...piirteitä palstan "keskusteluissa" yhä enemmän.
Itsekehua, toisten mollaamista, suoranaista panettelua.
Kristinuskon paradoksi kaikessa naurettavuudessaan. "Olen oikeassa, sinä väärässä."
"Olen parempi uskovainen kuin sinä."
"Vain minä tiedän totuuden."
etc, etc...
Vanhojen legendojen ja myyttien pakottamista uuteen muottiin. Olemattomien palvontaa.
Erinomainen väline heikkojen pelotteluun ja johtamiseen, omien etujen ajamiseen, johtamiseen ja alistamiseen.
Onko muuta aihetta uskon ja uskonnon lisäksi, mikä lietsoo yhtä paljon riitaa? No, politiikka ehkä...
Kovin korkeaa henkisen kehityksen tasoa eivät keskustelut osoita...
Tragikoomisia...
18
476
Vastaukset
- Sitä saa
Sisällis-sotaa ja verta on luvissa.
Sitä saa mitä tilaa.- sisällissota
tulee,niin antaa palaa vain!On niin kyllä henkistynyttä,että.Taso on kyllä ikäänkuin laskenut entisestään.Miksi ei voi keskustelut edes edetä?Samat Raamatunpaikatkin pyörii aina vain.T.Pikakirjoittaja
Ei silti,eiköhän se jonkin sortin sisällissota aina ole ihmisten välillä.
vallassa elävät eksytettyinä sinun ihannoimat pakanakansatkin,
kuten nämä lopun ajan kristitytkin, jotka pitävät itseään kristittyinä
vaikka eivät ole. Saatanan synagogaa he kaikki ovat.
Ja itsekin, aivan kuin kaiken tämän ulkopuolella olevana ihannoit
saman Saatanan sanomaa: "Nyt on rauha, kaikki hyvin, vaikka rauhaa ei ole!"
Kiitä Jumalaa että olet saanut kaiken tämän yläpuolella olevan ylihengen.
Niin ettet ole Totuuden Hengen etkä Saatanan valheen hengen kaltainen.- lakkiluke( ei kirj.)
...en ole puhunut mitään. Päinvastoin, tuon julki uskontojen jokapäiväistä taistelua toisiaan ja jopa itseään vastaan.(kirkko- ja lahkokunnat)
Olen todellakin kaiken tuon ulkopuolella ja haluan visusti pysyäkin. Luojani, sellaisena kuin ymmärrän, ei uskontoja tarvitse, eikä välikäsiä. Mutta uskokoon kukin miten haluaa, koska kaikilla on vapaa tahto itseensä ja toisten tuomitsemiseenkin nähden. Eri asia sitten on, että kuinka viisasta on tuomitseminen. Kertoohan jopa Raamattu jotain rikasta omassa silmässä. Myös muut uskonnot kuin kristinusko, kertovat samasta asiasta hiukan erilaisin sanakääntein.
Miten onkaan oma laitasi? Päättele itse. lakkiluke( ei kirj.) kirjoitti:
...en ole puhunut mitään. Päinvastoin, tuon julki uskontojen jokapäiväistä taistelua toisiaan ja jopa itseään vastaan.(kirkko- ja lahkokunnat)
Olen todellakin kaiken tuon ulkopuolella ja haluan visusti pysyäkin. Luojani, sellaisena kuin ymmärrän, ei uskontoja tarvitse, eikä välikäsiä. Mutta uskokoon kukin miten haluaa, koska kaikilla on vapaa tahto itseensä ja toisten tuomitsemiseenkin nähden. Eri asia sitten on, että kuinka viisasta on tuomitseminen. Kertoohan jopa Raamattu jotain rikasta omassa silmässä. Myös muut uskonnot kuin kristinusko, kertovat samasta asiasta hiukan erilaisin sanakääntein.
Miten onkaan oma laitasi? Päättele itse.kaikki uskonnot kertovat samasta asiasta hiukan erilaisin sananakääntein,
jotta Kristuksen tahto: "että he yhtä olisivat" ei koskaan pääsisi
maan päällä toteutumaan. Eikä se toteudukaan, koska hän kaikki omansa
pois tästä Saatanan halitsemasta maailmasta kutsuu.
Kutsuu jopa pakanoita ja ateistejakin, joita eivät Saatanan porttopapit
ole pääseet lähetystöillään Saatanan omiksi eksyttämään.
Tämäkin Jumalan ilmoitus Saatanan vallasta lienee sinulle ykshailee,
ja lentelet sen yllä huolettomana niin kuin levoton perhonen:
"Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa
heidät, ja niin sen valtaan annettiin kaikki heimot, kansat, kielet ja maat.
Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä - kaikki ne, joiden nimi ei maailman
luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan."- lakkiluke ( ei kirj.)
TeuvoSuni kirjoitti:
kaikki uskonnot kertovat samasta asiasta hiukan erilaisin sananakääntein,
jotta Kristuksen tahto: "että he yhtä olisivat" ei koskaan pääsisi
maan päällä toteutumaan. Eikä se toteudukaan, koska hän kaikki omansa
pois tästä Saatanan halitsemasta maailmasta kutsuu.
Kutsuu jopa pakanoita ja ateistejakin, joita eivät Saatanan porttopapit
ole pääseet lähetystöillään Saatanan omiksi eksyttämään.
Tämäkin Jumalan ilmoitus Saatanan vallasta lienee sinulle ykshailee,
ja lentelet sen yllä huolettomana niin kuin levoton perhonen:
"Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa
heidät, ja niin sen valtaan annettiin kaikki heimot, kansat, kielet ja maat.
Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä - kaikki ne, joiden nimi ei maailman
luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan."...sinun, Teuvo, keskittyä pitämään huolta ihan omasta sielusi tilasta vihjailematta kenenkään muun ihmisen ja hänen Luojansa välisen suhteen laatuun?
Saatanan yhteydessä suosittelen muistamaan kyseisen mielikuvitusolennon alkuperän, babylonialaisen myytin, jonka juutalaiset omivat uskontoonsa ja sieltä edelleen kristinuskoon, sekä mm. islamiin. lakkiluke ( ei kirj.) kirjoitti:
...sinun, Teuvo, keskittyä pitämään huolta ihan omasta sielusi tilasta vihjailematta kenenkään muun ihmisen ja hänen Luojansa välisen suhteen laatuun?
Saatanan yhteydessä suosittelen muistamaan kyseisen mielikuvitusolennon alkuperän, babylonialaisen myytin, jonka juutalaiset omivat uskontoonsa ja sieltä edelleen kristinuskoon, sekä mm. islamiin."Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi
olet minun palveluksessani. Menet, minne minä sinut lähetän
ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää,
sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,
etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman
minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."- lakkiluke ( ei kirj.)
TeuvoSuni kirjoitti:
"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi
olet minun palveluksessani. Menet, minne minä sinut lähetän
ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää,
sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,
etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman
minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."...tekstien vaikutusta ei kannata vähätellä. Monet muutkin ovat sinun lisäksesi samaistaneet itsensä niihin. Olet ilmeisen tarkkaan lukenut mm. Jes. 49: 1-6 ja samaistut siihen. Pidä uskosi jos tunnet sen hyväksi ITSELLESI. Joku löytää uskonsa ja maailmankatsomuksensa tarvitsematta samaistua keneenkään toiseen.
lakkiluke ( ei kirj.) kirjoitti:
...tekstien vaikutusta ei kannata vähätellä. Monet muutkin ovat sinun lisäksesi samaistaneet itsensä niihin. Olet ilmeisen tarkkaan lukenut mm. Jes. 49: 1-6 ja samaistut siihen. Pidä uskosi jos tunnet sen hyväksi ITSELLESI. Joku löytää uskonsa ja maailmankatsomuksensa tarvitsematta samaistua keneenkään toiseen.
kaikki ne ilmestykset ja näyt, joiden kautta Pyhä Henki on totuuttaan kirkastanut,
ja joista olen täysin avoimesti täällä kaikille kertonut - mitään salaamatta.
