Lastenvaunu"pummit"

vs. bussikuskipummit

Täällä kun kovasti kuskit vaahtoavat siitä että lastenvaunuilla matkustavat ovat pummeja, jotka häiritsevät muita matkustajia ja loisivat...

Mitenkäs sitten bussikuskit jotka saavat YTV:ltä ilmaisen vuosivapaalipun ja matkustelevat työ- ja vapaa-ajanmatkansa muiden veronmaksajien kustannuksella?

Mikä oikeus heillä on ilmaiseen työmatkaan?

Ja vielä paremmin, ilmaiseen vapaa-ajanmatkaan?

15

1498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YTV kuski

Kyllä siitä lipusta joutuu maksamaan.

• ...

Kyllä siitä lipusta joutuu ALV:n maksamaan ja tarvii sitä työssäkin, vaikka periaatteessa virkapuku oikeuttaa ilmaiseen matkaan. Jos oot jostain v:tun lipusta noin kateellinen niin ala bussikuskiksi niin saat itsekin semmoisen alvin hinnalla:) ja ps. tätä bussikuskia ei lastevaunumatkaajat häiritse millään tavalla, sen sijaan ammattivalittajat, juopot, narkkarit yms. k-päät on asia erikseen.

• viratonveteraani

Pientenlasten vanhemmat, älkää menettäkö hermoja lasten kanssa kulkiessa. Rauhallisesti vain odottakaa bussin pysähtymistä, usein olette juuri oikeassa paikassa vaunujenne kanssa ja vaunut jopa käännetty sisääntuloa varten. Silti ehditte tekemään ihmeelliset piruetit vaunujen kanssa, ennenkuin veteraani on ehtinyt pysähtyä pysäkille. Vanhaa miestä vastaan ei huoli kävellä.

Lapset on vain vähänaikaa pieniä ja sen jälkeen ei ole muuta kuin kulutella aikaa ja toivoa että lapsenlapset tulevat käymään.

Tämä edellyttää että ei ota "Kauneitten ja Rohkeitten" mallia, niinkuin osa meidän edustajista tekee siellä Arkkaadianmäellä.

• Tösäkuski

Minä kierrän kaukaa nämä vankkurit vapaalla.Tiesitkö muuten että kuljettajat maksavat verotusarvon kyseisestä lipusta enkä usko että monikaan viitsii matkustaa näillä prolerattailla omalla ajalla.Vedä nyt vaan pulkkaa tämän talven yli ja työnnä ihan mitä vaan!Minä nautin etelän lämmöstä ja tösäilen sitten kun sen aika on.MORO!

• se on, kuten

kirjoitit.

Paitsi että: Matkustajat eivät välttämättä ole proleja, mutta kuski varmasti on...

• Tösäkuski
        se on, kuten kirjoitti:

kirjoitit.

Paitsi että: Matkustajat eivät välttämättä ole proleja, mutta kuski varmasti on...

oikealle kallelaan ja vahvasti

• olen todellinen
        Tösäkuski kirjoitti:

oikealle kallelaan ja vahvasti

rebublikaani, ja kaivan ojia. Lapiolla.

• morppisa

Minullakin on ns. vapaalippu, en ole bussikuski, mutta minun vapaalippuani ei muut veronmaksajat maksa, kuten ei kuskienkaan. Joka palkasta vähennetään lipun osuus, verottaja ottaa kyllä omansa meiltä, ei sinun veroissasi. Toisin kuin nämä vaunujen kanssa kulkevat joilla vaunut toimii yleensä ostoskärrynä ja lapset huitelevat omilla teillä. Tässäkään en syyllistä kaikkia, mutta ne muutamat jotka käyttävät selkeästi hyödyksi lupaa kulkea ilmaiseksi niin, heitä pitääkin vähän syyllistää.

• maksat siitä

pienen veron.

Kyllähän sen joku muu suurilta osin kustantaa.

Jos et sitä saisi, joutuiset sen itse ostamaan, ja se summa siitä potista puuttuu.

• työsuhdeetuja
        maksat siitä kirjoitti:

pienen veron.

Kyllähän sen joku muu suurilta osin kustantaa.

Jos et sitä saisi, joutuiset sen itse ostamaan, ja se summa siitä potista puuttuu.

Pienet on sinullakin murheet jos et muuta keksi kun kadehtia jonkun bussilippua.

Jospa jatkaisit sitä naapurien kyttäämistä niinkuin tähänkin asti olet tehnyt.

