Ihmettelen tuossa alempana olevia keskusteluja...
Uskovat ovat ihmeen ilkeitä mielipiteissään: menevät haukkumisillaan henkilökohtaisuuksiin.
Itse olin (joskus) uskossa ja liikuin seuroissa ja ystäväni oli kaikki sieltä. Elämäni oli niihin aikoihin helvetillistä! - aina oli riitoja, juoruja, mustamaalaamista...
Erosin uskostani (uskon silti yhä) En halunnut heitä enää edes ystävikseni, sillä niin "vaikeita ihmisiä" he oli.
Nyt minulla on tavikseja ystävinäni ja eräs, jota ennen olisin sanonut "Noidaksi" on osoittautunut oikein enkeliksi. - Hänellä on taito kuunella ja ymmärtää. Voiko ystävältä muuta pyytää? Vaikka hän heiluu tarottejen ja terapioittensa kanssa ja on hiukan huuhaa-tyyppi muutenkin :-) hän on puhdasta kultaa.
Olen tajunnut, että ei me taivaaseen mennä raamattua lukemalla. Totuus on todellakin meissä itsessämme, niinkuin Bolgrad** asian sanoi. Se, ketä olemme ja miksi? Sitä olisi syytä enemmän tutkiskella. On löydettävä sisäinen rauha.
Jumala kuulee ajatuksemme ja näkee tekomme. Hän tietää, eikä muulla ole väliä. Turha näytellä muille, kuinka uskossa on.
Pääseekö nuo taivaaseen?
106
2967
Vastaukset
- hihheijaa..........
Aika onneton provo.
- ????
Nyt en tajunnut?
- eiköstä vaan
???? kirjoitti:
Nyt en tajunnut?
S-i-i-s t-u-o s-i-n-u-n p-r-o-v-o-i-l-u-s-i e-i o-n-n-i-s-t-u-n-u-t.
Keksi parempia tai ole keksimättä. - ????
eiköstä vaan kirjoitti:
S-i-i-s t-u-o s-i-n-u-n p-r-o-v-o-i-l-u-s-i e-i o-n-n-i-s-t-u-n-u-t.
Keksi parempia tai ole keksimättä.mihin uskon. En provoile kenellekkään. Olen vaan huomannut, että uskovaiset LUULEE olevansa jotain (sädekehä pään päällä) olematta sitä kuitenkaan, sillä täälläkin näkee, miten he menevät henkilökohtaisuuksiin... sory vaan. Tämä on minun kokemukseni uskovista ja sitä ei voi muuttaa, koska olen oikeasti tämän kokenut.
Tämän voisi ottaa vastaan viestinä: "Mitä minun pitäisi tehdä, että olisin parempi ihminen?" Usko ei tee ihmisestä parempaa. Usein se saa aikaan ihmisiä, jotka luulee olevansa hyviä, koska ovat uskossa ja ovatkin ihan jotain muuta. Se on eräänlaista sokeutta se.
En yritä pilkata, tai haastaa riitaa. Mietin vaan, miksi täälläkin törmään tähän samaan ilmiöön? Eikö uskovat itse tätä näe? - zigi
???? kirjoitti:
mihin uskon. En provoile kenellekkään. Olen vaan huomannut, että uskovaiset LUULEE olevansa jotain (sädekehä pään päällä) olematta sitä kuitenkaan, sillä täälläkin näkee, miten he menevät henkilökohtaisuuksiin... sory vaan. Tämä on minun kokemukseni uskovista ja sitä ei voi muuttaa, koska olen oikeasti tämän kokenut.
Tämän voisi ottaa vastaan viestinä: "Mitä minun pitäisi tehdä, että olisin parempi ihminen?" Usko ei tee ihmisestä parempaa. Usein se saa aikaan ihmisiä, jotka luulee olevansa hyviä, koska ovat uskossa ja ovatkin ihan jotain muuta. Se on eräänlaista sokeutta se.
En yritä pilkata, tai haastaa riitaa. Mietin vaan, miksi täälläkin törmään tähän samaan ilmiöön? Eikö uskovat itse tätä näe?Siis täytyy nyt vaan kysyä, että tunnetko kaikki uskovat, kun taas niin niputetaan.
Missä porukoissa olet ollut?
Uskovat ovat ihmisiä siinä kuin kuka tahansa muukin, eli jokainen on yksilö.
Jos haluaa mustavalkoista ajattelua viljellä, niin se on yleensä loukkaavaa.
Uskovaisia nyt saa lyödä mennen tullen, olen huomannut.
Mitä olet mieltä esim. äiti Teresasta. Hänkin on nimittäin siihen nippuun menevä kuin uskovat.
- ketju..
ei ollut sovelias että sinne viestisi olisit laittanut? Että ihan piti oma aloitus laittaa..
Pääseekö 'nuo' taivaaseen kysymyksesi saattaa oman viestisi oman kritiikkisi tasolle. 'Nuo'. Aivan kuin 'nuo' olisi jotain kertakaikkisen kelvottomia, joiden taivaaseen pääsykin pitää asettaa kyseenalaiseksi.
Tämä kyvyttömyys nähdä olennainen jaksaa ihmetyttää. Uskovatko ne ilkeitä ovat? Kun päinvastoin jälleensyntymisiin uskovat yleisesti juuri uskovia haukkuvat. Jos tähän uskovat antavat palautetta, niin heti se onkin uskova, joka on ilkeä.
Muuten, meille on sallittua vihastua. Se ei ole kiellettyä. On olemassa pyhä viha vääryyksien ja typeryyden edessä. "Vihastukaa mutta älkää syntiä tehkö".
Juuri uskoviahan täällä mustamaalataan. Ja eräs on siinä erityisen ansioitunut henkilökohtaisuuksin.
Olen havainnut että vain uskovat ovat reiluja, laittavat omankin puolen häiriköitä kuriin. Samaa ei voi sanoa toisesta puolesta, joka vain puolustelee oman piirin ihmisten hölmöyksiä. Vain yksi poikkeus on uskaltanut sanoa suoraan oman puolen ihmiselle, vaikka odottaisin järeämpää näppiksen käyttöä siinä suhteessa.
Ei me kyllä taivaaseen mennä tarotkorttejakaan heiluttamalla, vaikka olisi kuinka hyvä ystävä tahansa. Jumala on asettanut ehdot taivaaseenpääsylle, ei ihminen puolueellisuudessaan: olet-mun-ystävä, sä-pääset-taivaaseen, toi-ei-oo-mun-ystävä, se-ei-ainakaan-taivaaseen-pääse.- Tuom.
suurin osa., Eivä ole oppineet vielä jumalaansa tuntemaan. Sanan ulkopuolellakaan ei ole pelastusta.Mukavia kavereitahan on maailman ihmisissä niin kauan kun on hauskaa. Mutta kun kivat loppuu, niin olet ilmaa vain molemmille puolille. Ei saman nimiset lihalliset ole todellisia ystäviä ja veljiä, vaan saman henkiset, juoneet samasta hengellisestä kalliosta ja uskollisia toisilleen Kristuksen rakkaudessa ja totuudessa.
- etsivä löytää
Olen samaa mieltä kanssasi :)
- eetteri*
täällä ole suoraan tuominneet helvettiin meitä toisinajattelijoita, mutta hörhöilijöiksi, harhaopin levittäjiksi ja valehtelijoiksi meitä kyllä on syytetty.
Erityisesti jälleensyntymisoppi, Karman laki ja evoluutio saavat uskovaiset tolaltaan.
Niin ja se että olemme jumalia KAIKKI- eetter*
kai jokaisen oma totuus ja oppi on oikea, niitä totuuksia kun on niin monenlaisia.
Olenpa tainut itsekkin joskus
provosoituneena syyttää kristinuskoa harhaopiksi.
Uskonnot ovat kuin jokia jotka yhtyvät samaan mereen. - zigi
Tässä nyt on turvauduttava itseänsä viisaampaan ja lainattava hänen tekstiään mitä tulee jumalana olemiseen:
Joh 10:33-35
33. Juutalaiset vastasivat Hänelle: ” Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä vaan
jumalanpilkan tähden, koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi.”
34. Jeesus vastasi heille:” Eikö teidän laissanne ole kirjoitettu: ´Minä sanoin: Te olette
jumalia.`?
35. Jos Hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli…
Jakeessa 34 oleva lause ”Te olette jumalia”, ei anna yksinään Raamatussa oikeutta sanoa, että ihmiset olisivat Jumalia.
Tätä ajatusta puoltaa konteksti eli ympärillä olevat jakeet ja sanat ja muu Raamatun ilmoitus.
Jae 33, Juutalaiset syyttivät Jeesusta, koska hän oli ihminen ja teki itsensä Jumalaksi:
Tämä osoittaa, etteivät juutalaiset uskoneet, että ihminen voisi olla Jumala
Jae 34 jumalia on pienellä ja Jeesus ja mm. Paavali opettaa, että on vain yksi Jumala, ei
monta
Katso Mark 12:29, Ef 4:6 ”Yksi Jumala”
Jae 35 Joille Jumalan sana tuli- Tämä osoittaa sen, että jos nämä olisivat olleet oikeita
Jumalia, ei heille olisi Jumalan sana tullut – he olisivat tienneet sen jo
Mitä tai keitä ovat sitten nämä ”jumalia”?
Jakeen 34 alaviite johtaa Psalmien kirjan lukuun 82. Siellä määritellään heidän jumaluuttaan sanomalla jae 7 ” Silti te kuolette kuin ihmiset, kaadutte kuin kuka tahansa ruhtinaista”
Tämä osoittaa, että nämä jumalat kuolevat ja ovat kuin tavalliset ihmiset- ei Jumala ole kuolevainen.
Psalmi 82 osoittaa kokonaisuudessaan, että nämä ns. jumalat ovat toimineet vastoin Jumalan oppeja. Se osoittaa, että he eivät ole Jumalia! Jumala on Raamatun mukaan Pyhä, vanhurskas ja täydellinen moraalisesti, eettisesti, rakkaudessa, jne…
Ehkä nämä Ps 82 ihmiset olivat kuninkaita/tuomareita, joita Jumala oli asettanut hallitsemaan Hänen sanansa mukaan. Koska sanotaan, että heille tuli Jumalan sana ja jumaliksi heitä kutsuttiin, koska heidän piti toimia Jumalan ohjeiden mukaan ja näin edustaa oikeaa Jumalaa.
Myös kautta historian hallitsijat ovat aina kutsuneet itseään jumaliksi, esim. Rooman keisarit, faaraot, aina 1800 – luvulle asti. Voi olla, että sanonta jumalia on satiirinen.
Viittaako Jeesus Joh 10:34 näihin Psalmin ihmisiin?
Yksi tulkintamahdollisuus on, että Jeesus viittaa heihin, ketkä kysyvät eli juutalaisiin.
Juutalaisille ilmoitettiin ensiksi Jumalan sanat. Heidät nostettiin kansojen joukosta Jumalan kansaksi. Heidän kauttaan Jumala tahtoi esitellä itseään. Joten voi olla, että he ovat jumalia.
Se on varmaa, että Jeesus ei väittänyt ihmistä Jumalaksi!
Kaikkein vaarallisinta on ottaa yksi jae ja tehdä vain sen perusteella oppi tai päätelmä.
Mikään muu Raamatun kirja tai ajatus ei tue ajatusta, että ihminen voisi olla Jumala. - eetteri*
zigi kirjoitti:
Tässä nyt on turvauduttava itseänsä viisaampaan ja lainattava hänen tekstiään mitä tulee jumalana olemiseen:
Joh 10:33-35
33. Juutalaiset vastasivat Hänelle: ” Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä vaan
jumalanpilkan tähden, koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi.”
34. Jeesus vastasi heille:” Eikö teidän laissanne ole kirjoitettu: ´Minä sanoin: Te olette
jumalia.`?
35. Jos Hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli…
Jakeessa 34 oleva lause ”Te olette jumalia”, ei anna yksinään Raamatussa oikeutta sanoa, että ihmiset olisivat Jumalia.
Tätä ajatusta puoltaa konteksti eli ympärillä olevat jakeet ja sanat ja muu Raamatun ilmoitus.
