Mies, joka on tullut uskoon helluntaiseurakunnassa pari vuotta sitten, on langennut noin viikon uskossa oltuaan, jälkeen entiseen paheeseensa, juopottelemiseen.
Onko hänen pelastuksensa yhä voimassa ?
Jos hän olisi luterilainen, asiassa ei olisi miettimistä, silloin kasteenarmo laskettaisiin hänen hyväksensä.
Jos hän kuolee, kuten monesti käy yllättäen tuollaista elämää viettäessä, onko hänen paikkansa taivas, kuitenkin ?
Toivon että perustelette vastaukset Jumalan sanalla, sillä pelastus ei saa olla pelkkä mielipide kysymys.
Vakava kysymys
20
310
Vastaukset
- lute
Tuo sinun kasteenarmosi ei ole Raamatusta vaan joidenkin mielipide.
- voimassa on.
Room.7:14-18. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei. Kol.2:20-23. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallisitte määrätä itsellenne säädöksiä: Älä tartu, älä maista, älä koske! sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan? Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.
- pelastuksesta
Niin, tarkoitatko, että hän pääsee tuommoisenaan Jumalan valtakuntaan ?
- Yks-tämmönen
Sananl. 24:16
Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen.- pelastuksesta
Hän on siis yhä vanhurskas, joka on vain langennut, mutta entä jos hän ei koskaan nousekkaan jälleen, vaan kuolee ennen sitä ?
pelastuksesta kirjoitti:
Hän on siis yhä vanhurskas, joka on vain langennut, mutta entä jos hän ei koskaan nousekkaan jälleen, vaan kuolee ennen sitä ?
pelastuu, pääsee mukaan ylösottoon. Ellei nouse ja tee parannusta, hänen koko elmansä palaa mutta hän itse on pelastuva, ikään kuin tulenläpi.
* Sekin on parempi, ei tarvitse mennä kadotukseen, vaikka sitten onkin vailla ylösnousemus ruumista, mikä seurakunnalla on.- pelastuksesta
Mohikaani_27 kirjoitti:
pelastuu, pääsee mukaan ylösottoon. Ellei nouse ja tee parannusta, hänen koko elmansä palaa mutta hän itse on pelastuva, ikään kuin tulenläpi.
* Sekin on parempi, ei tarvitse mennä kadotukseen, vaikka sitten onkin vailla ylösnousemus ruumista, mikä seurakunnalla on.Oletko sitä mieltä, että synti ei ole este pelastukselle ?
Voiko tuota miestä pitää yhä kristittynä, vaikka hän on alkoholisti ? - Yks-tämmönen
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sekin on parempi, ei tarvitse mennä kadotukseen, vaikka sitten onkin vailla ylösnousemus ruumista, mikä seurakunnalla on.että kun ihminen pelastuu ikäänkuin tulen läpi, että heikollakin uskolla, kunhan se on kohdistunut Jeesuksen sovitustyöhön ja Jumalan armoon pelastuu huolimatta siitä kuinka "pyhää" elämää olet elänyt ja kuinka suuria tekoja Jumalalle tehnyt.
1. Kor. 3:11
Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
1 Kor. 3:12
Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista
1 Kor. 3:13
niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
1 Kor. 3:14
Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
1 Kor. 3:15
mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi. - pelastuksesta
Yks-tämmönen kirjoitti:
että kun ihminen pelastuu ikäänkuin tulen läpi, että heikollakin uskolla, kunhan se on kohdistunut Jeesuksen sovitustyöhön ja Jumalan armoon pelastuu huolimatta siitä kuinka "pyhää" elämää olet elänyt ja kuinka suuria tekoja Jumalalle tehnyt.
1. Kor. 3:11
Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
1 Kor. 3:12
Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista
1 Kor. 3:13
niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
1 Kor. 3:14
Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
1 Kor. 3:15
mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.Ovatko kaikki ne uskoontulleet ja kastetut helluntailaiset pelastuvia, jotka elävät langenneina muissakin synneissä, kuin tuossa alkoholin orjuudessa ?
Eikö elämällä ja synnillä ole vaikutusta ollenkaan pelastumisen kannalta ? - Yks-tämmönen
pelastuksesta kirjoitti:
Ovatko kaikki ne uskoontulleet ja kastetut helluntailaiset pelastuvia, jotka elävät langenneina muissakin synneissä, kuin tuossa alkoholin orjuudessa ?
Eikö elämällä ja synnillä ole vaikutusta ollenkaan pelastumisen kannalta ?vaikutusta minkälainen on meidän sydämemme tila Jumalan edessä. Daavid teki aika karmeitakin syntejä, mutta silti hän oli Jumalan mielen mukainen mies. Kun Jumala otti hänet kiinni synnistä, niin ei hän alkanut peittelemään sitä, vaan katui ja sanoi, että anna Jumala nyt anteeksi tämä syntini. On kysymys meidän sydämemme tilasta. Jumala kyllä vapauttaa meidät kaikista orjuuksista kun vain antaudumme Hänelle ehdoitta.
