Käskyjä ei enää

hirvas

ole muilla kuin israelilaisilla, koska heidän piti noudattaa mm. sapattia sukupolvesta
sukupolveen.
Kaikki suomalaiset ovat siis vapaita sapateista ja muistakin käskyistä.

82

862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkoitetaan?

1.Tessalonikalaiskirje:
      4:2   Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.

• Keren

Jae 2 (jossa "käsky" voidaan kääntää myös "ohje" vert. Eng.) tuntuu viittaavan jakeisiin 3-5, jossa Paavali muistuttaa Tessalonialaisia moraalisen puhtauden tärkeydestä.

• kahteen kertaan
        Keren kirjoitti:

Jae 2 (jossa "käsky" voidaan kääntää myös "ohje" vert. Eng.) tuntuu viittaavan jakeisiin 3-5, jossa Paavali muistuttaa Tessalonialaisia moraalisen puhtauden tärkeydestä.

Esra:
        7:11   Tämä on jäljennös kirjeestä, jonka kuningas Artahsasta antoi pappi Esralle, kirjanoppineelle, joka oli Herran Israelille antamien KÄSKYJEN JA OHJEITTEN tuntija:

• kääntäjät
        Keren kirjoitti:

4:2   Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.
        4:3   Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,

15:19   Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka PAKANUUDESTA (ei adventismista) kääntyvät Jumalan puoleen,
        15:20   vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.

15:28   Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        15:29   että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

• Keren
        kahteen kertaan kirjoitti:

Esra:
        7:11   Tämä on jäljennös kirjeestä, jonka kuningas Artahsasta antoi pappi Esralle, kirjanoppineelle, joka oli Herran Israelille antamien KÄSKYJEN JA OHJEITTEN tuntija:

Hebreaa en valitettavasi osaa, joten en voi kommentoida tähän mainitsemaasi jakeeseen. Olettaisin, että koska kääntäjät ovat käyttäneet kahta eri sanaa, myös alkuperäisessä tekstissä on käytetty kahta erillaista sanaa. Tässä suomalaisestakin käännöksestä käy kyllä ilmi, että Israelin kansalla oli sekä käskyjä että ohjeita. Suomenkielessäkin näillä sanoilla on hiukan eri vivahde. Joku listalla oleva hebreaa lukenut voisi varmasti kommentoida tähän paremmin.

• Keren
        kääntäjät kirjoitti:

4:3   Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,

15:19   Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka PAKANUUDESTA (ei adventismista) kääntyvät Jumalan puoleen,
        15:20   vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.

15:28   Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        15:29   että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

1 Tess 4:2 löytvä sana "käskyt" on kreikan kielellä "paranggelias", joka tarkoittaa ohjeita, käskyjä jne (voit tarkastaa asian esim. Bible works ohjelmasta, josta löytyy kaikki asiayhteydet, jossa sanaa käytetään). Toraan, eli juutalaisten lakikoelmaan, johon myös kymmenet käskyt sisältyvät viitataan Uudessa Testamentissa sanalla "entolia", joka myös on käännetty "käskyiksi". Nämä kaksi asiaa, jotka molemmat ovat käännetty "käskyt" eivät kuitenkaan ole ihan sama asia. Kääntäjät eivät taatusti ole tyhmiä ja käännökset on tehty niin, että useat hebrean ja kreikan kielen asiantuntiat ovat saaneet antaa palutteensa ja kommentinnsa. Jos kiinnostusta riittää, raamatusta voi kuitenkin saada enemmän irti kun vertaa eri käännöksiä toisiinsa ja löytää sitä kautta sanojen eri vivahteita ja niiden mukanaan tuomia merkityksiä. Jos ei jaksa paneutua kreikan kielen syövereihin, voi verrata vaikka erillaisia englanninkielisiä kännöksiä keskenään.

• Keren
        kääntäjät kirjoitti:

Toinen asia, joka on ehkä hyvä pitää mielessä, kun keskustelemme eri aiheista on se, että jotkut aiheistamme eivät olleet ns. "top ten" keskusteluaiheiden listoilla siihen aikaan kun raamattua kirjoitettiin. Esim. sianlihan syönti- ja sapattikysymykset olivat Paavalille itsestäänselvyyksiä. Hän oli juutalainen ja hän ei syönyt sianlihaa. Kun hän puhui lihasta asia ei koskenut sitä tuleeko sianlihaa syödä vai ei, vaan sitä oliko liha uhrattu epäjumalille. Sapattisin Paavali meni tapansa mukaan synagoogaan ja keskusteli siellä ihmisten kanssa ylösnousseesta Jeesuksesta. Paavallilla ja kummppaneilla ei ollut tarkoitus perustaa uutta uskonsuuntaa vaan tuoda oman kansansa keskuuteen tieto siitä, että Jeesus todellakin oli luvattu Messias. Seurauksena tästä koko konkkaronkka sai potkut synagoogasta ja siinä oli kristikunnan alku. Paavali ryhtyi pakanoiden apostoliksi ja sen työn hedelmistä mekin saamme nyt nauttia

• uskoa?

26:46   Nämä ovat ne käskyt, säädökset ja lait, jotka Herra asetti itsensä ja israelilaisten välille Siinain vuorella, Mooseksen kautta.

• hirvas

uskoa, muttei sillä ole merkitystä.

• asialla
        hirvas kirjoitti:

uskoa, muttei sillä ole merkitystä.

Advarien ei tarvitse enää viettää sapattia, kun se käsky ei voimassa, eikä sapatinvietolla muutenkaan ole mitään merkitystä.

• jotka ette pelastu, sillä
        asialla kirjoitti:

Advarien ei tarvitse enää viettää sapattia, kun se käsky ei voimassa, eikä sapatinvietolla muutenkaan ole mitään merkitystä.

ei ole mitään merkitystä, mutta meille Jumalan omille se on ainoa oikea lepopäivä.

• IDENEB

Ap.t. 15:5 Silloin eräät uskoon tulleet fariseukset puuttuivat asiaan ja sanoivat, että kääntyneet pakanat oli ympärileikattava ja velvoitettava noudattamaan Mooseksen lakia.

10 Miksi te siis nyt uhmaatte Jumalaa ja panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä me itse ole jaksaneet kantaa? [Luuk. 11:46; Gal. 3:10]
        11 Mehän uskomme, että meidät pelastaa yksin Herran Jeesuksen armo, samalla tavoin kuin heidät." [Matt. 11:29; Room. 3:24; Gal. 2:16; Ef. 2:8,9]
        12 Koko joukko vaikeni. Kaikki kuuntelivat..

• viettoon
        jotka ette pelastu, sillä kirjoitti:

ei ole mitään merkitystä, mutta meille Jumalan omille se on ainoa oikea lepopäivä.

Millähän sen auringon saisi liikkeelle ja laskeutumaan majaansa, että sinäkin voisit aloittaa sapatinviettosi?

• benedi= siunattu
        IDENEB kirjoitti:

Ap.t. 15:5 Silloin eräät uskoon tulleet fariseukset puuttuivat asiaan ja sanoivat, että kääntyneet pakanat oli ympärileikattava ja velvoitettava noudattamaan Mooseksen lakia.

10 Miksi te siis nyt uhmaatte Jumalaa ja panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä me itse ole jaksaneet kantaa? [Luuk. 11:46; Gal. 3:10]
        11 Mehän uskomme, että meidät pelastaa yksin Herran Jeesuksen armo, samalla tavoin kuin heidät." [Matt. 11:29; Room. 3:24; Gal. 2:16; Ef. 2:8,9]
        12 Koko joukko vaikeni. Kaikki kuuntelivat..

" Elleivät he kuule Moosesta ja profeettoja, ei se auta,vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös" Jeesus, Luukas

No, Jeesus on noussut ylös, ja Hänestä ei ole Idenebille apua, koska hän ei kuule Moosesta , eikä profeettoja!

Jer. 31: 31, 32 .." Minä panen lakini heidän sisimpäänsä"...ei tarkoita idenebiä, joka kähvelsi nimimerkkini!
        Hän kun saa rikkoa lakia, mutta israelin kansa ei!
        Eiköhän muuteta israeliin, näitten varkaitten ja valehtelijoiden luota???

• perjantaisapattiin

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lentävä_spagettihirviö

Me pastafarit pyhitämme perjantain, koska lentävä spaghettihirviö on niin käskenyt. Ajattelin myös liittyi adventtikirkkoon, niin eipä tarvitsisi mennä lauantainakaan töihin. Olisi kolme vapaata viikossa, pe-su.

Siitä saatte kaikki köpsiäiset.

Itse asiassa olen muslimiksi kääntynyt juutalainen joka käy säännöllisesti ev.lut kirkossa, ja olen aktiivinen helluntaiseurakuntaan kuluva Jehovan todistaja, ja elän kungfutselaisten oppien mukaan omalla ja kotialttarillani on Buddhan patsas. Plus lentävän spaghettihirviön usko yhdistettynä adventismiin.

Nyt elämäni on turvattu uskonnollisen haravajärjestelmän ansiosta. Koska en voi tietää kuka puhuu totta, niin varmuuden vuoksi liityn kaikkiin.