Jae 33, Juutalaiset syyttivät Jeesusta, koska hän oli ihminen ja teki itsensä Jumalaksi:
Tämä osoittaa, etteivät juutalaiset uskoneet, että ihminen voisi olla Jumala
Jae 34 jumalia on pienellä ja Jeesus ja mm. Paavali opettaa, että on vain yksi Jumala, ei
monta
Katso Mark 12:29, Ef 4:6 ”Yksi Jumala”
Jae 35 Joille Jumalan sana tuli- Tämä osoittaa sen, että jos nämä olisivat olleet oikeita
Jumalia, ei heille olisi Jumalan sana tullut – he olisivat tienneet sen jo
Mitä tai keitä ovat sitten nämä ”jumalia”?
Jakeen 34 alaviite johtaa Psalmien kirjan lukuun 82. Siellä määritellään heidän jumaluuttaan sanomalla jae 7 ” Silti te kuolette kuin ihmiset, kaadutte kuin kuka tahansa ruhtinaista”
Tämä osoittaa, että nämä jumalat kuolevat ja ovat kuin tavalliset ihmiset- ei Jumala ole kuolevainen.
Psalmi 82 osoittaa kokonaisuudessaan, että nämä ns. jumalat ovat toimineet vastoin Jumalan oppeja. Se osoittaa, että he eivät ole Jumalia! Jumala on Raamatun mukaan Pyhä, vanhurskas ja täydellinen moraalisesti, eettisesti, rakkaudessa, jne…
Ehkä nämä Ps 82 ihmiset olivat kuninkaita/tuomareita, joita Jumala oli asettanut hallitsemaan Hänen sanansa mukaan. Koska sanotaan, että heille tuli Jumalan sana ja jumaliksi heitä kutsuttiin, koska heidän piti toimia Jumalan ohjeiden mukaan ja näin edustaa oikeaa Jumalaa.
Myös kautta historian hallitsijat ovat aina kutsuneet itseään jumaliksi, esim. Rooman keisarit, faaraot, aina 1800 – luvulle asti. Voi olla, että sanonta jumalia on satiirinen.
Viittaako Jeesus Joh 10:34 näihin Psalmin ihmisiin?
Yksi tulkintamahdollisuus on, että Jeesus viittaa heihin, ketkä kysyvät eli juutalaisiin.
Juutalaisille ilmoitettiin ensiksi Jumalan sanat. Heidät nostettiin kansojen joukosta Jumalan kansaksi. Heidän kauttaan Jumala tahtoi esitellä itseään. Joten voi olla, että he ovat jumalia.
Se on varmaa, että Jeesus ei väittänyt ihmistä Jumalaksi!
Kaikkein vaarallisinta on ottaa yksi jae ja tehdä vain sen perusteella oppi tai päätelmä.
Mikään muu Raamatun kirja tai ajatus ei tue ajatusta, että ihminen voisi olla Jumala.ei ole mitään ulkopuolista luojajumalaa, se on lapsellista satua.
Jos olisi pakko valita joku ulkopuolinen jumala niin valitsisin auringon. Se on varmasti olemassa. - yks vaan
eetteri* kirjoitti:
ei ole mitään ulkopuolista luojajumalaa, se on lapsellista satua.
Jos olisi pakko valita joku ulkopuolinen jumala niin valitsisin auringon. Se on varmasti olemassa.Typeryys näyttää lisääntyvän. Kauanko tuo aurinkosi on vielä olemassa?
- bolgrad**
yks vaan kirjoitti:
Typeryys näyttää lisääntyvän. Kauanko tuo aurinkosi on vielä olemassa?
on juuri näitä!!! (ei me uskovat koskaan ketään haukuta, vaan meitä aina haukutaan)
Eikö se niin ollut, että jokaisella on oikeus uskoa, mihin uskoo? ...asioista voidaan keskustella, mutta pilkkaaminen kannattaisi jättää pois. (se osuu aina omaan nilkkaan...tai jotain?)
Perustele siis väittämäsi! - ...
yks vaan kirjoitti:
- eetteri*
yks vaan kirjoitti:
kiitos valaisevasta kommentista
- tolaltaan
ei sentään mennä jälleensyntymisopista, Karman laista ja evoluutiosta!
Jos vaikka keskustelua ja Raamatun mukaista totuuden etsiskelyn tarjoamista aiheuttavatkin. - mahtaa
eetteri* kirjoitti:
Jos olisi pakko valita joku ulkopuolinen jumala niin valitsisin auringon. Se on varmasti olemassa.olla uskomustesi lähde? Buddhalaisuus? Ateismi?
- yks vaan
... kirjoitti:
Minua on aina kiehuttanut tahallaan typerät ihmiset. On uffoa ja on karmaa ja on jälleensyntymistä. On sairaaloita ja kouluja kuoleman jälkeen. Kun olisi ne aivotkin jota käyttää.
Miksi ihminen tekee itsestään tahallaan hölmön? - ...
yks vaan kirjoitti:
Minua on aina kiehuttanut tahallaan typerät ihmiset. On uffoa ja on karmaa ja on jälleensyntymistä. On sairaaloita ja kouluja kuoleman jälkeen. Kun olisi ne aivotkin jota käyttää.
Miksi ihminen tekee itsestään tahallaan hölmön?Mitä on kuoleman jälkeen?
- eetteri*
mahtaa kirjoitti:
olla uskomustesi lähde? Buddhalaisuus? Ateismi?
paljon oppinut mm. Arittalta, Kokijalta, Erjuthilta, Bolgradilta,
rajatiedon kirjallisuudesta.
Niin ja varmuus siitä että me emme kuole koskaan. - yks vaan
... kirjoitti:
Tässä linkissä on mielenkiintoinen sinun (...) ja touhupellen välinen keskusteluketju. Tämän ketjun jälkeen taisit vaipua maan alle?
Totuushan se on joka ei painu maan alle.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000057&posting=22000000036222105 - auringonpalvoja
yks vaan kirjoitti:
Miksi ihminen tekee itsestään tahallaan hölmön?aloittajahan otti keskustelunaiheeksi uskovaisten ilkeyden.
Tulipahan se nyt todistettua. - Aritta
eetteri* kirjoitti:
Jos olisi pakko valita joku ulkopuolinen jumala niin valitsisin auringon. Se on varmasti olemassa.Äiti Maa. Niinhän se on. Jumala taas on se voima mistä olemme lähtöisin ja mikä on meissä. Ja myös auringossa ja maassa. Jokapuolella.
- yks vaan
auringonpalvoja kirjoitti:
aloittajahan otti keskustelunaiheeksi uskovaisten ilkeyden.
Tulipahan se nyt todistettua.Äläpäs nyt ole ilkeä.
Jos pystyt niin laita linkki viestistäni joka on mielestäsi ilkeä. Älä kuitenkaan irrota sitä asiayhteydestään eli siitä viestistä tai viestiketjusta johon olen vastannut.
Heikot ovat todistuksesi. - noin...
eetteri* kirjoitti:
kiitos valaisevasta kommentista
"ei ole mitään ulkopuolista luojajumalaa, se on lapsellista satua"
Olisiko tuo sitten avarakatseisen tiedon jättiläisen kommentti myös?
Leimata maailman laajimmalle levinnyt uskonnäkemys lapselliseksi saduksi? - yks vaan
eetteri* kirjoitti:
paljon oppinut mm. Arittalta, Kokijalta, Erjuthilta, Bolgradilta,
rajatiedon kirjallisuudesta.
Niin ja varmuus siitä että me emme kuole koskaan.Täällähän ei saa sanoa mitään vastaan sillä se tulkitaan aina tietyissä piireissä ilkeilyksi tai helvetillä pelotteluksi tai raamatulla lyömiseksi jne. jne ja jne.
Kysynpä vaan että mitähän vessanpytty oppi mm. kakalta ja pissiltä ja oksennukselta? - ...
yks vaan kirjoitti:
Tässä linkissä on mielenkiintoinen sinun (...) ja touhupellen välinen keskusteluketju. Tämän ketjun jälkeen taisit vaipua maan alle?
Totuushan se on joka ei painu maan alle.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000057&posting=22000000036222105Mennään kuoleman jälkeen.
- eetteri*
noin... kirjoitti:
Leimata maailman laajimmalle levinnyt uskonnäkemys lapselliseksi saduksi?on sanonut uskonnoista?
Oli "pikkusen" viisaampi kuin me kaikki niino yksvaan sehän on älykkäämpi. - kokija
Aritta kirjoitti:
Äiti Maa. Niinhän se on. Jumala taas on se voima mistä olemme lähtöisin ja mikä on meissä. Ja myös auringossa ja maassa. Jokapuolella.
Pää Auringossa, jalat Maassa. Muodostuu lemniskaatan muotoinen virtapiiri. Aurinko-Maa -systeemi toimii korkeampien taajuuksien muuntimena. Tähän ne muinaisegyptiläiset pyrkivät käsittääkseni.
- Aritta
yks vaan kirjoitti:
Äläpäs nyt ole ilkeä.
Jos pystyt niin laita linkki viestistäni joka on mielestäsi ilkeä. Älä kuitenkaan irrota sitä asiayhteydestään eli siitä viestistä tai viestiketjusta johon olen vastannut.
Heikot ovat todistuksesi.viestit oli minulle niin voin valistaa sinua siitä että ne olivat kaikki ilkeitä. Ihmeellistä ettet itse sitä näe.
- Aritta
kokija kirjoitti:
Pää Auringossa, jalat Maassa. Muodostuu lemniskaatan muotoinen virtapiiri. Aurinko-Maa -systeemi toimii korkeampien taajuuksien muuntimena. Tähän ne muinaisegyptiläiset pyrkivät käsittääkseni.
olivat viisasta kansaa.
- kokija
Aritta kirjoitti:
olivat viisasta kansaa.
Egyptiläisillä oli kastijako niin kuin myöhemmin hindulaisilla. Älymystö arvioi ilmeisesti kansan niin oppimattomaksi että Egyptissä orjien ottaminen oli sallittua. Kun teki velvollisuutensa hyvin jossain kastissa palveluhengessä niin sitä pidettiin kansalaiselle riittävänä. Akhenaten oli hyvä faarao, mutta pasifismin vuoksi hänet pistettiin pellolle. Akhenatenin hovissa oli yleisesti sallittua halailu ja näkyvät ystävällisyyden osoitukset, siihen aikaan hoveissa se oli poikkeuksellinen juttu.
Egyptiläinen vaakakuppiteoria on mielenkiintoinen. Tuonpuoleiseen menon jälkeen sydän punnittiin ja kun vaakakuppi osoitti hyvien tekojen ylijäämää, niin sielu sai matkata yliseen maailmaan. Muussa tapauksessa se meni väliaikaisesti aliseen. Jotenkin näin se meni.
Jännä tuo ruumiiden balsamointi, koettivat säilyttää ruumista että sielulla olisi mahdollisuus käväistä maan päällä jos huvittaa. Mahtoiko toimia, taisi mennä höpsismiksi tuo balsamointi. - Aritta
kokija kirjoitti:
Egyptiläisillä oli kastijako niin kuin myöhemmin hindulaisilla. Älymystö arvioi ilmeisesti kansan niin oppimattomaksi että Egyptissä orjien ottaminen oli sallittua. Kun teki velvollisuutensa hyvin jossain kastissa palveluhengessä niin sitä pidettiin kansalaiselle riittävänä. Akhenaten oli hyvä faarao, mutta pasifismin vuoksi hänet pistettiin pellolle. Akhenatenin hovissa oli yleisesti sallittua halailu ja näkyvät ystävällisyyden osoitukset, siihen aikaan hoveissa se oli poikkeuksellinen juttu.
Egyptiläinen vaakakuppiteoria on mielenkiintoinen. Tuonpuoleiseen menon jälkeen sydän punnittiin ja kun vaakakuppi osoitti hyvien tekojen ylijäämää, niin sielu sai matkata yliseen maailmaan. Muussa tapauksessa se meni väliaikaisesti aliseen. Jotenkin näin se meni.
Jännä tuo ruumiiden balsamointi, koettivat säilyttää ruumista että sielulla olisi mahdollisuus käväistä maan päällä jos huvittaa. Mahtoiko toimia, taisi mennä höpsismiksi tuo balsamointi.hallitsijat olivat jumalia. Tavallinen kansa oli oppimattomia ihmisiä. :-) Ja ennenkin nämä "jumalat" olivat käyttäneet ihmisiä orjinaan.
- yks vaan
Aritta kirjoitti:
viestit oli minulle niin voin valistaa sinua siitä että ne olivat kaikki ilkeitä. Ihmeellistä ettet itse sitä näe.
Annapas sitten linkki tänne ilmoittamillani ehdoilla.
Anna edes yksi (1) linkki. - Aritta
yks vaan kirjoitti:
Annapas sitten linkki tänne ilmoittamillani ehdoilla.
Anna edes yksi (1) linkki.niitä tuossa oli.
- yks vaan
Aritta kirjoitti:
niitä tuossa oli.
Eli en siis missään aikuisen oikeasti ole ollut sellainen kuin on väitetty. Menee taas muuten juupas saapas jutteluksi niinkuin aina....
Nyt on sitten jälleensyntyjät ja uffomiehetkin minua haukkuneet ilkeäksi, nyyh! Ilman perusteluja, byäää! Olette ilkeitä, kerron mammalle! - bolgrad**
yks vaan kirjoitti:
Eli en siis missään aikuisen oikeasti ole ollut sellainen kuin on väitetty. Menee taas muuten juupas saapas jutteluksi niinkuin aina....
Nyt on sitten jälleensyntyjät ja uffomiehetkin minua haukkuneet ilkeäksi, nyyh! Ilman perusteluja, byäää! Olette ilkeitä, kerron mammalle!Parempi yksi ruuvi löysällä, kun kymmenen kireällä.
Onhan sinussa potenttiaalia olla syyttelymme kohde numero 1.
...mutta ilman sinunlaistasi haastavaa vastaparia, nämä keskustelut olisivat kovin tylsiä... tai ainakin lyhkäsiä.
Ihan vaan rohkeasti ole oma itsesi. Kyllä me vastataan samalla mitalla takaisin. Huom! samalla mitalla. - yks vaan
bolgrad** kirjoitti:
Parempi yksi ruuvi löysällä, kun kymmenen kireällä.
Onhan sinussa potenttiaalia olla syyttelymme kohde numero 1.
...mutta ilman sinunlaistasi haastavaa vastaparia, nämä keskustelut olisivat kovin tylsiä... tai ainakin lyhkäsiä.
Ihan vaan rohkeasti ole oma itsesi. Kyllä me vastataan samalla mitalla takaisin. Huom! samalla mitalla.Olen siis syyttelyjenne kohde numero 1.
Asia selkee. Keiden kaikkien?
Ketkä teistä ilmottautuu?
Nimi listaan:
1. bolgrad**
2. ?
3. ?
.
.
.
100. ?
.
.
.
1000000. ??
Älkää arastelko, nimi vaan listaan ja olisi kiva kuulla perustelut ja vaikka linkki siihen viestiini joka on ajanut teidät syyttämään minua.
Olisiko tämä vaikka kehityskeskustelu? - niinkö?
eetteri* kirjoitti:
on sanonut uskonnoista?
Oli "pikkusen" viisaampi kuin me kaikki niino yksvaan sehän on älykkäämpi.Ja kun Einstein sanoi jotain uskonnoista, niin sen varjolla sinullakin on oikeus sanoa uskonnoista ihan mitä vaan?
Muttei 'yks vaan'? - eetteri*
niinkö? kirjoitti:
Ja kun Einstein sanoi jotain uskonnoista, niin sen varjolla sinullakin on oikeus sanoa uskonnoista ihan mitä vaan?
Muttei 'yks vaan'?etteikö uskontoja saa arvostella?
No kuka sen kieltää?
Tämä palsta olisi tyhjä silloin. - tosissasi?
eetteri* kirjoitti:
etteikö uskontoja saa arvostella?
No kuka sen kieltää?
Tämä palsta olisi tyhjä silloin."No kuka sen kieltää?"
Kukapa kuka? Ketkä saa ja ketkä ei. Käännäpä se katse sinne omaan napaan päin, niin ehkä huomaat... - bolgrad**
yks vaan kirjoitti:
Olen siis syyttelyjenne kohde numero 1.
Asia selkee. Keiden kaikkien?
Ketkä teistä ilmottautuu?
Nimi listaan:
1. bolgrad**
2. ?
3. ?
.
.
.
100. ?
.
.
.
1000000. ??
Älkää arastelko, nimi vaan listaan ja olisi kiva kuulla perustelut ja vaikka linkki siihen viestiini joka on ajanut teidät syyttämään minua.
Olisiko tämä vaikka kehityskeskustelu?ota nyt pikkasen kevyemmin. Sanoin siis, että onhan sinussa ainesta ykköseksi, mutta silti... sä oot yhtä tärkeä kun muutkin täällä!
Pikkasen voisit hellittää... ei tämä oikeasti ole niin vakavaa, vai onko?
Emme ole ystäviä... emme edes vihollisia. Me vaan ihmetellään täällä asioita (kuoleman jälkeistä elämää)
Totuus tietysti on, että viimeaikoina olet ollut paras vastustajani... onko siis siinä jotain väärää, että sen sanon?
Huumoria mukaan. Oikeassa elämässä voit olla vaikka kuinka ihana persoona? -en tiedä? Tiedän vaan, että mielipiteemme eroaa 100% toisistamme. - tätä.
bolgrad** kirjoitti:
on juuri näitä!!! (ei me uskovat koskaan ketään haukuta, vaan meitä aina haukutaan)
Eikö se niin ollut, että jokaisella on oikeus uskoa, mihin uskoo? ...asioista voidaan keskustella, mutta pilkkaaminen kannattaisi jättää pois. (se osuu aina omaan nilkkaan...tai jotain?)
Perustele siis väittämäsi!Jos se olikin testi?
Joko nyt vihdoin ymmärrät miltä tuntuu saada jatkuvasti Arittan viestien kaltaisia ivallisia sisällöltään tyhjiä heittoja? - eetteri*
tosissasi? kirjoitti:
"No kuka sen kieltää?"
Kukapa kuka? Ketkä saa ja ketkä ei. Käännäpä se katse sinne omaan napaan päin, niin ehkä huomaat...mutta mitä siinä on katsomista.
Olen solakassa kunnossa, kyllä se näkyy.
Annetaan asioiden riidellä muttei mennä henkilökohtaisuuksiin niinkuin joku.
Samanlailla täällä uskovaiset arvostelevat jälleensyntymistäkin kuin siitä kirjoittajiakin. - Aritta
yks vaan kirjoitti:
Nyt on sitten jälleensyntyjät ja uffomiehetkin minua haukkuneet ilkeäksi, nyyh! Ilman perusteluja, byäää! Olette ilkeitä, kerron mammalle!aavistustakaan mitä kaikkea on olemassa.
- Aritta
bolgrad** kirjoitti:
ota nyt pikkasen kevyemmin. Sanoin siis, että onhan sinussa ainesta ykköseksi, mutta silti... sä oot yhtä tärkeä kun muutkin täällä!
Emme ole ystäviä... emme edes vihollisia. Me vaan ihmetellään täällä asioita (kuoleman jälkeistä elämää)
Totuus tietysti on, että viimeaikoina olet ollut paras vastustajani... onko siis siinä jotain väärää, että sen sanon?
Huumoria mukaan. Oikeassa elämässä voit olla vaikka kuinka ihana persoona? -en tiedä? Tiedän vaan, että mielipiteemme eroaa 100% toisistamme.nero kirjoittelemaan juttuja. :-)
- yks vaan
bolgrad** kirjoitti:
ota nyt pikkasen kevyemmin. Sanoin siis, että onhan sinussa ainesta ykköseksi, mutta silti... sä oot yhtä tärkeä kun muutkin täällä!
Huumoria mukaan. Oikeassa elämässä voit olla vaikka kuinka ihana persoona? -en tiedä? Tiedän vaan, että mielipiteemme eroaa 100% toisistamme.Ehkei se välity näin netin kautta mutta hyvinkin naurusuin näitä viestejä kirjoittelen. On mulla toki vakavampikin puoleni mutta se ei liity nettailuun (eikä uskontoon). Tarkemmin kun mietin niin ei mulla taidakaan olla vakavaa puolta... jospa se sittenkin on tää palsta...täh?
Mulla on ollut muutamia nimimerkkejä tällä palstalla ja voin rehellisesti sanoa että joitakin uskovaisia kohtaan olen myös nostanut heristävän sormeni. Sellaisissa tapauksissa joissa Sanaa käytetään aseena. Sormeani heristän myös (vai olikohan se sormi? eikun nettiviesti) aivan selkeästi huuhaa jutuille. Sellaisille kuten sairaalat kuoleman jälkeen jne.
En ole Jehovan tod. enkä lestaadiolainen, olen vaan tuiki tavallinen ev.lut. En kiertele kertoilemassa Jeesuksesta ja en juttele Hänestä ellei joku muu aloita keskustelua aiheesta. Ennemminkin olen kuunteleva osapuoli näissä asioissa.
Minulla oli eräs kipu joka kesti kymmeniä vuosia. Sitä esiintyi harvoin, n. kerran kuussa mutta se kipu oli kova ja tuskallinen. Kun se viimeksi tuli niin jostakin syystä pyörtymisen ja tukehtumisen partaalla ristin käteni ja mielessäni sanoin "Jeesus auta!" Koskaan aikaisemmin en ollut pyytänyt apua tähän. Noin sekunti meni ja kipuni oli kokonaan poissa. Tästä on vuosia ja sen jälkeen sitä ei ole tullut. Olen 110% prosenttisesti terve ja mikään fyysisyys ei minua paina.
Ajattelutavaltani olen rento (paitsi ylilyönnit ärsyttää). Meitä ihmisiä on moneksi, osa on selkeästi mustavalkoisia, osan ajatusmaailma on taas hyvinkin värikästä mutta tätä ajatusten väriä ihmisissä on yli oman erotuskykymme. Ihmisen tapa on kategorisoida asioita ja luonteita. Rautatavarat, puutavarat, muovit, uskovaiset, jälleensyntyjät ja muut luokassa sekalaiset. Jos tarkemmin katsotaan niin kyllä sieltä rautatavaroista löytyy muutakin kuin ruosteisia likaisia ja painavia lattarautoja ja harjateräksiä. Kun vähän nostaa harjateräksiä syrjään niin alta saattaa pilkottaa kylänsepän takoma koristeellinen herkkä kynttilänjalka. Ohikulkiessamme saatamme ajatella että tuossa on kasa romurautaa, kyllä siinä kynttilänjalkaa ..tuttaa.
Aikoinaan pari miestä puki ylleensä rautahaarniskat ja alkoivat miekalla toisiaan sohimaan. Katsotaan kumpi voittaa.
Kumpikin oli kuitenkin tasaveroisia ja illan päätteeksi sovittiin että huomenna jatketaan.
Seuraavana päivänä jatkettiin ja silloinkaan ei saatu voittajaa selville. Huomenna uusiksi.
Tätä jatkui vuosikymmeniä ja miehet olivat tasavertaisia.
Kun he sitten lopulta kuolivat vanhuuteen oli kylänseppä saanut mainetta erinomaisena miekantakojana ja hän ja hänen perheensä elivät hyvin ja vauraasti. Kylänseppä piti itseään voittajana taistelussa ja naureskeli partaansa.
Kun sitten löydettiin toisen taistelijan päiväkirjamerkinnät paljastui totuus.
4.6.1745
Herman on minua siinä määrin ärsyttänyt että huomiseksi sovimme taistelun. Jääköön parempi henkiin.
5.6.1745
Huomenna joudumme taistelemaan uudestaan kun olimme tasaväkiset.
6.6.1745
7.6.1745
8.6.1745
Miekkani katkesi. Kylänseppä takokoon uuden.
1.8.1745
7.10.1745
15.3.1746
On niitä miekkoja mennyt Hermannillakin. Tarvitsen myös uuden haarniskan. Herman teetti myös haarniskan.
