Minä käsken sinun totella minua.
Käsken sinun uskoa kaiken minkä sanon.
Halutessani puutun yksityiselämääsi, kuten pariutumiseesi ja lastesi kasvatukseen. Halutessani myös otan lapsesi itselleni.
Minä laadin säännöt meidän kahden välisessä suhteessa ja minä muutan niitä halutessani.
Sen, minkä minä sanon olevan oikein ja velvollisuutesi, katsot olevan oikein ja velvollisuutesi, ja toimit sen mukaan kuolemaasi asti.
Nielet kaiken tämän ja uskot kaiken mitä sanon mukisematta ja vastaanpanematta millään tavoin. Itse asiassa olet ylpeä itsestäsi niin tehdessäsi, koska minä sanon että on hyvä olal ylpeä siitä, ja minun sanaani et kyseenalaista koskaan. Teet kaiken tämän, sillä minun nimeni on Yhteiskunta.
.Alistu!
14
958
Vastaukset
- ei tämä kauas enää kanna
Hmm ajatuksia herättävä. Tosin, jos yhteiskunnan säännöt eivät useimpia, valtaosaa miellyttäisi ei tuota auktoritääriä enää olisi. Jos me yhteiskunnan jäsenet sanoisimme "En hyväksy tuota!" lakkaisi nykyinen yhteiskunnan valtajärjestelmä kahlitsemasta. Mutta...valtaosa todellakin haluaa alistua. Paljon pointtia tuossa, mm. tuo että kaikki niellään sellaisenaan, itse ajattelematta mihin lopputulokseen se voi johtaa.
- anti-ana
Väkivaltatilastot ovat huipussaan, raiskaukset ovat jokapäiväistä, pedofiilit pitävät päiväkoteja,huumeet virtaa suoniin,lapsiryöstöt ovat suosittu bisnes,monikulttuurisuus kukoistaa, vahvemmat polkee heikompiaan...jne.
Mutta tosi anarkistit juhlii kun yhteiskunta kärsii, ei ole virkavaltaa, ei ole johtajia, on vain vapaus, vapaus tehdä mitä kukin haluaa...- TakkuTakiainen
Mietippä sitä, että juuri se lakia ja "oikeutta" ylläpitävä rakas yhteiskuntasi päästää esim. niitä raiskareita vapaaksi koska LASKELMAT SANOVAT että tuottaa enemmän voittoa systeemille jättää oikeasti-rankaisematta...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200811180135005_uu.shtml
Ei yhteiskuntaa kiinnosta ihmisten elämä ja ihmisarvo, vain voiton tehtailu. Sinä olet työkone. Jos tykkäät osastasi, lakkaa näppäilemästä konetta (ajattelemasta) ja tee jotain mikä hyödyttää muita oikeasti. Ha,ha,ha- hopi hopi. :H - anti-ana
TakkuTakiainen kirjoitti:
Mietippä sitä, että juuri se lakia ja "oikeutta" ylläpitävä rakas yhteiskuntasi päästää esim. niitä raiskareita vapaaksi koska LASKELMAT SANOVAT että tuottaa enemmän voittoa systeemille jättää oikeasti-rankaisematta...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200811180135005_uu.shtml
Ei yhteiskuntaa kiinnosta ihmisten elämä ja ihmisarvo, vain voiton tehtailu. Sinä olet työkone. Jos tykkäät osastasi, lakkaa näppäilemästä konetta (ajattelemasta) ja tee jotain mikä hyödyttää muita oikeasti. Ha,ha,ha- hopi hopi. :HMissäs vaiheessa väitin että olen tyytyväinen nykyiseen politiikkaan tai nykyiseen rikosten tuomioihin,yhteiskunta tällä hetkellä menee alaspäin kokoajan mutta sen sijaan että anarkismissa kaikki tällainen poistetaan esim. virkavalta ei todellakaan paranna asiaa, mielestäny pedofiilit- ikuisesti kiven sisään ja pili pois, ja kovat rangaistukset muutenkin, niin ja yhteiskuntaa ei kiinnosta elämä ja ihmisarvo , no sitäkin pitää muuttaa niin että siellä on sellainen johtajisto joka välittää kansastansa!!!
- dfljg
anti-ana kirjoitti:
Missäs vaiheessa väitin että olen tyytyväinen nykyiseen politiikkaan tai nykyiseen rikosten tuomioihin,yhteiskunta tällä hetkellä menee alaspäin kokoajan mutta sen sijaan että anarkismissa kaikki tällainen poistetaan esim. virkavalta ei todellakaan paranna asiaa, mielestäny pedofiilit- ikuisesti kiven sisään ja pili pois, ja kovat rangaistukset muutenkin, niin ja yhteiskuntaa ei kiinnosta elämä ja ihmisarvo , no sitäkin pitää muuttaa niin että siellä on sellainen johtajisto joka välittää kansastansa!!!