• Benedi-IDENEB

että tämän lausunnon Hirvas antoi mitä suurimmalla todennäköisyydellä putkiasta tai vankilasta, jossa hän saa pikku luukun kautta esittää mielipiteitään meille!

Ootko veellä ja leivällä?

• vaan?

Oletko sinä adventtipastori, joka tienaa leipänsä valheella ja kusettamalla tyhmiä ihmisiä?

Miksi Hirvas on sinulle uhka? Minun mielestäni Hirvaalla on oikeus mielipiteeseensä, eikä se minuun vaikuta, mitä mieltä Hirvas on.

• Benedi-IDENEB= siunattu
        vaan? kirjoitti:

Oletko sinä adventtipastori, joka tienaa leipänsä valheella ja kusettamalla tyhmiä ihmisiä?

Miksi Hirvas on sinulle uhka? Minun mielestäni Hirvaalla on oikeus mielipiteeseensä, eikä se minuun vaikuta, mitä mieltä Hirvas on.

sehän se on tarkoitus tällä foorumilla!

Lainrikkojathan ovat yleensä oven sisäpuolella, jossa on pieni luukku!!

• ylifariseus_1.....

Pitää muistaa hirvastakin.
      Runebergin tarinat annettiin Suomalaisille, ja saa niitä muutkin lukea.
      Raamattu ja sapatti annettiin Israelin kansalle, niin että hirvaskin erehtyisi sitä lukemaan, ja tuntisi itsensä todelliseksi Israelin kansalaiseksi.

Kauniita revontulia hirvaan taivaalle.

• ja siksi tasan pakana

koska koko ajan puhut Jumalan lakia vastaan, Jumala ei sinua omakseen hyväksy. Siitä meillä on selvät Jeesuksen sanat.

• alex-kasi

Joko ne ovat kiveen kirjoitetut, tai sitten ihmisen sydämeen.

On mielestäni viisasta katsoa tarkemmin mitä Raamattu sanoo siitä Jumalasta kenen ”käskyistä” on kyse.

1. Tim. 6:16
      jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin EI KUKAAN taida tulla; jota YKSIKÄÄN IHMINEN EI OLE NÄHNYT EIKÄ VOI NÄHDÄ - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

Miksi ainoastaan Jumalalla on kuolemattmuus?
      Miksi ei yksikään ihminen ole Häntä nähnyt?

-Koska Hän on TÄYDELLINEN Elämä kaikessa ja ihminen on epätäydellinen - eikä mikään epätäydellinen voi yhtyä täydelliseen - se on syy.

Kaikki mikä on täydellistä on Jumalan ja Hänessä.

Se että Jumala on "ainoa jolla on kuolemattomuus" on seuraus Jumalan olemuksen TÄYDELLISYYDESTÄ.

Tämän kuolemattoman Jumalan olemuksesta on Jumalan käskytkin peräisin. Raamattu sanoo, että Jumala ITSE kirjoitti ne kivitauluihin (kirjoitti jopa kahteen kertaan)

Muutama asia jotka ihmisen mielestäni tulisi ymmärtää:

Että SE täydellisyys mikä on Jumalan - on todellista täydellisyyttä joka kestää hamaan iankaikkisuuteen. Se kertoo meille myös minkälainen Jumala On ja että "iankaikkinen elämä" on mahdollista vain Jumalan täydellisyydessä - ei muualla. Koska mikään epätäydellinen ei voi sulautua täydellisyyteen.

On olemassa vain YHTÄ "lajia" täydellisyyttä - täydellinen on täydellistä ja Jumalan ja mikä ei ole täydellistä, eikä myöskään ole Jumalasta.

Se kertoo minulle myöskin sen että ”Jumala On Yksi”.

Jumala sanoi itsestään "Minä Olen se mikä Minä Olen" - ei ole muita Jumalia minun rinnallani.

Tämän täydellisen Jumalan ikuinen täydellinen tahto = Jumalan ikuinen muuttumaton laki - joko se on kirjoitetu kiveen tai sitten ihmisen sydämeen.

alex

• IDENEB

/// Käskyt ovat ikuiset
        alex-kasi 5.2.2009 klo 14.47 \\\

Gal. 3:19
        Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

Room. 10:4
        Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

Luuk. 16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

Hallelujah! Uskon kautta, korkeimpaan armonistuimeen vedoten!! Hallelujah!

Riemusta ratkeamaisillaan
        Ideneb

• alex-kasi
        IDENEB kirjoitti:

/// Käskyt ovat ikuiset

Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

Luuk. 16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

Ideneb

vain uskosta - niin EI SE TARKOITA ETTÄ LAKIA EI OLISI - se on vain sinun ja kaltaistesi luuloa. Ei niillä asioilla ole sellaista yhteyttä että jos ihminen vanhurskautetaan uskosta ei lakia enää olisi ollenkaan olemassa?

On tosi harha luulla että laki olisi poistettu tai käskyt - nytkö saakin alkaa varastamaan, tappamaan ja niin edelleen.

Kuten sanoin Jumalan LAKI on kirjoitettu joko KIVEEN tai IHMISEN SYDÄMEEN.

Olet tosi harhassa .. jos väitä että Jumalan laki ja käskyt olisi poistettu...

• annu42
        IDENEB kirjoitti:

/// Käskyt ovat ikuiset

Ideneb

jos laki on poistettu??? Minä vain kysyn.

Matt. 7:23

Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.

• kieroilija
        annu42 kirjoitti:

jos laki on poistettu??? Minä vain kysyn.

Matt. 7:23

Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.

Miksi kikkailet yksittäisillä raamatun lauseilla?

Luepa tämä kokonaisuus, ennustajaeukko ja vuosi 1844
        7:22   Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        7:23   Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

• Totuuden etsijä
        alex-kasi kirjoitti:

vain uskosta - niin EI SE TARKOITA ETTÄ LAKIA EI OLISI - se on vain sinun ja kaltaistesi luuloa. Ei niillä asioilla ole sellaista yhteyttä että jos ihminen vanhurskautetaan uskosta ei lakia enää olisi ollenkaan olemassa?

On tosi harha luulla että laki olisi poistettu tai käskyt - nytkö saakin alkaa varastamaan, tappamaan ja niin edelleen.

Kuten sanoin Jumalan LAKI on kirjoitettu joko KIVEEN tai IHMISEN SYDÄMEEN.

Olet tosi harhassa .. jos väitä että Jumalan laki ja käskyt olisi poistettu...

Ei tietenkään lakia ole poistettu, tottakai meillä on aina rikollisia, ja sentähden lain tarvitsijoita. Mutta on vain hyvin - hyvin pieni joukko Kristuksen seuraajia jotka ovat kätkeneet sieluunsa ja sydämeensä, ja ymmärtäneet Jeesuksen Kristuksen Uuden Liiton opetuksen, sillä se vaatii täydellistä elämän asenteen muutosta, eli itsensä täydellistä uhraamista, itsensä kieltämistä, jossa ääretön taivaallinen Rakkaus astuu sydämeen kaiken hallitsevaksi voimaksi elämään. Sitähän Paavalikin tarkoittaa. Lakia tarvitsevat sellaiset, jotka eivät ole heränneet omantunnon nuhtelusta huolimatta, toisin sanoen, Kristuksen rakkauden kutsun kieltävät - vastustavat Jumalan hellä kutsua. Tai sitten haluavat Jumalan palveluksestaan ikuisen taivaselämän korvaukseksi, kuten Vuori Saarnassa Jeesus vertauksessaan tuo esiin, kun ne viisi, tai oliko niitä kuusi rikasta laiki uskovaista jotka olivat säntillisiä Mooseksen antaman lain noud attajaa, ja he maksoivat runsaat kymmenykset ja olivat teneet seurakuntiensa hyvin voinnin hyväksi jopa lahjoitusia suurissa määrin, saapuivat tuomiolle viimeisenä päivänä. Tottakai nämä hyvät rikkaat Juutalaisen 10 käskyn lain noudattajat odottivat, että he saavat perintönä omistaa iankaiiksen taivasvaltakunna elämän, sillä olivathan he prikulleen noudattaneet 10-käskyä, ja uhrannet kaiken mikä suinkin edistäisi sielun pelastusta, niin he aivan kuin itsevarmoina SAAPUIVAT paikalle jossa Taivallinen Isä ja Poika Kristut olivat heitä odottamassa. Sitten saapuivat nuo samoin 6-nöyrää vaatimatonta joilla ei koskaan ollut paljon mitään mammonaa antaa taivasosuutensa hyväksi, he odottivat tietenkin vain kadotustuomiota Jumalalta, vaikka olivat oppimattomia köyhiä, niin hekuitenkin rakastivat hyvää ja toinen toisiaan. He tulivat pää painuksissa nöyrinä tuomiolle. Sitten julistettiin tuomio, lain nuodattajat odottivat vesikielellä palkkiotaan ikuista taivaselämän onnea olivathan he lain pitämisen lisäksi lahjoittaneet suuria määriä maallista hyvää seurakunnalleen, mutta voi noita pakana ja puplikaani rassukoita kun joutuvat tuomiolla kadotuksen helvettiin. Sitten tapahtuu, se, jota pitkään on odotettu. Lain noudattajat saa kutsun Kristuksen kasvojen eteen, ja Kristuksen ääni väräjevin "huulin" kuulluu - menkää pois minun luotani - en ole koskaan teitä tuntenut, mutta sitten saapuu tuo vaatimaton ryhmittymä ihmisiä päät alas painuneina Kristuksen eteen tuomiolle, ja sitten jälleen kuuluu Kristuksen ääni, kauniina ja heleänä - tulkaa te minun Isäni siunatut ja omistaa se valtakunta jonka Isäni on valmistanut teitä varten. Kummatko näistä ovat eläneet Kristukselle-Rakkaudelle Isälle Jumalalle. Jeesus sanoo älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea kätesi tekee tai antako. Me emme voi mitään palveluksia tehdä Jumalalle, jos me emme aikaise sydäntämme täydellä itsemme-kieltävällä *Rakkaudella joka lähtee säälivästä Kristuksen kaltaisesta Rakkaudesta, joka ei pyydä itselleen mitään, silloin Kristus elää enkä tai sinä, vaan Jumalan nrakkaus, siinä ei ole enään kysymys lain kirjaimesta vaan Kristuksen Rakkaudesta.