7.2.1748
Miekkani katkesi. Kylänseppä takokoon uuden. Hermann kertoo että hänen kättään särkee. Sovimme että huomenna taistelemme keveämmin.
9.12.1761
Vaikkakin taistelumme on jo aivan aiheeton niin me olemme Hermannin kanssa päättäneet jatkaa sillä olemme huomanneet että kylänseppä perheineen on vihdoinkin saanut elämänsä järjestykseen ja meidän miekkojen takomisten ohessa muiltakin tuottoisia töitä.
Miekkani katkesi. Kylänseppä takokoon uuden. - bolgrad**
yks vaan kirjoitti:
Ehkei se välity näin netin kautta mutta hyvinkin naurusuin näitä viestejä kirjoittelen. On mulla toki vakavampikin puoleni mutta se ei liity nettailuun (eikä uskontoon). Tarkemmin kun mietin niin ei mulla taidakaan olla vakavaa puolta... jospa se sittenkin on tää palsta...täh?
Mulla on ollut muutamia nimimerkkejä tällä palstalla ja voin rehellisesti sanoa että joitakin uskovaisia kohtaan olen myös nostanut heristävän sormeni. Sellaisissa tapauksissa joissa Sanaa käytetään aseena. Sormeani heristän myös (vai olikohan se sormi? eikun nettiviesti) aivan selkeästi huuhaa jutuille. Sellaisille kuten sairaalat kuoleman jälkeen jne.
En ole Jehovan tod. enkä lestaadiolainen, olen vaan tuiki tavallinen ev.lut. En kiertele kertoilemassa Jeesuksesta ja en juttele Hänestä ellei joku muu aloita keskustelua aiheesta. Ennemminkin olen kuunteleva osapuoli näissä asioissa.
Minulla oli eräs kipu joka kesti kymmeniä vuosia. Sitä esiintyi harvoin, n. kerran kuussa mutta se kipu oli kova ja tuskallinen. Kun se viimeksi tuli niin jostakin syystä pyörtymisen ja tukehtumisen partaalla ristin käteni ja mielessäni sanoin "Jeesus auta!" Koskaan aikaisemmin en ollut pyytänyt apua tähän. Noin sekunti meni ja kipuni oli kokonaan poissa. Tästä on vuosia ja sen jälkeen sitä ei ole tullut. Olen 110% prosenttisesti terve ja mikään fyysisyys ei minua paina.
Ajattelutavaltani olen rento (paitsi ylilyönnit ärsyttää). Meitä ihmisiä on moneksi, osa on selkeästi mustavalkoisia, osan ajatusmaailma on taas hyvinkin värikästä mutta tätä ajatusten väriä ihmisissä on yli oman erotuskykymme. Ihmisen tapa on kategorisoida asioita ja luonteita. Rautatavarat, puutavarat, muovit, uskovaiset, jälleensyntyjät ja muut luokassa sekalaiset. Jos tarkemmin katsotaan niin kyllä sieltä rautatavaroista löytyy muutakin kuin ruosteisia likaisia ja painavia lattarautoja ja harjateräksiä. Kun vähän nostaa harjateräksiä syrjään niin alta saattaa pilkottaa kylänsepän takoma koristeellinen herkkä kynttilänjalka. Ohikulkiessamme saatamme ajatella että tuossa on kasa romurautaa, kyllä siinä kynttilänjalkaa ..tuttaa.
Aikoinaan pari miestä puki ylleensä rautahaarniskat ja alkoivat miekalla toisiaan sohimaan. Katsotaan kumpi voittaa.
Kumpikin oli kuitenkin tasaveroisia ja illan päätteeksi sovittiin että huomenna jatketaan.
Seuraavana päivänä jatkettiin ja silloinkaan ei saatu voittajaa selville. Huomenna uusiksi.
Tätä jatkui vuosikymmeniä ja miehet olivat tasavertaisia.
Kun he sitten lopulta kuolivat vanhuuteen oli kylänseppä saanut mainetta erinomaisena miekantakojana ja hän ja hänen perheensä elivät hyvin ja vauraasti. Kylänseppä piti itseään voittajana taistelussa ja naureskeli partaansa.
Kun sitten löydettiin toisen taistelijan päiväkirjamerkinnät paljastui totuus.
4.6.1745
Herman on minua siinä määrin ärsyttänyt että huomiseksi sovimme taistelun. Jääköön parempi henkiin.
5.6.1745
6.6.1745
7.6.1745
8.6.1745
1.8.1745
7.10.1745
15.3.1746
On niitä miekkoja mennyt Hermannillakin. Tarvitsen myös uuden haarniskan. Herman teetti myös haarniskan.
7.2.1748
Miekkani katkesi. Kylänseppä takokoon uuden. Hermann kertoo että hänen kättään särkee. Sovimme että huomenna taistelemme keveämmin.
9.12.1761
Vaikkakin taistelumme on jo aivan aiheeton niin me olemme Hermannin kanssa päättäneet jatkaa sillä olemme huomanneet että kylänseppä perheineen on vihdoinkin saanut elämänsä järjestykseen ja meidän miekkojen takomisten ohessa muiltakin tuottoisia töitä.
Miekkani katkesi. Kylänseppä takokoon uuden.Sinua auttoi Jumala, ja sait siitä uskoa. Minulla taas karmeat muistot, joista puhuin jatkuvasti n.2-3v. ja se sai minut uskomaan reinkarnaatioon.
Onko kaikki vaan vilkasta mielikuvitusta? Ehkä ei ole mitään, tai on kaikkea?
Voi olla, että pahis nappasi minut, kun olin vauva? Itse en vaan tuohon usko, mutta jos joku haluaa uskoa siihen teoriaan, ei se ole minulta pois.
Totuus kuitenkin on meissä itsessämme. Jos minäkin menen tarpeeksi syvälle itseeni, voin löytää kaiken sieltä... niin myös sinä.
Uskon, että kaikkea on loppujenlopuksi aina välillä hyvä kyseenalaistaa, ettei ole liian sokea omalle uskolle. Ihan kuin näöntarkastus.
tai kuten tämä mainio mietelause tässä sanoo: "Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan."
Mutta älä aliarvioi muiden tapaa nähdä kokonaisuus, (sillä jokainen kokee ensirakkaudenkin eri tavalla)... onneksi olemme kaikki erillaisia! - Aritta
tätä. kirjoitti:
Jos se olikin testi?
Joko nyt vihdoin ymmärrät miltä tuntuu saada jatkuvasti Arittan viestien kaltaisia ivallisia sisällöltään tyhjiä heittoja?Ettäs sen tiedät. Ja ivallisia ne eivät ole muuta kuin niille jotka ovat olleet ivallisia minulle. En näet enää ota vastaan mitä tahansa kiltisti niin kuin ennen tein kun luulin että aina pitää olla kiltti.
- aivot käytössä
noin... kirjoitti:
Leimata maailman laajimmalle levinnyt uskonnäkemys lapselliseksi saduksi?Onko laajallelevinneisyys totuuden merkki?
- totuudesta
aivot käytössä kirjoitti:
Onko laajallelevinneisyys totuuden merkki?
vaan minkälaista kieltä käytetään.
- yks vaan
Aritta kirjoitti:
nero kirjoittelemaan juttuja. :-)
Saanen epäillä.
Mää oon paska. Mikä mun jutuissa olis muka nerokasta? Oon vaan plain ihminen. Olen kirjallisesti aika lahjaton. Kirjoitan vaan mitä mielessä on. Mitä sää haluut kuulla? Jonkin tarinan? Tarinan mistä? Joosuasta?
Joosuasta joka oli köyhä?
Joosua joka oli köyhä.
Joosua. Joosua tuu tänne! Tuu nyt! Mitä sää enää mietit. Tuu apuun!
Joosua.
Ja Joosua mietti. Kuinka korkea on taivas. Kuinka siniset on silmät sen. Kuinka korkealla on pilvet. Kuinka korkealla on pilvet sen. Valkoiset pilvet. Valkoiset.
Mitä sää haluat tietää? Joosuasta? Miksi? Miksi Joosuasta? Joosua joka mietti valkoisia pilviä. Kuinka korkealla ne on. Valkoiset pilvet.
Joosua. Oi Joosua. Kerro jo. Kerro salaisuutesi. Kerro kuinka sait pilvet korkealle. Kerro kuinka sait taivaan sinen. Oi kerro. Kerro pilvein väri, oi kerro valkein väri. Joosua.
Ja Joosua joka mietti ja kertoi. Oi ihminen, katso ja näät. Näät pilvet valkoiset. Valkoiset pilvet. Mitä enää muuta kaipaat? Eikö valkoiset pilvet anna tarpeeksi? Eikö taivas ole korkea? Eikö taivas ole sininen? Eikö katseeni ole sininen? Eikö maailmani ole valkoinen?
Ja Joosua.... oi Joosua mietti. Kerran synnyin kerran elin.... kerran kuolen. Eikö maailmani ole valkoinen? Eikö se ole sininen? Enkö elä? Enkö ole?
Ja Joosua.... oi Joosua oli. Joosua oli ja eli. Oli ja eli. Oi on taivas sininen. Oi on pilvet valkoiset sen. Oi on. Oi elän. Ja Joosua eli. Ja oli taivaat siniset. Ja pilvet valkoiset.
Ja kuinka korkea onkaan taivas. Kunka hienot on värit sen. Kuinka valkea on taivas. Ja kuinka pääskyt sen iloitsee. Pääskyt! Sinisen taivaan. Niin kirkuen, niin syöksyen! Ja Joosua joka sen näki sen tunsi yhtyi siihen kevääseen. Pääskyin kevääseen.
Taivaan sinen tunnen, taivaan pilvet tunnen. Vaan ihminen on se jota elän. - Aritta
yks vaan kirjoitti:
Saanen epäillä.
Mää oon paska. Mikä mun jutuissa olis muka nerokasta? Oon vaan plain ihminen. Olen kirjallisesti aika lahjaton. Kirjoitan vaan mitä mielessä on. Mitä sää haluut kuulla? Jonkin tarinan? Tarinan mistä? Joosuasta?
Joosua joka oli köyhä.
Joosua.
Ja Joosua mietti. Kuinka korkea on taivas. Kuinka siniset on silmät sen. Kuinka korkealla on pilvet. Kuinka korkealla on pilvet sen. Valkoiset pilvet. Valkoiset.
Mitä sää haluat tietää? Joosuasta? Miksi? Miksi Joosuasta? Joosua joka mietti valkoisia pilviä. Kuinka korkealla ne on. Valkoiset pilvet.
Joosua. Oi Joosua. Kerro jo. Kerro salaisuutesi. Kerro kuinka sait pilvet korkealle. Kerro kuinka sait taivaan sinen. Oi kerro. Kerro pilvein väri, oi kerro valkein väri. Joosua.
Ja Joosua joka mietti ja kertoi. Oi ihminen, katso ja näät. Näät pilvet valkoiset. Valkoiset pilvet. Mitä enää muuta kaipaat? Eikö valkoiset pilvet anna tarpeeksi? Eikö taivas ole korkea? Eikö taivas ole sininen? Eikö katseeni ole sininen? Eikö maailmani ole valkoinen?
Ja Joosua.... oi Joosua mietti. Kerran synnyin kerran elin.... kerran kuolen. Eikö maailmani ole valkoinen? Eikö se ole sininen? Enkö elä? Enkö ole?
Ja Joosua.... oi Joosua oli. Joosua oli ja eli. Oli ja eli. Oi on taivas sininen. Oi on pilvet valkoiset sen. Oi on. Oi elän. Ja Joosua eli. Ja oli taivaat siniset. Ja pilvet valkoiset.
Ja kuinka korkea onkaan taivas. Kunka hienot on värit sen. Kuinka valkea on taivas. Ja kuinka pääskyt sen iloitsee. Pääskyt! Sinisen taivaan. Niin kirkuen, niin syöksyen! Ja Joosua joka sen näki sen tunsi yhtyi siihen kevääseen. Pääskyin kevääseen.
Taivaan sinen tunnen, taivaan pilvet tunnen. Vaan ihminen on se jota elän.ovat omasta päästäsi niin olet aika taiteellinen.
