Enpäs ole aikoihin vilkaissut tänne palstalle, mutta otsikoita vilkaistuani huomaa, että samat katkerat miehet tänne kirjoittelevat.
On jo muutama päivä aikaa kun kuulin telkkarista niin hassun jutun uutistenluvusta, että kirjoitan siitä tännekin.
Muistaakseni siinä sanottiin, että vuonna 1981 tuli uutistenlukijaksi ensimmäinen nainen. Naisia ei oltu tähän huolittu uskottavuuden puutteen vuoksi. Ja tämä ensimmäinen uutistenlukija sanoi, että miehet silloin kauhistelivat, että "on se hurjaa, kun nainen lukee kovia uutisia".
Hahahaaa. Ei ihme että minusta tuli feminismin kannattaja tai että pidän sitä itsestäänselvyytenä.
Kaikkia hulluja uskomuksia sitä on ollut vielä -81, joita ei enää muista edes olleen.
Moi kaikille.
Uutistenluvusta
56
1481
Vastaukset
- Raipe
Paras uutistenlukija kautta aikojen on mielestäni Eeva Polttila. Nyttemmin eläkkeellä oleva Leena Rousek oli myös hyvä. Miesten legendaarisin (jonka jaksan muistaa) oli Arvi Lind. Ja onhan noita toki muitakin. Sääprofeetoista suosikkini on Mette ja sitten se ponnaripäinen mies, Visakin menettelee. Uskottavuus tulee esiintymiskyvystä, hankalien tilanteiden hallinnasta, pilkkeestä silmässä. Monen tekijän summa.
- Antsux
En muista naisten tuloa uutisiin mitenkään erityisenä tapahtumana. Olihan heitä sitä paitsi Ylellä kirjeenvaihtajina jo paljon aikaisemmin; Lieko Zachovalova (Praha) toivotti jonkun sönkkääjäteknikon linjoilta helvettiin suorassa lähetyksessä, kun Tsekkoslovakian miehitys oli kuumimmillaan ja radioraportin toimittamista häirittiin. Eva Lennon (Lontoo) persoonallisine äänineen on myös jäänyt mieleen.
Arvi Lindistä teki parhaan nimenomaan hänen täydellisyyttä hipova puhuttu suomensa. Tätä taitoaan Lind pääsi vielä eläkeläisenäkin hyödyntämään Linnanmäen kesärevyyssä, uutistenlukijan roolissa tietenkin. Arvin artikulaatio hiveli Antsun kovia kokeneita korvia! - mariamagda"
Niin pointtinihan tuossa ei ollut se, kuka on paras lukija. Vastauksesi siitä että molemmat käy, tuo vain mieleen, että onko vieläkin jotain epävarmuutta asian suhteen. Omaan mieleeni kun ei sellainen ajatus edes mahdu. Ihan missä vaan on aivan sama mikä ihmisen sukupuoli on.
- Antsux
mariamagda" kirjoitti:
Niin pointtinihan tuossa ei ollut se, kuka on paras lukija. Vastauksesi siitä että molemmat käy, tuo vain mieleen, että onko vieläkin jotain epävarmuutta asian suhteen. Omaan mieleeni kun ei sellainen ajatus edes mahdu. Ihan missä vaan on aivan sama mikä ihmisen sukupuoli on.
Kyllä teatteriesityksessä Romeon rooliin tarvitaan Markku ja Juliaksi vastaavasti Mirkku - eikä päinvastoin.
Vai? - mariamagda"
Antsux kirjoitti:
Kyllä teatteriesityksessä Romeon rooliin tarvitaan Markku ja Juliaksi vastaavasti Mirkku - eikä päinvastoin.
Vai?Saattaa olla, että joillekin tuokin on epäselvää. Ehkäpä siksi, että siinä toinen "joutuu" olemaan nainen ja toinen mies. Ja se tarkoittanee toisille epätasa-arvoa.
- Hertha
mariamagda" kirjoitti:
Saattaa olla, että joillekin tuokin on epäselvää. Ehkäpä siksi, että siinä toinen "joutuu" olemaan nainen ja toinen mies. Ja se tarkoittanee toisille epätasa-arvoa.
tuli tässä taas muutama päivä sitten.
Olosuhteiden pakosta naisiksi pukeutuneet miehet kokivat hetkittäin, miltä tuntuu olla nainen. - mariamagda"
Hertha kirjoitti:
tuli tässä taas muutama päivä sitten.