Ei mitään virkavaltaa tai johtajia tarvita jos kansa voi hyvin. Muutenkin on paljon parempi, että etäinen ja toimimaton virkakoneisto poistuisi kokonaan ja ihmiset (kansalaiset) alkaisivat itse ottaa vastuuta omista teoistaan ja yhteisesti muiden. Jos joku tekee vääryyttä niin se ratkaistaisiin yhteistuumin. Ajattele nyt, on vaikkapa joku henkilö, joka tehnyt raiskauksen. Jos riittävästi todistusaineistoa ei ole esittää, tai se on väärin keinon hankittu ja hylätään niin syyllinen marssii vapaalle. Ihan sama vaikka kaikki tietäisivät tyypin syylliseksi, mutta systeemin mukaan on mentävä ja systeemi ei toimi, siinä se sinun virkavaltasi!
Kun ajattelee millaista elämä on pienemmissä heimoissa tai ennen vanhaan kyläpitäjissä esim. missä aito me-henki, ryhmän tunne kun kaikki tuntevat toisensa, tulevat hyvin toimeen. Asioita ratkaistiin yhteistuumin, tasa-arvoisesti, eikä jonkin pykälistön mukaan ja etäisen virka-avun turvin. Näissä yhteisöissä ei rehota pahoinvointi ja rikollisuus. Mistähän johtuu? Eikö sellaista muka kannattaisi tavoitella, hyvinvointia ja onnellisuutta kaikille. Ei epätasa-arvoa, välinpitämättömyyttä, rajoittunutta ja epäoikeudenmukaista pykäläviidakkoa ja "näkymätön johtaja" -meininkiä niinkuin nyky-yhteiskunnassa! - mietittävää kaikille
dfljg kirjoitti:
Ei mitään virkavaltaa tai johtajia tarvita jos kansa voi hyvin. Muutenkin on paljon parempi, että etäinen ja toimimaton virkakoneisto poistuisi kokonaan ja ihmiset (kansalaiset) alkaisivat itse ottaa vastuuta omista teoistaan ja yhteisesti muiden. Jos joku tekee vääryyttä niin se ratkaistaisiin yhteistuumin. Ajattele nyt, on vaikkapa joku henkilö, joka tehnyt raiskauksen. Jos riittävästi todistusaineistoa ei ole esittää, tai se on väärin keinon hankittu ja hylätään niin syyllinen marssii vapaalle. Ihan sama vaikka kaikki tietäisivät tyypin syylliseksi, mutta systeemin mukaan on mentävä ja systeemi ei toimi, siinä se sinun virkavaltasi!
Kun ajattelee millaista elämä on pienemmissä heimoissa tai ennen vanhaan kyläpitäjissä esim. missä aito me-henki, ryhmän tunne kun kaikki tuntevat toisensa, tulevat hyvin toimeen. Asioita ratkaistiin yhteistuumin, tasa-arvoisesti, eikä jonkin pykälistön mukaan ja etäisen virka-avun turvin. Näissä yhteisöissä ei rehota pahoinvointi ja rikollisuus. Mistähän johtuu? Eikö sellaista muka kannattaisi tavoitella, hyvinvointia ja onnellisuutta kaikille. Ei epätasa-arvoa, välinpitämättömyyttä, rajoittunutta ja epäoikeudenmukaista pykäläviidakkoa ja "näkymätön johtaja" -meininkiä niinkuin nyky-yhteiskunnassa! - TakkuTakiainen
dfljg kirjoitti:
Kun ajattelee millaista elämä on pienemmissä heimoissa tai ennen vanhaan kyläpitäjissä esim. missä aito me-henki, ryhmän tunne kun kaikki tuntevat toisensa, tulevat hyvin toimeen. Asioita ratkaistiin yhteistuumin, tasa-arvoisesti, eikä jonkin pykälistön mukaan ja etäisen virka-avun turvin. Näissä yhteisöissä ei rehota pahoinvointi ja rikollisuus. Mistähän johtuu? Eikö sellaista muka kannattaisi tavoitella, hyvinvointia ja onnellisuutta kaikille. Ei epätasa-arvoa, välinpitämättömyyttä, rajoittunutta ja epäoikeudenmukaista pykäläviidakkoa ja "näkymätön johtaja" -meininkiä niinkuin nyky-yhteiskunnassa!uskotko tosissasi että joku kylän äänekkäimmät ja kieroimmat päättää-systeemi olisi oikeudenmukainen?
