"Poikkeuksellisesti otan sivuilleni uskova_1 nimimerkin kirjoittaman tekstin adventisteista, hän on paljon auttanut ihmisiä pois adventistien harhoista. Kaikki muu siis sivustollani on omaa kirjoitustani Jumalan armosta Pyhän Hengen voitelussa, mutta tässä on lainattu toisen kirjoittajan julkinen teksti tänne, seuraavan sinisen viivan alle. Sitä ennen lainaan siitä yhden kohdan ja tiivistän hyvin lyhyeksi adventistien petoksen. Adventistien petos on sellainen, että he käyttävät kyllä Pyhää Raamattua, mutta soveltavat sen Ellen. G. Whiten profetioihin, jotka ovat vastoin Pyhää Raamattua. Heille siis Ellen G. Whiten profetiat ovat enemmän kuin raamattu. Tässä nyt sitten lainaan yhden kappaleen adventistien harhaa ja tutkitaan se sitten Pyhällä Raamatulla. Adventistien oppi on siis kauhistus ja kun nyt olen tullut itse tämän tietämään, minä sanoudun irti sellaisesta hyvin yleisestä entisen suomalaisen kotipaikkakuntani opista, että adventistitit ovat taivaaseen menijoitä siinä kuin kristitytkin, esimerkiksi entisellä kotipaikkakunnallani ovat Helluntailaiset, Vapaaseurakunta, Ev. Lut. seurakunta, Kansanlähetys ts, kaikki uskovat ovat tunnustaneet adventtiseurakuntalaiset taivaaseen menijöiksi, mutta niin ei olekaan! Tämä kuvastaa sitä, että Hengen erottamisen armolahja on tärkeä tässä lopunajassa. Adventistien harhat kyllä havaitaan aivan Jumalan sanan perusteella. Irtisanoudun siis adventistiystävyydestä, en tunnusta heitä taivaaseen menijöiksi, uskovaisiksi Jeesukseen. Heidän täytyy tehdä parannus ja ottaa vain Pyhä Raamattu opetuksekseen, ja korkeimmaksi kirjoitetuksi auktoriteetiksi. 1990 luvun ”yhteishenki” seurakuntien välillä siis toimi väärin: Jopa harhaoppinen adventistikirkko tai seurakunta hyväksyttiin julkisesti suurissa kokouksissa, esim. helluntaiseurakunnan järjestämissä kristilliseksi seurakunnaksi jossa sitten suuren helluntaiseurakunnan saarnaaja ja adventistiseurakunnan saarnaaja palvelivat yhdessä."
Klikkaa tähän linkkiin, jossa koko aihe esillä.
http://www.jeesusonherra.se/adventismi.htm
Adventismista syytä varoittaa
13
300
Vastaukset
- todistuksiin
elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.
Ei yksin armolla pitkälle potkita. - mutta mistä
On syytä varoittaa kaikista niistä jotka levittävät sitä käsittämätöntä harha-oppia, että ihmisen Luoja, kaikkivaltias oikeudenmukainen ja rakkaudellinen Jumala tulee kiduttamaan osaa luomastaan elämästä iankaikkisesti..
VAROITUS KUULUU:
SIIS VAROKAA NIITÄ JOTKA SELLAISTA OPETTAVAT - ÄLKÄÄ USKOKO SELLAISEEN OPPIIN. Tuollaiset sivut lisääntyvät päivä päivältä.
Jokaisen pitää tutkia itse kirjat ja kannet, minä olen tutkinut Raamatun ja myös kaikki suomennetut EGW kirjat, ja ovat loogisia.
Ei mitään mikä olisi vastoin Raamatun sanaa.
EGW:lläoli yksin Kristus ja Raamattu.
Hän kielsi puhumasta itsestään sanaakaan ennen kuin tuntee hyvin kirjoitukset, eli Raamatun.
Tietysti hän oli ihmisenä sen tiedon varassa kaikessa mikä ei liittynyt profetian hengen lahjaan, ei tuo nyt mikään aivan ihme juttu ole, puhuuhan Raamattu ko. lahjasta suurimpana armolahjana. Näin Raamattu neuvoo asiassa; 1 Tess 5:20-23.
EGW oli hengellinen kirjailija ja vaikuttaja, uskonpuhdistaja joka kirjoitti kymmeniä tuhansia sivuja, ja kaikki ei toki ollut profetian ilmoitusta, hurskas nainen oli.
Olet jättänyt perustelematta kaiken, esitykseesi pystyy kuka tahansa, tuskin olet lukenut itsekään noita sivuja, iloinnut vaan että löydät jotakin tuollaista.
