Kumpi arvostaa elämää oikeasti enemmän, hihhuli joka pitää maanpäällistä elämäänsä vain mitättömän lyhyenä välivaiheena vai ateisti jolle koko elämä on tässä?
Tämä kysymys syntyi ihmetyksestä siitä olkiukosta jota palstahihhulit näköjään kasaavat miten ateisti ei muka arvosta elämää.
Asiahan on tasan päinvastoin.
Uskis voi sikailla miten huvittaa ja saa kaiken anteeksi. Elelee ikuisesti(hui mikä painajainen) jumalansa kanssa.
Ateisti elää ainoan elämänsä tässä ja nyt.
Kumpi siis väheksyy maallista elämää?
Elämän arvostus
14
437
Vastaukset
- mielikuvitusotus
ketkähän sitä elämää arvostaa? jotkut tappavat jopa jumalansa ihan tuosta vaan..
eli tulos lienee selvä.- .............
Shoot them all and let God sort them out!
>>>>Elämän arvostus
Ei hihhuleille Kumpi arvostaa elämää oikeasti enemmän, hihhuli joka pitää maanpäällistä elämäänsä vain mitättömän lyhyenä välivaiheena vai
ateisti jolle koko elämä on tässä?Tämä kysymys syntyi ihmetyksestä siitä olkiukosta jota palstahihhulit näköjään kasaavat miten ateisti ei muka arvosta elämää.Asiahan on tasan päinvastoin.
Uskis voi sikailla miten huvittaa ja saa kaiken anteeksi. Elelee ikuisesti(hui mikä painajainen) jumalansa kanssa.>
Ateisti elää ainoan elämänsä tässä ja nyt.Kumpi siis väheksyy maallista elämää?- Pekka-
Tiedät itsekkin vääristeleväsi.
Tietysti elämää arvostaa paljon enemmän jos tietää sen olevan ainoan. Jos taas elämä on vain pienei osa kaikkea niin sen merkitys suhteessa muuhun on paljon pienempi.
Tässä nyt ei ollut kysymys siitä onko mielikuvitusolentosi todellinen vai ei. Ihan riippumatta siitä ateisti arvostaa elämää paljon enemmän kuin uskova.
Hihhulilogiikan mukaan kuitenkin pienempi on suurempi, joten ymmärrän sinua. Pekka- kirjoitti:
Tietysti elämää arvostaa paljon enemmän jos tietää sen olevan ainoan. Jos taas elämä on vain pienei osa kaikkea niin sen merkitys suhteessa muuhun on paljon pienempi.
Tässä nyt ei ollut kysymys siitä onko mielikuvitusolentosi todellinen vai ei. Ihan riippumatta siitä ateisti arvostaa elämää paljon enemmän kuin uskova.
Hihhulilogiikan mukaan kuitenkin pienempi on suurempi, joten ymmärrän sinua.Pahaa vääristelyä
Pekka- 6.2.2009 klo 14.48
Hihhulilogiikan mukaan kuitenkin pienempi on suurempi, joten ymmärrän sinua.- enempään kuin
ehkä ajattelit.
Kyseessä oli tämän, maanpäällisen elämän, arvostaminen. Sinun vastauksesi kertoi siitä, että ateistin pitäisi elämänsä aikana tehdä rauha jumalan kanssa - tulevaa ikuista elämää varten ilmeisesti, koska elämän jatkumisesta kuoleman jälkeen puhut myös.
Eli kertoessasi, miten uskovainen arvostaa mielestäsi elämää enemmän kuin ateisti, kerrotkin huomaamattasi, miten uskovainen keskittyy siihen kuolemanjälkeiseen elämään, johon nykyisestä ajattelee suuntaavansa. Ja se ikuinenhan on sitten se onni ja autuus, tämä on 'kilvoittelua' tämä väliaikainen maallinen.
Vahvistit tietoani siitä, että elämän arvostus on todella huomattavasti korkeammalla ihmisellä, joka pitää tätä nykyistä elämää ainokaisena eikä katsele johonkin 'parempaan' jälkeen kuoleman. - e.k.v
Jumalanhullu kirjoitti:
Pahaa vääristelyä
Pekka- 6.2.2009 klo 14.48
Hihhulilogiikan mukaan kuitenkin pienempi on suurempi, joten ymmärrän sinua.Lainaus: "-en vääristellyt, ateisti vain ei ymmärrä määrättyjä asioita, hengelliseltä kantilta katsottuna"
Heti kun se sun jumalukkelis vaivautuu raahaamaan perseensä tänne mun luokse noita "määräyksiään" selittämään niin homma bueno. Until then, there is no god.
Lainaus: "joten ymmärrän jollainlailla heitä, koska itsekinolin aikoinani aika lähellä ateismia."