• onkin siinä
        työsuhdeetuja kirjoitti:

Pienet on sinullakin murheet jos et muuta keksi kun kadehtia jonkun bussilippua.

ettei voi käsittää tätä lastenvaunujen kanssa matkustavien morkkaamista, vaikka samalla itsekin nautitaan vapaista matkoista. Kyllä se lastenvaunujen käyttö pelkästään ilmaisen matkan vuoksi on niin harvinaista, ettei kannattaisi edes mainita. Tulihan tuota bussia jokunen vuosi ajettua, ja itse se nähtyä. Ja muuten, ainakaan silloin siitä Helsingin sisäisestä vapaalipusta ei tarvinut maksaa edes veroa...

Mutta näinhän se on: Silloin kun todellista valtaa ei ole, käytetään sitä vähäistäkin väärin...

Juoksutetaan pysäkillä matkustajia milloin mihinkin suuntaa, kun liikenteellisesti kuulemma pitää, paskat, tyhjä katu, valitetaan netissä ja kopilla niistä pummeista jotka plaa, plaa...

Vai miltä kuulostaa: Jos on varaa tehdä lapsia, on varaa ostaa auto! (Suoraan entisen STA:n kuskin suusta Simonkentällä, ja samat asenteet jyllää edelleen...)

• lsjadlkj
        onkin siinä kirjoitti:

ettei voi käsittää tätä lastenvaunujen kanssa matkustavien morkkaamista, vaikka samalla itsekin nautitaan vapaista matkoista. Kyllä se lastenvaunujen käyttö pelkästään ilmaisen matkan vuoksi on niin harvinaista, ettei kannattaisi edes mainita. Tulihan tuota bussia jokunen vuosi ajettua, ja itse se nähtyä. Ja muuten, ainakaan silloin siitä Helsingin sisäisestä vapaalipusta ei tarvinut maksaa edes veroa...

Mutta näinhän se on: Silloin kun todellista valtaa ei ole, käytetään sitä vähäistäkin väärin...

Juoksutetaan pysäkillä matkustajia milloin mihinkin suuntaa, kun liikenteellisesti kuulemma pitää, paskat, tyhjä katu, valitetaan netissä ja kopilla niistä pummeista jotka plaa, plaa...

Vai miltä kuulostaa: Jos on varaa tehdä lapsia, on varaa ostaa auto! (Suoraan entisen STA:n kuskin suusta Simonkentällä, ja samat asenteet jyllää edelleen...)

"Juoksutetaan pysäkillä matkustajia milloin mihinkin suuntaa, kun liikenteellisesti kuulemma pitää, paskat, tyhjä katu, valitetaan netissä ja kopilla niistä pummeista jotka plaa, plaa... "

että etpä ole tainnut sitä bussia ajaa muuta kuin unissasi tai sitten jossain takametsien suvantoalueilla.

Olenhan minäkin kokeillut astronauttina olemista enkä oikein ymmärrä miksi niillä on ne puvut kun en minä vaan tarvinnut.....

• YTV kuski
        lsjadlkj kirjoitti:

"Juoksutetaan pysäkillä matkustajia milloin mihinkin suuntaa, kun liikenteellisesti kuulemma pitää, paskat, tyhjä katu, valitetaan netissä ja kopilla niistä pummeista jotka plaa, plaa... "

että etpä ole tainnut sitä bussia ajaa muuta kuin unissasi tai sitten jossain takametsien suvantoalueilla.

Olenhan minäkin kokeillut astronauttina olemista enkä oikein ymmärrä miksi niillä on ne puvut kun en minä vaan tarvinnut.....

Suurin osa kuskeista ei ota mitään murheita siitä että lastenvaunujen kanssa saa matkustaa ilmaiseksi.
        Läheskään kaikilla kuskeille ei ole talon tarjoamaa vuosilippua koska matkustavat vapaa-ajalla todella harvoin julkisilla.

• lsjadlkj
        YTV kuski kirjoitti:

Suurin osa kuskeista ei ota mitään murheita siitä että lastenvaunujen kanssa saa matkustaa ilmaiseksi.
        Läheskään kaikilla kuskeille ei ole talon tarjoamaa vuosilippua koska matkustavat vapaa-ajalla todella harvoin julkisilla.

mihinkään.

Arvaappa olenko bussikuski, ja paljon kiinnostaa toisten ihmisten kulkemiset, arvaa vaan onko mulle ihan sama vaikka kukaan ei maksaisi mitään, kato ei vaan vois vähempää kiinnostaa toisten tekemiset.

• elä ja anna toisten...
        työsuhdeetuja kirjoitti:

Mitä hittoa valitat jos kuskeilla matkakortti työsuhde-etuna,on kai niitä etuja muissakin firmoissa.Kyllä suomalainen kateus on huipussaan.Hankkikaa oma elämä,tai työ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      126
      5334
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      31
      3842
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2480
    4. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      37
      1972
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1694
    6. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      24
      1693
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1630
    8. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1608
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      29
      1443
    10. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1362
    Aihe