Jeesus sanoo Markuksen evankeliumin 1:17 mukaan:
"Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia."
Paavali sanoo 1.Korinttolaiskirjeen 11:1 mukaan:
"Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja."
Elämässä on äärettömän tärkeää tietää, mihin suuntaan askeleet on ohjattava,
ketä on seurattava, jotta saavuttaisi lopulta kestävän onnen ja tulevaisuuden.
Raamattu ilmoittaa suunnan: seuraa Jeesusta, tee kaikessa taivaallisen Isän tahto,
niin saat Jumalan armolahjan, iankaikkisen elämän Kristuksessa Jeesuksessa.
Apostoli Paavali oli Kristuksen seuraaja ja uskollinen palvelija, jonka Jeesus
oli kutsunut apostoliksi julistamaan Jumalan evankeliumia ja voimaa. Room.1:1
Paavali saattoi antaa rohkean kehotuksen "Olkaa minun seuraajiani, veljet".
Hän oli pakanain apostoli, Herran valittu ase, kantamaan Hänen nimeänsä
"pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen". Apt. 9:15
Seuratkaamme kokosydämisesti Jeesusta Kristusta ja Hänen apostoliaan Paavalia!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Tällä palstalla muuan itsensä ylentänyt Suni mainostaa omia 'kutsumuksiaan':
>> Paavalin Kristus lähetti esimerkiksi pakakansoille. Minut hän kutsui esimerkiksi
tälle kansalle, ja tätä hänen työehtosopimustaan elämäni loppuun saakka
tahdon noudattaa: Ota huomioon, ettei ennen minun lähettämistäni, yhtä ainoaa totuuden sanaa
ole tässäkään valtakunnassa kuultu.
Seuraa Jeesusta - ja Paavalia!
38
866
Vastaukset
- Barnabas II
Paavalia, Juudaksen tilalle valittiin joku Barnabas.
Paavali oli kolmastoista. Omasta valinnastaan.Apostolien teot:
9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
26:16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että
asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt,
niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn."
Uusi apostoli kahdenneksitoista on Mattias- (Ap.1:26.) Kriteeriin kuuluu olla Jeesuksen maallisen vaelluksen aikainen seuraaja ja opetuslapsensa silloin. Paavalin virkakutsumus on eri koskien pakanoiden evankelioimista johon myös nuo kakstoista tulivat myöhemmin mukaan Pietarin johdolla. Kristusen Apostoli on eri asia kuin apostoli. Jeesuksen lähettiläs on Taivasten Valtakunnan virka. Sanokaa "Taivasten valtakunta on tiullut lähelle." Kaikki seurakuntavirat (J.Apostoli, Profeetta, Evankelista, Paimen, Vanhin, Opettaja, Seurakuntapalvelija ja jokaisen valittavissa oleva palvelijan asema, joka on suurin kutsumus, ovat myös avanten valtaa. Uskova on näin kutsuttu ilmoittamaan vilpittömälle katujalle parannuksentekijälle Jeesuksen nimessä ja SovintoVeressään kaikki synnit anteeksi ja ikielämä Jeesusta seuraten. Tämän tulis olla läsnä tänään jokaikisen elämässä jotta nimi Jumalan Elämänkirjassa säilyy. Uusi ihminen Elää ja kasvaa Jeesuksen Armon ja Totuuden Sanan kasvua kristillisessä yhteydessä Häneen ja kansaansa. "Anoja saa, etsijä löytää ja kolkuttavalle avataan," näin luotettava Sana tänään rohkaisee.
- yahonashua
Paavalista apostoli Jaakob sanoo, että hän on kiistelty henkilö, jonka tulisi noudattaa Mooseksen lakia, ja että hänen kannattaisi tehdä nasiirilupaus yhdessä neljän kaverin kanssa maineensa puhdistamiseksi (Ap.t. 21:21-25). Jaakob sentään oli apostoli, Paavali ei.