Paitsi tuo viimeinen raju Pyhän Hengen puhuttelu,
johon tämä Jeersuksen kielto liittyy:
"Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne
sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän
kimppuunne ja raatele teitä."
Paavali kirjoitti korinttilaisille:
"Niin totta kuin Kristuksen totuus on minussa, tätä ylpeilemisen
aihetta ei minulta Akhaian maakunnassa riistetä!"
Teuvo Suni kirjoittaa Suomi24 raamattukeskustelijoille:
Niin totta kuin Kristuksen totuus on minussa, tätä ylpeilemisen aihetta
ei minulta Suomi24 raamattukeskustelussa riistetä.
Vaikka
kirjoituksiani poistatetaankin.- lakkiluke ( ei kirj.)
TeuvoSuni kirjoitti:
kaikki ne ilmestykset ja näyt, joiden kautta Pyhä Henki on totuuttaan kirkastanut,
ja joista olen täysin avoimesti täällä kaikille kertonut - mitään salaamatta.
Paitsi tuo viimeinen raju Pyhän Hengen puhuttelu,
johon tämä Jeersuksen kielto liittyy:
"Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne
sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän
kimppuunne ja raatele teitä."
Paavali kirjoitti korinttilaisille:
"Niin totta kuin Kristuksen totuus on minussa, tätä ylpeilemisen
aihetta ei minulta Akhaian maakunnassa riistetä!"
Teuvo Suni kirjoittaa Suomi24 raamattukeskustelijoille:
Niin totta kuin Kristuksen totuus on minussa, tätä ylpeilemisen aihetta
ei minulta Suomi24 raamattukeskustelussa riistetä.
Vaikka
kirjoituksiani poistatetaankin....mitä edellä kirjoitat, on täysin sinun omaa ajatusmaailmaasi ja henkilökohtaista uskoasi. Jätä sinäkin toisten arvostelu, koska se ei ole ihmisen vallassa. Ei vaikka väittäisi mistä valtuudet saaneensa.
Mitä tulee mahdollisiin poistatuksiin, ei kuulu minulle, enkä niistä ole vastuussa. Oman aloitukseni jos poistan, on se omassa vallassani ja sen saatan tehdä silloin, kun havaitsen, että aletaan poiketa liian kauaksi asiasta, tai mennään henkilökohtaisuuksiin kenen suhteen tahansa.
Näkyjen näkijöitä ilmaantuu aika ajoin. He pääsääntöisesti häviävät historian hämärään ajan myötä. lakkiluke ( ei kirj.) kirjoitti:
...mitä edellä kirjoitat, on täysin sinun omaa ajatusmaailmaasi ja henkilökohtaista uskoasi. Jätä sinäkin toisten arvostelu, koska se ei ole ihmisen vallassa. Ei vaikka väittäisi mistä valtuudet saaneensa.
Mitä tulee mahdollisiin poistatuksiin, ei kuulu minulle, enkä niistä ole vastuussa. Oman aloitukseni jos poistan, on se omassa vallassani ja sen saatan tehdä silloin, kun havaitsen, että aletaan poiketa liian kauaksi asiasta, tai mennään henkilökohtaisuuksiin kenen suhteen tahansa.
Näkyjen näkijöitä ilmaantuu aika ajoin. He pääsääntöisesti häviävät historian hämärään ajan myötä.säilyy viimeiselle tuomiolle saakka.
Siksi sinäkään et voi tuolloin vedota siihen, että toisin olisin elänyt,
jos joku olisi minulle totuuden kertonut.
Kerrottu on - mutta kaikkihan eivät usko.- lakkiluke ( ei kirj.)
TeuvoSuni kirjoitti:
säilyy viimeiselle tuomiolle saakka.
Kerrottu on - mutta kaikkihan eivät usko....on täysin sinun oma ja henkilökohtainen näkemyksesi. Ei sen kummempaa.
Mutta sanonpa vielä; "pieniä ne asiat saattavat olla, mutta suuria kertojansa sydämelle."
