Sellaisen henkilön

ekivaari

erottaminen esim. helluntaiseurakunnasta lienee vähän ongelmallinen, jos häntä ei voida syyttää jostakin näistä seuraavista:

15 "Kenenkään teistä ei tule kärsiä murhamiehenä tai varkaana tai huorin- tai pahantekijänä tai toisten petkuttajana". [4:15,16 | Ap.t. 5:41; Fil. 1:29 | 1.Pietarin kirje 4]

Teoriassa helluntailaisuus on valinnut Raamatun ainoaksi perustuksekseen, mutta käytännössä kolminaisuusopin jumalakäsitys menee Jeesuksen opetusten edelle, sillä Jeesus ja apostolit nimesivät YKSIN ISÄN totiseksi ja ainoaksi Jumalaksi, [Joh.17:3 | 1.Kor.8:5,6] mutta helluntaiopin säännöissä sanotaan vain Isän, Pojan ja Pyhän Hengen yhdessä olevan Jumala!"

Mielestäni kolminaisuusopin opetuksiin yhtyminen on "kristittyjen" suurin eksytys, sillä se pyrkii erottamaan ihmiset Jeesuksen ja apostolien ihannoimasta Jumalassa olevasta kaikkiyhteydestä. Kun Jeesus opetti että:

Johannes 10
30 "Minä ja Isä olemme yhtä", hän tahtoi opetuslastensa ymmärtävän, että myös he ovat täydellisesti yhtä Jumalassa ja samoin kaikki ne, jotka heidän sanansa kautta uskovat tämän kaikkiyhteyden; "Niin kuin minä pysyn Isässä, pysykää te minussa" ja: "Minä olen viinipuu, te olette oksat"!

Johannes 17
11 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin. ...
17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
17:23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut", [ Efes. 1:10].

Olen kuulunut kotipaikkakuntani Helluntaiseurakuntaan yli 48 vuoden ajan, joten Helluntailaisuuspalstalta häätelijäni saisivat hiukan häpeillä omaa röyhkeyttään!

11

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ällikkä

en katsoisi hyvällä näitä itse pyhittymisen merkkejäkään.Lisäksi on joukko ns.Israelin ystäviä jotka ovat jota kuinkin yhä kritiikittömiä ja sokeita kuin entiset Suomi-Neuvostoliiton aktiivit,yhtäläisyydet ovat erehdyttävän samanlaisia.Toki ystävä voi olla,mutta syntejä ei tule uskovana siunata,koska raamattu ei näin kehoita.

• * Onhan aivan selvää, että Jeesus on Jumala, myönnä vain totuus, niin pääset vapaaksi!

• ennenkin, että saatko puhua ja opettaa oppiasi seurakunnassasi? He eivät hienotunteisina erota sinua, koska periaatteessa vain katumatonta ja tunnustamaton synti voi erottaa seurakunnasta, mutta mitä hyötyä sulle on siellä olla, kun et voi yhtyä mihinkään seurakunnalliseen toimintaan, et voi iloita Pyhästä Hengestä kun ihmiset täyttyy Pyhällä Hengellä, siellä puhutaan kielillä, et jaksa sitä "sokeltamista" omien sanojesi mukaan kuunnella, et voi yhtyä Pyhän Hengen luomaan ilmapiiriin ja Hengenyhteyteen seurakuntasi kanssa? Mitä tästä arvelet?

• sivusta seurannut

miksi sitten sanotaan, että Jumala antoi poikansa meidän kaikkien syntiemme tähden? Sillä eihän se olisi mahdollista, jos Jeesus olisi jumala. Tässä täytyy muistaa, että on vain yksi Jumala. Eli jos tuo olisi totta, mitä sinä Mohikaani opetat, niin silloin Jumala olisi uhdannut itsensä, eikä mitään poikaa olisikaan. Eli Jumala uhdasi Itsensä meidän syntiemme tähden, niinkö sinä Mohikaani uskot?

• Pitäiskö muidenkin
        sivusta seurannut kirjoitti:

miksi sitten sanotaan, että Jumala antoi poikansa meidän kaikkien syntiemme tähden? Sillä eihän se olisi mahdollista, jos Jeesus olisi jumala. Tässä täytyy muistaa, että on vain yksi Jumala. Eli jos tuo olisi totta, mitä sinä Mohikaani opetat, niin silloin Jumala olisi uhdannut itsensä, eikä mitään poikaa olisikaan. Eli Jumala uhdasi Itsensä meidän syntiemme tähden, niinkö sinä Mohikaani uskot?

alkaa tehtailemaan näitä huomionkerjäys-aloituksia??

• Mohikaani_27 kirjoitti:

ennenkin, että saatko puhua ja opettaa oppiasi seurakunnassasi? He eivät hienotunteisina erota sinua, koska periaatteessa vain katumatonta ja tunnustamaton synti voi erottaa seurakunnasta, mutta mitä hyötyä sulle on siellä olla, kun et voi yhtyä mihinkään seurakunnalliseen toimintaan, et voi iloita Pyhästä Hengestä kun ihmiset täyttyy Pyhällä Hengellä, siellä puhutaan kielillä, et jaksa sitä "sokeltamista" omien sanojesi mukaan kuunnella, et voi yhtyä Pyhän Hengen luomaan ilmapiiriin ja Hengenyhteyteen seurakuntasi kanssa? Mitä tästä arvelet?