Voin vakuuttaa että kaikkeen löytyy vastaukset, jos esität kysymyksiä yksitellen, voidaan vastata varmasti.
Noita sivuja on tehty samalla periaatteella kuin mitä Raamattua vääristetään;
- Otetaan jae tai kappale sieltä täältä ja irroitetaan ne asiayhteydestään, tulkitaan mielen mukaan, eli jätetään kaikki muu ympäriltä mitä asiayhteydessä tahdotaan sanoa huomioimatta, ja mitä asiayhteydestä kokonaisuudessa koko kirjassa sanotaan.
Minua ei nuo sivut liikuta himpun vertaa eikä ketään kirjansa ja kantensa tutkinutta täällä, sen voin vakuuttaa, ihgan turhaa ajan haaskaustanne viihtyä joillakin täällä palstalla joilla ei ole haluakaan muuhun kuin vihaan ja haukkumiseen.
Minä suositan Adventtikirkkoa hengellisenä kotina, itse olen ollut harha-askeleella yli 2 vuotta, ja luopunut kaikista vastuistani ja kirkon penkeistä henkilökohtaisista inhimillisistä syistä 1.6.2006 lukien.
Olen täällä keskustelijana, en opettajana.
Siunausta
jari laurila- Robert Ian
Pitääkö meidän antautua vain kirjatoimen kirjan antiin uskomaan sen syytöksiä salajuonesta lepopäivä asiassa? Yhtä paljon ja enemmän adventismi levittää valheellista tietoa.
Adventismi on eräs uskonsuunta, joka on uususkontoja rapakon takaa. Perustuen hörhön näkyilmestyksiin. Nojaa kateuteen katolilaisia kohtaan. Miten voi uskovaksi tunnustautuvat olla noin sokeita. Ovat kuin linnunpoikasia, joka ottaa kaiken suuhunsa ilman epäilystä. Sekö on ihaltavaa ja tavoiteltavaa? Ei vaan säälittävää selkärangattomuutta Pyhän Jumalan edessä. - hirvas
vievät kadotukseen, silloin kun Jeesuksen opetukset ovat pelkkää korviketta lahkojen omille opeille.
Robert Ian kirjoitti:
Pitääkö meidän antautua vain kirjatoimen kirjan antiin uskomaan sen syytöksiä salajuonesta lepopäivä asiassa? Yhtä paljon ja enemmän adventismi levittää valheellista tietoa.
Adventismi on eräs uskonsuunta, joka on uususkontoja rapakon takaa. Perustuen hörhön näkyilmestyksiin. Nojaa kateuteen katolilaisia kohtaan. Miten voi uskovaksi tunnustautuvat olla noin sokeita. Ovat kuin linnunpoikasia, joka ottaa kaiken suuhunsa ilman epäilystä. Sekö on ihaltavaa ja tavoiteltavaa? Ei vaan säälittävää selkärangattomuutta Pyhän Jumalan edessä.Ymmärrät varsin hyvin, miksi on parasta jättää kommentoimatta tällaiset viestisi.
2 Tim 2:16,23-24.
Turhaa niitä lähetellä.
Et Sinä pysty kirjat ja kannet tuntevan päätä kenenkään käännyttämään vaikka haukkuisit loppuikäsi. Turha vaiva.
Jotkut tuntevat kirjoitukset, ja jotkut osaavat vain haukkua ilman perusteluja.
Ei maksa vaivaa vastailla.
Raamattu sanelee totuuden, on vastaus otsikkoosi kuitenkin.
Siunausta
jari laurila- Ei ole ollenkaan
hirvas kirjoitti:
vievät kadotukseen, silloin kun Jeesuksen opetukset ovat pelkkää korviketta lahkojen omille opeille.
varmaa että sinunkaan sanoihisi voisi luottaa?
On vain erilaisia tulkintoja raamatun sanasta.
Sinuun ei uskota helluntalaistenkaan puolella!
Uskotko kolminaisuus oppiin? Entä iankaikkiseen kidutukseen kuoleman jälkeisessä elämässä? - kadotukseen sitten
hirvas kirjoitti:
sinähän levität korvasyyhyysi omia oppejasi koko ajan.
- Bushmanni
>>Tuollaiset sivut lisääntyvät päivä päivältä.
Bushmanni kirjoitti:
>>Tuollaiset sivut lisääntyvät päivä päivältä.
Raamatusta löydät adventtiasiaa ylistäviä sivuja, ja muuta ei tarvita.
"adventismi" on joku kirosana, ei ole olemassa adventismia terminologiassa rekisteröitynä.
Käytän itse:
"Adventtikirkon jäsen"
"Adventtikansa"
"Adventtilaiset"
esim.
