pilasi Suomessa vallineen matriarkaalisen jumaluskon 3100-2500-luvulla eaa. Nämä alunperin Mustanmeren pohjoispuolelta pohjoiseen levinneet vaeltajat toivat toki mukanaan myös ennennäkemättömiä keksintöjä, kuten maanviljelyksen ja oivan aseen, nimittäin vasarakirveen, joka toimi sekä työkaluna, että aseena.
Vasarakirveskansa sulautui pikku hiljaa kantaväestöön, toivat väriä kuten ruskeasilmäisyyttä ja nyt niin kovasti muodissa olevaa monikulttuurisuutta, mutta myös sen, että eriarvoisuus sukupuolten välillä muuttui suuntaan, johon esimerkiksi patriarkaaliseen jumaluskoon perustuva kristinusko perustuu.
Ennen vasarakirveskansan saapumista Suomeen täällä vallitsi tasa-arvo, mutta sen jälkeen näin ei ole ollut lähes 5000 vuoteen.
Vasarakirveskansa
10
629
Vastaukset
- aaapeeeseee
...oi mistä, olet saanut nämä tiedot haltuusi? Oletko salatun tiedon haltija?
- aaapeeeseee
Teotwawki kirjoitti:
on eräs kulttuurinymmäryksen peruspilareita.:-D)
Olet oikeilla jäljillä siis. Suosittelen, että luet enemmän.
- oli vasrakiveskansa
Olet nyt hiukan erehtynyt. Nämä patriarkaalisen salaliiton toimeksiannosta Suomen valloittaneet olivat vasarakiveskansaa.
Vasarakives oli tavalliseen kivekseen verrattuna paljon hedelmällisempi. - Totuuden lorvi
matriarkaalinen (naisvaltainen) järjestelmä on tasa-arvoisempi kuin patriarkaalinen (miesvaltainen)? Kumpikinhan perustuu toisen sukupuolen suuremmalle vallalle.
kannalta katsottuna naisen tehtävä on synnyttää ja ylläpitää elämää. Kyllä sen historia meille kertoo, että despoottiset miesjohtajat ovat saaneet aikaan enemmän tuhoa ja hävitystä.
- bubastis.tmi
olivatko ne juuri aseet, jotka synnyttivät väkivaltauskonnot?
Tappamalla maailman (his)toriaan.Kari Suomalainen piirsi kerran kuvaan vanhan historioitsijan, joka totesi lakoniseen tyyliin, että joskus minusta tuntuu, että ihmiskunnalla ei ole historiaa, vaan rikosrekisteri.:-D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275