Vaikka tässä Joosua-jutussa oli hieman lainattu Jukka Kuoppamäkeä. :-)
Muuten ihan ok. - kokija
yks vaan kirjoitti:
Saanen epäillä.
Joosua joka oli köyhä.
Joosua.
Taivaan sinen tunnen, taivaan pilvet tunnen. Vaan ihminen on se jota elän.Kokonaisuutena tuo on loistava kirjoitus. Ruoho kasvaa, lumi on valkoista ja taivas on sininen ja valkoinen, lintu lentää ja lippu liehuú. Auto ajaa. Ihminen syö ja paskantaa.
Tuon kun kaikki ihmiset huomaisivat, niin a vot ;-) - tarkastelun
bolgrad** kirjoitti:
Sinua auttoi Jumala, ja sait siitä uskoa. Minulla taas karmeat muistot, joista puhuin jatkuvasti n.2-3v. ja se sai minut uskomaan reinkarnaatioon.
Onko kaikki vaan vilkasta mielikuvitusta? Ehkä ei ole mitään, tai on kaikkea?
Voi olla, että pahis nappasi minut, kun olin vauva? Itse en vaan tuohon usko, mutta jos joku haluaa uskoa siihen teoriaan, ei se ole minulta pois.
Totuus kuitenkin on meissä itsessämme. Jos minäkin menen tarpeeksi syvälle itseeni, voin löytää kaiken sieltä... niin myös sinä.
Uskon, että kaikkea on loppujenlopuksi aina välillä hyvä kyseenalaistaa, ettei ole liian sokea omalle uskolle. Ihan kuin näöntarkastus.
tai kuten tämä mainio mietelause tässä sanoo: "Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan."
Mutta älä aliarvioi muiden tapaa nähdä kokonaisuus, (sillä jokainen kokee ensirakkaudenkin eri tavalla)... onneksi olemme kaikki erillaisia!Molemmilla kokemus toi "totuuden". Kuitenkin toinen näistä totuuksista selittää paremmin toisen totuutta.
Ei pahis meitä lapsena sen kummemmin sieppaa, meissä on jo geeniperimässä syntiinlankeemuksen seurauksena pahuus. Senhän huomaa jo ihan pienessä lapsessa. Ja jos rehellisesti menet sinne itseesi, se pitäisi myös vastaasi tulla. - yks vaan
yks vaan kirjoitti:
Saanen epäillä.
Joosua joka oli köyhä.
Joosua.
Taivaan sinen tunnen, taivaan pilvet tunnen. Vaan ihminen on se jota elän.Aivan totta viestisi: "Ruoho kasvaa, lumi on valkoista ja taivas on sininen ja valkoinen, lintu lentää ja lippu liehuú. Auto ajaa. Ihminen syö ja paskantaa."
Tuotahan se totuus nimenomaan on. Selkeää ja ymmärettävää. Kun tajuaa totuuden niin ymmärtää että harhailu on vaan satua joka ei perustu mihinkään. - Aritta
yks vaan kirjoitti:
Saanen epäillä.
Joosua joka oli köyhä.
Joosua.
Taivaan sinen tunnen, taivaan pilvet tunnen. Vaan ihminen on se jota elän.Kerrankin kirjoitit jotain mihin minäkin uskon. :-)
- kokija
yks vaan kirjoitti:
Saanen epäillä.
Joosua joka oli köyhä.
Joosua.
Taivaan sinen tunnen, taivaan pilvet tunnen. Vaan ihminen on se jota elän.Sokeri on puhdasta luonnon energiaa. Sokeri syntyy auringon valon vaikutukssta kasvien viherhiukkasissa. Samalla ilmaan vapautuu happea. Tähän yhteyttämiseksi eli fotosynteesiksi kutsuttuun tapahtumaketjuun perustuu elämä maapallolla. Oikea sokeri erotetaan kasveista eikä sitä voi keinotekoisesti valmistaa.
- Aritta
yks vaan kirjoitti:
Saanen epäillä.
Joosua joka oli köyhä.
Joosua.
Taivaan sinen tunnen, taivaan pilvet tunnen. Vaan ihminen on se jota elän.se voidaan keinotekoisesti tehdä ihmiselle vaaralliseksi. :-)
- kokija
yks vaan kirjoitti:
Saanen epäillä.
Joosua joka oli köyhä.
Joosua.
Taivaan sinen tunnen, taivaan pilvet tunnen. Vaan ihminen on se jota elän.Erottelukykyä siis tarvitaan :-)
Suosin sokerilaatuja joihin jätetään enemmän raakasokerin maku- ja ravintoaineita. Ne ovat aromikkaampia ja luultavasti terveellisempiä kuin jalostettu valkoinen sokeri.
- uskovaisetkaan
pääse taivaaseen. Taivaaseen KUKAAN ei pääse omilla teoillaan. Jumala pelastaa ihmiset helvetiltä vaan armosta.
- zigi
Niin todella, armo on meillä Jumalan omassa Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, jossa on täydellinen syntien anteeksiantamus.
Jeesuksen täytetyn työn johdosta me pääsemme taivaaseen.
Mulla tuli ehtoollisen jälkeen sunnuntaina yhtäkkiä olo että mä olen puettu Jeesuksen lainavaatteisiin ja olen pelastunut. Ei mulla ole mitään omaa mitä voisin Isälle esitellä, kun omat vaatteet on risaiset ja likaiset.
Mutta meillä poloisilla on suloinen rauha ja lepo Jeesuksessa.
- AVKT
Olottuvaisuusia on yksitoista sträng teoriassa materia ei kuole vaan vaihtaa muotoaan, kuolessaan jäisi energiaa jäljelle joka voisi ilmestyä mitään aikaa siinä mielessä ei ole.
Ihmeellisillä tavoilla meediot tietävät 85% on oikein. Paranormaalisia asioita on taas alettu tukkimaan. - pääsevät...
Taivaaseen kuoltuaan ja sinne päästyäsi huomaat, että miksi! Tulet sen ihan varmasti huomaamaan ja huomaat, että annat anteeksi jopa pahimmille inhokeillesi, sillä taivaassa ei ole kaunaa. Siellä on vain Rakkaus. Tuntuuko epäreilulta? No ajattele asia niin, että kaikella mikä tapahtuu on syynsä. Jopa niillä pahoillakin asioilla. Kaikki on ennalta päätetty ja sille et mitään mahda. Mikä on Jumalan masterplan? Miksi sallitaan väkivalta ja kauheudet ja kurjuudet? No tavallaan niitä ei olekaan. Silmänlumetta kaikki tyynni, mutta tarpeellista, jotta me oppisimme. Mitä meidän sitten tulee oppia? No et itse muista halunneesi tietää... Mutta sanotaanko niin, että jokainen meistä on maistamassa sitä hyvän ja pahantiedon hedelmää. Omasta halustamme. Taivaassahan ei ole kuin hyvää, joten siellä emme pahasta tiedä. Olemme täällä oppimassa miltä tuntuu olla rakastettu, vihattu, inhottu, pelätty, sairas, ikävissään ja kaikkea siltä väliltä. Poissa Jumalan luota, karkoitettuna paratiisista! :-) (juu ei se Luomiskertomus ihan huuhaata ole) Katsos kun hyvää ei voisi arvostaa, jollei olisi pahaa. Kun tiedät mitä on paha, niin tiedät myös mitä on hyvä. Kaikella on vastakappaleensa! Kuumalla on kylmänsä ja mustalla valkoisensa. Kaikilla meillä on tehtävämme ja joskus se on opettaa sinulle mitä on paha. Jonkun tehtäväksi sekin on annettu ja vapaaehtoisesti hän sen tehtävän on ottanut. Joten pahat ihmisetkin menevät taivaaseen ja ovat ihan samanarvoisia meidän kaikkien kanssa. Kukaan ei ole toista parempi!
- bolgrad**
Totuus todellakin on meissä itsessämme. Uskoo sitten mihin tahansa tai ei mihinkään, ainoa joka kaikesta hyötyy tai kärsii on ITSE.
Joo, meneehän täällä uskovat ja muutkin (?) henkilökohtaisuuksiin. Se on tätä ihmisen -minä tiedän- asennetta parhaimmillaan. Syylistymme siihen jokainen silloin tällöin, mutta se on jo paljon, jos huomaamme sen itsessämme (kaikki ei huomaa)
Jatka vaan totuuden etsimistä.... ja kuuntele sisäistä ääntäsi.
- Se, mitä näet muissa, on sinussa itsessäsi. Toivottavasti näet ympärilläsi paljon ihania ihmisiä. - tota sun juttua
koska niin omakohtaisesti olen tuon saman kokenut. Ja kokemus ei kata yhtä tai kahta uskovaa tuttua, ystävää, sukulaistani vaan ihan koko joukon ihmisiä, joiden kanssa olen lopun elämääni kuitenkin paljon tekemisissä sukulaisuussiteen takia. Ja siksi, että vaikka he kääntävät minulle ja perheelleni toistuvasti selkänsä, meidän koti on kaikille avoin ja meitä voi edelleen lähestyä.
Olen heistä täällä aikaisemminkin kirjoittanut ja ihmetellyt. On pakko sanoa, että he ovat tosi kapeakatseisia ihmisiä, jotka näkevät elämän vain omien silmälasien kautta, joka täytyy elää yhdellä tapaa, jos aikoo taivaaseen päästä ja ennen kaikkea heidän ystävikseen.
No se ei meitä haittaa, meillä on aivan ihania ihmisiä ystävinä ihan tavallisissa ihmisissä, mutta joskus tulee paha olo, kun tavataan heidän uskonnollisvirittämissä sukujuhlissaan useitakin kertoja vuoden aikana, he kun rakastavat tulla esiin ja juhlistaa kaikkea, kutsuvat velvollisuudesta meidätkin, mutta kiertävät kaukaa itse tilaisuudessa.
Mieheni joutui taannoin yksiin heidän häihinsä menemään kolmen pienen lapsemme kanssa yksin, kun itse jouduin jäämään kotiin meille sijoitetun lapsen vesirokon takia. Häät olivat kaukana, isot ja seisova pöytä niinkuin monissa muissakin juhlissa. No siellä sitten mies oli katsellut, kun nämä uskovat ojensivat auliisti auttavan kätensä heidän kanssa samoin uskoville lapsiperheille. Mieheni oli jopa pyytänyt ääneen apua ruuan haussa, kun kädet eivät millään tahtoneet riittää, ja jono oli valtava sinne seisovaan pöytään, nälkäiset, pitkän automatkan väsyttämät kärsimättömät lapset pöydässä. Oli ollut kuin kukaan ei olisi kuullutkaan hänen pyyntöään. Useiden kyselyjen jälkeen, hänen uskosta laistanut ja maallistunut lääkärituttava oli auttanut sitten.Ja auttavia käsiä oli kyllä ollut enemmän kuin tarpeeksi näille uskovien suosikkiperheille. Mieheni totesikin olevan viimeinen kerta kun lähtee ilman minua näihin pippaloihin. Meitä ei auta muut kuin me itse.
Pohjanoteeraus oli viime kesänä eräät lasten synttärit, joihin meidätkin taas oli kutsuttu. Ruokapöydässä vieressäni istuva ennen niin tuttavallinen uskovainen sukulaisnainen, jolla samanikäinen lapsikin kuin itselläni, ei vilkassutkaan minuun päin. On myöskin pappi. Hänellä ei yksinkertaisesti ollut mitään sanottavaa minulle ja eikä hänen miehelläänkään omalle miehelleni, vaikka miehet siellä kovasti keskustelivat keskenään. Tervehtiminenkin oli jotenkin tosi väkinäistä. Huoh. Jäin miettimään vakavasti mistä tämä suuri muutos, ennen sentään juttusille olivat tulleet ja meillä joskus perheenä käyneetkin. Mitään me ei heille olla tehty, mutta ainoa mitä syyksi keksin, on tämä meidän nykyinen lastensuojelutyömme. Jotenkin minulla on kokonaan karissut usko heidän osoittamaan lähimmäisenrakkauteen. Heidän uskonsa on jotain mitä en millään muotoa voi ymmärtää.- sukulaisesi
oikeasti edes uskossa? Vaikuttaa kovin farisealaiselta, joita oli Jeesuksenkin aikana.
