Eipä ole tuo nimimerkki Raamatun totuuksista perillä. Pakanallista uskomusta, siinä bushmannin usko!
Bushmanni alkukantainen otus?
10
135
Vastaukset
- Bushmanni
Mikä tästä on pakanallista uskomusta afrikasta?
Luuk 10:25-28
Laupias samarialainen
25 Muuan lainopettaja halusi panna Jeesuksen koetukselle. Hän kysyi: "Opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta saisin omakseni iankaikkisen elämän?"
26 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"
27 Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
28 Jeesus sanoi: "Oikein vastasit. Tee näin, niin saat elää."
Et pysty Jeesuksen sanoja nollamaan nolouksilla, vaikka sitä toivotkin.
Mikä tuosta on pakanallista afrikasta?- kun puhutaan sinusta
mikset lue raamattua? ei tuollainen "nyppiminen" ole mistään kotoisin. Haet raamatusta vain tukea omille selityksillesi ja alennat sen kirjopituksia omaan matalaan tasoosi, sen sijaan että ottaisit Raamatun sanoman tosissasi ja tutkisit sitä.
- Bushmanni
kun puhutaan sinusta kirjoitti:
mikset lue raamattua? ei tuollainen "nyppiminen" ole mistään kotoisin. Haet raamatusta vain tukea omille selityksillesi ja alennat sen kirjopituksia omaan matalaan tasoosi, sen sijaan että ottaisit Raamatun sanoman tosissasi ja tutkisit sitä.
Ai adventistien nyppiminen on parempaa.
Lainataan jae sieltä, toinen täältä ja sitten hymistään tyytyväisenä.
Oletko koskaan nähnyt adventistin, esim jarlaun, lainaavan kahta peräkkäistä jaetta raamatusta?
Ja sen sijaan, että kitiset joutavia, niin miksi et sano ääneen mitä haluat.
Tuo lainaamani Jeesuksen vertaus on siis sinun mielestäsi palturia! Sinä väität, että Jeesus valehtelee! Sinun mielestäsi Ellen kertoo totuuden.
Sinun mielestäsi Jeesuksen sanoilla ei saa iankakiista elämää, vaan siihen tarvitaan paljon muutakin?
Kyllä minun mielestäni Jeesuksen sanat ovat aika painavaa todistusta siitä, miten iankaikkinen elämä saadaan?
Jos olet erimieltä, niin perustele.
Jae sieltä, toinen täältä vai kuinka aiot sen tehdä. - adventisti.
Bushmanni kirjoitti:
Oletko koskaan nähnyt adventistin, esim jarlaun, lainaavan kahta peräkkäistä jaetta raamatusta?
Tuo lainaamani Jeesuksen vertaus on siis sinun mielestäsi palturia! Sinä väität, että Jeesus valehtelee! Sinun mielestäsi Ellen kertoo totuuden.
Sinun mielestäsi Jeesuksen sanoilla ei saa iankakiista elämää, vaan siihen tarvitaan paljon muutakin?
Kyllä minun mielestäni Jeesuksen sanat ovat aika painavaa todistusta siitä, miten iankaikkinen elämä saadaan?
Jae sieltä, toinen täältä vai kuinka aiot sen tehdä.Adventistit sentään perustelevat uskonsa Raamatulla. Eivätkä perusta uskoaan yksittäisten jakeiden varaan kuten sinä ja muut kaltaisesi. Sanon tämän ajatellen vain parastasi en löydäkseni. Yksittäisten jakeiden lainaamisessa on se ikävä puoli että silloin saadaan Raamattu näyttämään ristiriitaiselta, kun ei oteta huomioon sitä mitä asiasta puhutaan muualla. Jos esimerkiksi helvetti käsitys perustuu vain yhteen jakeeseen josta voi saada käsityksen sen olevan ikuista piinaa, tehdään väkivaltaa niille kohdille Raamattua, joissa puhutaan helvetistä ihan eri sanoin!
- Bushmanni
adventisti. kirjoitti:
Adventistit sentään perustelevat uskonsa Raamatulla. Eivätkä perusta uskoaan yksittäisten jakeiden varaan kuten sinä ja muut kaltaisesi. Sanon tämän ajatellen vain parastasi en löydäkseni. Yksittäisten jakeiden lainaamisessa on se ikävä puoli että silloin saadaan Raamattu näyttämään ristiriitaiselta, kun ei oteta huomioon sitä mitä asiasta puhutaan muualla. Jos esimerkiksi helvetti käsitys perustuu vain yhteen jakeeseen josta voi saada käsityksen sen olevan ikuista piinaa, tehdään väkivaltaa niille kohdille Raamattua, joissa puhutaan helvetistä ihan eri sanoin!
>Adventistit sentään perustelevat uskonsa Raamatulla.>
No kerro ne Raamatun jakeet, joissa Tutkiva tuomio sanotaan. Jeesus teltassa syntejä ynnäilemässä. Mennyt sinne vuonna 1844.
Kerro se Raamatun kohta, jossa synnit laitetaan lopuksi Saatanan päälle.
Minulla ei ole sitten koko päivää aikaa odotella. Jos pystyt adventismin raamatulla perustelemaan, niin sitten jakeet pöytään.
Mikä noissa Jeesuksen sanoissa iankaikkisen elämän suhteen tökkii? Kerro! - pikkumaisuutesi
Bushmanni kirjoitti:
Jae sieltä, toinen täältä vai kuinka aiot sen tehdä.tulee esiin - sanot, "toinen ole sen parempi kuin minäkään".
Lakkaa puhumasta omiasi.. ja puolustamasta vääryyttä vääryydellä ja herjaamisillasi, se ei johda mihinkään.
KAIKKI nyppiminen on VÄÄRIN.
Mutta jos jollain kirkolla on opissaan "koko raamattu", on se juuri adventistit, ollaan heidän opetuksistaan sitten mitä mieltä tahansa.. - listattuna
Bushmanni kirjoitti:
>Adventistit sentään perustelevat uskonsa Raamatulla.>
No kerro ne Raamatun jakeet, joissa Tutkiva tuomio sanotaan. Jeesus teltassa syntejä ynnäilemässä. Mennyt sinne vuonna 1844.
Kerro se Raamatun kohta, jossa synnit laitetaan lopuksi Saatanan päälle.
Minulla ei ole sitten koko päivää aikaa odotella. Jos pystyt adventismin raamatulla perustelemaan, niin sitten jakeet pöytään.
Mikä noissa Jeesuksen sanoissa iankaikkisen elämän suhteen tökkii? Kerro!kirkon sivuilta. turha sitä listaa on tänne laittaa.
- kyllä minustakin
Bushmanni selittää omiaan - ei kai jaksa Raamattuaan avata kuin muutamista kohdista.
- plh
Apostolien teot 17:26-27
Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kakkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat, että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää- hänet joka kuitenaan ei ole kaukana yhdstäkään meistä. Mietippä tätä ennekuin haukut muita jumalnkuvaksi luotuja! Taidat olla vielä sen Darwinin kehitysopin kannattaja, etkä tiedä että se on tarua/satua ja mielikuvitusta. Tieteellistä todistusta ei ole lue vaikka Pekka Reinikaisen kirjoja tai netti sivuja, niin jotain voi avautua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057