Päivitettiin suomen alue kaverin Nüviin ja laite valittaa vieläkin että kannattaisi päivittää 2008-vuoden kartta.
-Millä vanhan kartan saa pois?
-Pitääkö kaikki kartat poistaa ja sitten asentaa uudet kartat "tyhjään" Nüviin?
-Millä siinä tapauksessa kaikki kartat saa pois?
Garmin Nüvi 200 karttojen poisto
6
3190
Vastaukset
- Snaut
Ilmeisesti uuden kartan päivitys ei onnistunut. Katso ensiksi laitteestasi mikä (tai mitkä) versio kartasta siinä on sisällä:
Työkalut -> Asetukset -> Kartta -> Kartan tiedot.
Karttaa päivitettäessä sen pitäisi aina korvata laitteessa aikaisemmin olleen kartan. Laitteen käyttöliittymästä ei pysty siinä olevia karttoja poistamaan, tämä on tehtävä tiedostotasolla ja on jonkinverran riskaabeliakin.- nimimerkki
Siellä näkyy kaksi karttaa. Vanha 2008 skandinavia ja sitten uusi 2009 suomen alue.
- Snaut
nimimerkki kirjoitti:
Siellä näkyy kaksi karttaa. Vanha 2008 skandinavia ja sitten uusi 2009 suomen alue.
V2009 kartan saat käyttöön laittamalla ruksi sen eteen ja poistamalla mahdollisen ruksin sen v2008 kartan edestä. Tämän jälkeen ei pitäisi enää narista.
- nimimerkki
Snaut kirjoitti:
V2009 kartan saat käyttöön laittamalla ruksi sen eteen ja poistamalla mahdollisen ruksin sen v2008 kartan edestä. Tämän jälkeen ei pitäisi enää narista.
Juuri noin on tehty ja valittaa...
Koitetaan jossain vaiheessa tyhjentää Garmin-kansiosta IMG-tiedostot ja ladata uudemmat kartat tilalle. Palaan asiaan miten kävi. - Snaut
nimimerkki kirjoitti:
Juuri noin on tehty ja valittaa...
Koitetaan jossain vaiheessa tyhjentää Garmin-kansiosta IMG-tiedostot ja ladata uudemmat kartat tilalle. Palaan asiaan miten kävi.Garminin laitteiden karttatiedostot ovat yleensä seuraavan nimisiä:
- gmapsupp.img Käyttäjän lataamat lisäkartat
- gmapbmap.img Karkea pohjakartta
- gmapprom.img Laitteen alkuperäinen sen sarjanumeroon lukittu kartta.
Eli jostakin syystä tuo päivityksesi on mennyt gmapsupp kartaksi eikä gmapprom kartaksi, kuten olisi pitänyt. Siis deletoi ainoastaan sen gmapsupp kartan ja yritä päivittää uudestaan. Millä muuten päivitätä, MapSourcellako?
Tuon gmapprom kartan deletointi saattaa tappaa laitteen täysin! Eli et enää saa siihen edes backuppia palautettua. - nimimerkki
Snaut kirjoitti:
Garminin laitteiden karttatiedostot ovat yleensä seuraavan nimisiä:
- gmapsupp.img Käyttäjän lataamat lisäkartat
- gmapbmap.img Karkea pohjakartta
- gmapprom.img Laitteen alkuperäinen sen sarjanumeroon lukittu kartta.
Eli jostakin syystä tuo päivityksesi on mennyt gmapsupp kartaksi eikä gmapprom kartaksi, kuten olisi pitänyt. Siis deletoi ainoastaan sen gmapsupp kartan ja yritä päivittää uudestaan. Millä muuten päivitätä, MapSourcellako?
Tuon gmapprom kartan deletointi saattaa tappaa laitteen täysin! Eli et enää saa siihen edes backuppia palautettua.Joo, MapSourcella valkattiin alueita kartalta joista ohjelma kasasi ison tiedoston ja siirsi laitteeseen.
Nyt en muista minkä nimisiä img. tiedostoja kansiossa on...
Navi on kaverilla ja mä olen 80 km päässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812946Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka582338Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151747
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661327
- 591263
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781203