Äitilläni on erikoinen taipumus kokea nykytaide musiikkina silmille.
Äiti on hyvin musikaalinen, mutta myös muuten taiteellinen.
Itse vaihdoin taiteen pikkuhiljaa realismista kohti modernia nykytaidetta. Teen pääasiallisesti harmoonisesti tasapainoista ja lämminsävyistä taidetta. Kuitenkin halusin välillä vähän irroitella ja otin väreiksi vähän säväkämpiä värejä. Kuvissani oli paljon rytmisyyttä, eli toistuvia kuvioita. Osittain myös hiukan kaaoottinen. Halusin irroitella ja tehdä vähän kokeellisempaa taidetta.
Äitini ei kuitenkaan pitänyt kokeiluistani. Hän sanoi, että tuo on kuin maailmallinen musiikki silmille. Äiti sanoi, että se ruokkii samallalailla lihanhimoja, kuin rytmikäs musiikki. Siis siitäkin huolimatta, ettei taulu varsinaisesti esitä mitään, ku se on abrakti teos. Ihmettelin äitin suhtautumista tauluuni. Kuitenkin mitä enemmän katsoin kuvaani, se todella alkoi vaikuttaa, kuin rytmikäs musiikki. Antoi tietynlaista hurmosta, jota en ehkä hakenut taulua maalattaessa.
Olkoonkin niin, ettei tällainen taide ehkä avaudu kaikille, mutta joka tapauksessa uskon, että nekin kokee tällaisen taulun epärauhoittavana, tai jopa huumeenomaisena hurmoksen aiheuttajana.
Empä ole tullut ennen aatelleeksi, että abraktitaide todellakin voi olla maailmallista, aivan kuten instrumentaalimusiikki, jossa ei ole sanoja. Sekinhän on abraktia, vain säveliä, jotka eivät esitä varsinaisesti mitään.
Nykytaidekin voi olla maailmallista!
3
186
Vastaukset
- raska
kiva, että sinun äitisi on fiksu. persereikäsi on maailmallista, istu sille ja jätä kuva meille. sinä soperteleva lesta.
- Lörppötörppö
Sinulla tuli mieleen persereikä, olet selvä homo. Olet ilmeisemmin se "naaras" puolinen. Taidetta sekin on...hahaa!
- Sydän taskussa
Äitisi vaikuttaa hienolta, herkältä ihmiseltä. Uskon, että tällainen ihminen voi kokea juuri noin, mutta kaikille sellainen taulu ei ole kuin kuvioita ja iloisia värejä. Toisinaanhan taiteenlajit tahtovat sekoittua keskenään, täydentää toisiaan ja syntyä toisistaan. Taulu on musiikkia ja tarina, tarinoita ja tuhat kuvaa on myös sävelissä ja tarinoista syntyy kuvia ja musiikkia. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073025Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1212049
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 671379
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233