Täällä kun kovasti kuskit vaahtoavat siitä että lastenvaunuilla matkustavat ovat pummeja, jotka häiritsevät muita matkustajia ja loisivat...
Mitenkäs sitten bussikuskit jotka saavat YTV:ltä ilmaisen vuosivapaalipun ja matkustelevat työ- ja vapaa-ajanmatkansa muiden veronmaksajien kustannuksella?
Mikä oikeus heillä on ilmaiseen työmatkaan?
Ja vielä paremmin, ilmaiseen vapaa-ajanmatkaan?
Lastenvaunu"pummit"
15
1498
Vastaukset
- YTV kuski
Kyllä siitä lipusta joutuu maksamaan.
- ...
Kyllä siitä lipusta joutuu ALV:n maksamaan ja tarvii sitä työssäkin, vaikka periaatteessa virkapuku oikeuttaa ilmaiseen matkaan. Jos oot jostain v:tun lipusta noin kateellinen niin ala bussikuskiksi niin saat itsekin semmoisen alvin hinnalla:) ja ps. tätä bussikuskia ei lastevaunumatkaajat häiritse millään tavalla, sen sijaan ammattivalittajat, juopot, narkkarit yms. k-päät on asia erikseen.
- viratonveteraani
Pientenlasten vanhemmat, älkää menettäkö hermoja lasten kanssa kulkiessa. Rauhallisesti vain odottakaa bussin pysähtymistä, usein olette juuri oikeassa paikassa vaunujenne kanssa ja vaunut jopa käännetty sisääntuloa varten. Silti ehditte tekemään ihmeelliset piruetit vaunujen kanssa, ennenkuin veteraani on ehtinyt pysähtyä pysäkille. Vanhaa miestä vastaan ei huoli kävellä.
Lapset on vain vähänaikaa pieniä ja sen jälkeen ei ole muuta kuin kulutella aikaa ja toivoa että lapsenlapset tulevat käymään.
Tämä edellyttää että ei ota "Kauneitten ja Rohkeitten" mallia, niinkuin osa meidän edustajista tekee siellä Arkkaadianmäellä. - Tösäkuski
Minä kierrän kaukaa nämä vankkurit vapaalla.Tiesitkö muuten että kuljettajat maksavat verotusarvon kyseisestä lipusta enkä usko että monikaan viitsii matkustaa näillä prolerattailla omalla ajalla.Vedä nyt vaan pulkkaa tämän talven yli ja työnnä ihan mitä vaan!Minä nautin etelän lämmöstä ja tösäilen sitten kun sen aika on.MORO!
- se on, kuten
kirjoitit.
Paitsi että: Matkustajat eivät välttämättä ole proleja, mutta kuski varmasti on... - Tösäkuski
se on, kuten kirjoitti:
kirjoitit.
Paitsi että: Matkustajat eivät välttämättä ole proleja, mutta kuski varmasti on...oikealle kallelaan ja vahvasti
- olen todellinen
Tösäkuski kirjoitti:
oikealle kallelaan ja vahvasti
rebublikaani, ja kaivan ojia. Lapiolla.
- morppisa
Minullakin on ns. vapaalippu, en ole bussikuski, mutta minun vapaalippuani ei muut veronmaksajat maksa, kuten ei kuskienkaan. Joka palkasta vähennetään lipun osuus, verottaja ottaa kyllä omansa meiltä, ei sinun veroissasi. Toisin kuin nämä vaunujen kanssa kulkevat joilla vaunut toimii yleensä ostoskärrynä ja lapset huitelevat omilla teillä. Tässäkään en syyllistä kaikkia, mutta ne muutamat jotka käyttävät selkeästi hyödyksi lupaa kulkea ilmaiseksi niin, heitä pitääkin vähän syyllistää.
- maksat siitä
pienen veron.
Kyllähän sen joku muu suurilta osin kustantaa.
Jos et sitä saisi, joutuiset sen itse ostamaan, ja se summa siitä potista puuttuu. - työsuhdeetuja
maksat siitä kirjoitti:
pienen veron.
Kyllähän sen joku muu suurilta osin kustantaa.
Jos et sitä saisi, joutuiset sen itse ostamaan, ja se summa siitä potista puuttuu.Pienet on sinullakin murheet jos et muuta keksi kun kadehtia jonkun bussilippua.
Jospa jatkaisit sitä naapurien kyttäämistä niinkuin tähänkin asti olet tehnyt. - onkin siinä
työsuhdeetuja kirjoitti:
Pienet on sinullakin murheet jos et muuta keksi kun kadehtia jonkun bussilippua.