• Totuuden etsijä

Jumala on elämän henki, ja häntä tulee Hengessä palvella ja palvoa. Toisin sanoen Jumala elää kaikessa puussa, kasvissa, järven laineissa/ liplatuksessa ,lintujen laulussa, kukissa, jotka ovat aivan lähekkäin, eikä toinen kukka sano, että viet minun kasvutilaani, vaan molemmat kääntävät terälehtensä nöyrästi kohti Jumalan aurinkoa. Eikä puut metsässä hauku toisiaan ja tappele elintilasta, vaan elävät sovussa, katso siis luontoa kuinka se toteuttaa Jumalan tahtoa. Ihminen on ainoa Luomakunnan julmin olento, joka elämänsä ajan taistelee Luojaansa vastaan, ja jatkuvasti rikkoo hänen kaikkeuden lakiaan. Villi luonto tyytyy Jumalan sille antamaan elämän sääntöihin, ne eivät tapa toisiaan huvin ja urheilun kannalta niinkuin ihminen, joka käyttää kaikki mahdolliset keinot hävittääkseen elämää maapallolta, eikä suinkaan kysy Jumalan luojansa mielipidettä. Mutta eläin on paljon kuuliaisempi luojalleen, se tyydyttää vain nälkänsä jonka vuoksi toinen joutuu uhrautumaan pitääkseen vahvemman elossa.

Jumalan kuvaa ihmisessä ei voida palauttaa minkäänlaisella lain noudattamisella. Ihmisen on itse herätettävä oma sisäinen ymmärrys ja omatunto joka panee hänet valvomaan/ymmärtämään äärettömän Jumalan kaikkeuden lakien harmonian johon hänkin kuuluu suuren kosmoksen pienenä hiukkasena elimicrokosmoksena.

• IDENEB

Myös Jaakob on oikeassa ja koko Raamattu.

12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
      13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]

• benedi= siunattu

, ...jos sinä et nöyrry ja pyydä anteeksi lainrikkomistasi, eli ideneb-nimimerkkini anastusta?

Ensinhän sinun on kaduttava, ja itkettävä syntejäsi , ja anottava anteeksi rikkomuksiasi, siltä ketä vastaan olet rikkonut!

Ja jos sitten käy niin, ettei sinua armahdeta, kun olet vielä kysynyt paljonko olen velkaa erheeni, eli syntini takia, niin silloinhan tuo antamasi teksti on paikallaan,...mutta ei ennen.

Vapauden laki on juuri Degalogi- eli 10-käskyä!
        Sen noudattjahan on vapaa laista, koska laki ei syytä sitä, joka sen mukaan elää!

" Ilman Minua te ette voi mitään tehdä" Jeesus.....Joko nyt käsität, miksi Jeesus on niin tärkeä meille??????

• marline

käskyistä. Viisisataa vuotta sen jälkeen kun Herra oli julistanut liittonsa Siinailla, hän innoitti palvelijansa kirjoittamaan:EN MINÄ LIITTOANI RIKO, ENKÄ MUUTA SITÄ MIKÄ ON MINUN HUULILTANI LÄHTENYT.ps.89:35.
      Ihmiset rikkoivat liiton, Jumalan lain, mutta Herra ei muuttanut liittoaan,
      Pyhiä, vanhurskaita periaatteita, jotka hän julisti suullisesti ja kahdesti kirjoitti sormellaan, hän ei tahdo eikä voi muuttaa.

Silloin hänen täytyisi myös muutta pyhä vanhurskas luonteensa.
      Mutta onko tällä mitään tekemistä uuden liiton kanssa? On, nimenomaan sen kanssa, sillä liiton asiakirja on sekä vanhassa että uudessa liitossa aivan sama.

Se on Jumalan pyhä laki, kymmenet käskyt.
      Tästä laista Vapahtajamme sanoo: Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. Luuk.16:17

Israel solmi vanhan liiton seurakuntana ja kansana, mutta se ei käy päinsä uudessa liitossa.
      Miksi ei? Sentähden, että jos ensimmäinen liitto olisi moitteeton, ei olisi etsittu sijaa toiselle.
      Sillä hän sanoo: Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton, en sellaista kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta.

Sillä he eivät pysyneet minun liittossani, ja en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra:

Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämmiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.Hepr.8:7-10.

Tässä meillä on selvästi esitettynä vanhan ja uuden liiton välinen ero.Edellisessä liitossa laki oli kivitauluissa, ja kansa solmi liiton kokonaisuutena.

Jälkimäisessä, uudessa, Jumalan Henki kirjoittaa lain yksilöiden sydämmiin.
      Ja sellaista sydänten välistä suhdetta Jumalan ja ihmisen välillä ei voidakkaan saada muutoin kuin yksilöiden kesken, ei minkään kokonaisryhmän kanssa.
      Ajattele, mikä kunnia! Jumala, joka on luonut kokomaailman kaikkeuden ja ylläpitää sitä, solmii liittonsa yksityisen, heikon ja puutteellisen ihmisen kanssa, joka vain tahtoo ottaa vastaan tarjotun pelastuksen hänen Pojassaan ja kykynsä mukaan noudattaa hänen lakiaan ja vaeltaa valossa.Hirvas kun sinulle on selvinnyt monia muitakin Raamatun totuuksia, tutkipa tämäkin oikein harkiten älä ota kantaa puoleen ei toiseen vaan pyydä Jumalan apua Hän neuvoo sinua niinkuin Jeesuksen takasin tulon ja kuolleiden tilankin olet ymmärtänyt aivan niinkuin Raamattu opettaa. Ystävyydellä marline.

• hirvas

on vapaus, ja kaikki tuomitaan vapauden "lain" perusteella. Uusi liitto Jeesuksessa korvasi kaiken vanhan, mitään vanhasta liitosta ei sovelleteta enää, meidät pelastaa ainoastaan usko ja armo.

• Yks-tämmönen
        hirvas kirjoitti:

on vapaus, ja kaikki tuomitaan vapauden "lain" perusteella. Uusi liitto Jeesuksessa korvasi kaiken vanhan, mitään vanhasta liitosta ei sovelleteta enää, meidät pelastaa ainoastaan usko ja armo.

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• armoa sanoessasi että
        hirvas kirjoitti:

lakia ei enää ole.

Jos 10 käskyä on kumottu, Jumalasta on tullut epäjumala.

EI KÄY!

• Yks-tämmönen
        armoa sanoessasi että kirjoitti:

lakia ei enää ole.

EI KÄY!

ovat eri asioita

• hirvas
        armoa sanoessasi että kirjoitti:

lakia ei enää ole.

EI KÄY!

aivan sama mitä väität, adventismilla on oma oppi, ja siihen kuuluvat kumartavat ja palvovat sen oppeja. Sillä ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.

• käskyt?
        Yks-tämmönen kirjoitti:

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Mitkä ovat jumalan käskyjä ja onko raamatussa muidenkin kuin jumalan sanaa? Eikö kaikki olekaan jumalalta?

Oletko sinä pyhä?

• alex-kasi
        hirvas kirjoitti:

aivan sama mitä väität, adventismilla on oma oppi, ja siihen kuuluvat kumartavat ja palvovat sen oppeja. Sillä ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.

että käskyt ovat jäljellä ja Jumalan laki. Mistä sinä sellaista olet päähäsi saanut?

Se on Raamatun opetusta.

Jokaisessa kritityssä kirkossa ne ovat voimassa - en koskaan aikaisemmin kuullut että käskyt eivät muka olisi voimassa - kuin täällä Eniron palstoilla - täällä kaikki tuntuu tulevan oikeutetuksi - jos se on anti-adventismia vastaan.. Käskyt ovat ikuiset, mielytti se sitten sinua tai ei..

http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10kaskya.html

• lapsellinen...
        alex-kasi kirjoitti:

että käskyt ovat jäljellä ja Jumalan laki. Mistä sinä sellaista olet päähäsi saanut?