Kuuluostaa chatilta. Kieroimmat ja paskimmat siinä hallitsisi.
Noitavainot toteutettiin tuolla tavoin.
Kaljapöhnäisten ääliöitten lynkkausjoukot oikeutta jakamaan? Hurraa... wild wild west. - olisi sitten
uskotko tosissasi että joku kylän äänekkäimmät ja kieroimmat päättää-systeemi olisi oikeudenmukainen?
Kuuluostaa chatilta. Kieroimmat ja paskimmat siinä hallitsisi.
Noitavainot toteutettiin tuolla tavoin.
Kaljapöhnäisten ääliöitten lynkkausjoukot oikeutta jakamaan? Hurraa... wild wild west.sopiva johtajaksi? Sinäkö?
- anti-ana
olisi sitten kirjoitti:
sopiva johtajaksi? Sinäkö?
Johtajaksi tai siis en tarkoita diktatuuria eli siis johtajisto valitaan kansanäänestyksellä, nykyinen demokratia on liian "monipuolinen" ja ristiriitoihin menee aikaa enemmän kuin olelliseen eli miten saada kansa jälleen "vahvaksi" jne. Ja ilman virkavaltaa, esim. yritysten johtajia, armeijaa, kansa ei selviä koska IHMISET eivät IKINÄ ole "täydellisiä" vaan aina löytyy ihmisiä jotka tekevät rikoksia jne joihin tarvitaan mm.virkavaltaa jne. jne. Ja joku mainitsi että elämän pitäisi olla kuin ennenvanhaan pikkukylissä ns. heimoelämää jossa kaikki tulee toimeen keskenään, mutta kun ei tule niinkuin ennenvanhaan oli kahnauksia eri kylien välillä, viinan polttoa harrastettiin ja myytiin ja sen takia tuli kahnauksia ja aivan varmasti nykytilanne olisi vielä pahemmin, huumeet, rikollisuus, väkivalta,raiskaus näitä ihmisiä on aina ja tulee olemaan ja sitä varten tarvitaan virkavalta jokja parhaansa mukaan hoitaa tehtävänsä, sen sijaan että nykyään vain poljetaan poliisien varoja toimia alaspäin on juuri se vääträ toimenpide, anarkismi ei vain yksinkertaisesti toimi, ihmiset ovat mitä ovat.
- TakkuTakiainen
olisi sitten kirjoitti:
sopiva johtajaksi? Sinäkö?
joukossa tyhmyys tiivistyy. yksi selväpäinen, viileä, objektiivinen ja hyvät tarkoitusperät ja arwot omaava yksilö olisi parempi johtaja kuin kiihtynyt, känninen lynkkausjoukko; jollaiset kyläjunttineuvostoliitossasi jakaisivat "oikeutta". Vai oletko kenties eri mieltä?
Sitä paitsi Tex Willer-sarjakuvissa kun on näitä lynkkausjoukkoja, niin yleensä niihin päätyy just ne viskisiepot jotka päätyy loppujen lopuksi jakamaan "oikeutta" paikallisen Isonkihon maksamien palkkioitten mukaisesti... ja kaikki oikeasti kunnolliset ihmiset vaan pelkää kunnes Tex Willer ratsastaa kaupunkiin ja selvittää tilanteen.
Oikeastaan mä olisin mieluiten niinkun se Tex Willer. n.n - anti-ana
joukossa tyhmyys tiivistyy. yksi selväpäinen, viileä, objektiivinen ja hyvät tarkoitusperät ja arwot omaava yksilö olisi parempi johtaja kuin kiihtynyt, känninen lynkkausjoukko; jollaiset kyläjunttineuvostoliitossasi jakaisivat "oikeutta". Vai oletko kenties eri mieltä?
Sitä paitsi Tex Willer-sarjakuvissa kun on näitä lynkkausjoukkoja, niin yleensä niihin päätyy just ne viskisiepot jotka päätyy loppujen lopuksi jakamaan "oikeutta" paikallisen Isonkihon maksamien palkkioitten mukaisesti... ja kaikki oikeasti kunnolliset ihmiset vaan pelkää kunnes Tex Willer ratsastaa kaupunkiin ja selvittää tilanteen.