Jospa jatkaisit sitä naapurien kyttäämistä niinkuin tähänkin asti olet tehnyt.ettei voi käsittää tätä lastenvaunujen kanssa matkustavien morkkaamista, vaikka samalla itsekin nautitaan vapaista matkoista. Kyllä se lastenvaunujen käyttö pelkästään ilmaisen matkan vuoksi on niin harvinaista, ettei kannattaisi edes mainita. Tulihan tuota bussia jokunen vuosi ajettua, ja itse se nähtyä. Ja muuten, ainakaan silloin siitä Helsingin sisäisestä vapaalipusta ei tarvinut maksaa edes veroa...
Mutta näinhän se on: Silloin kun todellista valtaa ei ole, käytetään sitä vähäistäkin väärin...
Juoksutetaan pysäkillä matkustajia milloin mihinkin suuntaa, kun liikenteellisesti kuulemma pitää, paskat, tyhjä katu, valitetaan netissä ja kopilla niistä pummeista jotka plaa, plaa...
Vai miltä kuulostaa: Jos on varaa tehdä lapsia, on varaa ostaa auto! (Suoraan entisen STA:n kuskin suusta Simonkentällä, ja samat asenteet jyllää edelleen...) - lsjadlkj
onkin siinä kirjoitti:
ettei voi käsittää tätä lastenvaunujen kanssa matkustavien morkkaamista, vaikka samalla itsekin nautitaan vapaista matkoista. Kyllä se lastenvaunujen käyttö pelkästään ilmaisen matkan vuoksi on niin harvinaista, ettei kannattaisi edes mainita. Tulihan tuota bussia jokunen vuosi ajettua, ja itse se nähtyä. Ja muuten, ainakaan silloin siitä Helsingin sisäisestä vapaalipusta ei tarvinut maksaa edes veroa...
Mutta näinhän se on: Silloin kun todellista valtaa ei ole, käytetään sitä vähäistäkin väärin...
Juoksutetaan pysäkillä matkustajia milloin mihinkin suuntaa, kun liikenteellisesti kuulemma pitää, paskat, tyhjä katu, valitetaan netissä ja kopilla niistä pummeista jotka plaa, plaa...
Vai miltä kuulostaa: Jos on varaa tehdä lapsia, on varaa ostaa auto! (Suoraan entisen STA:n kuskin suusta Simonkentällä, ja samat asenteet jyllää edelleen...)"Juoksutetaan pysäkillä matkustajia milloin mihinkin suuntaa, kun liikenteellisesti kuulemma pitää, paskat, tyhjä katu, valitetaan netissä ja kopilla niistä pummeista jotka plaa, plaa... "
että etpä ole tainnut sitä bussia ajaa muuta kuin unissasi tai sitten jossain takametsien suvantoalueilla.
Olenhan minäkin kokeillut astronauttina olemista enkä oikein ymmärrä miksi niillä on ne puvut kun en minä vaan tarvinnut..... - YTV kuski
lsjadlkj kirjoitti:
"Juoksutetaan pysäkillä matkustajia milloin mihinkin suuntaa, kun liikenteellisesti kuulemma pitää, paskat, tyhjä katu, valitetaan netissä ja kopilla niistä pummeista jotka plaa, plaa... "
että etpä ole tainnut sitä bussia ajaa muuta kuin unissasi tai sitten jossain takametsien suvantoalueilla.
Olenhan minäkin kokeillut astronauttina olemista enkä oikein ymmärrä miksi niillä on ne puvut kun en minä vaan tarvinnut.....Suurin osa kuskeista ei ota mitään murheita siitä että lastenvaunujen kanssa saa matkustaa ilmaiseksi.
Läheskään kaikilla kuskeille ei ole talon tarjoamaa vuosilippua koska matkustavat vapaa-ajalla todella harvoin julkisilla. - lsjadlkj
YTV kuski kirjoitti:
Suurin osa kuskeista ei ota mitään murheita siitä että lastenvaunujen kanssa saa matkustaa ilmaiseksi.
Läheskään kaikilla kuskeille ei ole talon tarjoamaa vuosilippua koska matkustavat vapaa-ajalla todella harvoin julkisilla.mihinkään.
Arvaappa olenko bussikuski, ja paljon kiinnostaa toisten ihmisten kulkemiset, arvaa vaan onko mulle ihan sama vaikka kukaan ei maksaisi mitään, kato ei vaan vois vähempää kiinnostaa toisten tekemiset. - elä ja anna toisten...
työsuhdeetuja kirjoitti:
Pienet on sinullakin murheet jos et muuta keksi kun kadehtia jonkun bussilippua.
Jospa jatkaisit sitä naapurien kyttäämistä niinkuin tähänkin asti olet tehnyt.Mitä hittoa valitat jos kuskeilla matkakortti työsuhde-etuna,on kai niitä etuja muissakin firmoissa.Kyllä suomalainen kateus on huipussaan.Hankkikaa oma elämä,tai työ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1265334Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313842No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv371972Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241694- 241693
- 411630
- 501608
- 291443
- 141362