Olen huomannut monissa yhteyksissä helluntalaisten ylimielisyyden ja keskustelun tukahduttamisen tarpeen.
Tarkoitan tällä kun puhutaan muista uskovista.
Oletteko huomanneet kenenkään muun lahkon hyökkäävän yhtä kärkkäästi muita vastaan kuin hellareiden?
Jos ihminen etsii uskoon tultuaan omaa seurakuntaa ja tulee helluntaiseurakunnan tilaisuuteen ei kannata ainakaan sanoa käyvänsä muissakin kirkoissa, muuten alkoi sellainen aivopesu että huh,huh.
Tältäkin palstalta ajetaan mieluusti kaikki muut pois jotka eivät 100% jaa omaa ajatusmaailmaan.
Esimerkkeinä J.T, MAP ja Adventisti kirkon
jäsenet.
Luonnollisesti asia on oikein toisin päin,muissa osastoissa hellerit kyllä tuputtavat tietämystään
uskon asioissa vaikka kuinka.
Olen kiusannut joskus hellareita (en itse kuulu kirkoon) sanomalla olevani Jehovan Todistaja tai Mormoni, ja johan alkaa ääni nousta ja alahuuli väpättää :) Keskustelu menee pian väittelyn ja jopa syyttelyn puolelle ja se on parasta lopettaa kun vastapuoli ei kuule enää mitä toinen sanoo.
Pelottavaa porukkaa nuo helluntalaiset!
Helluntaisten ylimielisyys
15
403
Vastaukset
- kerronpa
esimerkin.Eräs helluntalainen tyttö tapasi mormoni pojan sattumalta,taisivat kumpikin kiinnostua toisistaan, kumpikin kertoi olevansa uskossa ja kaikki meni hyvin niin pitkään kunnes tytölle selvisi pojan uskonto, juttu loppui lyhyeen!
Tyttöä oli varoitettu olemasta tekemisissä pojan kanssa, siis 2000 luvulla tälläistä!
Luulin muslimien harjoittavan tätä kristittyjä kohtaan, mutta eipä tarvitse niinkään pitkälle mennä..
Mietin onko helluntaisen usko hirveästä vakuuttelusta huolimatta aitoa ja vahvaa, kun kaikki ulkopuolinen noin pelottaa!?- Pakana on.
Mormonit ja Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä eivätkä siis tunne Jeesusta. Paitsi helluntailaiset, myös uskovaiset luterilaiset ja ortodoksit välttävät kaveeraamista heidän kanssaan.
- tarkoitan,
Pakana on. kirjoitti:
Mormonit ja Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä eivätkä siis tunne Jeesusta. Paitsi helluntailaiset, myös uskovaiset luterilaiset ja ortodoksit välttävät kaveeraamista heidän kanssaan.
Jos tapaat mustan afrikkalaisen, ethän vain puhu hänen kanssaan, sehän voi olla pakana.
Voi hyvänen aika mitä typeryyttä, häpeä kristityn irvikuva!!
- ML213
Tärkeintähän on mitä ja miten ihminen tuo asiaa esile, ei kuka.Siis ymmärtääkö ihminen tuomansa Raamatun jakeen sisällön oikein todellisuuden kanssa, vai ei.
Usko Jeesukseenhan tulee siitä, että me uskomme mitä on kirjoitettu,- ilman jakeiden valikoimista.- hirvas
hellareissa on silmiinpistävää rakkaudettomuutta. Joka ei esimerkiksi puhu kielillä, mutta on muuten Jeesukseen uskova, niin seurakunnan "fariseusten" mukaan sellainen ei ole "täyttynyt" Pyhällä lainkaan.
Kyllä sellainen "vajava" kelpaa täyttämään kolehtikukkaroa ja veisaamaan virsiä ja tekemään talkootöitä. Mutta muuta arvoa henkilöllä ei ole tuon itsensä ylentäneen lahkon "sikariportaan" silmissä.
Tämän on kokenut suuri määrä ihmisiä, ja lisää tilaa penkkiriville tulee koko ajan. Kiitos Herralle siitä, että ihmiset heittävät pois vieraan ikeen. - tuosta
hirvas kirjoitti:
hellareissa on silmiinpistävää rakkaudettomuutta. Joka ei esimerkiksi puhu kielillä, mutta on muuten Jeesukseen uskova, niin seurakunnan "fariseusten" mukaan sellainen ei ole "täyttynyt" Pyhällä lainkaan.
Kyllä sellainen "vajava" kelpaa täyttämään kolehtikukkaroa ja veisaamaan virsiä ja tekemään talkootöitä. Mutta muuta arvoa henkilöllä ei ole tuon itsensä ylentäneen lahkon "sikariportaan" silmissä.
Tämän on kokenut suuri määrä ihmisiä, ja lisää tilaa penkkiriville tulee koko ajan. Kiitos Herralle siitä, että ihmiset heittävät pois vieraan ikeen.aloituksessa puhutaan.
tuosta kirjoitti:
aloituksessa puhutaan.
' Itseäs ylistät ja toisin ajattelijaa mollaatte porukalla, oikein on samanmielisten barrikaadi!
- hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
' Itseäs ylistät ja toisin ajattelijaa mollaatte porukalla, oikein on samanmielisten barrikaadi!
ketään mollata. Mitä minä kerroin, olen sen itse ja moni muukin samassa seurakunnassa aikoinaan olleet todenneet, nykyisin hekin ovat ex-hellareita.
- barrikaadi
Mohikaani_27 kirjoitti:
on helluntai liike, jos et ole yksi meistä olet meitä vastaan!!
- Lueppa
Mohikaani_27 kirjoitti:
Joskus oikein ajatuksen kanssa omia tekstejäsi!
Etkö huomaa malkaa omassa silmässäsi?
- kyllä,
hellarit ovat ihan omaa luokkaansa oman uskontonsa etevyyden esiin tuomisessa.
Olen samaa mieltä jos ei ihan pelottavaa porukkaa, niin ainakin outoa!- alkaisivat kehumaan
hellareita ihana vakavissaan, silloin tarkistaisin kurssini.
>>>hellarit ovat ihan omaa luokkaansa oman uskontonsa etevyyden esiin tuomisessa.
Olen samaa mieltä jos ei ihan pelottavaa porukkaa, niin ainakin outoa! - tullut rakkaita
alkaisivat kehumaan kirjoitti:
>>>hellarit ovat ihan omaa luokkaansa oman uskontonsa etevyyden esiin tuomisessa.
Olen samaa mieltä jos ei ihan pelottavaa porukkaa, niin ainakin outoa!sisaria ja veljiä Herrassa.
Mutta ei muuten. - ole uskosta osaton,
Olen samaa mieltä jos ei ihan pelottavaa porukkaa, niin ainakin outoa!Anteeksi, tietenkin olen koska en ole hellari,näinhän teillä opetetaan, sitä hellarit eivät voi tajuta että Jeesukseen uskotaan paljon muuallakin kuin teillä!!
- ihan tajuissasi??
Olen samaa mieltä jos ei ihan pelottavaa porukkaa, niin ainakin outoa!Eikö uskovia löydy helluntalaisten ulkopuolelta??
On aivopesu tehonnut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 684537
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h704292Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112947Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv692854Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222156Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.582008Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151689- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1111383- 1851298