moni on kiinnostunut siitä, kuka Jeesus todella oli, niin lukekaa myös Jehovan Todistajien käsitystä.
Sehän on amerikkalainen lahko kuten helluntailaisetkin, joten veljesuskonnon käsityksiä voidaan ottaa myös helluntailaisuus palstalla esille:
Täältä voitte lukea, kuka Jeesus oli? Oliko Hän jumala, vai Poika vai ihminen..?
http://www.watchtower.org/fi/20050915/article_02.htm
Koska täällä
14
354
Vastaukset
Jumalan oma sana, Raamattu :) Ja tunnen muuten Jeesuksen, tunnetko sinä.
- hirvas
sama Jeesus kuin sinullakin, lihaan tullut Jumalan Poika ja Herra. Muttei ole itse Jumala. Näihän Raamattu sen opettaa.
hirvas kirjoitti:
sama Jeesus kuin sinullakin, lihaan tullut Jumalan Poika ja Herra. Muttei ole itse Jumala. Näihän Raamattu sen opettaa.
"Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden." Joh. 14:11 (jakeesta 8 hyvä lukea eteenpäin...)
Näinhän Jeesus sanoi. Toisaalla raamatussa on kirjoitettuna, että "Sillä hänessä (Jeesuksessa)asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti," Kol. 2:9- hirvas
Victoria777 kirjoitti:
"Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden." Joh. 14:11 (jakeesta 8 hyvä lukea eteenpäin...)
Näinhän Jeesus sanoi. Toisaalla raamatussa on kirjoitettuna, että "Sillä hänessä (Jeesuksessa)asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti," Kol. 2:9kolminaisuusopin selitykseen, etkä usko mitä Jeesus itse sanoi?
Lue Joh.17. niin toteat, että Jeesus, Isä ja Pyhä Henki ovat YHTÄ niidenkin kanssa, joissa asuu Jumalan Henki.
Joh.17:20-23
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että HE kaikki olisivat YHTÄ, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
Ja sama jumaluuden täytetys joka asuu Jeesuksessa, asuu myös niissä, jotka ovat täytetyt Hänessä.
Kol.2:8-10
8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
9 Sillä HÄNESSÄ ASUU JUMALUUDEN KOKO TÄYTEYS ruumiillisesti,
10 ja TE OLETTE TÄYTETYT HÄNESSÄ, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
Pitää usko mitä Jeesus itse todisti eikä ihmisten selityksiä. Mikäli tutkit Raamattua, niin Jeesus ilmoittaa AINA olevansa Jumalan Poika tai Ihmisen Poika, muttei koskaan Jumala, koska Hänen Isä on ainoa Jumala.
- koulutusta
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=1698
Olen Jehovan todistaja - teokraattisen sodankäynnin taistelija ja expertti, jota on tehokoulutettu huijaamaan ihmisiä.
Sain aktiivista tehokoulutusta noin 25 vuotta jonka aikana erilaiset teokraattisen sodankäynnin taidot hiottiin lähtemään selkäytimestäni. Taito valehdella ja huijata ihmisiä on erilaisten tekniikoiden avulla viety huippuunsa ja kykyni manipuloida ihmisen mieltä on mustanvyön luokkaa.
Selkäytimeen saakka juurrutettu taito manipuloida ihmistä valehtelemisen ja huijaamisen avulla ei kuitenkaan katoa tuosta vaan, joten olen todennut että Jehovan todistajan pitää voimakkaasti ponnistella päästäkseen eroon kaikista huonoista taidoistaan ja taipumuksistaan. Valehteleminen ja huijaaminen ei ole oikeassa elämässä hyväksyttävä tapa vaan sellaisia ihmisiä jopa kartetaan - olkoonkin että kuvittelee itse olevansa oikeutettu tekemään sellaista.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Ja tälläiselta näyttää tuleva toipumistie jt-sotilasurasi jälkeen (jHs.):
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
On meillä jehovantodistajuudesta irrottautuvilla taistelijoilla paljon opeteltavaa ja pitkä toipumistie edessä.
Oikeassa elämässä rehellisyys on aina hyvä vaihtoehto.- hirvas
ht-ura päättyi silloin, kuin jätin lahkon nimeltä
helluntailaisuus.