Enempää en kommentoi. Jätän ketjun tässä rönsyssä sinulle viimeisen sanan mahdollisuuden, koska luulen, että sanot sen kuitenkin, kuten tapoihisi kuluu... ;) - in sanoo
TeuvoSuni kirjoitti:
säilyy viimeiselle tuomiolle saakka.
Kerrottu on - mutta kaikkihan eivät usko.Roomalaiskirje 12
19 Älkää ottako oikeutta omiin käsiinne, rakkaat ystävät, vaan antakaa Jumalan osoittaa vihansa. Onhan kirjoitettu: "Minun on tuomio, minä maksan tekojen mukaan" -- näin sanoo Herra.
- Trubaduuri
Niinpä niin, mutta kun tuo "korkea taso" kuuluu kyllä muinaisiin yliopistoihin joissa väiteltiin.
Demokratia on uskontoa! Sen kaikissa muodoissaan!
Se murhaa se valehtelee se varastaa se kiduttaa
se musertaa se murskaa ja se jopa murtaa joidenkin heikkojen mielen. Kehu sinä sitä. Ja koitappa hymyillä sitten siinä samalla, niin saamme nähdä, kuka se sinun kituset ja hampaat huoltaa!
Raamattu on demokratian/uskonnon tuote ja väline samalla kertaa, ja se demokratian malli joka kaiken kattaa on otettu justiinsa heiltä jotka raamatunkin tekivät! Nauti siitä ja lue lisää äänestäen puolesta taikka vastaan. ;)- lakkiluke ( ei kirj.)
...että joku toinenkin on huomannut, mitä taantumista hengellisyydessä ( en tarkoita uskonnollisuutta) on tapahtunut. Olisiko jo aika opetella syvällisempää mietiskelyä maailman menosta..? ;)
- Trubaduuri
...että joku toinenkin on huomannut, mitä taantumista hengellisyydessä ( en tarkoita uskonnollisuutta) on tapahtunut. Olisiko jo aika opetella syvällisempää mietiskelyä maailman menosta..? ;)
Niin, mutta se joka haluaa olla ensimmäinen jääköön viimeiseksi. ;)
Taantuma hengellisyydessä on ollut vuosituhansia kestävä sammumaton prosessi, tosin nyt olemme jo lamassa ja huomenna täysin uudessa jamassa. :)
Miettimällä saakoon itse kukin aikaan sen jonka voi, mutta liika on sittenkin liikaa ja siksipä pitää välillä myös huutaa; herätkää... o'hoi. - lakkiluke ( ei kirj.)
Trubaduuri kirjoitti:
Niin, mutta se joka haluaa olla ensimmäinen jääköön viimeiseksi. ;)
Taantuma hengellisyydessä on ollut vuosituhansia kestävä sammumaton prosessi, tosin nyt olemme jo lamassa ja huomenna täysin uudessa jamassa. :)
Miettimällä saakoon itse kukin aikaan sen jonka voi, mutta liika on sittenkin liikaa ja siksipä pitää välillä myös huutaa; herätkää... o'hoi....ainakin varovaisesti vihjaista, että kaikki ei ole totta, mitä yhdessä kirjassa lukee. Kukin ottaa kantaa tyylillään ja luonteensa ominaisuuksien mukaan... ;)
- Trubaduuri
...ainakin varovaisesti vihjaista, että kaikki ei ole totta, mitä yhdessä kirjassa lukee. Kukin ottaa kantaa tyylillään ja luonteensa ominaisuuksien mukaan... ;)
No joo. Kirjauskovaiset ovat jo vanhimpienkin tutkimuksien mukaan fanaattisia ja kaikelle uudelle nirsoja. Kristuskin usein korosti sitä.
Muistaen Luojan, taivaallisen Isän lupauksen; Uudeksi minä teen kaiken. Ja katso, parenpi katsoa kuin katua, Jumalan maja ihmisten keskellä
, mutta huom! vain ihmisten. ;)
Ja onhan se pahaa hulluutta asettaa kirja, kuten apinoiden planeetalla oli tapana tehdä, Luojan, taivaallisen Isän edelle. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1036673
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h875037Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113289Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p313158Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska272338Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191696Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961331Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391282Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311196- 48964