olivat tulleet sen kautta. Nyt kun olen ollut erossa Adventtilahkosta vuosia, alkaa helpottaa.
Toisaalta ystäviä on yhä ikävä, mutta kun heitä tapaa silloin tälläin, ymmärtää miten hienoa oli irtautua illuusioista...
Nyt elämässä tapahtuu vähemmän, mutta enemmän oikeita asioita! :)
Paavo
Oli vaikea jättää lahko
7
170
Vastaukset
- Olla mukana
lahkon sisällä orjina tai te muut ulkopuolisina sukulaisina muodon vuoksi, ettei synny ristiriitoja suvun kanssa?
- hallitsee ja vallitsee
Ellen Whiten nimi yritetään peittäa mutta pesunkestävän adventismin tuntee profeetan hengestä.
EGW:n kirjat sisältävät niin paljon tekojen kautta vanhurskauttamista, että Jeesuksen ristinkuoleman tuomaa armoa ei tarvita. EGW ja myöhemmin nimeänsä kantava säätiö on mielivaltaisesti ja tarkoituksenhakuisesti yhdistellyt eri ihmisille tarkoitettuja yksityisiä kirjeitä, joista on tehty "lyömäaseita" syntisiä raukkoja kohtaan. Esim. Kodin ihanteet kirja. Hirveää lakihenkisyyttä. Ainut kirja missä on sisällöltään jonkin verran inhimillisyyttä ja armoa on Tie Kristuksen luo, muta sehän onkin Fanny Boltonin EGW:n sihteerin kirjoittama, jonka Ellen kaappasi omiin nimiinsä. - hallintomallina
Joillakin adventistisuvuilla menee hyvin hengellisesti vai taloudellisesti?
Suvun päämieskin heitti veivin kesken kaiken. - kuten..
hallintomallina kirjoitti:
Joillakin adventistisuvuilla menee hyvin hengellisesti vai taloudellisesti?
Suvun päämieskin heitti veivin kesken kaiken.Sydämen kyllyydestä suu puhuu, eli sinulle edelleen luettavaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000041423745
- kirjoituksen sisältö.
Se surettaa eniten, että Kristuksesta olet luopunut.
Eli rakkaudettomuuden kylvö, vaikka mieltäisit sen uskosi hedelmäksi, on kuin turhaan asettaisi ruumiinsa poltettavaksi, se ei mitään hyödytä.
Eli se nousee kirjoituksestasi päällimmäiseksi sanomaksi.
Jos ihminen eroaa jostakin ja varsinkin jos omaisi Kristuksen hengen, niin sen sanoman sisältö muuttuu muuksi kuin kaltaiseksi kirjoitteluvimmaksi. Kaikki ovat lahkoja.
Mikään ei seuraa alkuseurakuntaa suoraan.
Luterilaisen kirkon sisällä on ainakin 10 kpl erilaisia lahkoja, mm.
Alkuseurakunnan opista sai Adventtikirkko parhaiten kiinni 1800 luvulla heti, koska se äkkäsi alkaa Jeesusta julistamaan, ja löysi loputkin Raamatusta mitä muut uskonpuhidtusliikkeet, joita kai kaiketi myös nimität lahkoiksi eivät olleet vielä löytäneet.
Jokainen uskonpuhdistusliike on Herran siunaama ollut ja niiden voimalla mentiin ulos keskiajan paavin kirkon ajasta ja alettiin lukea ja ymmärtämään Raamattua.
Nimitä vaan lahkoiksi jos tahdot.
Et ymmärrä mitä teet.
Paatumuksen suloinen rauhakin olemassa on.
Siihen monet tuudittautuvat.
Uskovalla on vain 2 vaihtoehtoa.
Välimuotoja ei ole olemassa.
Minäkin olen erossa seurakunnasta inhimillisistä syistä, mutta suositan Adventtikirkkoa terveen ja Raamatullisen opin vuoksi kyllä.
Jumalan siunausta
jari laurila- Benedi-IDENEB
ole varmaankaan käynyt 10-15 vuoteen, ..vaikka ei ole kaukana!
Opetus on ihan ok adventtikirkossa, vaikka itse opetan paremmin, mutta se on vain minun ja muutaman muun mielipide.
Mun seurakunnassa on nais pappi, mutta se ei ole se syy, vaan se että koko seurakunta on saastunut siitä syystä, kun he siunasivat ja pyhittivät
mun vihityn aviopuolison , toisen seurakunnan, niinikään eronneen miehen puolisoksi!
Ja Raamattu sanoo: " Älkää istuko siellä kussa pilkkaajat istuvat"..ja seisominen 1-2 tuntia on kova paikka!
Olen melko varma, että tämä "legio" pyysi päästä sikoihin, ja Jeesus salli sen...tulijärveen syökseminen odottaa aikaansa...
Uskovien ei tulisi olla katkeria Jumalan sanalle ja kymmenille käskyille, niinkuin on laita minun kotiseurakunnassani,...heitä raivostuttaa kun Jumala on lakinsa antanut, ja minä selvitän että
" Minä olen asetukseni säätänyt, että niitä tarkasti noudatettaisiin"
Mutta mikään ei auta, ..heidät on hyljätty saatanan haltuun, rusikoikoon hän,...minä en rusikoi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455050Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101159- 131113
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27743