Hei muistaako kukaan kotimaista sarjaa 90-luvulta jossa mies muutti maalle äitinsä luo ja muistaakseni lapsetkin tulivat vielä perässä? En ole ihan varma onko sarja 90-luvun tuotantoa vai oliko silloin jo uusintakierroksella mutta Yle näytti ko sarjaa lauantai-iltaisin. Tämän miehen vaimoa esitti muistaakseni Anitta Niemi.
Alkoivat viljelemään tomaatteja kasvihuoneessa ja kylältä taisi löytyä miehelle uusi kumppanikin (vanha nuoruuden heila?). Muista pääosan esittäjän (miehen) ulkonäön ihan selvästi mutta nimi ei tule mieleen. Oli mielestäni mukava sarja, olisikohan Yleltä ostettavissa?
kotimainen sarja 90-luvulta
25
5622
Vastaukset
- Kotimaisten draamasarjojen ...
Sarjaa esitettiin Lauantai-illassa vuosina 1994-1995. Sarja on esitetty uusintana 1997 ja 2002.
13-osaisen sarjan käsikirjoittivat Eve ja Heikki Hietamies. Pääosissa näyttelivät mm Risto Tuorila,Anitta Niemi, Maija-Liisa Majanlahti, Mirka Paukkonen, Mikko Ruuttunen ja Kaija Pakarinen.
Sarja on saatavilla hyvinvarustetuista kirjastoista.- Kotimaisten draamasarjojen ...
Siis Kovaa maata.
- piitulainen
Kotimaisten draamasarjojen ... kirjoitti:
Siis Kovaa maata.
Paljon kiitoksia tiedosta! Kovaa maata - niinpä olikin :) Pitää kysellä jos löytyisi jostain, ihan mielelläni uudelleen katselisin. Luulen että tuo 2002-uusinta on mennyt minulta täysin ohi. Varmaankin katselin sitä 1997.
- Muistan kyllä . . .
piitulainen kirjoitti:
Paljon kiitoksia tiedosta! Kovaa maata - niinpä olikin :) Pitää kysellä jos löytyisi jostain, ihan mielelläni uudelleen katselisin. Luulen että tuo 2002-uusinta on mennyt minulta täysin ohi. Varmaankin katselin sitä 1997.
Kovaa maatahan se tosiaan oli. Anitta Niemikin oli tuolloin vielä "keijukainen". Voi niitä aikoja!
- oli ja oli
Muistan kyllä . . . kirjoitti:
Kovaa maatahan se tosiaan oli. Anitta Niemikin oli tuolloin vielä "keijukainen". Voi niitä aikoja!
itse asiassa keijukainen kun Kotikatu oli alussa. Siitä näytetttiin viime vuonna jaksoja kun oli juhlavuosi ja ei tahtonut tunnistaa Anittaa...oli puolet fyysisesti nykyisestä.
- lotakka
Mitä kuuluu sarjan näyttelijöille nykyään? Varsinki Mirka Paukkonen oli lahjakas, vieläkö on alalla?
- alaaste--
googlehakujen perusteella, ei ole enää alalla
- Vhcvg
Mikko Ruuttunen on ilmeisesti asianajaja nykyään.
- Anonyymi
Kait kaikki muut näyttelee paitsi tämä Mirka. Hänellä oli omituisia ilmehdintöjä eikä lainkaan luonteva elokuva roolissaan. Paljon parempi ja luontevampi oli se hänen veljensä ja itse Anitta Niemi, ihanan itsepäinen ja itsekäskin siinä sarjassa siis. Hyvin näytteli.
- tulituili16
Tai on vaihtanut sukunimeä. Löytyy ainakin musikkivideoita ohjannut Mirka Kallio, voisko olla sama? Kovaa maata oli kyllä hyvä sarja, ja tänäkin päivänä ajankohtainen, toivottavasti uusitaan lähiaikoina.
- Abc_
Myytiin muutama vuosi sitten DVD julkaisuna, mutta ei vissiin enää ole saatavilla missään netissä. Itse tilasin sen heti silloin 2011 vuonna :)
- Abc_
Abc_ kirjoitti:
Myytiin muutama vuosi sitten DVD julkaisuna, mutta ei vissiin enää ole saatavilla missään netissä. Itse tilasin sen heti silloin 2011 vuonna :)
Hyvä sarja kyllä.
- Onvarmaan_
Taitaa muuten olla.
- Anonyymi
Onvarmaan_ kirjoitti:
Taitaa muuten olla.
Vai oisko?
- Anonyymi
Nykyään Mirka Weimer ja hän on teatteriopettaja ja -ohjaaja, kouluttaja, tanssi-liiketerapeutti.
(Netissä tietoa)
Ei tarvitse poistaa ylläpito! - Anonyymi
Nykyään Mirka Weimer ja hän on teatteriopettaja ja -ohjaaja, kouluttaja, tanssi-liiketerapeutti.
(Netissä tietoa)
Ei tarvitse poistaa ylläpito!
- ajsldkjf
Sarja on tullut uusintapainoksena myyntiin, katselen parhaillaan sarjaa. En ole itse varmaan koskan aiemmin nähnyt vaikka iän puolesta olisin voinut katsoakin. Ihme että on joka kerta mennyt ohi. Hyvää ajankuvaa 90-luvulta ja jotenkin aitoa ja symppistä meininkiä, harmi ettei enää tehdä tämän tyyppisiä sarjoja Suomessa. Olinko 90-luvulla aina lauantai-iltaisin baarissa?
- Kovaamaata__
http://cdon.fi/elokuvat/kovaa_maata_-_juhlapainos_(2-disc)-37006500
http://www.discshop.fi/tv-sarjat/dvd/kovaa_maata_juhlapainos_2_disc/P111652
Jep, juhlapainos. Kannattaa tilata. Hyvä sarja! - ONNISENEPÄ
EIKS SIINÄ SARJASSA OLLU PAINAJAISESSAKI POLIISIA ESITTÄNYT JUHA MÄKELÄ
- Anonyymi
Oli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli.
Näytteli Tastulan Anttia Kovaa Maata sarjassa.
- Sesonki
Sarja on katsottavissa YleAreenassa
https://areena.yle.fi/1-3802850 - KovaaMaata
Sarjassa Pekkaa näytellyt Mikko Ruuttunen on nykyään asianajaja.
http://www.susiluoto.com/fi/ihmiset/mikko-ruuttunen/ - Anonyymi
Hyvä vanha sarja. Valitettavasti enää ei osata tehdä tuollaisia!
- Anonyymi
Dvd pitäisi löytyä monesta kirjastosta. Itse lainasin ja katsoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2264553Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223399Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2621965Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,71726Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381237Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611199Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin100934- 30767
- 63765
- 176740