Canterburgin arkkipiispalta Thomas Becketiltä löydettiin v.1170 ihoa vasten ollut jouhipaita, jonka arveltiin olleen eräänlainen itsekidutusväline. Se nimittäin oli erittäin karhea.
Hänet murhasi kuningas Henrik II:n ritarit, koska tämä oli joutunut riitoihin kuninkaan kanssa. Kuningas halusi ottaa kirkon ja kirkon varat valtaansa.
Aiemmin hän oli ollut kuninkaan "paras kaveri", mutta kun kuningas sai ajettua hänet arkkipiispaksi, hän käänsi kelkkansa, lopetti hillittömän elämän ja kääntyi kuningasta vastaan.
Kansa nousi valtavaan vastarintaan ja niin kuningas joutui pyytämään tappoa anteeksi, vaikka todisteita hänen toimeksiannostaan ei ollut. Becket julistettin pyhimykseksi ennätysajassa.
Tarinan opetus on se, että viettäkää hihut vain rauhassa hillitöntä elämää, sitten lopuksi pukekaa jouhipaita päälle, niin taivaspaikka on varma.
Riittääkö jouhipaita pelastukseen?
6
538
Vastaukset
- jkoh
Kaksi ongelmaa nousee esille:
1.Raamattu sanoo että pelastus on Jumalasta ei siis minusta eikä sinusta.Hän etsii meitä eikä me häntä, ei hänen kanssaan voi käydä kauppaa.
2.Kuinka voisin pukea "jouhipaidan"lopuksi päälleni kun en tiedä koska on minun loppuni, ja Raamatun mukaan silloin on jo myöhäistä.väärin. Eikö meidän tehtävämme ole etsiä jumalaa. Minä en ole löytänyt vielä. Koputtakaa, niin teille avataan. Muuten ei avata.
- big_banggggg
"Hän etsii meitä eikä me häntä"
Miksi jumala etsisi? Hänhän tietää täsmälleen missä olemme... Vai eikö tiedä? - jkoh
Teotwawki kirjoitti:
väärin. Eikö meidän tehtävämme ole etsiä jumalaa. Minä en ole löytänyt vielä. Koputtakaa, niin teille avataan. Muuten ei avata.
Niinkuin Jeesus sanoi opetuslapsille,ette te etsineet minua, vaan minä teitä.Mutta kun olemme saaneet paimenen, niin sen jälkeen tunnemme paimenen äänen ja seuraamme häntä.Huoma järjestys.
Kristinuskon erona muihin uskontoihin on se että muissa uskonnoissa järjestys on se mistä sinä puhuit,eli kuvaa heidän jumalansa asemaa. - jkoh
big_banggggg kirjoitti:
"Hän etsii meitä eikä me häntä"
Miksi jumala etsisi? Hänhän tietää täsmälleen missä olemme... Vai eikö tiedä?tietää fyysisesti.Mutta henkisesti vanhassa tilassa emme etsi Jumalaa.
- Missukka
Ai niinkus pyhimykseksi julistajat päättävät, ketkä menevät taivaaseen. Mikäs uskonto tämä taas oli?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1273426Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891209- 94979
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827