- semperin oppia
**Hylkää Sunin petos, hylkää hänen vihaa ja herjaa uhoavat valheensa ja syytöksensä.
Henkilöt tuomitsee Jumala - meidän asiamme on pysyä erillään petturien pauloista!**
Ojasta allikkoon - lahkosta lahkoon- Valkeudessa
Seuraamaan Jeesusta tulin yli puoli vuosisataa sitten. Tätä en ole katunut joitain rikkeitäin kyllä. No, Jeesuksen seurassa on tosin rikkeet, erheet, synnit pois ja ikielämä Jumalamme edessä vaikkei siltä aina tunnu, usko tässä ratkaisee ja saa Jumalankin kunnioituksen. "Jos joku minua palvelee niin Isä on kunnioittava häntä". Joh.12:26. Rauha Jumalan kera on Jeesuksen kanssa vaikka maailmassa on ahdistus. Joh.14:27, Room.5:1. "Hänessä on Elämä ja Elämä on ihmisten valkeus". Ennen sanottiin: "Minkä Valo paljastaa sen Veri puhdistaa ja sit onkin Jumalan Valkeus elämäämme koittanut". Ei kannata jäädä vähemmälle kun on paras tarjona, siis uskollisuudessa Häneen tässä ja nyt etenemme Valkeudessaan ja yhdessä valkeuden lasten kera Armossa ja totuudessa. Joh.1:17.
- Jeesuksen neuvo.
Luuk. 17:23
Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.- Irmeli.
Ennemmin SF,ää kuuntelemaan kuin TS,ää.
Olet oivaltanut asian täsmälleen oikein. Ihmisten perässä ei pidä lähteä juoksemaan.
Ei vaikka he kuinka korostaisivat omaa 'kutsumustaan'. Kavahtakaamme heitä!
Meidän tulee elämässämme seurata yksin Pelastajaamme Jeesusta, Kristusta!
Kuten Raamattu ilmoittaa, Paavali oli Jeesuksen kutsuma apostoli, valittu ase.
Paavalin, pakanain apostolin, kehotus on meille voimassa tänäkin päivänä:
Haluathan olla uskollinen Jeesuksen seuraaja - Paavalin antaman esimerkin mukaan!
Matteuksen evankeliumi:
10:38 "ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias."- Pikakirjoittaja
Irmeli. kirjoitti:
Ennemmin SF,ää kuuntelemaan kuin TS,ää.
niin ei tarvitse juosta ihmisten perässä!
"Kirottu olkoon jokainen,joka tekee lihan käsivarreksensa."Sinnepäin.Mutta autuas se,joka Herraan turvaa,eikä ihmisiin. - Diana-ad-rem
Pikakirjoittaja kirjoitti:
niin ei tarvitse juosta ihmisten perässä!
"Kirottu olkoon jokainen,joka tekee lihan käsivarreksensa."Sinnepäin.Mutta autuas se,joka Herraan turvaa,eikä ihmisiin.Ymmärrys hoi, äly älä jätä.
Jeesus on ihminen, eli lihan käsivarsi. Eikö hän tarinan mukaan noussut kuolleista, eli on ihminen edelleen.
Jumala sensijaan on henki. Ja Herra tarkoittaa Jumalaa. - Pikakirjoittaja
Diana-ad-rem kirjoitti:
Ymmärrys hoi, äly älä jätä.
Jeesus on ihminen, eli lihan käsivarsi. Eikö hän tarinan mukaan noussut kuolleista, eli on ihminen edelleen.
Jumala sensijaan on henki. Ja Herra tarkoittaa Jumalaa.kuolleista noussut-Jumala joka oli ihmisenä täällä,on nyt taivaassa ja sieltä myös aikanaan tuleva,(välihuomautus:mikäli ajan merkkejä hiukankin tarkkaa,ei kauankaan ajan päästä),pilvissä meitä noutamaan kotiin,ketkä kuulumme Hänelle!