Oikeastaan mä olisin mieluiten niinkun se Tex Willer. n.nen ole eri mieltä, onhan se nyt selvä.
johtajisto olisi tietenkin miten sen nyt sanoisi "ydinjoukkoa" joka omaa hyvät tarkoitusperät, selväpäisiä jne. Ja eihän niihin sellaiset päädy ellei kansa sinne sellaisia valitse, se että miten se johtajisto valittaisiin olisi hyvin tarkka että minkälaisia henkilöitä sinne ylipäätänsä otettaisiin kansan asiosta taistelemaan ja päättämään, sellainen joka todella välittää kansasta. - lil.devil
Oikeastaan mä olisin mieluiten niinkun se Tex Willer. n.nSinulla on ilmeisesti pahan sortin lukihäiriö..ensinnäkään anti-ana ei tuosta heimo- ja kyläyhteiskunnasta puhunut..se olin minä (Kirjoittanut: dfljg 5.2.2009 klo:01.30). Kirjauduin sisään ihan sitä varten, ettei tule ainakaan siitä enään epäselvyyttä, ei tarvitse mennä muita aiheettomasti syyttelemään.
Sinulla tuli mieleen ”villi länsi”, mikä kertoo hyvin paljon Sinun ajatus- ja arvomaailmastasi. Juuri sinunlaisesi ”Minä hyvä ihminen, minun tyyli ainoa oikea tyyli, minä johtajaksi kertomaan mikä on kellekin hyväksi” on juuri sellainen ihmistyyppi, kenestä ei todellakaan ole päättämään asioista. Tuollainen omahyväinen ja tunnereaktioidensa vietävissä oleva diktatuuria ihannoiva ihminen ei todellakaan ole mitään johtaja-ainesta!
Kirjoituksestani olisi pitänyt käydä ilmi, että mikään aggressiivisten älykääpiöiden yhteiskunta ei todellakaan ollut sitä mitä minulla oli mielessäni ja mitä yritin ajaa takaa. Jos olisi lukenut ajatuksen kanssa olisi tämäkin voinut käydä ilmi, sillä viittasin tekstissäni hyvinvointiyhteiskuntaan, jossa vallitsisi tasa-arvo, kunnioitus, onnellisuus. Jos kylässä johtaja, tai johtajia olisi, vaatisi heidän päätöksensä Aina lähes yksimielisesti kansan hyväksynnän. Se tasa-arvo, me-henki, yhteistyö.
Tämä ”ihanneyhteiskunta” tietysti edellyttäisi sitä, että myös tätä yhteiskunnan muodostavat ihmiset olisivat tasapainoisia, yhteistyökykyisiä, huomioisivat ja kunnioittaisivat niin muita kanssaihmisiä kuin ympäristöä yleensä. Tietynlainen henkinen kypsyys ja pidemmän linjan ajattelu (syy-seuraus) etenkin elinympäristöä koskien vallitsisi ja sitä opetettaisiin eteenpäin. Se on kieltämättä hyvin kaukana nykyisestä, niin kaukana jopa, että joku saattaa tästä ajatella ”idealisti”, mutta kun tarkastelee mihin nykymeno johtaa niin ei se tule kantamaan, se ei toimi. Ne jotka puolustavat nykymenoa ja ajattelevat nykyisen suunnan olevan kestävää (ja vielä parempaa, hyvä vaihtoehto) ovat mielestäni pahasti pihalla asioista... Minusta muutos on realismia. Jos minusta tekee idealistin se, että haluan ajaa muutosta mielestäni parempaan ja kannattavampaan elämäntapaan ja tuoda esiin mielestäni toimivampia vaihtoehtoja tulevaisuudelle niin olkoon.
No mutta, keskustelupalstan pointtihan on jakaa näkökulmia ja mielipiteitä.
Lopuksi,
voisi yrittää lukea mitä siinä näytöllä on mustaa valkoisella, eikä repiä olemattomia omia mielikuviaan ja sen pohjalta sitten selittää mitä toinen on muka tarkoittanut. Jos on epäselvää, kysy esimerkkiä tai täydentävämpää vastausta. Älä oleta, sillä olettamus on usein väärä ja se kertoo vain siitä mitä Sinä ajattelet asioista.
- ALISTU >:(
OLEN KOKO ELÄMÄNI AJAN OLLUT KAPINALLINEN, MINUA EI MÄÄRÄILLÄ, EIKÄ KÄSKYTETÄ. MINÄ TEEN MITÄ HALUAN JA HYVIN ON MENNYT JO 40-VUOTTA. OMAN ONNEN SEPPÄ JA OMIEN POLKUJEN KULKIJA!
- niemi
Älä itse alistu. Forcea?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724757
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h724634Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv762883Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222226Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592015Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska161707- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121399- 1851298