Kristitty bussimainos englantiin

-..-.-.

4

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiellettävä mokoma

Aitoon kristilliseen henkeen kuuluu ettei elämästä saa nauttia. Kivaa on lupa olla vasta sitten kun on kuollut!

• Se hyvä tarkoitus johon kirkon varastamat rahat menee.

• kaksi kalaa

Luin myös tämän uutisen enkä voinut kuin hymähtää. Täytyy rehellisyyden nimissä muistaa että hankkeen on pannut alulle ysi kaveri eikä hän edusta kaikkia uskonnolloisia.

Vaikka tuntuukin yksinkertaiselta kääntää väittämä muotoon "There probably IS a God" väittämä vaatisi vielä jatkoksi vinkin mikä Jumala on todennäköisesti olemassa ja miten monta. Eikö niin?

Kaiken julkisuustemput jotka tuovat uskonnon mielenkiinnon kohteeksi ovat tervetulleita. Varsinkin Suomessa ja Englannissa jossa uskonto on selvinnyt piiloutumalla ja "siirtämällä maalitaulua". Suomessa kirkon julkisuuskampanjat ovat poikkeuksetta saaneet aikaan eroamisryöpyn joka on ollut todettavissa eroakirkossa.fi:n tilastiossa. Tämä siis vaikka kirkko kuinka kumartaa kaksin kerroin takksepäin (apologia), käyttää käänteistä psykologiaa (tuomitseminen vs rakkauden sanoma), yrittää kohdistaa nuoriin häikäilemättömimmin kuin tupakkafirmat 40-luvulla, ja vääristelemällä omaa sanomaansa.

Kirkko kun on umpikujassa omasta syystään ja asemansa puollustuskeinot käyvät yhä säälittävimmiksi.

Kehitys käy kyllä oikeaan suuntaan. Miksi siis itse jaksan täälläkin mesota itse? Oikeutettu kysymys jos joku ihmettelee. Olen luonteeltani kärsimätön ja älyllinen epärehellisyys kuvottaa minua. Itse en tunne olevani minkään uskonnon uhri varsinaisesti mutta tunnen syvää myötätuntoa sellaisia kohtaan. Maailmassa on paljon eri asioiden uhreja, mutta uskontojen kohdalla asia on ratkaistavissa, jopa rauhanomaisin keinoin, vaikka kynällä.

Kristinusko on olennainen osa historiaamme samoin kuin moni muu kollektiiviseen taikauskoon perustuva liike. Mikään ei estä arvostamasta raamattua kirjallsena ja runollisena teoksena samassa kuin Kalevalaa.

Kasvotusten käydyissä keskusteluissa Suomessa uskonnollisuus ja sen kritiikki ei esiinny ja antaa virheellisen käsityksen että kaikki ovat nykyiseen tilanteeseen tyytyväisiä. Kun taas seuraa mitkä aiheet kiinnostavat netissä jossa poliittinen korrektius aihevalinnoissa ei rajoita ihmisiä keskustelemasta mistä haluaa asia onkin aivan toinen.

• bubis ei kirj.

...pelätköön sitä sitten kuka kiksejä siitä saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4572
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3393
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2380
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      39
      1418
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1343
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1196
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      978
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä