KUMMA ETTEI PÄÄSE TESTEIHIN

VAIKEAA...........

Ihme ja kumma, että on niin vaikeaa päästä sukupuolitautitesteihin.
Kyselin SPR pluspisteitä ja siellä vain hiv testit. Malmilla terveyskeskus ei ottanut testiä vaan käski mennä sp-tautien poliklinikalle. Mutta kun klinikka on auki vain klo. 8 - 12 eli työaikaan. Kuka kertoo työpaikalla, että menen sp-tautitestiin? Ei kai kukaan.

Miksei ole paikkoja jotka auki iltaisin?

Jos menee omalla paikkakunnalla terveyskeskukseen niin siellähän tunnetaan.

Miksi nimettömänä testeihin meno on tehty mahdollisimman vaikeaksi?

Jos menee yksityiselle niin maksaa melkein 100€.

18

1471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......................

      malmilla ei otettu testejä ja malmin yksityisellä terveystalolla otettiin vain normaalit virtsa- ja veriarvot niin nyt on vaimolla virtsakirvelyä ja vatsavaivoja.

      Onko mahdollista terveyskeskus ja yksityinen lääkäriasema vetää oikeuteen?

      • töissä on

        kertoa minne menee, sanoo vain menevänsä lääkäriin/labraan!
        Oikeuteen mistä? JOS ja kun paikkakunnalla, tässä tap.Helsingissä, on sp-tautien poli, ensisijainen testauspaikka on se. On toimittu ihan oikein kohdallasi/kohdallanne.

        Olet tästä samasta asiasta kirjoittanut aiemminkin, luehan saamasi vastaukset...

        Ja yksityisellä voi testauttaa aivan kaiken, kunhan on valmis maksamaan siitä.

        Miksi yksityinen lääk.asema pitäisi vetää oikeuteen? Siltä lääkäriltä voi pyytää lähetteeseen vaikka mitä testattavaksi, tai..mennä labraan ilman lähetettäkin ja testauttaa, ihan mitä vain. Jos menee ilman lähetettä ei saa KELA-korvausta, lähetteellä saa.

        Niin mitä kokeita vaimostasi on otettu? Testattu mitä? Klamydia tulee esille virtsakokeessa, samoin tippuri JOS ne testataan, jos taas on vain katsottu pelkkä mahdollinen virtsateiden tulehdus niin ei siinä tule esille. Verikokein selviää mm. hepatiitit, herpes ja HIV, samoin kuppa.

        MITÄ se lääkäri määräsi tutkittavaksi, mitä vaimosi pyysi tutkimaan?!


      • pääsee!!!!!
        töissä on kirjoitti:

        kertoa minne menee, sanoo vain menevänsä lääkäriin/labraan!
        Oikeuteen mistä? JOS ja kun paikkakunnalla, tässä tap.Helsingissä, on sp-tautien poli, ensisijainen testauspaikka on se. On toimittu ihan oikein kohdallasi/kohdallanne.

        Olet tästä samasta asiasta kirjoittanut aiemminkin, luehan saamasi vastaukset...

        Ja yksityisellä voi testauttaa aivan kaiken, kunhan on valmis maksamaan siitä.

        Miksi yksityinen lääk.asema pitäisi vetää oikeuteen? Siltä lääkäriltä voi pyytää lähetteeseen vaikka mitä testattavaksi, tai..mennä labraan ilman lähetettäkin ja testauttaa, ihan mitä vain. Jos menee ilman lähetettä ei saa KELA-korvausta, lähetteellä saa.

        Niin mitä kokeita vaimostasi on otettu? Testattu mitä? Klamydia tulee esille virtsakokeessa, samoin tippuri JOS ne testataan, jos taas on vain katsottu pelkkä mahdollinen virtsateiden tulehdus niin ei siinä tule esille. Verikokein selviää mm. hepatiitit, herpes ja HIV, samoin kuppa.

        MITÄ se lääkäri määräsi tutkittavaksi, mitä vaimosi pyysi tutkimaan?!

