin keskiviikoksi, kun Jumala on tehnyt sen lauantaiksi, niin teet tilin sapatin antajalle!!
        Et uskoville! Mutta jos olet uskovien yhteisön jäsen, se ei saa näkyvää syntiä sietää, vaan viikolla sapatin noudattaja ja pitäjä on erotettava seurakunnasta!!

Mutta jos et mihinkään kuuluu : " Ulkopuoliset tuomitsee jumala"

Muutoin voit lorvia vaikka joka päivä, jos talous kestää!

• Yks-tämmönen
        Benedi-IDENEB kirjoitti:

muuksi päiväksi kuin lauantaiksi, niin mitä vastaat Jeesukselle kun Hän sanoo:
        " Jos tahdot päästä elämään sisälle pidä käskyt"

No, luehan IV.s käsky
        " Niin on siis meidän jokaisen tehtävä tili Jumalalle itsestämme" Room 14: 12

Jos teet sapatin keskiviikoksi, kun Jumala on tehnyt sen lauantaiksi, niin teet tilin sapatin antajalle!!
        Et uskoville! Mutta jos olet uskovien yhteisön jäsen, se ei saa näkyvää syntiä sietää, vaan viikolla sapatin noudattaja ja pitäjä on erotettava seurakunnasta!!

Mutta jos et mihinkään kuuluu : " Ulkopuoliset tuomitsee jumala"

Muutoin voit lorvia vaikka joka päivä, jos talous kestää!

Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;

• "oman Herransa
        Yks-tämmönen kirjoitti:

Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;

edessä, hekin joko seisovat tai kaatuvat."

• lepopäiviä,
        Yks-tämmönen kirjoitti:

päiviä?

Kaikestä päätellen sinä olet herra, joka valitset itsellesi lepopäiviä oman mielesi mukaan.
        Samoinko sanot lapsillesi, että voitte valita lepopäivänne itse oman mielenne mukaan? Opetko lapsiasi näin?
        Vai kenties, niin että he eivät saa valikoida lepopäiviä, kun ainoastaan niistä päivistä, kun yheteiskunnalle sopii. Onko kenties yhteiskunta sinun jumalasi?
        Vai tuetko heidän valintaa, jos se sattuu vaikka heidän valintasa välillä olemaan keskiviikkona, niin ilmoitat vaan kouluun, että pojallani on tänään lepopäivä.
        Onko tämän sinun käytännön elämääsi?

• Yks-tämmönen
        lepopäiviä, kirjoitti:

päiviä?

Kaikestä päätellen sinä olet herra, joka valitset itsellesi lepopäiviä oman mielesi mukaan.
        Samoinko sanot lapsillesi, että voitte valita lepopäivänne itse oman mielenne mukaan? Opetko lapsiasi näin?
        Vai kenties, niin että he eivät saa valikoida lepopäiviä, kun ainoastaan niistä päivistä, kun yheteiskunnalle sopii. Onko kenties yhteiskunta sinun jumalasi?
        Vai tuetko heidän valintaa, jos se sattuu vaikka heidän valintasa välillä olemaan keskiviikkona, niin ilmoitat vaan kouluun, että pojallani on tänään lepopäivä.
        Onko tämän sinun käytännön elämääsi?

lepopäiviä tulee ihan sopivassa määrin. Lapsetkin käyvät joskus lauantaina koulussa. Se liittyy jotenkin lomajärjestelyihin. Jeesus Kristus on minun Herrani ja Jumalani ja on minulla myös Isä Jumala taivaassa. Yhteiskunta ei ole minulle jumala, mutta yhteiskunnan sääntöjen mukaan elän niin pitkälle kuin ne eivät ole ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa. Lasten valintaa tuen Raamatun Sanan valossa.

• julistuksesi
        Yks-tämmönen kirjoitti:

lepopäiviä tulee ihan sopivassa määrin. Lapsetkin käyvät joskus lauantaina koulussa. Se liittyy jotenkin lomajärjestelyihin. Jeesus Kristus on minun Herrani ja Jumalani ja on minulla myös Isä Jumala taivaassa. Yhteiskunta ei ole minulle jumala, mutta yhteiskunnan sääntöjen mukaan elän niin pitkälle kuin ne eivät ole ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa. Lasten valintaa tuen Raamatun Sanan valossa.

ei ole luotettavaa Raamatun sanan kanssa yhteen käyvää.
        Mummeli.

• Kilvoituksessa
        Utulila kirjoitti:

Olen lukenut kirjoituksiasi. Ihan mielenkiintoisia ajatuksia tuot.

Eräs noista mielenkiintoisista kirjoista, joissa on melko paljon tuota gematriaa ja numerologiaa ja todistaa RAAMATUN YLILUONNOLLISEN ALKUPERÄN, on Pekka Lahtisen LUOJAN LUKUJA. Suosittelen lämpimästi. Siitä löytyy myös tietoja joiden perusteella pystyy itsekin tutkimaan asioiden taustoja ja todenperäisyyden. Myös TV7:n "ISÄNNÄN VIERAANA"- ohjelmasta Kimmo Juutilaisen haastattelut kannattaa katsoa. En itse ole vielä sitä 2-osaa katsonut, - ehkä tänään katsomme vaimoni kanssa. Ja ERITTÄIN HYVÄ ON DVD: Danilo Valla: "RAAMATTU ON IHMEELLINEN". Ne kaikki korostavat FANTASTISELLA TAVALLA SITÄ, MILLAINEN ON MEIDÄN JUMALAMME. MITEN SUURI JEESUS ON MINUNKIN SYNTINI RISTILLÄ SOVITTANUT.