Se on Raamatun opetusta.

Jokaisessa kritityssä kirkossa ne ovat voimassa - en koskaan aikaisemmin kuullut että käskyt eivät muka olisi voimassa - kuin täällä Eniron palstoilla - täällä kaikki tuntuu tulevan oikeutetuksi - jos se on anti-adventismia vastaan.. Käskyt ovat ikuiset, mielytti se sitten sinua tai ei..

Eihän noita katekismuksen käskyjä edes löydy raamatusta tuossa muodossa numeroituna, kuka niitä on muunnellut?

Luuletko edelleen olevasi israelilainen?

• hirvas
        alex-kasi kirjoitti:

Se on Raamatun opetusta.

kirjoitti katekismuksen?

• Totuuden etsijä
        Yks-tämmönen kirjoitti:

Jos Jumalan antamat siveyssäännöt eli laki ei ole nykyajan ihmisellä selvänä sydämessä, niin jo täytyy olla jotakin ihmisen moraalisessa kehityksessä takapajuista, jos niitä Mooseksen antamia 10 käskyä aina tarvitsee hokea ihmiselle, että muista pitää kymmenen käskyä. Luulisi, edttä meidän yhteiskunnissamme on sen verran 6000 vuodessa kehitytty, että siveys-säännöt on ymmärrykseemme juurtuneet, jokainen luulisi ymmärtävän, että pienikin poikkeeminen noista säännöistä muistuttaa omaatuntoa, vaikkei se ulkonaisesti lakia rikokkaan, mutta omaatuntoa se "nipistää". Siksi ei aran omantunnon omistava ihminen taritse 10,käskyn lakitauluun "vilkuilla". Hän muistaa ne rakkaudesta Kristukseen, sillä hänellä on aina valvova mieli ja sydän oikealla paikalla, koska hän Kristuksen oma.

• Totuuden etsijä
        alex-kasi kirjoitti:

Se on Raamatun opetusta.

On selvää, että adventtiseurakunnan jäseniä valvotaan Mooseksekselle annetun lain ruoskalla jotta he pysyvät lain pykälissä. Adventtiseurakunnassa et saa omaa ymmärrystä käyttää vaikka se perustuisi kuinka sopusointuun, etenkin Uuden liiton tekstin sanoman ymmärtämiseen, miksi? Siksi, että siellä on kirkon työntekijät sidottu kirkon oppirakenelmia seuraamaan jonka pohjalle rakentuu adventtikirkon auktoritäärinen hallinta, joka määrätään U.S.A.sta. Kirkon toiminta perustuu äärettömän tiukkaan. Adventtikirkko ei luota muiden uskontojen totuuskäsityksiin, adventisti pappi määrittelee seurakuntalaiselle yksityiskohtia myöten miten sinun tulee uskoa heidän uskonkäsityksensä, ja kuinka tärkeä on noudattaa kaikkia niitä määrättyjä velvotteita joita kirkon sääntöihin kuuluu. Kymmenykset ovat yksi tärkeimmistä - jos ne jätät, tai unohdat, niin silloin et saa toimia kirkon jäsenille 'muutoin kuuluvissa' tehtävissä, olet "mustalammas" jota katsotaan altakulmain. Tätä kaikkea saat kantaa jos poikkeat heidän laki ja sääntö pykälistään.

Adventtikirkossa pyritään kasvattamaan jäsenestä/ihmisestä kirkon oppijärjestelmän äärettömän tiukka opinkappaleiden noudattja, onhan kysymyksessä adventistien oikeaoppisuus joka perustuu pelottavan mahtipontiseen ja tinkimättömään jahven antamaan 10-käskyn lakiin, sillä ei sunkaan hän siedä minkäänlaisia selityksiä lakinsa ulkopuolelta vallankaan seurakunnan jäseniltä, siihen erehdykseen ei saa olla edes aihetta.

• Rakkaus on armoa

Jumalan Rakkautta
      Kirjoittanut: Yks-tämmönen 4.2.2009 klo 22.41

ei voi ansaita. Jumalan rakkaus on aina ansaitsematonta armoa ihmistä kohtaan.
      Jumala ei katso henkilöön.
      Jumala rakastaa meitä kaikkia aivan yhtä paljon huolimatta siitä kuinka paljon hyviä tekoja me teemme.
      Sekin on Jumalan armoa, että saamme hyviä tekoja tehdä.
      Kristillisyydessä on kaikki Jumalan lahjaa, se hyvä omatuntokin.
      Me emme itsestämme voi tuoda mitään Jumalalle. Emme voi tuoda kuin kurjan syntisen epäuskoisen itsemme.
      Kain uhrasi Jumalalle ikäänkuin omien kättensä työn tuloksia, kun taas Aabel toi uhrin Ja Jumala katsoi enemmän Aabelin uhrin puoleen.
      Kun annamme itsemme ja elämämme kokonaan ja ehdoitta Jeesukselle, niin Hän antaa meille voiman tehdä Jumalan tahtoa.
      Seurakunnan kokoukseenkin kun tulemme, niin meidän pitäisi tulla aina tyhjin käsin, ilman mitään omaa ohjelmaa ainoastaan Jumalan odotuksessa odottaen, mitä Pyhä Henki tahtoo seurakunnalle sanoa.

Usein meidän seurakuntaelämämme on hyvin suoritus- ja ihmiskeskeistä; pitää olla kaikenlaista ohjelmaa jne.
      Emmehän me seurakunnan kokoukseen mene ohjelman takia, vaan kokemaan Jumalan ja Pyhän Hengen läheisyyttä ja uudistavaa voimaa.
      Tässä juuri tänään oli ilmoitus lehdessä eräästä hengellisestä tilaisuudesta, joka oli peruttu yhden työntekijän sairastuttua.
      Mielestäni aivan turhaan oli peruttu.
      Varmasti se tärkein eli Jeesus olisi ollut paikalla.

• vapaat..

tekemään syntiä.
      Tuo on totta sinulle.

Minua varten taas on Jeesus tullut. Hän on tullut vapauttamaan minut synnin kahleista.
      Hän on Mestari, joka on puolestani täyttänyt lain. Jumalan laki on minulle, koska olen Jumalan kansalainen. Tämän lain on Mestarini täyttänyt. Siksi on helppo olla Mestarin alaisuudessa.
      Ei tarvitse mitätöidä tai poistaa Jumalan lakia, kun voi katsoa Mestariin. Pidän Herrani sapatin kunnisssa ja kiitän häntä kaikesta, mitä Hän on puolestani tehnyt.

• sinä

Minä en voi tajuta, että joku olisi pitänyt tappaa sen takia, että hän täyttäisi minun puolestani lain, jota minulle ei ole kukaan edes koskaan antanut.

• Menit arkaan paikkaan adventistien suhteen mainitsemalla, ettei käskyjä ja sapatteja enää ole. Adventisteilla ei ole muuta kuin sapatit ja käskyt. Jos ainoat syyt, millä toitottaa paremmuttaan otetaan heiltä pois. Menee pohjat heidän rakenteista nurin.

Erotettava on se, että adventistien käskyt ja sapatit on eri kuin kristittyjen sapatit ja käskyt.

• Sopii paremmin

minulle.

• Sopii paremmin kirjoitti:

minulle.

..saat asua vaikka homoliitossa puolestani.

• lakinsa vihaajat
        Utulila kirjoitti:

..saat asua vaikka homoliitossa puolestani.

ettäs tiedät.

• sukulaiseni

tuomitsee jopa avoliitossa asumisen? Milläperusteella? Eihän ole mitään "Älä tee huorin" käskyä?

Ai niin ja vielä sekin, kun se on muutettu, että "älä tee aviorikosta", eihän aviorikosta voi tehdä, kun ei ole edes avioliitossakaan, vai mitä?

• Keren

Luulen hiukan ymmärtäväni miksi koet tämän laki asian niin tärkeänä, että otat sen esiin uudestaan ja uudestaan. Ongelmani on kuitenkin siinä, että en ymmärrä miten väitteesi voisi olla käytännössä mahdollinen. Tällä keskustelupalstallahan ei todellisuudessa ole ketään, joka ei olisi jonkun lain alainen. Me kaikki (toivon mukaan) pidämme esim. käskyn "älä tapa", joka on myös Suomen lakien mukainen. Käsky "älä himoitse lähimmäisesi omaa" on jo hiukan enemmän motivaatioihin pureutuva, mutta kai olet sitä mieltä, että se on tarpeellinen ja hyvä käsky? Entä sitten uskollisuuskysymys? Onko kristityn lupa nykyisin pettää puolisoaan sen vuoksi, että Jeesuksen kuoleman tähden tämä laki ei enää päde? Entäs käskyt pitäytyä totuudessa ja olla varastamatta? Yleisesti ottaen voitaisiin sanoa, että "lain loppumista" korostavat ihmiset keskittyvät siihen, että juuri sapattikäsky on mitätöity, mutta muut käskyt vielä ovat voimassa. Jeesus totisesti on lain "telos" eli "täyttymys" niinkuin tämä sana voidaan kreikankielestä kääntää. Jeesus täydensi sen osan laista jota me emme voi tehdä, eli hän oli ja on ainoa, joka koskaan on kyennyt Jumalan lakia pitämään elämällä synnittömän elämän. Lailla ei ole mitään merkitystä pelastajana, mutta se toimii edelleenkin ohjenuorana siitä miten elää kunnioittaen ja rakastaen sekä Jumalaa että toisia ihmisiä.

• Bushmanni

>>Me kaikki (toivon mukaan) pidämme esim. käskyn "älä tapa", joka on myös Suomen lakien mukainen. Käsky "älä himoitse lähimmäisesi omaa" on jo hiukan enemmän motivaatioihin pureutuva, mutta kai olet sitä mieltä, että se on tarpeellinen ja hyvä käsky? Entä sitten uskollisuuskysymys? Onko kristityn lupa nykyisin pettää puolisoaan sen vuoksi, että Jeesuksen kuoleman tähden tämä laki ei enää päde?

• Keren
        Bushmanni kirjoitti:

>>Me kaikki (toivon mukaan) pidämme esim. käskyn "älä tapa", joka on myös Suomen lakien mukainen. Käsky "älä himoitse lähimmäisesi omaa" on jo hiukan enemmän motivaatioihin pureutuva, mutta kai olet sitä mieltä, että se on tarpeellinen ja hyvä käsky? Entä sitten uskollisuuskysymys? Onko kristityn lupa nykyisin pettää puolisoaan sen vuoksi, että Jeesuksen kuoleman tähden tämä laki ei enää päde?

Olet kyllä ihan oikeassa. Jumala ei ole tyhmä. Onglema on vain siinä, että me olemme melko tyhmiä. Niin monenlaisia ihmisiä, kuin meitä onkin, meillä kaikilla voi olla vähän eri käsitys siitä mitä "kohtele toisia niinkuin toivoisit itseäsi kohdeltavan tarkoittaa". Tulkitsemme tuota lausetta omien toiveidemme ja tunteittemme kautta, puhumattakaan siitä, että synti on monella tapaa vääristänyt oikeudentajuamme. Jumala pelasi siis varman päälle ja antoi meille melko yksityiskohtaiset ohjeet, joista tyhmemmätkään eivät voi erehtyä (minä siis). Hänen ohjeensa kertovat minulle esim. sen, että vaikka kuinka kokisin oikeutetuksi napata jonkun toisen puolison (selittelisin sitä itselleni monin tavoin kunnes se tuntuisi ainoalle oikealle ratkaisulle), se olisi kuitenkin väärin. Jumalan käskyt myös kertovat minulle, että varastaminen on varastamista, vaikka se nyt ei tuntuisikaan niin kovin suurelta jutulta. Vuosituhansien saatossa Jumalan käskyt ovat pysyneet yksinkertaisina ja selkeinä ja saaneet monet järkiinsä ja suojellut monia kivuilta ja tuskalta. Jumala myös tiesi, että me ihmiset luonnostamme emme muista huolehtia edes itsestämme. Niinpä hän lisäsi käskyn levätä. Hieno juttu. Tässä nopeasti pyörivässä oravanpyörässä, jossa on todistettava oman olemessaolonsa oikeus ja arvo, minulla on lupa ottaa kokonainen päivä hiljentymiseen ja lepoon ja Jumalan kanssa kommunikointiin. Ja, Jep, olet oikeassa siinä, että jos sapatin viettäminen on "saako tehdä vai eikö saa tehdä" joku on pahasti pielessä. Silloin ei ole ymmäretty mistä sapatissa oikeastaan on kysymys. Käskyjen pitäminen ei totisesti pelasta meitä, mutta ne suojelevat meitä ja suojaavat toisia myös meidän mielivallaltamme. Ja niinkuin sanoit: "rakkaus" on se avainsana. Kaikki Jumalan käskyt sisältyvät rakkauteen. Joskus on kuitenkin ihan hyvä kädyä läpi käskyt ja tarkastaa olenko ihan niin rakastava kuin haluaisin olla. Siunattua päivänjatkoa sinulle.

• Bushmanni
        Keren kirjoitti:

Olet kyllä ihan oikeassa. Jumala ei ole tyhmä. Onglema on vain siinä, että me olemme melko tyhmiä. Niin monenlaisia ihmisiä, kuin meitä onkin, meillä kaikilla voi olla vähän eri käsitys siitä mitä "kohtele toisia niinkuin toivoisit itseäsi kohdeltavan tarkoittaa". Tulkitsemme tuota lausetta omien toiveidemme ja tunteittemme kautta, puhumattakaan siitä, että synti on monella tapaa vääristänyt oikeudentajuamme. Jumala pelasi siis varman päälle ja antoi meille melko yksityiskohtaiset ohjeet, joista tyhmemmätkään eivät voi erehtyä (minä siis). Hänen ohjeensa kertovat minulle esim. sen, että vaikka kuinka kokisin oikeutetuksi napata jonkun toisen puolison (selittelisin sitä itselleni monin tavoin kunnes se tuntuisi ainoalle oikealle ratkaisulle), se olisi kuitenkin väärin. Jumalan käskyt myös kertovat minulle, että varastaminen on varastamista, vaikka se nyt ei tuntuisikaan niin kovin suurelta jutulta. Vuosituhansien saatossa Jumalan käskyt ovat pysyneet yksinkertaisina ja selkeinä ja saaneet monet järkiinsä ja suojellut monia kivuilta ja tuskalta. Jumala myös tiesi, että me ihmiset luonnostamme emme muista huolehtia edes itsestämme. Niinpä hän lisäsi käskyn levätä. Hieno juttu. Tässä nopeasti pyörivässä oravanpyörässä, jossa on todistettava oman olemessaolonsa oikeus ja arvo, minulla on lupa ottaa kokonainen päivä hiljentymiseen ja lepoon ja Jumalan kanssa kommunikointiin. Ja, Jep, olet oikeassa siinä, että jos sapatin viettäminen on "saako tehdä vai eikö saa tehdä" joku on pahasti pielessä. Silloin ei ole ymmäretty mistä sapatissa oikeastaan on kysymys. Käskyjen pitäminen ei totisesti pelasta meitä, mutta ne suojelevat meitä ja suojaavat toisia myös meidän mielivallaltamme. Ja niinkuin sanoit: "rakkaus" on se avainsana. Kaikki Jumalan käskyt sisältyvät rakkauteen. Joskus on kuitenkin ihan hyvä kädyä läpi käskyt ja tarkastaa olenko ihan niin rakastava kuin haluaisin olla. Siunattua päivänjatkoa sinulle.

Mutta kristittynä sinä otat Pyhän hengen vastaan. Sydämeesi. Kokonaan.

Hän korvaat lait ja asetukset.

Hän ohjaa sinun toimiasi niin, että sinun ei tarvitse miettiä puolisosi pettämistä, naapurin puolison himoitsemista. Jumala ohjaa sinua jokapäiväisissä askareissasi niin, että lait ja käskyt menettävät merkityksensä.

On vain yksi "laki". Rakasta Jumalaa koko sydämestäsi ja lähimmäistä kuten itseäsi.

Sitten on ihmisiä, jotka eivät halua Jumalaa ohjaamaan itseään ja eivät halua Jumalaa sydämeensä, vaan haluavat sydämeensä Jumalan sijaan käskyjä ja lakeja ohjaamaan toimiaan.

Ymmärrätkö?

Hyvin yksinkertaista.

Jos et halua sydämeesi Jumalaa niin pidä siellä sydämessä lait ja käskyt ohjaamassa itseäsi. Anna tatuoida käskyt vaikka otsaasi, mutta ei tilanne muutu miksikään.

Usko on täydellistä Jumalan käsien varaan antautumista. Siihen on vain uskottava, vaikka järki sanoisi, että pitäähän olla lait ja asetukset kuitenkin suojana, jos usko pettää.

Usko ei petä, jos se tulee sydämestä. Pettää taatusti, jos kuitenkin haluat tarrautua lakiin.

Jumala ei halua sinua osittain, Hän haluaa sinut kokonaan. Hän haluaa ohjata sinua, ajatuksiasi, kaikkea.

Sinun on vain vain sanottava: ota minut.

Ja kun sinä otat Hänet vastaan, niin Hän huolehtii kaikesta muusta. Huomaat, että et tarvitse lakeja, sapattia tai mitään muutakaan "ulkokultaista".

Sinulla on Hänet ja Hänellä on sinut.

• hirvas

ettei sellainen ihminen, jossa asuu Jumalan Henki olen minkään käskyjen alainen. Häntä ohjaa Henki eikä mitkään lihaa varten annetut käskyt.

Room. 8:9
        Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

• Keren
        Bushmanni kirjoitti:

Mutta kristittynä sinä otat Pyhän hengen vastaan. Sydämeesi. Kokonaan.

Hän korvaat lait ja asetukset.

Hän ohjaa sinun toimiasi niin, että sinun ei tarvitse miettiä puolisosi pettämistä, naapurin puolison himoitsemista. Jumala ohjaa sinua jokapäiväisissä askareissasi niin, että lait ja käskyt menettävät merkityksensä.

On vain yksi "laki". Rakasta Jumalaa koko sydämestäsi ja lähimmäistä kuten itseäsi.

Sitten on ihmisiä, jotka eivät halua Jumalaa ohjaamaan itseään ja eivät halua Jumalaa sydämeensä, vaan haluavat sydämeensä Jumalan sijaan käskyjä ja lakeja ohjaamaan toimiaan.

Ymmärrätkö?

Hyvin yksinkertaista.

Jos et halua sydämeesi Jumalaa niin pidä siellä sydämessä lait ja käskyt ohjaamassa itseäsi. Anna tatuoida käskyt vaikka otsaasi, mutta ei tilanne muutu miksikään.

Usko on täydellistä Jumalan käsien varaan antautumista. Siihen on vain uskottava, vaikka järki sanoisi, että pitäähän olla lait ja asetukset kuitenkin suojana, jos usko pettää.

Usko ei petä, jos se tulee sydämestä. Pettää taatusti, jos kuitenkin haluat tarrautua lakiin.

Jumala ei halua sinua osittain, Hän haluaa sinut kokonaan. Hän haluaa ohjata sinua, ajatuksiasi, kaikkea.

Sinun on vain vain sanottava: ota minut.

Ja kun sinä otat Hänet vastaan, niin Hän huolehtii kaikesta muusta. Huomaat, että et tarvitse lakeja, sapattia tai mitään muutakaan "ulkokultaista".

Sinulla on Hänet ja Hänellä on sinut.

Arvoisa Bushmanni, Ajatuksesi ovat syvällisiä ja sen arvoisia, että niihin paneutuu kunnolla ennenkuin vastaa. Tässä olen kuitenkin hiukan kiireen armoilla, sillä vieraita on tulossa tuota pikaa. Yritän kuitenkin: En näe, että Pyhä Henki ja laki olisivat jotenkin toistensa vastakohtia. Niinkuin aikaisemmin sanoit, rakkauden lakiin sisältyvät kaikki kymmenen käskyä (vai olinko se minä, joka sanoi niin?) Pyhä Henki meissä tulee esiin kuitenkin tavalla tai toisella. Paavali puhui hengen heldelmistä (rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, itsensähilitseminen jne)ja vielä totesi, että laki ei ole näitä vastaan. Itse en ole vielä elämässäni tavannut yhtäkään ihmistä "jotka eivät halua Jumalaa ohjaamaan itsään ja eivät halua Jumalaa sydämeensä, vaan haluavat sydämeensä Jumalan sijaan käskyjä ja lakeja ohjaamaan toimiaan". Yleensä ne, jotka eivät halua Jumalaa ohjaamaan elämäänsä, eivät halua olla minkään muunkaan lain alaisia tai vastuussa kenellekään teoistaan. Olen kyllä tavannut ihmisiä, jotka nimenomaan haluavat Jumalan ohjaavan elämäänsä ja sen vuoksi heille on tärkeää, että he myös pyrkivät elämään niinkuin Jeesus eli. Minulle on aina tuottanut vaikeuksia ymmärtää miksi jotakuta voi niin hirveästi vaivata se (en nyt välttämättä ´puhu sinusta), että joku toinen rakastaa Jumalaa ja hänen lakiaan ja haluaa sen vuoksi elää lain mukaan (kokonainan psalmi 119 on Jumalan ylistystä hänen lakinsa tähden, koska laki ilmaiseen sen kuka Jumala on). Johtuuko tuo ärsyyntyminen rakkaudesta ja huolesta "lain pitäjiä" kohtaan? Useimiten se ei ainakaan siltä kuulosta, vaan kirjoitukset ovat lähinnä vihaisia ja jopa raivoisia. Jos Pyhä Henki on meissä, niin tuskin raivoamme toisillemme, vaikka emme nyt sattuisikaan olemaan saman seurakunnan jäseniä. Oman elämäni ohje on hyvin yksinkertainen: Pyrin elämään niinkuin Jeesus eli ja koska en siinä oikein tahdo onnistua olen onnellinen ja kiitollinen Jumalan armosta. Syön sitä mitä Jeesus söi, ja menen jumalanpalvelukseen samana viikon päivänä kuin Jeesus "tapansa mukaan" meni. Käyn toki muidenkin serakuntien kokouksissa ja olen ainakin tähän asti tullut niissä hyvin siunatuiksi. Mielestäni meidän kristittyjen on aika yhdessä voimin pyrkiä tavoittamaan niitä, jotka eivät Jeesuksest mitään tiedä eivätkä ole kokeneet hänen rakkauttaan (tällä listallakin sellaisia löytyy). Annamme itsestämme tosi kurjan kuvan, jos pyrimme repimään toisiamme ja riitelemme kuin olisimme Jeesuksen vihollisia, emmekä hänen lapsiaan. Sellaisessa ei varmaan toimi "rakkauden lakikaan", eihän. Siunausta Ps. "ulkokultaisuushan" viittaa siihen, että puhuu toista ja tekee toista ei siihen, että pyrkii elämään Jumalan lain mukaan

• koppi tuli
        Bushmanni kirjoitti:

Oikeaa ajattelutapaa. Kiitos rakkaudesta ja järjen sanelemisesta yhdessä..

• benedi= siunattu
        hirvas kirjoitti:

ettei sellainen ihminen, jossa asuu Jumalan Henki olen minkään käskyjen alainen. Häntä ohjaa Henki eikä mitkään lihaa varten annetut käskyt.

Room. 8:9
        Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

Henki ohjaa uskovaa rikkomaan Jumalan käskyjä!!
        Käskythän on kirjoitettu uudessa liitossa ihmisen sydämeen ja mieleen, -...eli juuri samaan paikkaan jossa Pyhä Henki kin asuu!!

Luuleeko hirvas, että PH on kuion käen poikanen, se työntää muut " munat pesästä maahan"??..ja jää itse pesään so. huomneeseen asumaan?
        Jos käsitit tämänvertauksen!!

Eipä mene niin, sillä PH " Ottaa minun omastanoi ja antaa teille" Jeesus

Nyt ei Hirvaksen tarvitse tehdä muuta kuin näyttää toteen , ettei käskyt olleet Jeesuksen omaa!!

Ongelma on, ja siksi jää, ettei hirvas siihen pysty

• Room. 10:4

"Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo."

Näinhän se on!

Raamattu sanoo myöskin sen, että elävä usko muuttaa. Sillä usko ilman tekoja on kuollut.

Raamatun sana kehoittaa kokoajan tekemään parannuksen. Jeesuskin, joka keran, kun hän antoi syntejä anteeksi sanoi:

"Syntisi ovat sinulle anteeksi annetut, mene, äläkä enää syntiä tee!"

Meillä tulee siis kokoajan olla kilvoitus syntiä ja vääryyttä vastaan täällä maailmassa.

Jeesus on luvannut anttaa uskovilleen VOIMAN ylhäältä. Jumala kuulee meidän kaikki rukouksemme ja Hän on uskollinen silloinkin jos me olemme erehtyväisiä, sillä Hän tietää että miten heikkoa tekoa me olemme.

Jos tunustamme syntimme, niin Hän on uskollinen ja armahtaa meidät jälleen, itsensä tähden, sillä itseään Hän ei kieltää saata.

• lakiin

Luulisi itseään kristityksi nimittävän tajuavan, että kritityillä ei ole mitään lakia koskaan ollutkaan.

• hirvas
        lakiin kirjoitti:

Luulisi itseään kristityksi nimittävän tajuavan, että kritityillä ei ole mitään lakia koskaan ollutkaan.

aivan yksinkertainen asia, eli uskooko ihminen Jumalan sanaa vai ei. Jollei usko, niin silloin uskotaan jotakin muuta kuin mitä Jumala itse ilmoitti. Ja sellainen, joka ei usko Jumalan ilmoitusta, niin hän on epäuskoinen.

2. Moos. 31:13
        "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.

Tuosta ei ole mitään epäselvyyttä, kenelle esimerkiksi sapattikäsky on annettu. Ketään muita se ei koske, kuin kenelle Jumala käskyn antoi.

Lahkojen vouhotukset ovat aivan eri asioita.

• benedi= siunattu
        hirvas kirjoitti:

aivan yksinkertainen asia, eli uskooko ihminen Jumalan sanaa vai ei. Jollei usko, niin silloin uskotaan jotakin muuta kuin mitä Jumala itse ilmoitti. Ja sellainen, joka ei usko Jumalan ilmoitusta, niin hän on epäuskoinen.

2. Moos. 31:13
        "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.

Tuosta ei ole mitään epäselvyyttä, kenelle esimerkiksi sapattikäsky on annettu. Ketään muita se ei koske, kuin kenelle Jumala käskyn antoi.

Lahkojen vouhotukset ovat aivan eri asioita.

ei olisi voimassa nykyajan kristitylle, silloin eivät ole 9 muutakaan käskyä!

Se, jokla pitää käskyt, mutta rikkoo yhtä käskyä kohtaan. hämn on rikkonut koko 10- käskyä!

Laion rikkojan syyllisyys ajaa, Lain Antajan, Jeesuksen luo!

• IDENEB
        benedi= siunattu kirjoitti:

ei olisi voimassa nykyajan kristitylle, silloin eivät ole 9 muutakaan käskyä!

Se, jokla pitää käskyt, mutta rikkoo yhtä käskyä kohtaan. hämn on rikkonut koko 10- käskyä!

Laion rikkojan syyllisyys ajaa, Lain Antajan, Jeesuksen luo!

http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/4.html ... siispä ala kunnioittaa lähimmäistä.

• Siinä on pyhien kärsivällisyys,niiden jotka (mitä tekevät?)..... Ilm.14:12
      Lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti sotaan hänen muita jälkeläisiään vastaan (miksi???) Ilm.12:17

Ei ole Suomen lainsäätäjä ottanut huomioon,että me olemme vapaita muistakin käskyistä kuin sapatista. Useimmista niinden rikkomisesta kuten esim."älä tapa" langetetaan ankara tuomio. Kun taas käskyn "älä tee huorin" on lainsäätäjäkin siirtänyt rangaistamattomien "listalle".

• Ilm.14:12.

• se on?
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Ilm.14:12.

Oletko sinä Pyhä?

• pyhittänyt
        se on? kirjoitti:

Oletko sinä Pyhä?

ja Jumalan omaksi lunastanut.

Ilm.14:12

"Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."

• IDENEB
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Ilm.14:12.

PYHIEN KÄRSIVÄLLINEN USKO!
        Huomaa että seurakunta on jo ylöstemmattu, mutta tyhmät neitsytet ovat tyhmyyttään jäljellä.
        "Pyhiä" tietysti ovat, uskonvanhurskaita ja kärsivällä uskolla kestävät aina marttyyriuteen asti.
        Marttyyrius onkin ainoa pelastautumiskeino siinä pedon ajassa, sillä toinen vaihtoehto on
        pedonmerkki ranteeseen tai otsaan.

Ilm. 13:10
        Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa,
        hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.

Ilm. 14:11-13
        11
        Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
        12
        13
        Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti-sanoo Henki-he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."

Ilm. 6:9
        Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.

Kärsivällinen usko o nsillä joka ymmärtää Jeesuksen mielen mukaisesti KÄSKYT!
        Uskokaa jo: KÄSKYJÄ EI VOI POISTAA !

Anteeksi vaan jeesusmainen kielenkäyttöni, mutta
        olisi kuin heittäisi helmiä sioille, jos vielä
        vastailisin tuolla kolme-enkelin aloittamassa
        ketjussa ("Voidaanko keskustella sovussa?" !)
        ( http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000001692&posting=220000000 43896768 )
        uudelleen ja uudelleen, perustellusti, muutaman vikoilijan huomautuksiin.
        Vaikka kuinka suurin kirjaimin VAKUUTAN, että käskyjä ei ole poistettu -
        he inisevät, että miksi sinä, Antti, poistat käskyt.

Käskyt eivät voi poistua ennenkuin "alkuaineet kuumuudesta sulavat", sillä Jeesus
        on elävä Sana ja käskee Pyhän Hengen kautta ja toivottavasti meillä on uskonkuuliaisuus!

En tietenkään arvosta arkistoissa pölyttyviä painettuja tai printattuja käskyjä.
        Nehän ovat vain tahroja paperilla, eikä niistä asiat miksikään muutu.
        Mutta uskoni käskyihin perustuu Jeesuksen luokse tulleen sadanpäämiehen uskoon.

Tuo kapteeni ei tarvinnut Jeesusta henk.koht. luokseen, vaan pyysi Jeesukselta
        ainoastaan käskysanaa mukaansa - niin tuon päällikön palvelija paranee.
        Niin paljon hän rakasti sairastunutta palkkalaistaan, että tahtoi itse viedä parantavan
        sanan vuoteen luokse!
        Kun Jeesus ihmettelee tuon PAKANAN uskoa, tämä itse ei näe siinä mitään ihmeellistä ...

Matt 8:9
        Sillä minä itsekin olen toisen vallan alainen, ja minulla on sotamiehiä käskyni alaisina,
        ja minä sanon tälle: 'Mene', ja hän menee, ja toiselle: 'Tule', ja hän tulee,
        ja palvelijalleni: 'Tee tämä', ja hän tekee."

Käskysana tekee tehtävänsä ja sillä siisti! Käskijä luottaa toiseen käskijään!! Sikasiistiä!!!
        Ei tarvitse tietää syljen koostumusta, eikä Jumalan sormen paksuutta - sillä
        oleellista eräässäkin tapauksessa oli Herran käskysana: "Aukene!":
        Mark 7
        33 Niin hän otti hänet erilleen kansasta, pisti sormensa hänen korviinsa,
        sylki ja koski hänen kieleensä
        34 ja katsahti ylös taivaaseen, huokasi ja sanoi hänelle: "Effata", se on: aukene.

Käskysana itse tekee kuuroistakin kuulevia. Jeesus on ksäkysanan takana, sillä
        Hän on elävä Sana. Kunpa oppisimmekin huokaisemaan ylöspäin ja käyttämään
        sitten käskysanaa!

Kaarlo Syväntö kirjasessaan "Vanhan Testamentin käännösvirheitä", korjaa erään
        kohdan kuulumaan: "Käskekää te minua". Pietari käski: "Käske minun tulla luoksesi
        vettä pitkin kävellen". Kun itsekin tottelemme, alamme luottaa käskysanaan.
        Käskysana on hyvä ja pyhä !!!

Room. 7:12
        Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

ELÄMME USKOSTA - vaellamme laupeudessa emmekä vaatimisessa

Room. 4:4
        Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,

Room. 4:16
        Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä

Room. 11:6
        Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

1. Kor. 1:4
        Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa,

Vilpittömyyttä Herra etsii eikä tekojen täydellisyyttä:

Joh. 1:47
        Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi
        hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei
        vilppiä ole!"

Pukeutumissäännöistä ...

1.
        Ef. 6:14
        Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä,
        ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,

2.
        1. Tess. 5:8
        Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme
        raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden
        haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.

3. Se varsinainen ja näkyvin pukumme ...

Kol. 3:12

• IDENEB kirjoitti:

PYHIEN KÄRSIVÄLLINEN USKO!
        Huomaa että seurakunta on jo ylöstemmattu, mutta tyhmät neitsytet ovat tyhmyyttään jäljellä.
        "Pyhiä" tietysti ovat, uskonvanhurskaita ja kärsivällä uskolla kestävät aina marttyyriuteen asti.
        Marttyyrius onkin ainoa pelastautumiskeino siinä pedon ajassa, sillä toinen vaihtoehto on
        pedonmerkki ranteeseen tai otsaan.

Ilm. 13:10
        Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa,
        hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.

Ilm. 14:11-13
        11
        Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
        12
        13
        Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti-sanoo Henki-he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."

Ilm. 6:9
        Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.

Kärsivällinen usko o nsillä joka ymmärtää Jeesuksen mielen mukaisesti KÄSKYT!
        Uskokaa jo: KÄSKYJÄ EI VOI POISTAA !

( http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000001692&posting=220000000 43896768 )

Käskyt eivät voi poistua ennenkuin "alkuaineet kuumuudesta sulavat", sillä Jeesus
        on elävä Sana ja käskee Pyhän Hengen kautta ja toivottavasti meillä on uskonkuuliaisuus!

En tietenkään arvosta arkistoissa pölyttyviä painettuja tai printattuja käskyjä.

Niin paljon hän rakasti sairastunutta palkkalaistaan, että tahtoi itse viedä parantavan
        sanan vuoteen luokse!
        Kun Jeesus ihmettelee tuon PAKANAN uskoa, tämä itse ei näe siinä mitään ihmeellistä ...

Sillä minä itsekin olen toisen vallan alainen, ja minulla on sotamiehiä käskyni alaisina,

Käskysana tekee tehtävänsä ja sillä siisti! Käskijä luottaa toiseen käskijään!! Sikasiistiä!!!
        Mark 7
        34 ja katsahti ylös taivaaseen, huokasi ja sanoi hänelle: "Effata", se on: aukene.

sitten käskysanaa!

kohdan kuulumaan: "Käskekää te minua". Pietari käski: "Käske minun tulla luoksesi

Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä

Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa,

vilppiä ole!"

Pukeutumissäännöistä ...

1.

2.

Joo kyllä mun tekstiä voi käytellä ihan niin kuin voi käytellä vapaasti Raamatunkin
        tekstiä. Yhteiseen omistukseen kaikki teksti täällä tulee.
        Kun tuossa "yön lapsistakin" sanankohta oli niin jatkanpa siihen, että ei
        suinkaan poiskuoleminen vapauta julmuuksien tekijöitä, vaan saavat jopa
        kaksinverroin, mitä ovat muille tehneet.
        "Millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin".