- yks vaan
En minäkään voi ymmärtää tuollaista.
Kuulostaa joltakin lahkolta tai kultilta jossa omat jäsenet ovat ystäviä ja muut vihollisia. Näistä tälläisista on kyllä totuus kaukana.
Varsinkin amerikassa on tälläisiä lahkoja paljon. Toiset asettavat tietyn päivämäärän jolloin jotakin tapahtuu. Muistaakseni Halleyn komeetan piti viedä mukanaan eräskin lahko n. kymmenen vuotta sitten. Jotkut lahkot uskovat että ufoalus tulee heitä hakemaan. Ennen milleniumia joku lahko uskoi että kaikki uskovaiset katoavat maan päältä 1.1. 2000.
Onhan näitä monenkirjavia naapureita, osa muka uskossa ja osa vaikka mitä.
Usko -kategorian alle laitetaan vaikka minkälaisia ihmisiä. Se on sama kuin kaikkia nelijalkaisia eläimiä sanottaisiin koiriksi.
Antaa hihhuleiden hihhuloida, kyllä oikean uskovan tunnistaa. Usko -kategorian alla heitä on minimaalisen vähän. - natte
meihin ihmisiin,oltiin uskovia tai ei.Täydellistä tämä meno ei ole, eikä se sitä tule olemaan.
Joskus saatamme elää niin suurten ahdistusten, paineiden keskellä että luontainen huomaivaisuutemme jää vajaaksi.Se voidaan sitten viereltä tulkita vaikka miksi.
Tulee mieleen se isäntä, joka etsi paikkakunnan täydellisten seurakuntaa.Viimeistä edellisestä srk;sta lähtiessään,hän kuuli pastorin saate sanat;
"Kun menet seuraavaan srk;taan, muista että kun sinä sinne menet, se ei olekaan enää täydellinen."
- ottoalli
on oikeastaan armahdetun syntisen eli uskoontulon sivutuote.Se perustuu Jeesuksen verellä pestyyn omaantuntoon, kun kaikki synnit on anteeksiannettu.
"Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille.
En minä anna teille, niinkuin maailma antaa.
Joh.14;27
Kerrompa tositapauksen omasta elämästäni.Olin vieraisilla eräässä tuttavaperheessä, kun rouva yks´kaks sano miehelleen:
Nääks sää mikä rauha tolla ( ottoalli) on ?
Säikähdin oikein että näkyyks se ulos. Kyllä.Se näkyy, enkä ole mikään harvinaisuus.
Kerran eräs kristitty liikemies matkusti junalla, ja kun pääsi istumaan,niin hetken kuluttua vastapäätä istunut naishenkilö sanoi;
"Minunkin sisareni on uskovainen"- Aritta
sisäinen rauha. Vain tiedoksi.
- vaikka en uskovainen
Aritta kirjoitti:
olekaan ja nuo mainitsemani uskovaiset olivat tuossa yläpuolella sukulaisiani. Sitä tässä on ihmeteltykin, että jos usko tuo sisäisen rauhan niin tuotako se on... Siis meidän perhe tietää mihin uskoo ja miten ja se on vakaalla pohjalla, meillä on ohjenuorana ollut muutenkin, että rakkaus on elämän välttämättömyys, kun sitä antaa niin myös saa takaisin. Rakastaminen, siis kaikenlaisten ihmisten, on oikeastaan aika helppoa, kun kuuntelee omaa sisintään. Me emme ole tarvinneet siihen raamattua. Ja kyllä, mehän ollaan niistä tavallisista elämän ongelmista huolimatta tosi onnellisia.
Me ollaan mieheni kanssa löydetty aikanaan toisemme, siitä päivästä lähtien elämääni astui rakkaus, me saatiin kolme ihanaa lasta, tervettä. Me kuljimme koko ajan kohden ilmiselvää omaa yhteisen elämämme tehtävää, antaa omien lasten lisäksi muillekin kotimme, itsemme, käyttöön. Se tuo monia ongelmia, mitä tavallisilla ihmisillä ei ole, vihaa, katkeruutta tietyiltä ihmisiltä, mutta tunnemme myös olevamme etuoikeutettuja saadessamme nähdä pienten ihmisten nousevan uuteen elämän alkuun onnellisine hymyineen ja itkuineen, traumoineen kaikkineen.
Näiden kokemusten myötä, minulla on kyllä sisäinen rauha, tiedän, uskovien mielestä, sen voi saada vain Jeesusta pyytämällä elämäänsä ja ottamalla myös hänet auliisti vastaan, mutta minulla on ollut ihan lapsesta asti yhteys ja mielestäni tosi luonnollinen sellainen, ylempään voimaan, omaan Jumalaani. En yhtään ole tarvinnut siihen raamattua, mitä nyt olen tietty jonkin verran tutkinut aikanaan. Itse asiassa tuo Jumala on uskoakseni kaikilla sama. Ja kuolemaa en pelkää, enkä usko meneväni helvettiinkään, jos en nyt varsinaisesti Jeesusta kirjaimellisesti elämääni pyydäkään. Asia vaan on näin ja se on minun tietoni syvältä sisältäni.
Nykyisin kuuntelen omaa sisimpääni ja epäilen tokko se kauheesti raamatun sanomasta poikkeaa, siis siitä mikä sen alkuperäinen tarkoitus todennököisesti on ollut.
Ja niistä uskovista sukulaisistani, eivät ole mitään lahkoa, usko on kulkenut mukanaan tosi pitkän ajan, sata vuotta on lyhyt aika. Heissä on ollut ihan suurten uskovaisjoukkojen johtohahmoja, ei mitään Yli-Vainioita, eikä kaatajia, mutta hartaita uskovaisia kylläkin. Ja nämä uskovaiset ovat nimenomaan mieheni kautta tulleita sukulaisia, ei siis varsinaisesti suoraan minun, mutta koen heidät nyt sukulaisikseni.
Erittäin menestyneitä ihmisiä monilta eri ammattialoilta ja vaurauttakin sitä myöten kovasti saaneet. Siis heillä elämä hyvin kaikin puolin, mutta tämä usko on jotenkin niin putkinäköistä. Vaikka ollaan sit pappia, lukkaria, talonpoikaa, kupparia...lääkäriä, herrasmiestä, räätäliä... - Aritta
vaikka en uskovainen kirjoitti:
olekaan ja nuo mainitsemani uskovaiset olivat tuossa yläpuolella sukulaisiani. Sitä tässä on ihmeteltykin, että jos usko tuo sisäisen rauhan niin tuotako se on... Siis meidän perhe tietää mihin uskoo ja miten ja se on vakaalla pohjalla, meillä on ohjenuorana ollut muutenkin, että rakkaus on elämän välttämättömyys, kun sitä antaa niin myös saa takaisin. Rakastaminen, siis kaikenlaisten ihmisten, on oikeastaan aika helppoa, kun kuuntelee omaa sisintään. Me emme ole tarvinneet siihen raamattua. Ja kyllä, mehän ollaan niistä tavallisista elämän ongelmista huolimatta tosi onnellisia.
Me ollaan mieheni kanssa löydetty aikanaan toisemme, siitä päivästä lähtien elämääni astui rakkaus, me saatiin kolme ihanaa lasta, tervettä. Me kuljimme koko ajan kohden ilmiselvää omaa yhteisen elämämme tehtävää, antaa omien lasten lisäksi muillekin kotimme, itsemme, käyttöön. Se tuo monia ongelmia, mitä tavallisilla ihmisillä ei ole, vihaa, katkeruutta tietyiltä ihmisiltä, mutta tunnemme myös olevamme etuoikeutettuja saadessamme nähdä pienten ihmisten nousevan uuteen elämän alkuun onnellisine hymyineen ja itkuineen, traumoineen kaikkineen.
Näiden kokemusten myötä, minulla on kyllä sisäinen rauha, tiedän, uskovien mielestä, sen voi saada vain Jeesusta pyytämällä elämäänsä ja ottamalla myös hänet auliisti vastaan, mutta minulla on ollut ihan lapsesta asti yhteys ja mielestäni tosi luonnollinen sellainen, ylempään voimaan, omaan Jumalaani. En yhtään ole tarvinnut siihen raamattua, mitä nyt olen tietty jonkin verran tutkinut aikanaan. Itse asiassa tuo Jumala on uskoakseni kaikilla sama. Ja kuolemaa en pelkää, enkä usko meneväni helvettiinkään, jos en nyt varsinaisesti Jeesusta kirjaimellisesti elämääni pyydäkään. Asia vaan on näin ja se on minun tietoni syvältä sisältäni.
Nykyisin kuuntelen omaa sisimpääni ja epäilen tokko se kauheesti raamatun sanomasta poikkeaa, siis siitä mikä sen alkuperäinen tarkoitus todennököisesti on ollut.
Ja niistä uskovista sukulaisistani, eivät ole mitään lahkoa, usko on kulkenut mukanaan tosi pitkän ajan, sata vuotta on lyhyt aika. Heissä on ollut ihan suurten uskovaisjoukkojen johtohahmoja, ei mitään Yli-Vainioita, eikä kaatajia, mutta hartaita uskovaisia kylläkin. Ja nämä uskovaiset ovat nimenomaan mieheni kautta tulleita sukulaisia, ei siis varsinaisesti suoraan minun, mutta koen heidät nyt sukulaisikseni.
Erittäin menestyneitä ihmisiä monilta eri ammattialoilta ja vaurauttakin sitä myöten kovasti saaneet. Siis heillä elämä hyvin kaikin puolin, mutta tämä usko on jotenkin niin putkinäköistä. Vaikka ollaan sit pappia, lukkaria, talonpoikaa, kupparia...lääkäriä, herrasmiestä, räätäliä..."päähän" tuo uskovaisuuskin niin että sitä sitten luullaan olevansa parempaa väkeä kuin ei-uskovaiset. Meit on moneks. :-)
- ottoalli
Aritta kirjoitti:
se Aritallakin on ? Välillä mietit niitä karman kiertoja ; synnynkö seuraavaksi lehmäksi vai kärpäseksi, jonka naapurin ilkeä akka sitten listii kärpäslätkällä palasiksi.
Kyllä siinä visiota piisaa.
J A R A U H A A
vaan mitä rauhaa ? Jumalan rauhaa se ei ole, koska se saadaan vain Jeesuksen verellä pestyyn sydämeen.
Siis tavoiteltavaa on - Aritta
ottoalli kirjoitti:
se Aritallakin on ? Välillä mietit niitä karman kiertoja ; synnynkö seuraavaksi lehmäksi vai kärpäseksi, jonka naapurin ilkeä akka sitten listii kärpäslätkällä palasiksi.
Kyllä siinä visiota piisaa.
J A R A U H A A
vaan mitä rauhaa ? Jumalan rauhaa se ei ole, koska se saadaan vain Jeesuksen verellä pestyyn sydämeen.
Siis tavoiteltavaa onsaanut päähäsi että synnytään kärpäsiksi, mutta niin ei todella tapahdu.
Kyllä minulla tosiaan on sisäinen rauha. Ei tarvitse pelätä helvettiä eikä saatanaa eikä Jumalan tuomioita ja rangaistuksia kun tiedän ettei sellaisia ole.
Ehkä sitten olet vähän kateellinen kun muillakin on samanlaisia tunteita vaikkeivat edes ole sinun uskossasi. :-)
- kuulija
Kääntyvä synninteoista,tekevät parannuksen,joita vastaan ovatrikkoneet.On heilläkin mahdollisuus päästä ijankaikkiseen elämään.
Taivaaseen pääsevät ne jotka tekevät taivaalisen isän tahdon,jeesusken kautta.- bolgrad**
Jeesus halusi, että ihmiset rakastaa lähimmäistään, antaa viholliselle anteeksi ja välttää syntiä/kiusauksia. ym.
Ei välttämättä tarvi olla uskossa, noudattaakseen näitä hyviä "tapoja".
Hyviä ihmisiä on, vaikka eivät uskokkaan yhtään mihinkään.
...jotkut vaan tekee Jumalan tahdon mukaan, tajuammatta sitä itse (niin).