- pelastuksesta
Yks-tämmönen kirjoitti:
vaikutusta minkälainen on meidän sydämemme tila Jumalan edessä. Daavid teki aika karmeitakin syntejä, mutta silti hän oli Jumalan mielen mukainen mies. Kun Jumala otti hänet kiinni synnistä, niin ei hän alkanut peittelemään sitä, vaan katui ja sanoi, että anna Jumala nyt anteeksi tämä syntini. On kysymys meidän sydämemme tilasta. Jumala kyllä vapauttaa meidät kaikista orjuuksista kun vain antaudumme Hänelle ehdoitta.
Daavid sai osakseen paljon armoa.
Entä jos alkoholin orjaksi langennut mies, ei kykene katumaan, eikä ymmärrä antautua ehdoitta ? - Yks-tämmönen
pelastuksesta kirjoitti:
Daavid sai osakseen paljon armoa.
Entä jos alkoholin orjaksi langennut mies, ei kykene katumaan, eikä ymmärrä antautua ehdoitta ?voi käydä niin kuin kuningas Saulin, jonka Jumalan Henki joutui lopulta jättämään hänen tottelemattomuutensa takia.
- pelastuksesta
Yks-tämmönen kirjoitti:
voi käydä niin kuin kuningas Saulin, jonka Jumalan Henki joutui lopulta jättämään hänen tottelemattomuutensa takia.
Onko mahdollista, että tuo kastettu helluntailainen, joka on langennut alkoholin orjuuteen, voi tottelemattomuutensa kautta menettää pelastuksensa, jos Pyhä Henki jättää hänet ?
Voiko tuosta sanoa, koska ja milloin, tottelemattomuus saavuttaa sen pisteen ja määrän, jotta Pyhä Henki, jättää tuon ihmisen ?
- pelastuksesta
Tänään olen ajatellut, miten käy tuollaisille ihmisille, jotka ovat tulleet uskoon, jotka ovat käyneet uskovien kasteella, jotka ehkä ovat myös yhä helluntaiseurakunnan jäseniä, mutta jotka elävät synnissä, sillä tavalla ettei heitä välttämättä edes osata ajatella ja kokea kristityiksi ulkonaisen käytöksen ja tekojen peruusteella.
- Yks-tämmönen
Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, - pelastuksesta
Yks-tämmönen kirjoitti:
Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,toi kuulostaa ihan raamatulliselta, mutta eikö kuitenkin niitä ihmisiä ole aika paljon, jotka totuuden tuntoon päästyään tekevät syntiä ?
Siis sellaisia ihmisiä, jotka ovat rahan ahneita, itsekkäitä, ylpeitä. - Yks-tämmönen
pelastuksesta kirjoitti:
toi kuulostaa ihan raamatulliselta, mutta eikö kuitenkin niitä ihmisiä ole aika paljon, jotka totuuden tuntoon päästyään tekevät syntiä ?
Siis sellaisia ihmisiä, jotka ovat rahan ahneita, itsekkäitä, ylpeitä.en osaa vastata
- pelastuksesta
Yks-tämmönen kirjoitti:
en osaa vastata
Vois olla hyvä, jos joku osais kirjoittaa palstalle ymmärrettävällä tavalla pelastuksesta kaiken tarpeellisen tiedon.
tässä taitaa nyt olla kaksi eri osiota. Kyse juopon pelastumisesta ja arvostelu helluntaiseurakunnan mielipiteestä alkoholista.
Sen helluntalaisten arvostelun jätän silleensä, mutta jos on kysymys alkoholistin pelastumisesta, niin ihan varmastai pelastuu, ellei itse henkilökohtaisesti sanoudu irti Kristuksesta.- Torspo123
uudestisyntyy, niin Jumalan Henki tulee häneen asumaan lapseuden Henkenä. Jumalan Henki hänessä on sinettinä lunastusta varten, kun tulee hänen aikansa lähteä tästä ajasta ikuisuuteen. Ihmisestä ei tule uskoontulonsa jälkeen synnitöntä. Hän tekee edelleen syntiä silloin tällöin, mutta saa ne anteeksi kaduttuaan, tehtyään parannusta ja pyydettyään anteeksi. Muistakaa, että synti on sydämentila. Jos sydämen tila on synti, niin kaikki mitä teet on syntiä, koska et tunne Vapahtajaa ja tekosi nousevat syntisestä sydämestä. Jos taas olet uudestisyntynyt, olet syntynyt Jumalasta ja sinä olet luonnoltasi pyhä ja vanhurskas. Se takaa sinulle ikuisuuden taivaassa. Jos uskovainen ryhtyy elämään synnissä esim. juopotellen, niin Jumalan Henki murehtii ja odottaa tuhlaajapoikaa kotiin. Kuitenkaan pelastusta ei menetetä, sillä Raamattu sanoo, että Jumalalla on paljon anteeksiantamusta. Jos ihminen paatuu synnin teillä niin, ettei kykene enää ottamaan armoa vastaan Juudaksen lailla, niin Pyhä Henki poistuu hänestä. Pyhästä ja Vanhurskaasta tulee taas olemukseltaan syntinen. Raamattu sanoo, että ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa. Tämä taas tarkoittaa kahta asiaa. 1. syntisestä tilasta uudestisyntymällä pyhäksi ja vanhurskaaksi ja 2. uudestisyntyneen ihmisen mielenmuutosta Kristuksen kaltaisuuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996154
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv983065Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302892Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262125Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371091Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?861049Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚126991- 48784