Olosuhteiden pakosta naisiksi pukeutuneet miehet kokivat hetkittäin, miltä tuntuu olla nainen.Ihanaa että vastasit.
Elokuva ei kuulu suosikkeihini, joten en osaa kommentoida sitä. Mutta näille palstan miehille tekisi hyvää elää päiväkin naisena, niin tietäisivät mitä on syrjintä. - Hertha
mariamagda" kirjoitti:
Ihanaa että vastasit.
Elokuva ei kuulu suosikkeihini, joten en osaa kommentoida sitä. Mutta näille palstan miehille tekisi hyvää elää päiväkin naisena, niin tietäisivät mitä on syrjintä."Ei kukaan ole täydellinen!"
Kuka sanoi näin ja kenelle?
Näin sanoi naiseksi pukeutuneelle miehelle tätä hyvässä uskossa riiusteleva ukonkäppänä, kun epätoivoinen mekkomikko naimisiinmenon välttääkseen kertoi itse asiassa olevansa mies. - Raipe
mariamagda" kirjoitti:
Ihanaa että vastasit.
Elokuva ei kuulu suosikkeihini, joten en osaa kommentoida sitä. Mutta näille palstan miehille tekisi hyvää elää päiväkin naisena, niin tietäisivät mitä on syrjintä.Raipe on nainen.
- mariamagda"
Raipe kirjoitti:
Raipe on nainen.
Mariamagda on nainen.
En ole sitä koskaan täällä kertonut;)
- Roger
Esimerkkinä hullusta uskomuksesta on väite, että naisia olisi syrjitty. Nyt on tullut julkisuuteen tutkimus, jonka mukaan lähes kaikkia miehiä syrjitään. Kuka ihme siis syrjii naisia?
Jäljellehän ei jää oikeastaan muut kuin välimuodot.- mariamagda"
Hetikö minun pitäisi tässäkin aiheessa selvittää miesten syrjintää? Enpäs aio.
Uutistenluvussakin on syrjitty naisia ja edelleen uskon, että pieni kipinä on jäljellä edelleen. Mistä löysit siitä miesten syrjinnän?
Onko väitteesi siis, että naisten syrjiminen on hullu uskomus?
Jos et ole feministi eli kannata sukupuolten tasa-arvoa, niin miksi kirjoitat tällä palstalla? - Hertha
Milloin miehet on syrjäytetty uutistoimituksista? Onko sellaista suunnitteilla?
- Orkkasoittaja
Mies se vain yrittää ja yrittää mutta nainen on se, joka päättää.
Parhaiten tämä seuralaisen valinta näkyy orkkalavalle ns.isojaon aikoihin tanssiravintolassa.
Miehet ovat kuin parvi kärpäsiä son..läjän kimpussa. Kiva on seurata, että kuinkahan tuossakin käy... Monesti huomaa kuinka arvaamaton nainen saattaa valinnassaan olla.
- Kiito-Orava
No enpä minäkään täällä ole pitkään aikaan roikkunut. nyt kun taas tulin niin havaitsin, kuten tekin, että jorinat on samat.
No eipä siinä mitään, voittaa tämä edelleen television. Feministien jutuissa on jotain kovin sairaan kiehtovaa.
Kirjoittele toki vielä, viihdettä tarvitaan näin lama-aikana.- mariamagda"
Tuttuja ilmaantuu, mukavaa. Toisinaan sinunkin tarinasi ovat ihan mielenkiintoisia.
Eilenkin jouduin kummalliseen tilanteeseen. Yhdessä tilaisuudessa vieras vanha mies etsi avaimiaan ja löysi ne sitten laukustaan. Alkoi sitten suureen ääneen syyttelemään minua, että olin laittanut ne hänen laukkuunsa, jopa kahteen kertaan. Ilmeisesti tämä oli hänen mielestään vitsikästä ja olihan se ehkä siihen saakka, kunnes tämä mies lopuksi sanoi, että naisissa on aina vika.
Kiinnitti kuitenkin puheellaan huomiota niin paljon, että eräs työtoverini(mies) tuli viereeni
ja kyseli, että tuliko teille heti erimielisyyksiä. Tämä harvinaisista harvinaisin mies on aina minulle ystävällinen ja tukena ja turvanani.
Tilanne oli sellainen, etten voinut alkaa rähinöidä(hihhih), vaan jätin juttunsa ihan omaan arvoonsa. - Kiito-Orava
mariamagda" kirjoitti:
Tuttuja ilmaantuu, mukavaa. Toisinaan sinunkin tarinasi ovat ihan mielenkiintoisia.