- näkevä
"Olen tajunnut, että ei me taivaaseen mennä raamattua lukemalla. Totuus on todellakin meissä itsessämme"
Myös Jeesus sanoi näin. Hän tarkoitti tällä yksityistä ihmistä.
Uskonnot rajoittavat Jumalaa, tämä on hyvä muistaa.
Kannattaa tutustua myös kirkon historiaan, jotta näkisi, minkä valtataistelun tulos on nykyinrn kristinusko. Esim jälleensyntyminen poistettin vasta v. 553 Kostantinopolin kirkolliskokouksessa kristinuskosta Rooman keisarin painostuksesta.
Jeesus oli juutalainen ja jälleensyntyminen kuuluu vieläkin juutalaisuuteen. Jeesus ei ole kumonnut sitä. Synnymme uudelleen maan päälle korjaamaan virhreitämme ja näin kehittymään rakkaudessa. Kannattaa ottaa selvää asioista omien kokemusten kautta.- eetteri*
olen monesti täällä aloittanut samalla otsakkella.
Siellä ollaan 5 minuuttia- 5000 vuotta riippuen tapauksesta.
Kuulemma taiteilijat ovat sellaisia haaveilijoita että unohtuvat pitemmäksi aikaa sinne "elyseymin kentille". - paljon miettinyt
Sanoit tuon kyllä hyvin. Oma käsitykseni asiasta on viime aikoina muovautunut juuri sellaiseksi kuin kerroit. Uskon, että tämä on totuus.
- voitu
poistaa, kun se ei edes asialistalla ollutkaan? Jälleensyntyminen ei ollut kokouksessa mukana vaan Origeneen opetus sielujen ennalta olemassaolosta, joka julistettiin harhaopiksi. Raamatusta ei poistettu mitään. On löydetty lukemattomia käsikirjoituksia ennen vuotta 553, eikä niissä ole yhdessäkään mainintaa jälleensyntymisestä. Käsikirjoitukset aina 100-luvulta saakka, 300-luvulta on jo täydellisiä raamattukäsikirjoituksia, eivät eroa 500-luvun jälkeisistä käsikirjoituksista. Eli mitään poistoja ei ole.
Koko jälleensyntymispoisto on vain teosofien vääristelyä, jotta saisivat tukea Raamatusta asialleen.
Juutalaisten Toorassa ei ole oppia jälleensyntymisestä:
http://www.projectmind.org/exoteric/souls.html
Jällensyntyminen sen sijaan on juutalaisten Zoharissa, joka on kabbalistista esoteerista vihkiytyneen sisäpiirin tietoa.
On nurinkurista, miten jälleensyntymiseen uskovat syyttävät kristinuskoa pappien vallanhimosta ja pelolla hallitsemisesta. Päinvastoinhan juuri jällensyntymisuskolla ja karman lailla hallitaan ihmisiä. Intiassa kastilaitos on tällainen hallintaväline valtaapitäville, koska sillä on ollut helppo puolustella ihmisten eriarvoisuutta. Kärsivää ei tarvitse auttaa, koska hän on edellisessä elämässään hankkinut kohtalonsa.
Jos kaikki pääsisivät taivaaseen, Jeesus olisi sen myös ilmoittanut. Mutta näin Hän ei opettanut. - Aritta
voitu kirjoitti:
poistaa, kun se ei edes asialistalla ollutkaan? Jälleensyntyminen ei ollut kokouksessa mukana vaan Origeneen opetus sielujen ennalta olemassaolosta, joka julistettiin harhaopiksi. Raamatusta ei poistettu mitään. On löydetty lukemattomia käsikirjoituksia ennen vuotta 553, eikä niissä ole yhdessäkään mainintaa jälleensyntymisestä. Käsikirjoitukset aina 100-luvulta saakka, 300-luvulta on jo täydellisiä raamattukäsikirjoituksia, eivät eroa 500-luvun jälkeisistä käsikirjoituksista. Eli mitään poistoja ei ole.
Koko jälleensyntymispoisto on vain teosofien vääristelyä, jotta saisivat tukea Raamatusta asialleen.
Jällensyntyminen sen sijaan on juutalaisten Zoharissa, joka on kabbalistista esoteerista vihkiytyneen sisäpiirin tietoa.
On nurinkurista, miten jälleensyntymiseen uskovat syyttävät kristinuskoa pappien vallanhimosta ja pelolla hallitsemisesta. Päinvastoinhan juuri jällensyntymisuskolla ja karman lailla hallitaan ihmisiä. Intiassa kastilaitos on tällainen hallintaväline valtaapitäville, koska sillä on ollut helppo puolustella ihmisten eriarvoisuutta. Kärsivää ei tarvitse auttaa, koska hän on edellisessä elämässään hankkinut kohtalonsa.
Jos kaikki pääsisivät taivaaseen, Jeesus olisi sen myös ilmoittanut. Mutta näin Hän ei opettanut.sen ajan piispoille poistettiin. He tekivät Jeesuksesta Jumalan eikä siihen oppiin silloin sopineet mitkään Origenesin kertomukset eikä myöskään se mystiikka mistä Jeesus itse kertoi.
"On nurinkurista, miten jälleensyntymiseen uskovat syyttävät kristinuskoa pappien vallanhimosta ja pelolla hallitsemisesta. Päinvastoinhan juuri jällensyntymisuskolla ja karman lailla hallitaan ihmisiä."
Miten? Et ole syventynyt Vatikaanin touhuihin?
"Intiassa kastilaitos on tällainen hallintaväline valtaapitäville, koska sillä on ollut helppo puolustella ihmisten eriarvoisuutta. Kärsivää ei tarvitse auttaa, koska hän on edellisessä elämässään hankkinut kohtalonsa."
Jälleensyntyminen ei ole sama kuin sielunvaellus. Intialaiset elävät omalla tavallaan.
Karma ei tarkoita sitä että ihminen joka kärsii on ansainnut kärsimyksensä ja että häntä ei pidä auttaa. Jos et auta saat silloin itse negatiivista karmaa.
Se mitä karma oikeastaan tarkoittaa on että meidän on aina tehtävä kaikkein parhain teko ja meidän on aina ajateltava kaikkein korkeimman kautta. Aina ajateltava rakkaudellisesti. Saamme aina takaisin sitä mitä annamme ulospäin.
Joittenkin on vaikea ymmärtää mitä karma on.
Ja kaikki pääsevät "taivaaseen". Se on se Jeesuksen opetus jonka piispat piilottivat. - AVKT
Aritta kirjoitti:
sen ajan piispoille poistettiin. He tekivät Jeesuksesta Jumalan eikä siihen oppiin silloin sopineet mitkään Origenesin kertomukset eikä myöskään se mystiikka mistä Jeesus itse kertoi.
"On nurinkurista, miten jälleensyntymiseen uskovat syyttävät kristinuskoa pappien vallanhimosta ja pelolla hallitsemisesta. Päinvastoinhan juuri jällensyntymisuskolla ja karman lailla hallitaan ihmisiä."
Miten? Et ole syventynyt Vatikaanin touhuihin?
"Intiassa kastilaitos on tällainen hallintaväline valtaapitäville, koska sillä on ollut helppo puolustella ihmisten eriarvoisuutta. Kärsivää ei tarvitse auttaa, koska hän on edellisessä elämässään hankkinut kohtalonsa."
Jälleensyntyminen ei ole sama kuin sielunvaellus. Intialaiset elävät omalla tavallaan.
Karma ei tarkoita sitä että ihminen joka kärsii on ansainnut kärsimyksensä ja että häntä ei pidä auttaa. Jos et auta saat silloin itse negatiivista karmaa.
Se mitä karma oikeastaan tarkoittaa on että meidän on aina tehtävä kaikkein parhain teko ja meidän on aina ajateltava kaikkein korkeimman kautta. Aina ajateltava rakkaudellisesti. Saamme aina takaisin sitä mitä annamme ulospäin.
Joittenkin on vaikea ymmärtää mitä karma on.
Ja kaikki pääsevät "taivaaseen". Se on se Jeesuksen opetus jonka piispat piilottivat.Ulottuvaisuuksia on paljon, siis mikä on aika sitä ei kukaan tiedä, koska aika on omassa "huoneessa" mihin aikaan sielu kulkee sitä ei tiedä.
- kyllä se tässä
paljon miettinyt kirjoitti:
Sanoit tuon kyllä hyvin. Oma käsitykseni asiasta on viime aikoina muovautunut juuri sellaiseksi kuin kerroit. Uskon, että tämä on totuus.
oman ikäni lähestyessä keski-ikää on tullut niin selväksi vastaukseksi. Se vain on sisältäni kummunnut, ei ole tarvinnut erityisesti etsiä. Ja taas kehotan muitakin kuuntelemaan oman tunnon ääntä, oman Jumalasi ääntä, ei tarvi etsiä raamatusta sitä ilosanomaa.
- miumau mukkaan
voitu kirjoitti:
Jos kaikki pääsisivät taivaaseen, Jeesus olisi sen myös ilmoittanut. Mutta näin Hän ei opettanut.Asiallista tekstiä mutta nämä palstan jälleensyntyjät eivät ikinä kuuna päivänä voi sulattaa oikeaa tietoa. He ovat kuin jääräpäitä jotka uskovat vain omaan väärään näkemykseensä. Koskaan he eivät tule myöntämään sitä mitä kirjoitit. Ei ikinä.
- armastus kone
AVKT kirjoitti:
Ulottuvaisuuksia on paljon, siis mikä on aika sitä ei kukaan tiedä, koska aika on omassa "huoneessa" mihin aikaan sielu kulkee sitä ei tiedä.
Joukossa tyhmyys tiivistyy.
- ette koskaan
miumau mukkaan kirjoitti:
Asiallista tekstiä mutta nämä palstan jälleensyntyjät eivät ikinä kuuna päivänä voi sulattaa oikeaa tietoa. He ovat kuin jääräpäitä jotka uskovat vain omaan väärään näkemykseensä. Koskaan he eivät tule myöntämään sitä mitä kirjoitit. Ei ikinä.
tule näkemään mitään muuta totuutta kuin tuon omanne,huomaatkos? Te väitätte olevanne ainoastaan oikeassa ja me muut väärässä. Meidän ero on se että, itse esimerkiksi en väitä teidän olevan sen kummemmin oikeassa kuin väärässäkään, jokainen kun saa uskoa mihin haluaa. Kenelläkään tavallisella kuolevaisella ei ole oikeutta tulla tuomitsemaan toista ihmistä hänen uskonsa perusteella. Me voimme olla ihan yhtä paljon oikeassa kuin tekin. Jos väitätte muuta, se ei ole lähimmäisen rakkautta.Ette ole sen kummempia. Meitä ei voi kukaan käännyttää, valitan, olemme liian onnellisia etsiäksemme jotain muuta totuutta.
- liejukana........
ette koskaan kirjoitti:
tule näkemään mitään muuta totuutta kuin tuon omanne,huomaatkos? Te väitätte olevanne ainoastaan oikeassa ja me muut väärässä. Meidän ero on se että, itse esimerkiksi en väitä teidän olevan sen kummemmin oikeassa kuin väärässäkään, jokainen kun saa uskoa mihin haluaa. Kenelläkään tavallisella kuolevaisella ei ole oikeutta tulla tuomitsemaan toista ihmistä hänen uskonsa perusteella. Me voimme olla ihan yhtä paljon oikeassa kuin tekin. Jos väitätte muuta, se ei ole lähimmäisen rakkautta.Ette ole sen kummempia. Meitä ei voi kukaan käännyttää, valitan, olemme liian onnellisia etsiäksemme jotain muuta totuutta.
Te ette usko itsekään siihen huuhaasontaan jota kirjoitatte.
Lapsetkaan ei usko noihin teidän typeryyksiin. Millainen aikuinen ihminen oikein uskookaan täysin typeriin juttuihinne?
Kasvakaa jo nyt vähän, ensin vaikka 10-vuotiaan tasolle.
Sulla ei olekaan mitään varaa esittää että uskovat ovat väärässä. Sahaisisit vaan omaa oksaasi. - eetteri*
liejukana........ kirjoitti:
Lapsetkaan ei usko noihin teidän typeryyksiin. Millainen aikuinen ihminen oikein uskookaan täysin typeriin juttuihinne?
