"Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia."
Room 2:13
"Laki on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja hyvä."
Room 7:12,14
"Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain."
Room 7:22
"Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan mitä synti on."
Room 3:20
"Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme mitä laki sanoo."
Room 3:31
"Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin, eivätkä voikaan alistua."
Room 8:7
"Ellei ole lakia, ei ole rikkomustakaan."
Room 4:15, 5:13
"Lain vaikutuksesta tulin tuntemaan synnin.
ellei laki olisi sanonut, jne.
Room 7:7-8)
"Lempeys ja itsehillintä, näitä vastaan ei ole laki."
Gal 5:23
"Laki on hyvä jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti. Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan, jne(1 Tim1:8-10)
"On yhdentekevää onko ihminen ympärileikattu vai ei, tärkeätä on Jumalan käskyjen noudattaminen."
1 Kor 7:19
"Minä kirjoitan lakini heidän sydämeensä"
Hebr 8:10, 10:16
Laki on Jumalan ikuinen
oikeudenmukaisuus.
1
56
Vastaukset
- lakihenkisyyttä, vaan
rakkautta Jumalaan ja lähimäiseen Sanan mukaan.
Lakihenkisyys tai lakiuskonto tarkoittaa tietysti sitä, että opetettaisiin, niin että lain ansioilla ihminen voisi pelastua.
Ei siis sitä, että ihminen rakastaa Jumalaa, ja on kuuliainen, joka ilmenee Jumalan käskyjen noudattamisena.
Ilm 14:12,
Matt 7:21-23
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1014507Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293343No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 361388
- 341183
- 371116
- 131064
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872