        .....


      • VAIKEAA........
        pääsee!!!!! kirjoitti:

        .....

        pisteitä. Mihinkä vastaus oli kadonnut?


      • VAIKEAA..........
        töissä on kirjoitti:

        kertoa minne menee, sanoo vain menevänsä lääkäriin/labraan!
        Oikeuteen mistä? JOS ja kun paikkakunnalla, tässä tap.Helsingissä, on sp-tautien poli, ensisijainen testauspaikka on se. On toimittu ihan oikein kohdallasi/kohdallanne.

        Olet tästä samasta asiasta kirjoittanut aiemminkin, luehan saamasi vastaukset...

        Ja yksityisellä voi testauttaa aivan kaiken, kunhan on valmis maksamaan siitä.

        Miksi yksityinen lääk.asema pitäisi vetää oikeuteen? Siltä lääkäriltä voi pyytää lähetteeseen vaikka mitä testattavaksi, tai..mennä labraan ilman lähetettäkin ja testauttaa, ihan mitä vain. Jos menee ilman lähetettä ei saa KELA-korvausta, lähetteellä saa.

        Niin mitä kokeita vaimostasi on otettu? Testattu mitä? Klamydia tulee esille virtsakokeessa, samoin tippuri JOS ne testataan, jos taas on vain katsottu pelkkä mahdollinen virtsateiden tulehdus niin ei siinä tule esille. Verikokein selviää mm. hepatiitit, herpes ja HIV, samoin kuppa.

        MITÄ se lääkäri määräsi tutkittavaksi, mitä vaimosi pyysi tutkimaan?!

        käynyt yksityisellä ja ottivat veriarvot ja virtsatestit ja kertoivat, että ei mitään sairautta. Mutta olen luullut, että noista testeistä ei näy kaikki sp-taudit vaan pitää ottaa omat.
        Yksityinen lääkäriasema velitti kuitenkin melkein 100€ kun kävin lääkärillä. Ei siis vielä sp-tautitestejä vaan ne olisivatkin sitten erikseen ja taas 100€.

        Vaimollani siis ollut nyt virtsakirvelyä ja vatsatautia ja selkäsärkyäkin hieman. Kävi labrassa ja otettiin pikatestit ja ei mitään havaittu. Huomenna saa virtsa-arvot.

        Sitä siis peräänkuulutan, että jos ei pääse minnekään itse testeihin ja onkin joku piilevä sp-tauti niin onko silloin lääkäriasemat vastuussa ja voiko saada oikeuden kautta korvausta?


      • pääsee, itsekin
        VAIKEAA........ kirjoitti:

        pisteitä. Mihinkä vastaus oli kadonnut?

        kerrot sen aloitusviestissä. Se vain mikä paikka kellekin kelpaa sitten testauspaikaksi, se on sitten jo toinen juttu.
        Tuo ensim.vastaus on hyvä.


      • VAIKEAA........
        pääsee, itsekin kirjoitti:

        kerrot sen aloitusviestissä. Se vain mikä paikka kellekin kelpaa sitten testauspaikaksi, se on sitten jo toinen juttu.
        Tuo ensim.vastaus on hyvä.

        pääse.


      • itselleen kappaleen
        VAIKEAA.......... kirjoitti:

        käynyt yksityisellä ja ottivat veriarvot ja virtsatestit ja kertoivat, että ei mitään sairautta. Mutta olen luullut, että noista testeistä ei näy kaikki sp-taudit vaan pitää ottaa omat.
        Yksityinen lääkäriasema velitti kuitenkin melkein 100€ kun kävin lääkärillä. Ei siis vielä sp-tautitestejä vaan ne olisivatkin sitten erikseen ja taas 100€.

        Vaimollani siis ollut nyt virtsakirvelyä ja vatsatautia ja selkäsärkyäkin hieman. Kävi labrassa ja otettiin pikatestit ja ei mitään havaittu. Huomenna saa virtsa-arvot.