Eilenkin jouduin kummalliseen tilanteeseen. Yhdessä tilaisuudessa vieras vanha mies etsi avaimiaan ja löysi ne sitten laukustaan. Alkoi sitten suureen ääneen syyttelemään minua, että olin laittanut ne hänen laukkuunsa, jopa kahteen kertaan. Ilmeisesti tämä oli hänen mielestään vitsikästä ja olihan se ehkä siihen saakka, kunnes tämä mies lopuksi sanoi, että naisissa on aina vika.
Kiinnitti kuitenkin puheellaan huomiota niin paljon, että eräs työtoverini(mies) tuli viereeni
ja kyseli, että tuliko teille heti erimielisyyksiä. Tämä harvinaisista harvinaisin mies on aina minulle ystävällinen ja tukena ja turvanani.
Tilanne oli sellainen, etten voinut alkaa rähinöidä(hihhih), vaan jätin juttunsa ihan omaan arvoonsa.Kuten olen sinulle aiemminkin todennut, niin elämme varmasikin eri planeetoilla. Millainen sää siellä linnunradan tuolla puolen?
Täällä meillä ei keuhkota kenellekään joittenkin pirun koukkujen takia. Eikä varsinkaan syytetä toisia omista rysseistä, ei isoista, eikä varsinkaan pienistä.
Jos sinulle taas on yllätys että joku puolustaa oikeassa olevaa ihmistä ääliötä vastaan, niin kehottaisin tarkastamaan seurasi.
Toinen vaihtoehto on että olet varsinainen möllimagneetti, jolla on aina vaikeata. Itsehän et toki vaikea ihminen ole, ethän. - mariamagda"
Kiito-Orava kirjoitti:
Kuten olen sinulle aiemminkin todennut, niin elämme varmasikin eri planeetoilla. Millainen sää siellä linnunradan tuolla puolen?
Täällä meillä ei keuhkota kenellekään joittenkin pirun koukkujen takia. Eikä varsinkaan syytetä toisia omista rysseistä, ei isoista, eikä varsinkaan pienistä.
Jos sinulle taas on yllätys että joku puolustaa oikeassa olevaa ihmistä ääliötä vastaan, niin kehottaisin tarkastamaan seurasi.
Toinen vaihtoehto on että olet varsinainen möllimagneetti, jolla on aina vaikeata. Itsehän et toki vaikea ihminen ole, ethän.Täällä lunta on tullut nyt aika reippaasti, varmaan lienee sekin oma syyni. Jotenkin viestistäsi huokui, että olen itse syypää kaikkeen. Mutta eihän se mikään ihme ole, ainahan naisia on syytetty kaikesta, eikä tuo miehen lausahdus, että naiset ovat aina syyllisiä, ole mikään uusi asia.
Sulla on vaan jotkut silmälaput silmillä. Totta on, ettei sulle varmaan tulekaan kukaan nainen syytteleen sua omista virheistään ja sano, että miehet on aina kaikkeen syyllisiä.
Pyrin olemaan mutkatonta ja helppo ihminen. En koskaan syytä ketään olemattomista ja pienistä virheistäkään, niinkuin monet näyttävät tekevän. Minua joutuu livessä aika monta kertaa ärsyttämään suotta, ennenkuin sanon takaisin.
- meni... niin se...
maailma muuttuu. OU JEA !
- mariamagda"
En käyttänyt housuja 1800-luvulla, mistäs arvasit?
- ikäisten äitiesi
mariamagda" kirjoitti:
En käyttänyt housuja 1800-luvulla, mistäs arvasit?
revohkoista.Niin se maailma kehittyy....paitti revohkat.
- Pataässä2
Ollaan tässä tultu kovaa eteen päin taistelemalla! Nytkin jauhamme paskaa autioituneella foorumilla sillä välin kun jotkut taistelevat tasa-arvonsa puolesta!
Ennen sitä saivat tehdä vain miehet!
Pysykää lujana!!- Hertha
että naispuolisia uutistoimittajia esiintyi kuvaruudussa tv-uutistoiminnan alusta saakka?
- shaggy
feminismin suuri riemuvoitto, että naisia on uutistenlukijoina? Ihan samahan kuka siellä puhuu, eihän kukaan omilla aivoilla ajatteleva ihminen uutisia katso - ovat täynnä politiikkaan ja muuta roskaa.