Se ero näyttää olevan JT-porukalla ja hellareilla, etteivät jälkimmäiset edes pyri eroon vääristelystä ja huonoista taipumuksistaan.
Summa summarum, molemmat ovat opeiltaan samanlaisia ihmisoppien tuputtajia.
Mutta Jeesus on mainio kaverini, Hän ei tuputa eikä valehtele.. noussut ojasta, "koulutettu", ja astunut hetelikköön! Vai tunnetko perustasi horjumattomksi, niin kuin minä tunnen?
- ML213
Hänestä tuli aivan Isänsä kaltainen. Kolossalaiskirjeen 1:15:ssä Jeesusta sanotaan ”näkymättömän Jumalan kuvaksi”. Tässä on yksi syy, miksi tieto Jeesuksesta on välttämätön edellytys sille, että voimme tyydyttää hengelliset tarpeemme ja luonnollisen halumme oppia tuntemaan Jumala. Jeesus toimi maan päällä kaikessa juuri niin kuin Jehova odotti. Kun siis opimme tuntemaan Jeesuksen, opimme samalla tuntemaan paremmin myös Jehovan. (Johannes 8:28; 14:8–10.)
-----
Juuri Jeesuksen tuntemisen kautta ihminen tuntee myös Jumalan aivoituksia. * Jeesuksen ominaisuudet on löydettävissä einoatstaan Raamatusta, mutta on sitten eriasia, jos alkaa manipuloimaan Raamatun sanaa tieten tahtoen, areiolaisuskoiset tekee jotka ei tunnusta ,omaksi tappiokseen, Jeesusta Jumalaksi.
- ML213
Jeesuksen ominaisuudet on löydettävissä einoatstaan Raamatusta,
--
Tuo on harvinaisen totta, mutta on täysin eri asia kuka siihen uskoo.Ethän sinäkään Mohikaani usko mitä Jeesus opettaa ja puhuu itsestään. - hirvas
Raamatun sanan, mutta sinä et tunne, koska et elä ja opeta sen mukaan.
Mikä sinä olet arvostelemaan ketään, minä olen Herran palvelija. - ML213
Kysäisen vielä .
Niin, kerroppa omin sanoion miten ymmärrät tuon alla olevan tekstin sisällön.Siis murtamatta jakeiden sisältöä mieleisekseen.
Itse uskon tuohon ilmoitukseen ja se ohjaa ymmärrystäni ymmärtämään, ettei Jeesus ole sama kuin Jumala.Lisäksi; miksi Jeesus sortuisi valehtelemaan evankeljumeissa.
"Mutta, minä tahdon, ETTÄ TE TIEDÄTTE SEN, että Kristus on jakaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että, JUMALA ON KRISTUKSEN PÄÄ."
"Te kuulitte minun sanovan teille; Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, SILLÄ ISÄ ON MINMUA SUUREMPI".
"Muta Puolustaja, Pyhä Henki, JONKA ISÄ ON LÄHETTÄVÄ minun nimessäni, hän opettaa teille kaikkki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut".
"Mutta te olette Kristuksen ja Kristus on Jumalan."
"Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, muta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; sitten tulee loppu, KUN HÄN (Jeesus) ANTAA VALTAKUNNAN JUMALAN JA ISÄN HALTUUN. kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
Sillä Hengen pitää hallitseman; siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle.
Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.Sillä; kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle.
Mutta kun hän sanoo; kaikki on alistettu, niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
JA KUN KAIKKI ON ALISTETTU POJAN VALTAAN, SILLOIN ITSE POIKAKIN ALISTETAAN SEN VALTAAN, JOKA ON ALISTANUT HÄNEN VALTAANSA KAIKEN, ETTÄ JUMALA OLISI KAIKKI KAIKESSA.
- todé
kuinka "Herran", "Jumalan" ja "Jeesuksen Kristuksen armo" eroavat toisistaan? Nuo kaikki armonimikettä löytyvät raamatusta, lähinnä UT:sta.
- hirvas
rukoilla Jumalalta viisautta, mitäs minulta kyselet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1036603
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h875007Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1083258Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p313128Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska272308Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191676Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961301Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391262Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311166- 48944