MUUTTOAPUA

TODISTAJIEN TAPAAN

Hei olin muuttamassa vanhasta asunnosta uuteen 20.1 2009 Kokkolassa.
Kotini on Prisman lähellä mutta eipä siitä enenmpää.
3 veljeä ja 2 sisarta oli auttamassa tavaroiden kannossa.
Todistaja sisaret kantoivat tyhjää akvaariota portaita alas ei sopinut hissiin.
Kun portaissa tapahtui seuraavaa.
Toinen tukevahko sisar laski irti ja akvaario kävi portaisiin ja särkyi. Arvo 150 euroa.
Sisar vain totesi äneen että OOOPS! sehän putosi.
yksi Veli totesi että vahinkoja tapahtuu että osta vain nopeasti kaloillesi uusi akvaario. veljet olivat vanhoja,,, siksi eivät itse kantaneet, sisaret olivat keski-ikäisiä.
Tuntuu siltä että tällä tavalla kostetiin se että olen toimeton julistaja ja en ole käynnyt salilla 2 vuoteen.
Mitään korvausta en saannut sisarelta joka akvaarion pudotti.
kannataako asia laitaa oikeusteitse eteenpäin?

37

1361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hankkinut

..Kotivakuutusta?

• 6h4w5bh

ei varmaan

• OikeuttaJaRakkautta

uskoisi että silti kukaan tahalleen särkee akvaariota, eiköhän tuo ollut puhdas vahinko.
      ja toiseksi kun tarjoutuivat ilmaiseen muuttoapuun, voisit laskea paljonko kyseisen poppoon palkaaminen olisi tullut maksamaan.
      Sinänsä jännä että kun itse olen muuttanut aikoinaan (kun vielä olin mukana) ei kertaakaan seurakunnasta ole tarjoutunut auttajia.
      Maailmallisia koulukavereita ja tuttuja kylläkin.
      Muuttoautokin hoitui maailmallisen tutun kautta.
      Mutta ei nyt kannata välttämättä tehdä isoa juttua tuosta.
      Tietysti jos itsellä on rahalisesti tiukaa niin voi keskustella tuon sisaren kanssa osallistuisiko uuden akvaarion kustannuksiin.

• Hankkinut

Kotivakuutusta, joka kyllä korvaa muuttovahinkosi, korvaahan se pudonneen televisiosikin tarvittaessa, niin vahinko on sinun,
        Aina vain .
        Kun jos muuttaja ei osaa valita väkeänsä, (Koska on saatavissa myös ammattimuuttajia,) niin vahinko on muuttajan.
        Kotivakuutus, etukäteen , ei niin paljon maksa;

• Muuttoapuja

Olen muuttanut aikuisiällä yhdeksän kertaa opiskelujen ja työn vuoksi. Kolmessa muutossa on ollut kussakin yksi Jehovan todistaja apuna, muihin olen joutunut pyytämään maailmallisia työ- ja koulukavereita auttamaan.

Olen ollut näihin aikoihin asti raportoiva seurakuntalainen.

• neitoni

10v. sitten lasteni kans,matkaa ei ollu ku about 1 kilometri,mut yhdellä veljellä oli oma iso kuorma-auto.Kerrostalosta rivitaloon tavarat ryynättiin ja porukkaa oli aika isosti.Mittää maksua ei huolittu vaikka tarjosin.Yhen sisaren kans kahvit ja leivät laitettiin ja yks vanhin kytki pesukoneen letkut,laitto lamput,et sillai...
        Kumma et aina täälä saa perustella et vanhimmat on muka jottain hienohelmoja jotka haluaa pomottaa,typerää

• salaisuus?
        neitoni kirjoitti:

10v. sitten lasteni kans,matkaa ei ollu ku about 1 kilometri,mut yhdellä veljellä oli oma iso kuorma-auto.Kerrostalosta rivitaloon tavarat ryynättiin ja porukkaa oli aika isosti.Mittää maksua ei huolittu vaikka tarjosin.Yhen sisaren kans kahvit ja leivät laitettiin ja yks vanhin kytki pesukoneen letkut,laitto lamput,et sillai...
        Kumma et aina täälä saa perustella et vanhimmat on muka jottain hienohelmoja jotka haluaa pomottaa,typerää

naiskauneuden päälle aina ymmärtää...putkimiehiä monetkin.

• Koo Koolle.

Hän toimii lakiasioissa. Tulet varmaan saamaam
      suuret korvaukset.

• koo.koo

Taidat olla se pudottaja mataami.