• Yks-tämmönen
        julistuksesi kirjoitti:

ei ole luotettavaa Raamatun sanan kanssa yhteen käyvää.
        Mummeli.

meidän ainoana ohjenuorana tuleekin olla Raamattu. Ei kannatakkaan turvautua kehenkään ihmiseen. Ihminen voi viedä harhaan, mutta Jumalan Sana ei koskaan vie ihmistä harhaan.

• Kilvoituksessa
        On lauantaina kirjoitti:

Siitä aivan turhaan puhutaan, ei kukaan asiaa
        kyseenalaista.
        Mutta viikon ensimmäinen päivä tälläkin palstalla
        alati kyseenalaistetaan ja sanotaan epäpyhäksi sitä
        päivää, jolloin kristikunta muistaa Golgataa.

Ap. t. 20:7
        Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää...

MEIDÄN LAUANTAI-ILTANAMME. Teksti tuossa ilmaisee sen kokoontumisen JUUTALAISET JUURET. Puhutaan 'viikon ensimmäisestä päivästä' eikä siis 'auringon päivästä, sunnuntaista. Ja viikon ensimmäisen päivän ilta sattuu meidän lauantaillemme, -lauantai-iltaan. KÄSITITKÖ? Jaa et käsittänyt - otetaan uusiksi: 1.Moos.1:5,8,13,19,23. Noista ilmenee, että ILLALLA ALKOI AINA SEURAAVA PÄIVÄ. Niin on se käytäntö vieläkin juulalaisilla. Jos siis puhutaan Raamatun ajoista, on syytä muistaa, että OPIN PERUSTEET OVAT SIELLÄ, EIVÄT PAAVINKIRKOSSA KUTEN LUTERILAISILLA.

• homaat
        Yks-tämmönen kirjoitti:

puhut vastoin raamattua.
        Ei siinä kohtaa puhuttu mitään sapatin/lepopäivän/pyhäpäviän valinnasta, vaan päivien ja sinä itsekkäästi sanot, että sapatin päiviä on kaikki viikon päivät.
        On ero päivällä ja sapatilla.
        Sapatti on erotettu pyhittämällä ja siunaamalla se. Sinä ajattelet, että sinun pyhitys on yhtä hyvä, kun Jumalan.

• Uskova_2

Pankaas miettien ...

"" Paavalikin sanoi ettei ympärileikkaus, tai ympärileikkaamattomuus ole mitään,
      vaan Jumalan käskyjen pitäminen. "" (Sirkka-Iita)

Niinpä jää varjoon kaikki muu, mitä Paavali sanoo meille:

Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne. Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset. [13:8,9: 2. Moos. 20:13-17; 3. Moos. 19:18 | Mark. 12:31 ]    

Olemme "irti laista" eli ei ole lupa sormella osoittaa ja vaatia käskyjen noudattamista.
      Sillä vain omasta sydämestä lähtevällä ansiottomalla halulla, rakkaudella, täyttää
      käskyt, on merkitystä. Kun rikas nuorukainen oli kaikki käskyt pitänyt ja ylpeä siitä,
      niin Jeesus kehotti häntä myös rakastamaan. Mutta nuorukainen lähti synkkänä pois.
      Juuri käskyttäminen, vaatiminen ... se tappaa rakkauden ja siten oikean laintäyttämisen.
      Se saa aikaan puolustaa adventismia ja vastustaa Jumalan seurakuntaa!

Fil. 3:6
      intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

"" Raamatu sensijaan sanoo Jeesuksen ristiinnaulitsemisen päivästä,
      että silloin oli sapattiin valmistautumisen päivä, sillä sapatti oli alkamiisillaan. ""
      (Sirkka-Iita)

Niinpä; perjantaina valmisteltiin sapatinpäivää ,ettei tarvitse sapattina tehdä kotitöitä.
      Ja lauantaina, sapattina, opetuslapset valmistautuivat viikon ensimmäisen päivän
      viettämiseen, josta muodostui vapaaehtoisesti juhlapäivä ja leivänmurtanisen ja
      juhlakokouksen päivä.
      Voimme nähdä Raamatusta, että alkuseurakunnassa käytettiin lauantai-vapaapäivä
      innokkaasti evankelioimiseen ja sunnuntaina vietettiin Herralle pyhitettyä juhlapäivää.
      E oli tapa eikä määräys.

Ap. t. 16:13
      Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.

Siellä missä sapattina rukoiltiin vanhan liiton Jumalaa tai jotain jumalia - - oli hyvä tilaisuus
      julistaa evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta; antaa ihmisille jotain aivan uutta.

Ap. t. 20:7    Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää...   

Toki Sirkka-Iitalla ja alex-kasilla on täysi oikeus korottaa adventismia kristikansan kustannuksella, uskonnonvapaushan meillä on ja monta amerikkalaista uskontoa
      jyllää täällä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      121
      2243
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      58
      2187
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1865
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      8
      1417
    5. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      80
      1408
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      94
      1377
    7. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1161
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1150
    9. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      62
      1133
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      69
      1000
    Aihe