        Sitä siis peräänkuulutan, että jos ei pääse minnekään itse testeihin ja onkin joku piilevä sp-tauti niin onko silloin lääkäriasemat vastuussa ja voiko saada oikeuden kautta korvausta?

        niistä testituloksista?! Siitä näkee MITÄ on tutkittu ja mitä ei.
        Totta, jokaiselle taudille on oma testauksensa, mutta esim. virtsakokeesta voidaan ottaa samalla mm. klamydia ja tippuri, verikokeesta HIV, hepatiitit ja herpeksen vasta-aineet.

        Onko sinne yksityiselle menty nimenomaan testauttamaan SUKUPUOLITAUTEJA? Sanottu se lääkärille ja saatu lähete sukupuolitautitesteihin sinne lääk.aseman labraan.Onko?

        Vieläkään ei käynyt vastauksestasi selville että MITÄ ON TESTATTU. Eli mitä on testattu?

        Veriarvot.....mm. Hb on veriarvo, samoin CRP jne...joten sana veriarvo ei kerro mitä on tutkittu.

        Totta kai pääsee testeihin, en ymmärrä tätä kohtaa ;"että jos ei pääse minnekään itse testeihin" Yksityisellä voit testauttaa itsestäsi ihan mitä haluat, sen kuin vain pyydät. Ja maksat tietty.

        Ei kukaan ole vastuussa kenenkään oireettomasta, piilevästä sp-taudista. Paitsi tietysti ihminen itse. Eli on osattava itseKIN pyytää tiettyjä testejä. Esim. herpeksen vasta-ainetestiä harvemmin tehdään, julkisella ei juuri koskaan, yksityisellä sen saa JOS haluaa, se kertoo kyllä kantaako virusta ja mitä tyyppiä, muttei sitä, että onko esim. ykköstyypin virus (ns. huuliherpes) oireettomana genitaalialueella ja päin vastoin.

        Pääpointti tässä on nyt se, että mitä on testattu, siis siellä yksityisellä ja onko itse kerrottu että halutaan testattavan nimenomaan sp-taudit! Lekurikaan kun ei ole mikään ajatustenlukija.

        Vaimosi on nyt käynyt pikatestissä....vaan ei sp-tautitestissä, koska pikatestiä ei ole kuin HIV:lle.

        Mistä testeistä hän odottaa ja saa huomenna vastaukset? Sana virtsa-arvot ei taas kerro mitään, virtsasta kun voi mittailla vaikka mitä arvoja....

        Otettiinko häneltä esim. klamydiatesti? Oliko puhetta ERIKSEEN että se otetaan, vaan suljetaanko nyt pois vain esim. virtsateiden tulehdus?


      • VAIKEAA...........
        itselleen kappaleen kirjoitti:

        niistä testituloksista?! Siitä näkee MITÄ on tutkittu ja mitä ei.
        Totta, jokaiselle taudille on oma testauksensa, mutta esim. virtsakokeesta voidaan ottaa samalla mm. klamydia ja tippuri, verikokeesta HIV, hepatiitit ja herpeksen vasta-aineet.

        Onko sinne yksityiselle menty nimenomaan testauttamaan SUKUPUOLITAUTEJA? Sanottu se lääkärille ja saatu lähete sukupuolitautitesteihin sinne lääk.aseman labraan.Onko?

        Vieläkään ei käynyt vastauksestasi selville että MITÄ ON TESTATTU. Eli mitä on testattu?

        Veriarvot.....mm. Hb on veriarvo, samoin CRP jne...joten sana veriarvo ei kerro mitä on tutkittu.

        Totta kai pääsee testeihin, en ymmärrä tätä kohtaa ;"että jos ei pääse minnekään itse testeihin" Yksityisellä voit testauttaa itsestäsi ihan mitä haluat, sen kuin vain pyydät. Ja maksat tietty.

        Ei kukaan ole vastuussa kenenkään oireettomasta, piilevästä sp-taudista. Paitsi tietysti ihminen itse. Eli on osattava itseKIN pyytää tiettyjä testejä. Esim. herpeksen vasta-ainetestiä harvemmin tehdään, julkisella ei juuri koskaan, yksityisellä sen saa JOS haluaa, se kertoo kyllä kantaako virusta ja mitä tyyppiä, muttei sitä, että onko esim. ykköstyypin virus (ns. huuliherpes) oireettomana genitaalialueella ja päin vastoin.

        Pääpointti tässä on nyt se, että mitä on testattu, siis siellä yksityisellä ja onko itse kerrottu että halutaan testattavan nimenomaan sp-taudit! Lekurikaan kun ei ole mikään ajatustenlukija.

        Vaimosi on nyt käynyt pikatestissä....vaan ei sp-tautitestissä, koska pikatestiä ei ole kuin HIV:lle.

        Mistä testeistä hän odottaa ja saa huomenna vastaukset? Sana virtsa-arvot ei taas kerro mitään, virtsasta kun voi mittailla vaikka mitä arvoja....

        Otettiinko häneltä esim. klamydiatesti? Oliko puhetta ERIKSEEN että se otetaan, vaan suljetaanko nyt pois vain esim. virtsateiden tulehdus?

        sp-tautitesteihin. Siis vaimoni meni ottamaan veri ja virtsa-arvot eli onko tulehduksia koska on ollut kirvelyä. Ei siis sp-tautitesteistä ole ollut puhettakaan.

        Siis MINÄ itse olen pyrkinyt sp-tautitesteihin, mutta kun missään ei oteta. Tai jos otetaan niin vain klo. 8-12 ja silloin en pääse koska olen eri paikkakunnalta ja en ole ajellut hesan keskustassa.
        Ihmettelin siis sitä, että miksei terveyskeskukset ota vaikka tiedoissa on, että t-keskuksissa otetaan ja siis kaikkialla vaikka ei olisi sen paikkakunnan t-keskuksen vaki asiakas. miksi virheellistä tietoa netissä?????

        Tottahan toki sen tiedän, että yksityiselle pääsee, mutta kerroinhan jo, että maksaa 100€. Minä haluan vähävaraisena ilmaiseen testiin, mutta miksei kukaan testraa? SPR testaa vain hiv testin (kysyin valtakunnallisesta puhelimesta).


      • VAIKEAA..........
        itselleen kappaleen kirjoitti:

        niistä testituloksista?! Siitä näkee MITÄ on tutkittu ja mitä ei.
        Totta, jokaiselle taudille on oma testauksensa, mutta esim. virtsakokeesta voidaan ottaa samalla mm. klamydia ja tippuri, verikokeesta HIV, hepatiitit ja herpeksen vasta-aineet.

        Onko sinne yksityiselle menty nimenomaan testauttamaan SUKUPUOLITAUTEJA? Sanottu se lääkärille ja saatu lähete sukupuolitautitesteihin sinne lääk.aseman labraan.Onko?

        Vieläkään ei käynyt vastauksestasi selville että MITÄ ON TESTATTU. Eli mitä on testattu?

        Veriarvot.....mm. Hb on veriarvo, samoin CRP jne...joten sana veriarvo ei kerro mitä on tutkittu.

        Totta kai pääsee testeihin, en ymmärrä tätä kohtaa ;"että jos ei pääse minnekään itse testeihin" Yksityisellä voit testauttaa itsestäsi ihan mitä haluat, sen kuin vain pyydät. Ja maksat tietty.

        Ei kukaan ole vastuussa kenenkään oireettomasta, piilevästä sp-taudista. Paitsi tietysti ihminen itse. Eli on osattava itseKIN pyytää tiettyjä testejä. Esim. herpeksen vasta-ainetestiä harvemmin tehdään, julkisella ei juuri koskaan, yksityisellä sen saa JOS haluaa, se kertoo kyllä kantaako virusta ja mitä tyyppiä, muttei sitä, että onko esim. ykköstyypin virus (ns. huuliherpes) oireettomana genitaalialueella ja päin vastoin.

