koira on vihainen

vierailija

tulipa kaverin kanssa kiistaa, kenen syy, jos minulla on vihainen koira kytketty ulos ja olen varoittanut kaveria, että se koira on vihainen ja puree/käy päälle
ja siitä huolimatta kaveri menee koiran luo ja purettaa itsensä.. kenen syy, kuka maksaa vai maksaako kukaan mitään?? onko tästä olemassa mitään lakipykälöitä?

9

1482

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos se sun

      pihalle tulee itteesä purettaan,varoituksista huolimatta, niin oma on vikansa.
      Sitten taas kauppojen tai muulla yleisellä paikalla, jos ittellä olis tarvetta pureva koira odottamaan jättää, niin kuonokoppaa varmaan silloin odotuksen ajan pitäisin, silloin ainakin normi-ihmisen pitäis tajuta pysyä vähän loitommalla, paitti kun sä kaverias oot varoittanut, niin oma vika jos puretuttaisi itteeään yleisilläkin paikoilla..näin meidän kesken sanottuna;)..mutta laki vois olla vähän toista mieltä.....

      • sen hampaisiin olet sinä sy...

        ja tuomio pukkaa koska lapsen ei odoteta osaavan lukevan ja ymmärtävän varoituksia.Toinen jotta pelkkä kyltti portinpielessä ei riitä samoin jos tontille pääsee käveleen muualtakin.


    • koira

      on omalla pihalla ja siitä on selvästi varoitettu niin silloin tämä on kaverisi oma vika. Vihaiselle koiralle olisi kuitenkin hyvä olla aitaus jotta se kokisi oman olonsa turvallisemmaksi kun sillä on ihan oma paikka minne muita ei pääse :) Tuohon lapsista tulleeseen viestiin sanoisin että jos koira on jonkun kotipihalla ja siitä on varoitukset ei myöskään lasten voi olettaa kuljeksivan muiden pihoilla! mielestäni suurin vastuu lapsista on silloin vanhemmilla.

      • joka ei usko

        Jos ilmoitat, että koira on vihainen toisille ihmisile, niin on kaverisi vika, jos hän sitä menee silloin silittämään. Eri asia on tietenkin, jos kyseessä on pikkulapsi. Silloin kannattaa rakentaa koiralle mukava aitaus tiheäsilmäisestä verkosta. Yleensä kuitenkin pikkuisia vahditaan niiden ollessa ulkona.


      • .täti
        joka ei usko kirjoitti:

        Jos ilmoitat, että koira on vihainen toisille ihmisile, niin on kaverisi vika, jos hän sitä menee silloin silittämään. Eri asia on tietenkin, jos kyseessä on pikkulapsi. Silloin kannattaa rakentaa koiralle mukava aitaus tiheäsilmäisestä verkosta. Yleensä kuitenkin pikkuisia vahditaan niiden ollessa ulkona.

        Minusta se on naapurin asia rakentaa aita lapsilleen.Lapsethan voi vaikka juosta ajotielle.
        Vanhemmat on vastuussa lasten yurvallisuudesta ei naapurit.


      • Samantha

        Mulla on koira omalla pihalla irti ja se pysyy siinä, mutta mutta. Tänään laskin koiran ulos ja ehti olla siellä vähän aikaa kun kuulin koiran uikuttavan peloissaan. Kun menin katsomaan niin joku iso hirvikoira oli tallannut koiran rapuille alleen ja oli sen kurkussa kiinni. Verta oli rapuilla, ovessa ja seinällä. Onneksi vieraalla koiralla oli panta kaulassa joten sain sen lopulta kiskotuksi koirastani irti ja oman koiran sisälle turvaan. Otin vieraan koiran kiinni ja lähdin katselemaan löytyykö omistajaa. Mies ajeli autolla pitkin tietä ja etsi koiraa. Sanoin että se on minulla kiinni sen takia, että jos joudun viemään koirani eläinlääkärille niin on maksaja tiedossa. Otin nimen ja puhelinnumeron ylös. Onneksi näyttää siltä, että pahempia vammoja ei tullut. Mitä olisitte itse tehneet vastaavassa tilanteessa. Olisi ollut kauheaa menettää lemmikki tuolla tavalla


    • Ooikeuteen joudut

      Siis kyllä oikeuteen joutuu, jos pitää agressiivista koiraa, ja jotain pahaa tapahtuu sen takia ihmiselle. Ei koira saa ketään vahingoittaa, vaikka ihminen tulisikin sen omalle reviirille. Siis periaatteessa sama pätee niin koiriin kuin ihmisiinkin! Ja viimekädessä omistaja maksaa...

      • Jaska12

        Se on vihainen? Ei mikään koira ole luonnostaan vihainen. Olisiko väärin koulutettu, vai onko koulutettu lainkaan?


      • vierailija
        Jaska12 kirjoitti:

        Se on vihainen? Ei mikään koira ole luonnostaan vihainen. Olisiko väärin koulutettu, vai onko koulutettu lainkaan?

        koira on laumanvartijakoira, eikä hyväksy muita kuin perheen jäsenet. koulutuksesta en tiedä.
        tämä perheen isukki sanoi,että mene vaan koiran luo,heillä on 80000e vakuutusta jos koira puree ja haluat elinikäiset vammat.(eli eihän se haittaa heitä ollenkaan-heh heh tyyliin).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2024
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1730
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1167
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      2
      1134
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      132
      1078
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      976
    Aihe