*reps* Et lähelläkään uskallan väittää. e.k.v kirjoitti:
Lainaus: "-en vääristellyt, ateisti vain ei ymmärrä määrättyjä asioita, hengelliseltä kantilta katsottuna"
Heti kun se sun jumalukkelis vaivautuu raahaamaan perseensä tänne mun luokse noita "määräyksiään" selittämään niin homma bueno. Until then, there is no god.
Lainaus: "joten ymmärrän jollainlailla heitä, koska itsekinolin aikoinani aika lähellä ateismia."
*reps* Et lähelläkään uskallan väittää.blaablaa
e.k.v 6.2.2009 klo 17.12 Heti kun se sun jumalukkelis vaivautuu raahaamaan perseensä tänne mun luokse noita "määräyksiään" selittämään niin homma bueno. Until then, there is no god. >
*reps* Et lähelläkään uskallan väittää.- e.k.v
Jumalanhullu kirjoitti:
blaablaa
e.k.v 6.2.2009 klo 17.12 Heti kun se sun jumalukkelis vaivautuu raahaamaan perseensä tänne mun luokse noita "määräyksiään" selittämään niin homma bueno. Until then, there is no god. >
*reps* Et lähelläkään uskallan väittää.Lainaus: "-mikä on "jumalukkelis", en ole kuullutkaan?"
Leikitkö tyhmää vai yritätkö piruilla? No vaikka sitä sun Allahias vai mikä ukko ylijumala nyt olikaan.
Lainaus: "UT:tin käskyt on ihmissydämessä, hengessä elävä toteuttaa Rakkauden Jumalan "lakia"
Ei minun, mutta en sitten liene ihminen? Seuraan kuitenkin mielummin omaatuntoani kuin jonkin lähi-idän jo kuolleen heimon vanhoja moraalikirjoituksia.
Lainaus: "-rukoilin kerran, Jeesus JOS OLET OLEMASSA, JNE....."
Vaikka itse biisi onkin ihan paska, nappaan siitä yhden säkeistön;
I've seen so many cross that line
I've seen them come
I've seen them go
Iimes will never change
It's the same old song
The same old song
That's playing again
The same old song
Your soul is burning bright
High hopes of future sight
Beyond the horizon lays a world that's so black
They try to shape your mind
And make you walk the line
Don't let them steal your dreams
It's all that you've got
You start to doubt
You change your mind - Lukutaidottomalle hihhulille
Juuri tuon kaltaisten epävastausten takia osoitin avaukseni ei-hihhuleille.
Et ymmärrä yhtään mitään sanomaani. emme selvästikiään puhu edes samaa kieltä enkä minä halua olla sinun enkä kenenkään kaltaisesi pöljän kanssa missään tekemisissä.
Siis hyvästi!
Jokohan meni perille.
Elele minun puolestani mielikuvitusjumalasi kanssa miten haluat mutta koeta tajuta ettei ateistia kiinnosta pätkääkään sinun mielikuvitusolentosi.
- Missukka
Olen käsittänyt, että ateistilla arvostus pitää ansaita. Silloin jos elämä ei jonkun (musta tuntuu menetelmällä) mielestä ole arvostettavaa, sitä ei arvosteta. Mielestäni ateisti väheksyy elämää.
- Rattiveivari
Ettet arvosta elämääsi ellei joku muu sitä arvosta, niin ole hyvä äläkä yleistä. Itse arvostan elämääni ateistina aivan eri tavalla kuin uskossa ollessani, koska ymmärrän ja näen oman rajallisuuteni ... Kuten Bill Hick loistavasti sanoi: "It's just a ride" :)
- Missukka
Rattiveivari kirjoitti:
Ettet arvosta elämääsi ellei joku muu sitä arvosta, niin ole hyvä äläkä yleistä. Itse arvostan elämääni ateistina aivan eri tavalla kuin uskossa ollessani, koska ymmärrän ja näen oman rajallisuuteni ... Kuten Bill Hick loistavasti sanoi: "It's just a ride" :)
Useampi kiihkoateisti täällä on sanonut, että arvostus on ansaittava kanssaihmisestä puhuessaan. Kaikki eivät muka ansaitse ihmisarvoista kohtelua. Minä ihan hiukkasen tulkitsin ja laajensin sen tarkoittamaan myös elämää sinänsä.
- big_banggggg
Missukka kirjoitti:
Useampi kiihkoateisti täällä on sanonut, että arvostus on ansaittava kanssaihmisestä puhuessaan. Kaikki eivät muka ansaitse ihmisarvoista kohtelua. Minä ihan hiukkasen tulkitsin ja laajensin sen tarkoittamaan myös elämää sinänsä.
vielä törmännyt ateistiin, joka esim kannattaisi kuolemantuomiota missään muodossaan.
Sinänsä arvostus on subjektiivinen käsite. Jos minä arvostan vaikkapa aurajuustoa, sillä se on taivaallisen makuista, et sinä välttämättä sitä arvosta, vaan pidät joutavana pahanmakuisena roskana.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1107133
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h955204Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1143463Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333372Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352504Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191846Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961481Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411431Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311336- 481094