Mohikaani! Helluntailainen vaimoni puhuu kotonamme kielillä ääneen joka päivä tuntikausia, ja joskus yölläkin unissaan, enkä ole hänen kielilläpuhumiseensa vieläkään kyllästynyt enkä hänen kielilläpuhumistaan kieltänyt!

Puhun usein itsekin itselleni ja Jumalalle. Mutta minulla on vähän sellainen Louis-Amstrongmaisen käheä ääni, etten viitsi siitä ihan ilmaiseksi ääninäytteitä toisille antaa ja kuulijoitani naurattaa, vaan rukoilen mieluimmin äänettömästi, sillä enhän minä ihmisiltä mitään rukoile!

Olisin kyllä ollut erittäin tervetullut seurakuntani aktiiviseen toimintaan, mutta minulla oli 68 ikävuoteeni asti oma yritys eikä seurakunnalle jäänyt paljonkaan aikaa, paitsi että toimin jonkin aikaa ´seurakuntani tilintarkastajana, ja siitäkin luovuin omasta pyynnöstäni.

Olen muuten huomannut ihan tarkkailemattakin, Mohikaani, että Sinä kirjoittelet ihan mitä tahansa sattuu päähäsi ailahtamaan. Esimerkiksi tämä väitteesi: >"siellä puhutaan kielillä, et jaksa sitä "sokeltamista" omien sanojesi mukaan kuunnella"

• Pitäiskö muidenkin kirjoitti:

alkaa tehtailemaan näitä huomionkerjäys-aloituksia??

ja Jumalalle kiitollisella mielellä. Tuossa vaan äskettäin söimme aamiaista ja välillä keskustelimme niitä näitä ja lueskelimme paikallissanomia. Leppoisan rauhallista, pitänee tästä vähitellen oikaista itsensä vuoteeseen päivälevolle.

• en opi koskaan, eikä sen oppiminen ole tarpeellistakaan!

• ML213

Jos Jeesus olisi Jumala, niin oletko/pystytkö ymmärtämään miksi Jeesus valehtelisi itsestään. Jeesushan opetti tarkoin miten on Jumalan Poika,- eikä Jumala.

Ymmärrtäkö kumaa ihmisen tulee uskoa. Uskonnollisuutta,- joka kieltää Jeesuksen olevan Jumalan Poika, vai uskoa Jeesusta joka sanoo itseään Jumalan Pojaksi.

Ymmärrätkö, miten sinäkään Mohikaani et mahdollistu vastaamaan/opettamaan Raamatun ilmlituksia, jotka ilmentävät tätä asiaa.Ymmärrätkö, miten todellisuudessa et usko Jeesuksen sanoja.Tätä ihmettelen ja suuresti.

• ekivaari kirjoitti:

Mohikaani! Helluntailainen vaimoni puhuu kotonamme kielillä ääneen joka päivä tuntikausia, ja joskus yölläkin unissaan, enkä ole hänen kielilläpuhumiseensa vieläkään kyllästynyt enkä hänen kielilläpuhumistaan kieltänyt!

Puhun usein itsekin itselleni ja Jumalalle. Mutta minulla on vähän sellainen Louis-Amstrongmaisen käheä ääni, etten viitsi siitä ihan ilmaiseksi ääninäytteitä toisille antaa ja kuulijoitani naurattaa, vaan rukoilen mieluimmin äänettömästi, sillä enhän minä ihmisiltä mitään rukoile!

Olisin kyllä ollut erittäin tervetullut seurakuntani aktiiviseen toimintaan, mutta minulla oli 68 ikävuoteeni asti oma yritys eikä seurakunnalle jäänyt paljonkaan aikaa, paitsi että toimin jonkin aikaa ´seurakuntani tilintarkastajana, ja siitäkin luovuin omasta pyynnöstäni.

Olen muuten huomannut ihan tarkkailemattakin, Mohikaani, että Sinä kirjoittelet ihan mitä tahansa sattuu päähäsi ailahtamaan. Esimerkiksi tämä väitteesi: >"siellä puhutaan kielillä, et jaksa sitä "sokeltamista" omien sanojesi mukaan kuunnella"

Miksi et vastaa? Heräjä sinä, joka nukut, ja vastaa!

• omissa mielikuvissasi pahoja asioita ekivaarista ja hirvaksesta, etkä pysty niitä kuitenkaan todistamaan oikeaksi! Olet täynnä katkeruuden sappea sefun tehtävän menetyksestäsi ja yrität nyt sylkeä sitä kähyäsi meidän päällemme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      179
      13494
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5483
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4920
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      149
      3709
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2843
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      119
      1783
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1697
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1515
    Aihe