- x-ripa
Pikemminkin olisin havaitsevinani, että tämä on uusin suuri epäkohta, jolla patriarkaatti naisparkaa kurittaa: naisia ei ollut töllön uutistenlukijoina ennen vuotta -81.
Naisia on kuitenkin ollut uutistenlukijoina 28:na niistä 55 vuodesta, joina Suomessa on TV-toimintaa ollut.
Huomaamme, että feministin astia ei voi olla puoliksi täynnä, jos sen on mahdollista olla puoliksi tyhjä. - mariamagda"
x-ripa kirjoitti:
Pikemminkin olisin havaitsevinani, että tämä on uusin suuri epäkohta, jolla patriarkaatti naisparkaa kurittaa: naisia ei ollut töllön uutistenlukijoina ennen vuotta -81.
Naisia on kuitenkin ollut uutistenlukijoina 28:na niistä 55 vuodesta, joina Suomessa on TV-toimintaa ollut.
Huomaamme, että feministin astia ei voi olla puoliksi täynnä, jos sen on mahdollista olla puoliksi tyhjä.Jos niinkun hiukan yrittäisitte miettiä, että mitä tuo aloitus tarkoittaa, eihän noin tyhmä voi olla edes mies, vai?
Mutta jos tuolta kantilta koitetaan miettiä, niin olen elänyt noina vuosina ja miettinyt mikä minusta tulee isona, tuollainen on varmasti vaikuttanut elämääni. - x-ripa
mariamagda" kirjoitti:
Jos niinkun hiukan yrittäisitte miettiä, että mitä tuo aloitus tarkoittaa, eihän noin tyhmä voi olla edes mies, vai?
Mutta jos tuolta kantilta koitetaan miettiä, niin olen elänyt noina vuosina ja miettinyt mikä minusta tulee isona, tuollainen on varmasti vaikuttanut elämääni....vitse asiassa sinua nyrsii se, ettei sinulla ollut aikanaan rohkeutta hakeutua haluamallesi alalle toisin kuin vaikkapa Eva Polttilalla?
- mariamagda"
x-ripa kirjoitti:
...vitse asiassa sinua nyrsii se, ettei sinulla ollut aikanaan rohkeutta hakeutua haluamallesi alalle toisin kuin vaikkapa Eva Polttilalla?
Ettäs kehtaat syyttää naisia rohkeuden puutteesta tuon aloitukseni jälkeen!
Yhtähyvin voisi kysyä miksei miehillä ole rohkeutta pyrkiä äidiksi huoltajuuskiistassa.
- Olet oikeassa!
Jotkut miehet ovat niin pimeitä, että pitävät naisia sellaisina rassukoina, ettei yleistä asevelvollisuutta voisi laajentaa koskemaan kumpaakin sukupuolta.
- mariamagda"
Ressukkana pidostahan se johtuu. Minua(naista) siinä syrjittiin, en saanut käydä armeijaa.
- sen jälkeen
Täytyy kyllä sanoo et kyllä joskus on uskottavuus hakusessa. Eikö naiset olis voinut pysyä kuuluttajina ja kevyempien ohjelmien juontajina, eikä oikeitten uutisten uutiskeventäjinä.
- Hertha
Erittele vähän.
- "ahdistelua jo"
Hertha kirjoitti:
Erittele vähän.
eritteet on eritteitä, yleensä kahdenkeskinen asia.
- kun nainen
Hertha kirjoitti:
Erittele vähän.
sitä ennustelee.
Ennen uutiset oli uutisia ja viihde viihdettä. Seurapiirijutut, tunnehöpinät ym. hömppä käsiteltiin eri voorumeilla. Naisten mukana uutisita on tullut jonninjoutavaa viihdettä.
Sama se on kirkon kanssa ja näitä piisaa muitakin. Hömpäks on menny.
Naisita ilmeisesti kaiken pitäis olla fantsua. - mariamagda"
kun nainen kirjoitti:
sitä ennustelee.
Ennen uutiset oli uutisia ja viihde viihdettä. Seurapiirijutut, tunnehöpinät ym. hömppä käsiteltiin eri voorumeilla. Naisten mukana uutisita on tullut jonninjoutavaa viihdettä.
Sama se on kirkon kanssa ja näitä piisaa muitakin. Hömpäks on menny.
Naisita ilmeisesti kaiken pitäis olla fantsua.Siis onko tuo mielestäsi naisten syy?
- pä on naisten oma
mariamagda" kirjoitti:
Siis onko tuo mielestäsi naisten syy?
uutishömppå.
- mariamagda"
pä on naisten oma kirjoitti:
uutishömppå.
Niin olen kuullut miesten suusta, että naiset ovat aina kaikkeen syyllisiä.
Mutta että sääkin on naisten syy. Ja huonot uutiset. Mutta naiset eivät kyllä ole kirkkoa pilanneet. - pinnallistunu
mariamagda" kirjoitti:
Siis onko tuo mielestäsi naisten syy?
Ennen puolueet kauppasivat sisältöä, ikäänko teosta: taulua, maalausta. Nyt kaupitellaan raameja eikä sisällöllä ole mainittavaa merkitystä. Naispoliitikot pasteeraa milloin missäkin hömppämediassa esittelemässä itteensä.. ja kauppa käy, valitettavasti.
- Viivistä irtipäässyt
Höpö-Viivi edusti rautaista tyttelimäistä ammattitaitoa höpöhöpö-uutisten lukijana. Piti aina pinttyneesti joka lauseessa tauon ennen viimeistä sanaa. Kyllä Viivi osasi pitää kuulijan jännityksessä.
- uutisoimassa
Venäjällä myös huomattiin taannoin naisten kyvyt uutisten lukijoina. Siellähän oli aamuisin strippaava eli itse itsensä vaatteistaan riisuva uutisten lukijatar tyttö. Onkohan enää?
- Piällikkölukija
Uutispäällikkö ja -lukija kun on nainen niin jää lukematta mm
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/02/miehiin_kohdistuva_sukupuolisyrjinta_suomessa_yleista_525950.html?origin=rss
nämä uutiset.
Nettiuutisiinkin tulee "pitkin hampain"- Rantasaunio
On erittäin harvinaista, että väitöskirja saa uutisissa julkisuutta. Useimmiten kyse on populistisesta tiedejulkaisusta. Tänäänkin väitellään Suomen yliopistoissa, mutta YLE:n televisiouutiset eivät kerro niistä puolella sanalla.
- oikea laitalinkki
ja lässynlässyn, pitäisikö meidän tämän päivän miesten muka tuntea huonoa omatuntoa edellisten sukupolvien miesten tekemisisitä?? Ei tule tapahtumaan, minä en ole sinua (oletan että olet nainen), enkä muitakaan naisia syrjinyt etkä sinä ole ollut minun (ja tuskin muidenkaan miesten) toimesta syrjitty, joten haista paska! Saatanan tyhjän märisijä.
- mariamagda"
miettiä, että joitakin hulluja uskomuksia naisista on edelleenkin olemassa, jotka kahdenkymmenen vuoden päästä kuulostavat ihan naurettavalta.
Minä olen kokenut paljonkin syrjintää miesten taholta, heti syntymästäni saakka, koska synnyin tyttönä. - oikea laitalinkki
mariamagda" kirjoitti:
miettiä, että joitakin hulluja uskomuksia naisista on edelleenkin olemassa, jotka kahdenkymmenen vuoden päästä kuulostavat ihan naurettavalta.
Minä olen kokenut paljonkin syrjintää miesten taholta, heti syntymästäni saakka, koska synnyin tyttönä.kokenut syrjintää, olet vain teille naisille tyypilliseen keskenkasvuiseen tapaan omin nokkinesi tulkinnut asioita syrjinnäksi silloin kun se on sinulle sopinut. Teille naisille on, loputtomasta narsismistanne johtuen, niin mahdotonta ymmärtää että kaikki ei välttämättä pidä sinusta tai joku voi ihan oikeasti olla sinua parempi jossain. Eijei! Sen on pakko olla syrjintää.
- sen tietysti
oikea laitalinkki kirjoitti:
kokenut syrjintää, olet vain teille naisille tyypilliseen keskenkasvuiseen tapaan omin nokkinesi tulkinnut asioita syrjinnäksi silloin kun se on sinulle sopinut. Teille naisille on, loputtomasta narsismistanne johtuen, niin mahdotonta ymmärtää että kaikki ei välttämättä pidä sinusta tai joku voi ihan oikeasti olla sinua parempi jossain. Eijei! Sen on pakko olla syrjintää.
paremmin tietää.
- kaikille joo
Olet siis palannut trollaamaan.
- mariamagda"
Miten olen tässä trollannut? Ja vaikka sitä tulisin täällä harrastamaankin, niin onneksi siinäkin miehet voittavat.