• kukabah

Kannataapa katsoa, ketä auttaa. Ilmaista työtä annetaan päivä ja sitten saa haukut selkäänsä.

• koo.koo

No mutta eikös se mene ihan samalla kaavalla kuin muutenkin jt. Ensin hytisette vilusta sinisenä kentällä ilmaiseksi tuntikausia jakaen hämäyslehtiä. Ja sitten salilla vi**uillaan, ettei wc-seura saa tarpeeksi rahaa "hyvän sanoman maailmanlaajuiseen levittämiseen." Ja jt kiltisti avaa kohmeisin sormin kukkaronnyöriä, jotta huuhaa-seuraa saa rahuskinsa. Halleluja ja huussianna.

• puupää ja
        koo.koo kirjoitti:

No mutta eikös se mene ihan samalla kaavalla kuin muutenkin jt. Ensin hytisette vilusta sinisenä kentällä ilmaiseksi tuntikausia jakaen hämäyslehtiä. Ja sitten salilla vi**uillaan, ettei wc-seura saa tarpeeksi rahaa "hyvän sanoman maailmanlaajuiseen levittämiseen." Ja jt kiltisti avaa kohmeisin sormin kukkaronnyöriä, jotta huuhaa-seuraa saa rahuskinsa. Halleluja ja huussianna.

paskanpuhuja hiljaa.

• koo.koo
        puupää ja kirjoitti:

paskanpuhuja hiljaa.

Totta joka sana. Minkäs sille mahdat.HÄÄHHÄÄHÄHÄ.

• totuuden
        koo.koo kirjoitti:

viinapullon pohjasta, vai ennustaja-eukolta.?

• hopön löpön
        koo.koo kirjoitti:

LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!Ja HOH!

• itse ollut
        koo.koo kirjoitti:

tekemässä samaa,kun noin tarkkaan kuviot tiedät?

• koo.koo
        totuuden kirjoitti:

viinapullon pohjasta, vai ennustaja-eukolta.?

En paljasta sitä tyhmille ihmisille. Heille saa kelvata vaikka joku hämäyslahko, kuten wc-seura.

• koo.koo
        itse ollut kirjoitti:

tekemässä samaa,kun noin tarkkaan kuviot tiedät?

Ai muuttamassa vai? Joo. Olin auttamassa jehova-setää, kun hän muutti vuonna 1953 pois Alcyone-tähdeltä.

• kyllä
        koo.koo kirjoitti:

Ai muuttamassa vai? Joo. Olin auttamassa jehova-setää, kun hän muutti vuonna 1953 pois Alcyone-tähdeltä.

mitä tarkoitan.

• HOHHOHOHOHO
        koo.koo kirjoitti:

HOHOHOHOOOOOOOOOOOO!JA HOHO!

• sinä
        koo.koo kirjoitti:

En paljasta sitä tyhmille ihmisille. Heille saa kelvata vaikka joku hämäyslahko, kuten wc-seura.

oletkin viiiiiisas!HOHOHOHO!

• koo.koo
        sinä kirjoitti:

oletkin viiiiiisas!HOHOHOHO!

Kylläpä olet tyhmä.

• koo.koo
        kyllä kirjoitti:

mitä tarkoitan.

Aha.

• löpön
        koo.koo kirjoitti:

Kylläpä olet tyhmä.

LÖÖÖÖÖÖÖÖ!HOHOHOHOOOO!

• salaisuus?

sattuu...

• mitään.

Se on tuota kun muuttaa. Mullakin on tavaraa hajonnut ja vahingoittunut. Ei sille mahda mitään.

Jos käytät tuttujasi muuttoon, niin hommaa akvaarion kantoon joku tosi luotettava, läheinen ihminen joka osaa homman. Se todennäköisesti korvaakin mielellään jos särkee. Älä anna hankalasti kuletettavia tavaroita kenen tahansa vietäväksi ja jos annatkin, niin ole itse vielä lisäksi vieressä.

Ota muuttoavuksi hyväkuntoisia henkilöitä, ei mitään huonokuntoisia eläkeläisiä ja vanhoja akkoja, joilla on voimat vähissä.

-kannataako asia laitaa oikeusteitse eteenpäin?

Ei kannata, mutta emännälle voisit sanoa, että olisi kohteliasta edes pahoitella ja pyytää anteeksi kun jotain särkee. Tavaralla on kuitenkin arvoa 150e.

• jotenkin.

Nosta se akvaario sivusuunnassa seinää vasten, pääty lattiaa vasten. Kai se nyt hissiin jossain suunnassa menee vai olikosse akvaario isompi kuin hissi. No, turhahan sitä enää on miettiä, kerran joku sen särki.