Sulla ei olekaan mitään varaa esittää että uskovat ovat väärässä. Sahaisisit vaan omaa oksaasi.näyttävät kuitenkin kirjoittavan asiallisesti ja eivät syyllisty henkilökohtaisuuksiin.
Kova kiihkoilu, linkittäminen, toisinuskovien syyttely, ne ovat täällä uskovaisilla päällimmäisinä kirjoituksissa. - ja valtavasti
eetteri* kirjoitti:
näyttävät kuitenkin kirjoittavan asiallisesti ja eivät syyllisty henkilökohtaisuuksiin.
Kova kiihkoilu, linkittäminen, toisinuskovien syyttely, ne ovat täällä uskovaisilla päällimmäisinä kirjoituksissa.Ja höpön löpön. Avaa jo silmäsi.
- Aritta
miumau mukkaan kirjoitti:
Asiallista tekstiä mutta nämä palstan jälleensyntyjät eivät ikinä kuuna päivänä voi sulattaa oikeaa tietoa. He ovat kuin jääräpäitä jotka uskovat vain omaan väärään näkemykseensä. Koskaan he eivät tule myöntämään sitä mitä kirjoitit. Ei ikinä.
uskoa valheita?
On todistettu asia että Jeesus ei ollut Jumala ja että hänen oppinsa olivat ihan muuta kuin mitä uskonnot opettavat.
Ja hän joka kirjoitti karmasta ei siis ymmärtänyt mitä se on. Kirjoitin hänelle selvennyksen mutta luultavasti hän ei tule vieläkään sitä tajuamaan. Sen olen huomannut täällä keskustellessani uskovaisten kanssa että on aika turha mitään selittää koska heillä on verho silmien edessä ja aivot tukossa. - jo jätti
Aritta kirjoitti:
uskoa valheita?
On todistettu asia että Jeesus ei ollut Jumala ja että hänen oppinsa olivat ihan muuta kuin mitä uskonnot opettavat.
Ja hän joka kirjoitti karmasta ei siis ymmärtänyt mitä se on. Kirjoitin hänelle selvennyksen mutta luultavasti hän ei tule vieläkään sitä tajuamaan. Sen olen huomannut täällä keskustellessani uskovaisten kanssa että on aika turha mitään selittää koska heillä on verho silmien edessä ja aivot tukossa.Sinulle on 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 kertaa sanottu että usko ja uskonnot eivät ole sama asia.
Ei vaan mee sulle perille kun korvien väli on tyhjä.
Peustele muutkin väitteesi, jos pystyt. Et vaan pysty. - eetteri*
ja valtavasti kirjoitti:
Ja höpön löpön. Avaa jo silmäsi.
silloin 35 vuotta sitten kun erosin kirkosta ja
heräsin unesta.
Herää sinäkin. - Aritta
jo jätti kirjoitti:
Sinulle on 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 kertaa sanottu että usko ja uskonnot eivät ole sama asia.
Ei vaan mee sulle perille kun korvien väli on tyhjä.
Peustele muutkin väitteesi, jos pystyt. Et vaan pysty.perustuu uskontoon. Ne jotka väitävät että heillä on usko, ei uskonto, uskovat juuri niin kuin katoliset piispat kerran opettivat.
Joten äly hoi älä jätä.
Ja mitä minun pitää perustella? Ota itse käteesi uskonnon historiaa käsitteleviä kirjoja, siis sellaisia jotka on kirjoittanut puolueettomat tutkijat, ei katolisen kirkon hännänheiluttajat.
Joten pystyn. Pystytkö sinä perustelemaan väitteesi? - lehmät lentää
Aritta kirjoitti:
perustuu uskontoon. Ne jotka väitävät että heillä on usko, ei uskonto, uskovat juuri niin kuin katoliset piispat kerran opettivat.
Joten äly hoi älä jätä.
Ja mitä minun pitää perustella? Ota itse käteesi uskonnon historiaa käsitteleviä kirjoja, siis sellaisia jotka on kirjoittanut puolueettomat tutkijat, ei katolisen kirkon hännänheiluttajat.
Joten pystyn. Pystytkö sinä perustelemaan väitteesi?Sulle on varmaan jo sanottu mutta sanotaan vielä kerran: Olet tyhmä.
Sitten vielä kehtaat irvailla että uskovaiset haukkuu sinua kun ihan itse aiheutat typeryksen typerillä jutuillasi kaiken.
Itse en enää kehtaa vastata sinulle. Se olisi kovin tyhmää. Toivottavasti muutkin huomaavat ja boikotoivat sinua sen takia kun olet tahallaan tyhmä.
Hanki elämä. Älä kysy miksi. - Aritta
lehmät lentää kirjoitti:
Sulle on varmaan jo sanottu mutta sanotaan vielä kerran: Olet tyhmä.
Sitten vielä kehtaat irvailla että uskovaiset haukkuu sinua kun ihan itse aiheutat typeryksen typerillä jutuillasi kaiken.
Itse en enää kehtaa vastata sinulle. Se olisi kovin tyhmää. Toivottavasti muutkin huomaavat ja boikotoivat sinua sen takia kun olet tahallaan tyhmä.
Hanki elämä. Älä kysy miksi.perustelemaan. Tiesinhän sen.
- mitään vastailla
Aritta kirjoitti:
perustelemaan. Tiesinhän sen.
Itseasiassa tyhmänä lehmänä sinä et edes tiedä kummasta reiästä paska tulee.
Mitään niin tyhmää kuin Aritta ei voi olla olemassa. Ei ainakaan pitäisi olla olemassa.
Hehhee.
Älä viitsi vastata tähän, nolaat vain itsesi. - Aritta
mitään vastailla kirjoitti:
Mitään niin tyhmää kuin Aritta ei voi olla olemassa. Ei ainakaan pitäisi olla olemassa.
Hehhee.
Älä viitsi vastata tähän, nolaat vain itsesi.tavannut noin rumasuista tyyppiä kuin sinä.
- nukkuva
mitään vastailla kirjoitti:
Hehhee.
Älä viitsi vastata tähän, nolaat vain itsesi.Jos olet uskova/ei-uskova, kielivalintasi on epäsopivaa. Miksi alistut paholaisen talutusnuoraan saattamalla uskovat huonoon valoon?
Jätä avaamatta A:n viestit. - Ujo piimä
Aritta kirjoitti:
tavannut noin rumasuista tyyppiä kuin sinä.
Nythän lapsoset vasta paholaisen pauloihin sotkeutuivat, kun rupesivat toisiaan solvaamaan ja tappelemaan...Rauhoittukaahan nyt, sillä toisen panettelu se sitä pahinta syntiä onkin! Rakastakaa ihmiset, rakastakaa, sillä ilman rakkautta ne sodatkin maailmassa saavat alkunsa.
- on varaa
liejukana........ kirjoitti:
Sulla ei olekaan mitään varaa esittää että uskovat ovat väärässä. Sahaisisit vaan omaa oksaasi.sanoa jotain muuta huuhaaksi, koska uskot toisella tavalla? Joko Jeesus palasi ja valtuutti sut?
- Aritta
Ujo piimä kirjoitti:
Nythän lapsoset vasta paholaisen pauloihin sotkeutuivat, kun rupesivat toisiaan solvaamaan ja tappelemaan...Rauhoittukaahan nyt, sillä toisen panettelu se sitä pahinta syntiä onkin! Rakastakaa ihmiset, rakastakaa, sillä ilman rakkautta ne sodatkin maailmassa saavat alkunsa.
panettelee. Totesin vain että hän oli rumasuinen ja kait sen sinäkin huomasit hänen tekstistään.
- yks harittaa vaan
Aritta kirjoitti:
tavannut noin rumasuista tyyppiä kuin sinä.
Voi enhän minä ketään ole koskaan ketään haukkunut. Olen rakkauden putipuhdas pulmunen. Minä vain totesin kuinka eräät jälleensyntyjät toimii. Minä olen vain rakkaus ja huomaisivatpa jälleensyntyjätkin tämän ja sitten hekin alkaisivat ymmärtää enemmän. Minä vain vastaan kun kysytään. Paha mielesi on vain omaa tuotostasi sillä olen vain putipuhdas rakkaus. Kaikki eivät ole samalla tasolla kuin minä ja siksi he eivät ymmärrä mitä sanon. Jos olisitte niin kokeneet kuin minä niin olisitte jo yhtä pölvästejä mutta teillä on vielä matkaa tähän ikuiseen rakkauteen joka minä olen. Olen ituinen enkeli ja kaikki ovat enkeleitä tai vähintäänkin Kamalia, eiku Jumalia. Jos jollakin on ruma suu niin se johtuu toisen rumasta mielestä ja kaikki vaan käy ympyrää hyrrän lailla. Ja galaksien välinen akseli vaan harittaa sen verran kuin mitä me itse haluamme. Me ollaan ihan kaikki Jumalia.
Ootas, Jumala soittaa verotoimistosta.... "haista ite"...."v.ttu.... oon varmasti maksanu"
Mihin jäinkään... niin joo.. S..tana kun nuo verojumalat keskeyttää. Ai niin... juu....oon vaan puhdas vitun rakkaus. En oo mikään tanan ihminen....usko jo! Mää oon juMala. Isolla M:llä.
Joo... tuutta sitten kuoleman jälkeen mun yksityissairaalaan niin laitetaan nää teidänkin rakkausasiat kondikseen. Saatte levätä ja maistaa mun putipuhdasta rakkauden sauvaa ja katotaan sitten sitä seuraavaa elämää. Hyvähän se on suunnitella etukäteen, eiks jeh?
Hilipatiheijaa. - Aritta
yks harittaa vaan kirjoitti:
Voi enhän minä ketään ole koskaan ketään haukkunut. Olen rakkauden putipuhdas pulmunen. Minä vain totesin kuinka eräät jälleensyntyjät toimii. Minä olen vain rakkaus ja huomaisivatpa jälleensyntyjätkin tämän ja sitten hekin alkaisivat ymmärtää enemmän. Minä vain vastaan kun kysytään. Paha mielesi on vain omaa tuotostasi sillä olen vain putipuhdas rakkaus. Kaikki eivät ole samalla tasolla kuin minä ja siksi he eivät ymmärrä mitä sanon. Jos olisitte niin kokeneet kuin minä niin olisitte jo yhtä pölvästejä mutta teillä on vielä matkaa tähän ikuiseen rakkauteen joka minä olen. Olen ituinen enkeli ja kaikki ovat enkeleitä tai vähintäänkin Kamalia, eiku Jumalia. Jos jollakin on ruma suu niin se johtuu toisen rumasta mielestä ja kaikki vaan käy ympyrää hyrrän lailla. Ja galaksien välinen akseli vaan harittaa sen verran kuin mitä me itse haluamme. Me ollaan ihan kaikki Jumalia.
Ootas, Jumala soittaa verotoimistosta.... "haista ite"...."v.ttu.... oon varmasti maksanu"
Mihin jäinkään... niin joo.. S..tana kun nuo verojumalat keskeyttää. Ai niin... juu....oon vaan puhdas vitun rakkaus. En oo mikään tanan ihminen....usko jo! Mää oon juMala. Isolla M:llä.
Joo... tuutta sitten kuoleman jälkeen mun yksityissairaalaan niin laitetaan nää teidänkin rakkausasiat kondikseen. Saatte levätä ja maistaa mun putipuhdasta rakkauden sauvaa ja katotaan sitten sitä seuraavaa elämää. Hyvähän se on suunnitella etukäteen, eiks jeh?
Hilipatiheijaa.pitää jatkuvasti keskustella siitä olenko pyhimys vai paholainen. Minua se ei kuitenkaan kiinnosta. Keskustelin ihan eri aiheesta mutta teikäläiset eivät ilmeisesti osaa keskustella niistä aiheista joista on tarkoitus keskustella ja sitten ne keskustelut käännetään siihen mitä minä olen tai en ole.
Lapsellista.
- eetteri*
katsoppa tänne alas.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864660Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093847Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1843673Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692098Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301162
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1481109- 501020
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914