        Pääpointti tässä on nyt se, että mitä on testattu, siis siellä yksityisellä ja onko itse kerrottu että halutaan testattavan nimenomaan sp-taudit! Lekurikaan kun ei ole mikään ajatustenlukija.

        Vaimosi on nyt käynyt pikatestissä....vaan ei sp-tautitestissä, koska pikatestiä ei ole kuin HIV:lle.

        Mistä testeistä hän odottaa ja saa huomenna vastaukset? Sana virtsa-arvot ei taas kerro mitään, virtsasta kun voi mittailla vaikka mitä arvoja....

        Otettiinko häneltä esim. klamydiatesti? Oliko puhetta ERIKSEEN että se otetaan, vaan suljetaanko nyt pois vain esim. virtsateiden tulehdus?

        S-CRP
        B-PVK T
        fB-Leuk
        B-Eryt
        B-Hb
        B-HKR
        E-MCV
        E-MCH
        E-MCHC
        B-Trom
        U-Tutk-2
        U-Gluk-O
        U-Keto-O
        U-Eryt-O
        U-pH
        U-Prot-O
        U-Nitr-O
        U-Leuk-O
        U-BaktVi


      • sp-tautien poli,
        VAIKEAA........... kirjoitti:

        sp-tautitesteihin. Siis vaimoni meni ottamaan veri ja virtsa-arvot eli onko tulehduksia koska on ollut kirvelyä. Ei siis sp-tautitesteistä ole ollut puhettakaan.

        Siis MINÄ itse olen pyrkinyt sp-tautitesteihin, mutta kun missään ei oteta. Tai jos otetaan niin vain klo. 8-12 ja silloin en pääse koska olen eri paikkakunnalta ja en ole ajellut hesan keskustassa.
        Ihmettelin siis sitä, että miksei terveyskeskukset ota vaikka tiedoissa on, että t-keskuksissa otetaan ja siis kaikkialla vaikka ei olisi sen paikkakunnan t-keskuksen vaki asiakas. miksi virheellistä tietoa netissä?????

        Tottahan toki sen tiedän, että yksityiselle pääsee, mutta kerroinhan jo, että maksaa 100€. Minä haluan vähävaraisena ilmaiseen testiin, mutta miksei kukaan testraa? SPR testaa vain hiv testin (kysyin valtakunnallisesta puhelimesta).

        sinun pitää vain sitten ottaa joko lomapäivä tms. jotta voit mennä sinne 8-12 välillä TAI mennä yksityiselle, simppeliä.

        Tk:ssa otetaan, mutta ei ensisijaisesti silloin JOS PAIKKAKUNNALLA ON SITÄ VARTEN PAIKKANSA, ELI SUKUPUOLITAUTIEN POLIKLINIKKA. Niitä kun ei ole joka paikkakunnalla, niissä sitten kokeet otetaan terv.keskuksessa. Mutta koska olet paikkakunnalta jossa sp-tautien poli on, niin se on se ensisijainen testauspaikka, ihan kaikille Helsinkiläisille se on sama juttu.

        Tietenkään SPR ei ole mikään testipaikka.

        Sinulla on kaksi vaihtoehtoa; menet sinne polille ajalla 8-12 tai sitten menet yksityiselle ja maksat sen mitä ne nyt sitten maksavat.

        Ei se ole vaikeaa, eihän...


      • toinen tyhmä
        VAIKEAA.......... kirjoitti:

        S-CRP
        B-PVK T
        fB-Leuk
        B-Eryt
        B-Hb
        B-HKR
        E-MCV
        E-MCH
        E-MCHC
        B-Trom
        U-Tutk-2
        U-Gluk-O
        U-Keto-O
        U-Eryt-O
        U-pH
        U-Prot-O
        U-Nitr-O
        U-Leuk-O
        U-BaktVi

        pienen pieni juttu... luettelit erillaisia arvoja vaan... mutta oliko ne neg. vai pisiitivia? katsoithan paperia...