Vaikkapa tuo kansallissosialistinen aatu ... kyllä taitaa olla edessäpäin
        miljoonien vuosien tuomio (vrt: elinikäinen=20v.). Mitä järkeä on sitten
        suurta taistelua pitää helvetin olemattomuudesta tai lähes olemattomuudesta.

Ilm. 18:5-7

5 Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.
        6 Kostakaa hänelle sen mukaan, kuin hän on tehnyt, ja antakaa hänelle kaksinkertaisesti hänen teoistansa; siihen maljaan, johon hän on kaatanut, kaatakaa te hänelle kaksin verroin.
        7 Niin paljon kuin hän on itselleen kunniaa ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua. Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä',

• Minkä käskyn Jeesus ainoastaan antoi uustestamentilliselle seurakunnalle?
      Rakkauskäskyn. Sillä mitataan suhtemme Kristukseen. Rakastamme Jeesusta ja lähimmäistämme. Rakkaus täyttää lain. Joku on käsittänyt täysin väärin jos pitää rakastaa vain käskyjä ja niitä korottaa
      ja elämän niitten ympärillä pyöriä.

Elämä on tarkoitettu elettäväksi, eikä pänttäämiseksi.

• Totuuden etsijä

Olet aivan oikeassa Jeesuskaan ei suinkaan pitänyt sapattia, Jeesus sanoi juutalaisille rabbiineille kun he syyttivät häntä sapatin rikkomisesta ja halusivat hänet sentähden kivittää, niin Jeesus vastasi heille. "Minun Isäni tekee yhäti työtä, niin myöskin minäkin työskentelen. Sapatti on juutalainen laki-kokoelmiin kuuluva määräys jolla ei ole mitään tekemistä Uuden Liiton kanssa. Room.10.4. Sillä Kristus on lain loppu. Matt. 10.4. "Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä." , Room.3.19-21. "Mutta me tiedämme, että kaiken minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä. Sillä ei mikään liha tule HÄNEN EDESSÄÄN VANHURSKAAKSI LAIN TEOISTA; SILLÄ lain kautta tulee synnin tunto.. Mutta nyt Jumlan vanhurskaus, josta josta laki ja profeetat todistivat, on ilmoitettu ilman lakia". "Gal.5.14. Sillä kaikki laki on täytetty tässä yhdessä- käskysanassa rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi." 1Tim.1.9-13. Gal.2.21. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut. 10 jae. Sillä kaikki jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia." jae 11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska vanhurskas on elävä uskosta. 12. Mutta laki ei perustaudu uskoon vaan: "Joka ne täyttää on niistä elävä." 13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme.

• kirjautuneella

nikillän tavallisesti. mutta kyllä tuo "ääni" vaikuttaa silti tutulta.

Sanoppa, että minkä näistä Jumalan käskyistä voit jättää täyttämättä, ilman että omatuntosi ei sinua syytä? Minusta ne ovat ihan hyviä ohjeita jokainen, vaikka en ole adventisti, vaan helluntalainen.

• Kymmenen käskyä:

1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.

3. Pyhitä lepopäivä.

4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.

5. Älä tapa.

6. Älä tee aviorikosta.

7. Älä varasta.

8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.

9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.

10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

• Totuuden etsijä
        Kymmenen käskyä: kirjoitti:

1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.

3. Pyhitä lepopäivä.

4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.

5. Älä tapa.

6. Älä tee aviorikosta.

7. Älä varasta.

8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.

9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.

10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

Pitäishän tuo nyt olla aivan selvä juttu normaalille eläjälle, nehän ovat normaalit siveyslait, eihän siinä sen enempää,

• sydämen^*

lihatauluun, koska ne ovat kunnioitus OIKEUDENMUKAISUUS, lähimäistä ja Jumalaa kohtaan.

Voin rehellisesti sanoa, että jos varastan, niin omatuntoni syyttää minua, jos valehtelen, niin omatuntoni syyttää, jos huoraan, niin omatuntoni syyttää, jos käyttäydyn epäkunnioittavasti Jumalaa kohtaan, niin omatuntoni syyttää:

Eli Jumalan laki on täydellinen ja OIKEA:

Ja kaikki kymmenen käskyä sisältyvät tähän Jeesuksen antamaan rakkauden kaksoiskäskyyn:

"Rakasta Jumalaa ylikaiken ja lähimäistäsi, niinkuin itseäsi."

Neljä ensimäistä käskyä ilmentävät rakkautta Jumalaan ja kuusi seuraavaa läimäiseeni.

• benedi= siunattu

Sehän näkyy nykyään kaikkialla, että vapaita ollaan käskyistä!

Johtaneeko itse Hirvas näitä huligaanilaumoja, valehtelijoita, varkaita ja raiskaajia, vai mistä niitä sikiää koko ajan!

Kun heiltä sitten tivaa, niin kaikilla omn sama vastauas kun hirvaksellakin...ei meitä lait koske!

No poliisin pamppu kyllä koskee, ja kyllä sitten ääntä riittää kuinka laki on hyvä, ja oikea, kun joku on vähän pampulla hartioille huidellut!

• Uskokaa jo: KÄSKYJÄ EI VOI POISTAA !

sanan vuoteen luokse!

Mark 7

sitten käskysanaa!

vilppiä ole!"

Pukeutumissäännöistä ...

1.

2.

Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan
      valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen
      armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen,
      sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,

Kol. 3:14
      Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen,
      mikä on täydellisyyden side.

Kristitty ei täten saa esiintyä sillä lailla,
      että hänen yllään näyttäisi olevan lain haarniska
      vaan rakkaudesta heidät tunnettakoon jo kaukaa
      ja houkuttelevasti.

• PIILEKSII..

Ei ole näkynyt pitkään aikaan palstoilla ??

• Nadasja-emilia

lähimäisen täydellinen rakastaminen ovat uskon antamia lahjoja, jotka Jumalan Pyhä-Henki tuo uudestisyntymässä myötäjäisinä tullessaan ihmisen sydämeen. Eli me emme enää elä lain pakosta oikeudenmukaisesti, vaan oikeudenmukaisuus meissä täyttää sen lain joka kumpuaa RAKKAUDESTA:) Kaikki Jumalan kymmenen käskyä siis kuuluvat tämän rakkauden käskyn sisälle jonka Jeesus itse meille jätti:"Rakasta Jumalaa ylikaiken ja lähimäistäsi niinkuin itseäsi."Sillä tähän rakkauden käskyyn sisältyy koko LAKI ja profeetat.

• Eikö ennemminkin rakkauden puuttumista? Etsivä löytää, sanotaan,
        mutta ei löydä täältä kymmenen käskyn seasta sitä mitä Jeesus tähdensi ...

Onko kieltolaki todellakin rakkauden laki?
        Eiköhän se vain koeta suojella rakkaudettomilta ja moraalittomilta?

• benedi= siunattu

sillä käräjäsalit ovat hukkua näistä suomalaisista, samoin vankilat, ja vapaanakin näitä huligaaneja , ja laittomia kulkee, kuten tää hirvaskin!

• VUORISAARNASTA - Matt. 5:21-24
      21
      "Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion.
      [2. Moos. 20:13 ; 5. Moos. 5:17 ]
      22
      Mutta minä sanon teille:
      jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion.
      Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion,
      ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
      [3. Moos. 19:17; Kol. 3:8; 1. Joh. 3:15]
      23
      "Jos siis olet viemässä uhrilahjaasi alttarille ja siinä muistat,
      että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
      24
      niin jätä lahjasi alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa.
      Mene sitten vasta antamaan lahjasi.
      [Matt. 6:14,15; 1. Tim. 2:8]

Matt. 7:12
      "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.
      Tässä on laki ja profeetat.
      [Sir. 31:15; Luuk. 6:31 | Matt. 22:40; Room. 13:10]

Room. 13:8
      Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne.
      Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.
      [13:8,9: 2. Moos. 20:13-17; 3. Moos. 19:18 | Mark. 12:31 ]

Jaak. 2:8
      Jos te noudatatte lain kuningaskäskyä niin kuin se Raamatussa on:
      "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", te teette oikein.
      [3. Moos. 19:18; Matt. 19:19 ]

Oikein teet kun rakastat, väärin on katsoa kymmeneen käskyyn, jotka eivät
      mitään tiedä lähimmäisenrakkaudesta. Missä on rakkaus siellä ei tarvitse
      esim. varoitella tappamisesta.

• benedi= siunattu

...onko rakkauden kautta vaikuttava usko vaikuttimena siihen että ihminen noudattaa käskyjä niitä ajattelematta! tai noudattaa niitä ajattelun kautta!

" Sydämestä eli aivoista lähtevät pahat ajatukset, jotka saastuttavat ihmisen"

Aivan oikein! Tappaminen on paha ajatus,...samoin se että raataa aamusta iltaan sapattina pellolla, kun sunnuntaille on ennustettu sadetta!
        Rakasta Jumalaa yli kaiken,...yli lähimmäisenkin....ja sitten vasta lähimmäistä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      105
      7411
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      100
      5255
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3506
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3451
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2544
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1866
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      345
      1485
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      55
      1318
    Aihe