-ismiä en tunnen.
Samoin käytän "lepopäivä" nimimystä, koska se on Suomen kieltä, en sapattia, koska se ei ole Suomen kieltä.
Kirjoillaan sitten ihan erikseen, jookosta.
Olet varmaan bodymiehiä nimmerkistä päätellen, kiva, minunkin pitää treenata kroppa kuntoon ja harkjoitella lisää rakkauslauluja jos sattuisin vielä naisen saamaan.
Muuten tuosta keskustelustamme toisaalla, olen kieltäytynyt itse nuorten seksitarjouksista aina, vaikka olisivat muodollisesti aikuisia eli 20 vee, koska mielestäni ovat vasta aikuisuuden kynnyksellä, ja tahdon heille hyvää, en hetken hekumaa.
En suosi- ja pitäisi itsekään jos joku 40-50 vee muhinoisi nuoren lapseni kanssa, ovat kuitenkin laillisessa iässä 16 vuotiaina jos toiminta on vapaaehtoista.
Oli minullakin 16 vuotiaana tyttöystävä ja kumeja kului, mutta olimme saman ikäisiä, ja lapsia toki vielä.
Suositan nuorille avioitumista, järkevä ikä on 25-30 vee, ja odotusta rauhassa ja erillä pysymistä seksikokeiluista ja -jutuista.
Ovat ihania palleroita ja tyttösiä, mutta lapsia silmissäni ainakin minun.
Nou sex.
Vaimo olisi siisti asia 25-35 vuotiaasta.
Netin filmit ovat sairasta "viihdettä" niistä ei pidä oppia ottaa, ja pitää erillään pysyä.
Ovat luonnottomia parisuhteessa muussakin moiset seksin maksimoimiset.
Tässä Jari-sedältä asiaa elävässä elämässä armaassa Suomen maassa.
Siunausta
jari laurila
On harhaa uskoa tai luulla, että uskova_1:nen olisi tuottanut vahinkoa adventti seurakunnalle. Päinvastoin: Riitta on tuonut esiin kirjoituksia joiden tulkinta on ollut luvattoman heikkoa, sekä adventisteilla, että vapailla suunnilla.
Pyhäkkö totuuden vertailu vanhan ja uudenliiton pyhäkköpalvelun välillä, on saanut Riitan kautta monet tutkimaan mikä yhtäläisyys ja ero on näiden kahden pyhäkön välillä.
Monet ovat tulleet uskoon Riitan väärentämättömien kirjoitusten kautta, jotka vastakkaisinakin ovat olleet uskoa herättäviä.
Vanhentuneista uskon ja hartauden käsitteistä on syytäkin luopua, sillä jos pyörällä ajo oli sopimatonta naisille 1800-luvulla, niin on meilläkin ylimitoitettuja uskon käsitteitä, jotka eivät sovi aikaamme.
Riitta ei hyväksy naispappeja, enempää kuin auringon lasku sapattejakaan, jotka kuuluvat paremmin Ellenin maisemiin kuin Napa-alueille.
Väärin ja oikein käsitykset ovat erilaisia, sillä toiset uskovat Asaselin olevan Kristus ja toiset paholaisen.
Näillä tempuilla saadaan näyttämään kumpi hyvänsä, joko Kristuksen tai paholaisen sovittajana.
Vääristely ei ole yksin Riitan syy, vaan näissä aiheissa ei aina ole käsitetty mitä tarkoittaa sovitus, rangaistus, vastaaminen ja kärsiminen synnin seurauksista.
Nämä ovat niitä temppuja joita vastustajat kääntävät mielensä mukaiseksi johtaen harhaan.- Bushmanni
>Monet ovat tulleet uskoon Riitan väärentämättömien kirjoitusten kautta, jotka vastakkaisinakin ovat olleet uskoa herättäviä.<
Pötypuhetta tyystin. Adventtikirkon jäsenmäärät menevät alaspäin kuin lehmän häntä.
Juuri siksi, että totuuteen perustuvaa tietoa on sen jäsenistön ulottuvilla.
USA:ssa 300 000 ihmistä vuodessa jättää adventtilaivan. Kohta siellä on vain kapteeni, ilman miehistöä ja matkustajia.
Suomen tilanteen voi tarkistaa täältä:
http://www.vaestorekisterikeskus.fi/vrk/home.nsf/pages/7DB30905CD412FC8C22571FE0033B947?opendocument
- merkitty taivaan
kirjoihin sinua vastaan ja tulee päällesi tuomiopäivänä. Sinun tunnustuksellasi ei ole mitään merkitystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770