Meillä on tällainen tilanne:
Minulla on luottotiedoissa merkintä (itseasiassa kaksi), maksamattomista sähkölaskuista. Toinen katoaa 2010 ja toinen vuotta myöhemmin.
Lisäksi ulosotto karhuaa n. 5000 euroa Kelan sairaspäivärahoja (näistä ei merkintää luottotiedoissa). Tilanteeni ja sotkuni olen silkkaa välinpitämättömyyttäni ja tyhmyyttäni aiheuttanut. Nyt vaan kadun syvästi näitä juttuja, kun on aviomies ja pieni tytär. Koska olen aina ollut surkea raha-asioideni hoidossa, mies hoitaa kaiken tällaisen meillä ja pirun hyvin hoitaakin.
Miehellä ei ole mitään merkintöjä koska on aina raha-asiansa moitteettomasti hoitanut. Nyt hän vaan on alkanut puhua asunnonostosta.. Ensimmäisestä asunnosta kummallekkin tässä olisi kyse. Onko meillä ensinnäkään MITÄÄN mahdollisuutta saada yhdessä lainaa? Entä minkä suuruisen lainan mies voisi ottaa yksin? Takaajia meillä ei ole, mutta eikö valtio takaa eka asunnon ostajaa...? Voin olla käsittänyt väärinkin. Mies tienaa 2650e /kk ja toiminimensä välityksellä siihen päälle vielä n. 400-800e /kk. Mitä hän voisi yksin saada? Vaikuttaisiko se että minä saan kuitenkin n. 1900e /kk ja olisin tietysti maksamassa lainaa, vaikken voisi sitä nimiini ottaakaan?
Voi olla aivan typerää kysellä täältä apuja, mutta olisin kiitollinen kaikesta. Itse en omaa asuntoa edes haluaisi niinkään, mutta miehelle se on ollut suuri haave ja lapsen synnyttyä varsinkin on alkanut siitä puhumaan.
Tällainen tilanne?
3
975
Vastaukset
- toopeko minäkin siis?
Uskoisin että miehesi nimiin asuntolaina onnistuisi,määristä tosin en osaa sanoa mitään kun kuukausitulot vaikuttavat kohtuullisen pieniltä.Edellyttäen tietysti että saatte vakuudet kuntoon.
Meillä avokkini on menettänyt luottotiedot joskus parikymppisenä ja hänellä on edelleen merkintöjä, mutta silti minä sain asuntolainaa ja avokkini tuloista katsottiin käteen jäävä osuus ulosoton jälkeen perheemme tuloiksi lainaa myönnettäessä.
Isoa asuntolainaa tuskin saatte, alle 100 000 eurossa varmasti pyöritään, mutta kehottaisin teitäkin pyytämään useammasta pankista lainatarjoukset. Meillä kaksi pankkia ei edes tehnyt tarjousta avokkini tilanteen ja tietojen vuoksi, mutta kaksi muuta pankkia tekivät ja vieläpä varsin mukavat sellaiset.
Kehottaisin kuitenkin keskustelemaan kotona vakavasti tilanteesta,sillä asuntolaina on iso velka ja sitoumus, jolloin maksukyky pitää pyrkiä oikeasti katsomaan kohdilleen ettei tule vaikeuksia takaisinmaksujen kanssa. Lisäksi sen pitäisi olla teidän molempien yhteinen päätös, ei toinen yksinään voi päättää näin isoa asiaa, joten mikäli et halua lainaa niin pidä puolesi asiassa, vaikka se kumppaniasi loukkaisikin.Jokaisella on oikeus vaikuttaa mihin sitoutuu. - teillä...
yli 5,000 euron kuukausitulot mutta sinulla merkinnät. Itse et saisi lainaa ja miehesi ei yksin perheasuntoa varten. Koska miehelläsi raha asiat hoidettu moitteettomasti niin hän tavallaan takaa myös sinun osuutesi. Kyllä te asuntolainan saatte mutta ehkei niin suurta kuin perheellä jolla ei yhtään maksuhäiriötä.
- rahajooseppi
Miksette voi asua vuokralla? Aiemmat toilailunne puhuvat pankille huonoa kyvystänne hoitaa raha-asioita, joten suosittelen vielä harjoittelemaan lompakonkäyttöä ennenkuin haaveilette niin isosta taloudellisesta sitoumuksesta.
Miksi juuri taloudelliselta tilanteeltaan sekavat aina haluavat ostaa asunnon? Asukaa edullisesti vuokralla ja hoitakaa muut velat ensin pois!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455140Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1241643Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151479Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "501406- 141205
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4111081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76999Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60827No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol16827