- TottuuvenRakkauvessa
Oikein, Jumalan Sana on sinua lähellä, suussasi ja sydämessäsi, uskon Sana jota puhumme. Room.10. Sitä mukaa kun jämerästi pysymme Raamatun Sanassa emmekä luovuta uskonasenteesta Sanan suhteen on Jumalan Pyhä Henki Sanan Voimassa sisimmässämme ja elämässämme johdattamassa. Hän myös samalla vahvistaa ja antaa kasvaa uuden ihmisen Jeesukseen samaistuvaa olemusta olemustamme meissä. Sanansa suojassa Hän uskollisesti huolehtii aina perheestään. On edullista kiittää Totuudessa Jeesusta.
"Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi
kaikille ihmisille
ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten
jumalattomuuden ja maailmalliset himot,
eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja
jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
odottaessamme autuaallisen toivon
täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme
Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme
lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja
puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan,
joka hyviä tekoja ahkeroitsee."
Paavalin kirje Tiitukselle 2. luku jakeet 11-14
Tiituskirjeessä Paavali puhuu Jumalan armosta kasvattajana hyviin tekoihin.
Kukapa ei tarvitsisi päivittäin armoa armon päälle, kasvua ja kehitystä,
puhdistuakseen ja pyhittyäkseen sielussaan yhä suurempaan totuuden
kuuliaisuuteen ja vilpittömään veljenrakkauteen. 1.Piet. 1:22
Minä ainakin tarvitsen joka päivä Jumalalta uutta armoa saadakseni voiton
siitä pahasta, joka omassa lihassani sen turmeluksen tähden vallitsee.
Joh. 1:16-17
"Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen
Kristuksen kautta."- BlackBerryWay_EiKirj
Paavali sanoo 1.Korinttolaiskirjeen 11:1 mukaan:
Paavali tarkoittaa: seuratkaa Kristusta niin kuin minäkin teen, ei niin että seuratkaa minua Paavalia.
Pahantahtoiset ihmiset - silloin ja nyt - vääntää kaiken vääräksi.- abba2
ei, ei ei. jos Paavali olisi tarkoittanut tuota, hän olisi sanout
"Olkaa Kristuksen seuraajia, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja."
sen sijaan hän sanoi
"Olkaa MINUN seuraajia, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja." - BlackBerryWay_EiKirj
Huomioi painokkaammin sivulause. Niinkuin olen KRISTUKSEN seuraaja.
- BlackBerryWay_EiKirj
Myös pitää huomioida Paavalin kirjeiden kokonaisuus. Missään hän ei julista olevansa suuri hengellinen johtaja, vaan sanoo olevansa vihoviimeinen, kesken syntynyt ja kaiken maailman tunkio.
Jeesuksen seuraamista hän tässä korostaa.
- Kulttari
Varma on ettei Paavalin kirjekohdekristityillä ollut parempaa lähiesimerkkiä Jeesuksen seuraamiseen kuin Paavali. Muistamme UT:n kirjoituskanoonin olleen vielä koostumatta silloin. Myös muistamme ettei Jeesus tehnyt rikkeitä, erheitä eikä syntijä joten Hän ei myös ole sopiva esimerkki Armon ja Totuuden kokeneesta entisestä Jeesuksen lunastamasta syntisestä joka seuraa Jeesusta. Tälläiseen Armahdettuun on uudestisyntymisessä syntynyt Kristuksen Hengessä uusi luomus, ja tämä uusi Pyhässä hengessä syntynyt Jumalan poika ja tytär on Jeesuksessa Jumalan seuraaja ja kanssakulkija yhdessä muun Jumalan perheen kera Jumalan yhteisen Voiman ja Rakkautensa siivittämänä. Uskon tähän Jeesus vaikutta tänään josta on aihetta nyt kiittää Häntä.
- AamenkiitosJeesus
"Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, yhteyteen."
1 Kor 1:9 - AamenkiitosJeesus
"Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut; ja he uskoivat Raamatun ja sen sanan, jonka Jeesus oli sanonut."
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m884464Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013860Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363529- 513210
- 432792
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222372- 232076
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151772Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725