      • tai positiivista,
        toinen tyhmä kirjoitti:

        pienen pieni juttu... luettelit erillaisia arvoja vaan... mutta oliko ne neg. vai pisiitivia? katsoithan paperia...

        niin tuossa luettelossa ei ole yhtäkään sp-tautitestiä.


      • tai positiivista, kirjoitti:

        niin tuossa luettelossa ei ole yhtäkään sp-tautitestiä.

        Leukkarit voisi EHKÄ olla koholla jos on esim klamydia tai tippuri.

        Mielestäni sinun on turha valittaa, sillä teet itse omat päätöksesi terveytesi suhteen. Jokaiselta työpaikalta on päästävä lääkäriin tai labraan. Sinä itse päätät lähdetkö vai et. Onko terveytesi niin tärkeää? Pääset ilmaisiin testeihin, mutta duunista pitää ilmeisesti uhrata pari päivää.

        Jos aviopari tulisi vastaanotolleni, niin en ihan ensimmäiseksi ajattelisi sukupuolitautia, kun oireet viittaavat virtsatieinfektioonkin. Tässä tilanteessa lähetteen tekijälle tulisi mainita, että sukupuolitaudin mahdollisuus on olemassa.

        Minua suuresti kummastuttaa se, että tällä palstalla moni luulee, että 'verikokeesta' tai virtsanäytteestä' automaattisesti näkee kaiken. Lähetteen tekijä määrittelee sen, mitä mistäkin näytteestä katsotaan. Jos otetaan PLV=virtsanäyte, joka kertoo onko pissatulehdusta, niin silloin testataan ainoastaan sitä, eikä MITÄÄN MUUTA. Jos lähetteessä lukee klamydia ja PLV, niin silloin molemmat testataan.

        Ihannehan toki olisi se, että pieni määrä verta tai pissaa tipautetaan koneeseen ja se kertoo kaiken mahdollisen. Sen koneen kun kehittäisi :D ;) Olisi ihmiset terveempiä ;) Hohhoijaa...


      • Saganna kirjoitti:

        Leukkarit voisi EHKÄ olla koholla jos on esim klamydia tai tippuri.

        Mielestäni sinun on turha valittaa, sillä teet itse omat päätöksesi terveytesi suhteen. Jokaiselta työpaikalta on päästävä lääkäriin tai labraan. Sinä itse päätät lähdetkö vai et. Onko terveytesi niin tärkeää? Pääset ilmaisiin testeihin, mutta duunista pitää ilmeisesti uhrata pari päivää.

        Jos aviopari tulisi vastaanotolleni, niin en ihan ensimmäiseksi ajattelisi sukupuolitautia, kun oireet viittaavat virtsatieinfektioonkin. Tässä tilanteessa lähetteen tekijälle tulisi mainita, että sukupuolitaudin mahdollisuus on olemassa.

        Minua suuresti kummastuttaa se, että tällä palstalla moni luulee, että 'verikokeesta' tai virtsanäytteestä' automaattisesti näkee kaiken. Lähetteen tekijä määrittelee sen, mitä mistäkin näytteestä katsotaan. Jos otetaan PLV=virtsanäyte, joka kertoo onko pissatulehdusta, niin silloin testataan ainoastaan sitä, eikä MITÄÄN MUUTA. Jos lähetteessä lukee klamydia ja PLV, niin silloin molemmat testataan.

        Ihannehan toki olisi se, että pieni määrä verta tai pissaa tipautetaan koneeseen ja se kertoo kaiken mahdollisen. Sen koneen kun kehittäisi :D ;) Olisi ihmiset terveempiä ;) Hohhoijaa...

        Pari tuntia uhrata siis :)


      • Saganna kirjoitti:

        Leukkarit voisi EHKÄ olla koholla jos on esim klamydia tai tippuri.

        Mielestäni sinun on turha valittaa, sillä teet itse omat päätöksesi terveytesi suhteen. Jokaiselta työpaikalta on päästävä lääkäriin tai labraan. Sinä itse päätät lähdetkö vai et. Onko terveytesi niin tärkeää? Pääset ilmaisiin testeihin, mutta duunista pitää ilmeisesti uhrata pari päivää.