- Soh-vi
Pitkästä aikaa ja entisessä terässä! Ilo lukea. Toit kuvaavasti esille yhden niistä naurettavista väitteistä, mihin nainen pystyy/ei pysty. Eikä tuostakaan ajasta ole kauan, lähes äskettäin. Näitä vastaavia pienempiä ja suurempia barrikadeja koetetaan yhä kaataa tai laajentaa pioneerien poraamia kapoisia aukkoja muidenkin kulkea.
Kuten huomaat, kenenkään nykysovinistin syytä eivät ole miesten takavuosina aiheuttamat vääryydet naisia kohtaan, tietenkin sillä edellytyksellä, että kyseiset vääryydet on saatu korjattua.
Jos korjauksia ei miesten vastustuksen takia ole saatu aikaan, samaiset sovinistit vastustavat vimmatusti korjaamista myös tänä päivänä. Kun noin 25v kuluttua jokin epätasa-arvon osoitus on vihdoin korjattu, niin samaiset sovinistit kieltäytyvät ottamasta vastuuta vanhoista tekosistaan jne. Sovinistit eivät koskaan ole syyllisiä yhtään mihinkään, vain naiset ovat. On olemassa "Petterin periaatteen" ja vastaavien lauselmien nimellä kulkevia empiirisiä tiivistyksiä, edellä kuvattua ilmiötä voisi kutsua sikasovinistin periaatteeksi. Pätee aina.- mariamagda"
Kiva kun olet palstalla.
On se kumma kun täällä toiset ymmärtää prikulleen mitä aloituksellani tarkoitan ja vähän laajemminkin, kun taas toiset naljailee tyyliin onko tämä joku feminismin riemuvoitto.
Toisista vastauksista ei voi kuin päätellä, että paljon on vielä tehtävää.. - Pataässä2
mariamagda" kirjoitti:
Kiva kun olet palstalla.
On se kumma kun täällä toiset ymmärtää prikulleen mitä aloituksellani tarkoitan ja vähän laajemminkin, kun taas toiset naljailee tyyliin onko tämä joku feminismin riemuvoitto.
Toisista vastauksista ei voi kuin päätellä, että paljon on vielä tehtävää..Ja paras tapa saavuttaa se on jauhaa paskaa internetissä!
Eespäin siskot! - Soh-vi
mariamagda" kirjoitti:
Kiva kun olet palstalla.
Toisista vastauksista ei voi kuin päätellä, että paljon on vielä tehtävää..on niillä tositarkoituksellista. Deittihakujen termi. Olen pikku hiljaa päätynyt siihen, että osalle sovinisti-inttäjistä naiskeskeiset keskustelupalstat ovat varmin konsti saada naisseuraa ja keskustelu jatkumaan, siksi ne roikkuvat täälläkin. Kun juttu ei jatku hyvällä, niin sitten pahalla, muuhun ei ole eväitä. Osa taas on sairaalloisesti misogyynejä, sääliksi käy. Muutama härnää ja ehkä noin yksi mies yrittää keskustella likimain asiallisesti. Siinä se, hiljaista on.
- Narttukettu
Naiset kieltämättä kärsivät uskottavuuden puutteesta.Se on varmaakin se ulkonäöstä huolehtimen
mikä aiheuttaa sitä.Eli"näytänköhän minä nyt hyvältä"joka tulee heiltä itsestään se taas on sitä luonnon järjestämää selviytymispeliä.- Hertha
Se, joka kärsii. Näyttääkö huoliteltu nainen jotenkin kärsivältä?
- kärsii
Hertha kirjoitti:
Se, joka kärsii. Näyttääkö huoliteltu nainen jotenkin kärsivältä?
tietysti. Naiset vie sioilta tilaa, ja sioilla on kärsä.
- saman uutisen.
Kuvitella että minunkin lapsuudesani vielä ajateltiin noin. Ja vielä ihan yleisesti, että eihän nyt nainen voi uutisia kertoa, ihan uskomatonta.
Pahimmat sovinistiänkyrät kai uskoo edelleen noin, ja ne elää ja vaikuttaa vieläkin. Ei putkiaivoinen sovinisti muuta uskomuksiaan, ellei niitä kukaan kyseenalaista ja silloinkin vasta muiden mukana, hampaitaan irvistellen. Mutta lampaita ne kuitenkin ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915846
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv912988Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262770Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252026Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48744