Voisiko joku kirjanpitäjä vähän jeesata...
Miten palkat jaksotetaan kirjanpitoon? Siis tiedän, että tuloslaskelmassa pitää olla se oikea kulu, mutta minkä prosentin mukaan tyel jaksotetaan? Entäs työttömyysvakuutus?
Minulle neuvottiin, että lomapalkkavelkojen sivukulut pitää myös jaksottaa ja että ne ovat 25% lomapalkkaveloista. Onko näin? Mitä muuta jaksotetaan? Tapaturmavakuutus? Mikä on senkin prosentti?
APUA!!!!
Palkkojen jaksotus
2
5881
Vastaukset
- fadfsafadf
Mene esim. ilmarisen sivuille, sieltä löytyy kaikki prosentit.
Lomapalkat sivukuluineen täytyy tosiaan jaksottaa.- lisänä
Palkkavelkoihin eli jaksotettuihin palkkoihin, olivat ne sitten lomapalkkoja tai työajan palkkoja lasketaan jaksotukseen lisäksi sivukuluista työnantajan osuudet Tyelistä ja työttömyysvakuutuksesta tapaturma- ja ryhmähenkivakuutus sekä sotu.
Kokonaisprosentti, jolla sivukulut lisätään vaihtelee siis yhtiöittäin.
Lomapalkkavelkaan lasketaan lomapäivät, jotka ovat kertyneet 1.4. lukien eli jos tilinpäätöspäivä on 31.12. on velkaa kertynyt 9:ltä kuukaudelta, työsuhteen kestosta riippuen 2 pv/kk tai 2,5 pv/kk mahdolliset pitämättömät lomat edellisiltä lomanmääräytymisvuosilta, tyypillisimmin talvilomapäivät 6 pv/hlö.
Kun olet laskenut lomapalkkavelan näille päiville, lisäät vielä 50% lomarahaa päälle. Ja nyt saamallesi summalle sivukulut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078