• Auttaisiko

Yrittäkääpä sitäkautta.

• ole ihme, jos

olet toimeton julistaja.
      Taidat loukkaantua aika helposti.
      Muistitko kiittää henkilöitä, jotka hyvää hyvyyttään auttoivat sinua muutossa, vaikka kenties näkevät sinua hyvin harvoin seurakunnan toiminnassa.
      Uskaltaakohan kukaan tämän jälkeen tulla auttamaan sinua, koska heti tyytymättömyyttäsi huudat lakimiesten perään.

• kommentti!

Täys idiootti tämä kokkolan tapaus.

• hommat.

-Ehkä se on Jehoville "kova juttu" auttaa sellaista, joka ei kulje lahkossa? Toivotaan kuitenkin ettei ote livennyt vähäisen osallistumisen vuoksi.

Uskaltaakohan kukaan tämän jälkeen tulla auttamaan sinua, koska heti tyytymättömyyttäsi huudat lakimiesten perään.

- Paljon riippuu myös henkilön vuorovaikutustaidoista. Jos särkee suurehkon akvaarion ja sanoo siihen vain että "oho", niin varmasti tympäisee toista. Itse olisin kyllä pahoitellut ja pyytänyt anteeksi.

-Sinänsä vahingot kannattaa antaa anteeksi puolin ja toisin, jos niitä ei ole tehty tahalleen. Jos ei ole vakuutuksia eikä vakuutettuja "ammattimuuttajia", niin vahingot on vain kestettävä. Omistajan täytyy itse miettiä miten jonkun tavaran saisi turvallisimmin kuljetettua. Jos itse menisin vaikka päiväksi auttamaan toista ilmaiseksi, ja rikkoisin tavaran vahingossa ja sitä vaadittaisiin maksamaan, niin ei sekään mukavalta tuntuisi.

• kannata.

kannataako asia laitaa oikeusteitse eteenpäin?

-Lakimiehet on tosi kalliita. Saat kohta myydä kämppäsi oikeudenkäyntikulujen peittämiseksi, eikä uuden akvaarion saamisesta ole takuuta. Unohda koko juttu ja osta uusi. Sen verran suurpiirteinen kannattaa elämässä yleensä olla, ettei ota hirveää päänsärkyä esim muutamasta satasesta.

• uskonsa kullakin

Vahinkoja, suurempiakin, tapahtuu kaikissa uskontokunnissa.

Olihan hyvä säkä että se särkynyt oli sentään vain akvaario.
      Olisihan auttaja voinut portaissa kompastuessaan taitta jalkansa tai vaikka niskansa, niin kuka silloin olisi korvannut, ja miten!?
      Tuosta sentään selviät suhteellisen vähällä rahalla!

• muuttajalle

Eikö kokkolassa ole virallisia ja ammattitaitoisia
      muuttofirmoja,vai oletko kenties nuuka ettet maksa
      muuttofirmojen työntekijöille korvausta.?
      Sanon vaan sen,käyttämällä ammatti-ihmisiä
      akvaariosi olisi säilynyt ehjänä.

• siinä

heillä sentään hyvää tahtoa,että he halusivat tulla auttamaan.Muutto on raskas asia,ja moni ei siihen lähde helpolla.Olen kuullut sellaistakin,että kun auttajien piti olla paikalla,heistä ei näkynyt vilaustakaan.Eivät kai he ihan tahallaan rikkoneet sitä akvaariota?Kun luin tapauksestasi,niin en taida itse lähteä muuttoavuksi kenellekään,ettei tule rikotuksi toisten tavaroita,ja tule sitten katkeruutta ja kenties kalliita laskuja maksettavaksi.Parempi vaan että jokinen hankkii ammattilaiset muuttajiksi.

• Muuttoseuraaja

Onhan Kokkolassa muuttofirmoja, mutta tietääkseni yhdessä niistä on entinen tunnettu JT töissä ja edustanut lehtijutussakin kyseistä lafkaa joten eihän sieltä voi palveluja ostaa..

• heikun keikun
        Muuttoseuraaja kirjoitti:

Onhan Kokkolassa muuttofirmoja, mutta tietääkseni yhdessä niistä on entinen tunnettu JT töissä ja edustanut lehtijutussakin kyseistä lafkaa joten eihän sieltä voi palveluja ostaa..

olipa erikoinen tapaus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5100
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      115
      1616
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1319
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      12
      1314
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1153
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1027
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      990
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      989
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      59
      795
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      783
    Aihe