        Jos aviopari tulisi vastaanotolleni, niin en ihan ensimmäiseksi ajattelisi sukupuolitautia, kun oireet viittaavat virtsatieinfektioonkin. Tässä tilanteessa lähetteen tekijälle tulisi mainita, että sukupuolitaudin mahdollisuus on olemassa.

        Minua suuresti kummastuttaa se, että tällä palstalla moni luulee, että 'verikokeesta' tai virtsanäytteestä' automaattisesti näkee kaiken. Lähetteen tekijä määrittelee sen, mitä mistäkin näytteestä katsotaan. Jos otetaan PLV=virtsanäyte, joka kertoo onko pissatulehdusta, niin silloin testataan ainoastaan sitä, eikä MITÄÄN MUUTA. Jos lähetteessä lukee klamydia ja PLV, niin silloin molemmat testataan.

        Ihannehan toki olisi se, että pieni määrä verta tai pissaa tipautetaan koneeseen ja se kertoo kaiken mahdollisen. Sen koneen kun kehittäisi :D ;) Olisi ihmiset terveempiä ;) Hohhoijaa...

        Kirjoitit, ettet voi mennä oman paikkakunnan terveyskeskukseen koska sinut tunnetaan. Kaikilla hoitotyöntekijöillä on vaitiolovelvollisuus. Mikä on vaihtoehtosi...Jos todella kyseessä on klamydia, saattaa se aiheuttaa vakavia seurauksia. Älä tosiaan valita, oma on päätöksesi. Vastuuntuntoinen aikuinen menee testeihin.


      • Hölösuut
        Saganna kirjoitti:

        Kirjoitit, ettet voi mennä oman paikkakunnan terveyskeskukseen koska sinut tunnetaan. Kaikilla hoitotyöntekijöillä on vaitiolovelvollisuus. Mikä on vaihtoehtosi...Jos todella kyseessä on klamydia, saattaa se aiheuttaa vakavia seurauksia. Älä tosiaan valita, oma on päätöksesi. Vastuuntuntoinen aikuinen menee testeihin.

        Kun huutavat kaikki asiakkaiden vaivat suoraa huutoa muiden asiakkaiden kuullen
        niin kohta kyllä tietää koko kylä kellä se tippuri on. Ei ole ihme jos ei huvita mennä oman paikkakunnat terkkariin, saisivat antaa loparit näille laulajille. Näin meillä.


    • höh8978998777

      että Suomessa ei pääse testeihin... Sähän luettelet tossa alla jo vaikka kuinka monta vaihtoehtoa, joista kaikki ovat hyviä ja luotettavia.

      En ymmärrä, että miten aikuinen ihminen ei voi mennä oman terveyskeskuksensa labraan testauttamaan tautejaan, Kuitenkin henkilökunnalla on VAITIOLOvelvollisuus. Jos on saattanut itsensä siihen tilaan, että tarvitsee sukupuolitautia epäillä, niin ei todellakaan ole minun mielestä varaa enää testausvaiheessa ujostella...

      Yksityinen maksaa, mutta ihan syystäkin ja mä ainakin henk. kohtaisesti olisin valmis maksamaan siitä että saan tietää tommoset jutut.

      Ja sun työnantajalle ei kuulu missä sä oot käynyt milloinkin, voithan sä sanoa vaikka että verikokeissa pitää käydä. Myös työterveyden kautta saa lähetteen sp-testeihin, ja heillä myös on täysi vaitiolovelvollisuus sinua kohtaan, joten työnantaja ei tästä mitään kuule.

      Johtuuko toi että et suostu menemään omaan tk:hon siitä, että et halua vaimosi tietävän? Mitäs sitten jos jotain löytyy niin meinasitko salaa lääkityksen vaimollesi antaa?

      Aikuisten ihmisten pitäisi kantaa vastuu omista teoistaan ja mahdollisista seuraamuksista... Ei ihme että sukupuolitaudit leviävät, ja eivät pelkästään vaan teinejen joukossa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe