Synnitön seurakunta, onko sellaista?

Eroe

>>Kyllä se on
Kirjoittanut: hirvas 6.2.2009 klo 18.27

tottelemattomuutta Jumalaa kohtaan, jota kutsutaan synniksi. Ihmettelen vaan, miten tällä palstallakin olevat hellarit kutsuvat "seurakuntaansa" Jumalan seurakunnaksi, mutta silti siellä ollaan jokseenkin hiljaa sattuneista tapauksista. Ja niitä sattuu jatkuvasti.

Kysymys kuuluukin, miksi "Jumalan seurakunnassa" on jäseniä, jotka tekevät kaikkea iljettävyyttä?
Onko se todellinen Jumalan seurakunta, vaiko ihmisen luulo?

55

1154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • issaki

en ole sellaisessa seurakunnassa, jossa puhutaan ja tehdään mitä sattuu.Kuulun uloskutsuttuihin ja se on ainoa oikea seurakunta.

• suurimman seurakuntanne johtaja Klaus Korhonen varoitti.

Hän sanoi kyynisyyden olevan helluntaiseurakuntien hengellisen työn pahin ammttitauti ja sinä haluat sen kyynisyyden lisääntyvän.

http://www.kotimaa.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=7576&Itemid=173

Kyynisyyden ilmenemismuotoja ovat esim. välinpitämätön, säälimätön, eletyn elämän paaduttama, teeskentelijä, tunteeton, ylimielinen, epäjohdonmukainen, epäluuloisesti elämään suhtautuva...

• hirvas

kukaan mitään väitä. Minä puhun niistä asioita, joita sattuu "Jumalan seurakunnissa", pedofiliaa, hyväksikäyttöä, seksuaalista häirintää, huoruutta varastelua ja kaikkea muutakin.

Jumalan seurakunnassa ei todellakaan ole syntiä, sillä synnintekijät eivät peri taivasten valtakuntaa. Siinä olet oikeassa.

Gal.5:19-21

19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
      20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
      21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

• Eroe

Lihan teot, kuka voi niitä välttää? On eri asia langeta kuin jäädä lankeemukseen. Siis Galatalaiskirjeen kohta tarkoittaa jotka elävät noissa teoissa eivät peri taivasten valtakuntaa.

Jokainen uskova on uloskutsuttu, mutta ei yksinäisyyteen kutsuttu. Seurakuntayhteys on raamatullinen ja se on Kristuksen morsian, siis seurakunta. Sitäkö sinä hirvas niin kovasti vastustat?

Ei ole kuin yksi morsian, se koostuu useista paikallisseurakunnista ja uskovista.

• hirvas
        Eroe kirjoitti:

Lihan teot, kuka voi niitä välttää? On eri asia langeta kuin jäädä lankeemukseen. Siis Galatalaiskirjeen kohta tarkoittaa jotka elävät noissa teoissa eivät peri taivasten valtakuntaa.

Jokainen uskova on uloskutsuttu, mutta ei yksinäisyyteen kutsuttu. Seurakuntayhteys on raamatullinen ja se on Kristuksen morsian, siis seurakunta. Sitäkö sinä hirvas niin kovasti vastustat?

Ei ole kuin yksi morsian, se koostuu useista paikallisseurakunnista ja uskovista.

eri asia puhua Jumalan seurakunnasta, joka on ihmisen sisimmässä, kuin rakennuksesta, jonka ulkoseinässä on kyltti "HELLUNTAISEURAKUNTA"

Jumalan seurakunta koostuu yksittäisistä ihmisistä, kuuluivatpa he johonkin "seurakuntaan" tai ei. Heidät valitsee Jumala sen sydämentilan ja uskon perusteella, minkä Hän näkee ihmisen sisimmässä.

Se morsian koostuu siis niistä valituista, joilla on usko siihen sanaan, minkä Jeesus julisti. He ovat eläneet ja palvelleet Jumalaa ilman hengellistä haureutta vieraitten oppien kanssa. Siksipä Raamattu sanoo heistä:

Ilm.7:9-14

9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
        10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
        11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
        12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
        13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
        14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

Mikään maallinen seurakunnaksi kutsuttu instituutio, uskonto tai lahko ei peri Jumalan valtakuntaa. Kyllä sinun tuollainen asia pitäisi jo ymmärtää..

• Eroe
        hirvas kirjoitti:

eri asia puhua Jumalan seurakunnasta, joka on ihmisen sisimmässä, kuin rakennuksesta, jonka ulkoseinässä on kyltti "HELLUNTAISEURAKUNTA"

Jumalan seurakunta koostuu yksittäisistä ihmisistä, kuuluivatpa he johonkin "seurakuntaan" tai ei. Heidät valitsee Jumala sen sydämentilan ja uskon perusteella, minkä Hän näkee ihmisen sisimmässä.

Se morsian koostuu siis niistä valituista, joilla on usko siihen sanaan, minkä Jeesus julisti. He ovat eläneet ja palvelleet Jumalaa ilman hengellistä haureutta vieraitten oppien kanssa. Siksipä Raamattu sanoo heistä:

Ilm.7:9-14

9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
        10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
        11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
        12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
        13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
        14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

Mikään maallinen seurakunnaksi kutsuttu instituutio, uskonto tai lahko ei peri Jumalan valtakuntaa. Kyllä sinun tuollainen asia pitäisi jo ymmärtää..

Rakennuksessa kokoontuvat uskovat ovat Kristuksen morsiamia. Kyllä sitä pelastuu jos on uudestisyntynyt, vaikka ei kävisikään kokouksissa. Seurakuntayhteys on Jumalan tahto eikä ihmisten instituutio.

• issaki
        Eroe kirjoitti:

uloskutsutut voivat olla,tai olla olematta, missä tahansa,mutta yhteen he kuuluvat Jeesuksen sovituksessa.

• hirvas
        Eroe kirjoitti:

Rakennuksessa kokoontuvat uskovat ovat Kristuksen morsiamia. Kyllä sitä pelastuu jos on uudestisyntynyt, vaikka ei kävisikään kokouksissa. Seurakuntayhteys on Jumalan tahto eikä ihmisten instituutio.

jokainen siellä "helluntaiseurakunnan" penkissä istuva on varmasti valittu? Kunhan vaan kulkee kokouksessa välittämättä siitä, mitä siellä opetetaan, niin kaikki ovat Jumalan valittuja.

Tätäkö tarkoitat?

• Eroe
        hirvas kirjoitti:

jokainen siellä "helluntaiseurakunnan" penkissä istuva on varmasti valittu? Kunhan vaan kulkee kokouksessa välittämättä siitä, mitä siellä opetetaan, niin kaikki ovat Jumalan valittuja.

Tätäkö tarkoitat?

Helluntaiseurakunnan ja taivaakirjat täytyy päivittää. Taivaan kirjat ovat päivityksessä, mutta ei helluntailaisuus, eikä mikää muukaan ole sama kuin pelastettu. Käyhän kokouksissa vaikka mitä, sillä tilaisuuden ovat avoimet.

Jos ei helluntaiseurakunta sinulle kelpaa,
        miksi et liity johonkin muuhun seurakuntaan?

• hirvas
        Eroe kirjoitti:

Helluntaiseurakunnan ja taivaakirjat täytyy päivittää. Taivaan kirjat ovat päivityksessä, mutta ei helluntailaisuus, eikä mikää muukaan ole sama kuin pelastettu. Käyhän kokouksissa vaikka mitä, sillä tilaisuuden ovat avoimet.

että uskolla kuin uskolla ihminen pelastuu?

• Eroe
        hirvas kirjoitti:

että uskolla kuin uskolla ihminen pelastuu?

Ei uskolla kuin uskolla pelastu.

Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut!

• hirvas
        Eroe kirjoitti:

Ei uskolla kuin uskolla pelastu.

Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut!

Jeesus tässä todella sitä, mitä Hän sanoi?

Matt.15:7-9

7 Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:
        8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
        9 mutta TURHAAN he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."

Onko sinun jumalanpalveluksesi ja uskosi turhaa, jos uskot ja palvelet ihmisoppeja ja käskyjä?

• Eroe
        hirvas kirjoitti:

Jeesus tässä todella sitä, mitä Hän sanoi?

8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,

Onko sinun jumalanpalveluksesi ja uskosi turhaa, jos uskot ja palvelet ihmisoppeja ja käskyjä?

Jeesus on Herra ja Raamattu on minun oppikirja. Sinä hirvas teet omia kummllisia tulkintoja Raamatusta. Oletko saanut opetusta koskaan? Luetko hengellistä kirjallisuutta tai kuunteletko seurakunnassasi opetuskasetteja?

• hirvas
        Eroe kirjoitti:

Jeesus on Herra ja Raamattu on minun oppikirja. Sinä hirvas teet omia kummllisia tulkintoja Raamatusta. Oletko saanut opetusta koskaan? Luetko hengellistä kirjallisuutta tai kuunteletko seurakunnassasi opetuskasetteja?

olisi puhunut asian vierestä sanoessaan nuo sanansa? Sanoiko Jeesus noin mitä lainasin?

• Eroe
        hirvas kirjoitti:

olisi puhunut asian vierestä sanoessaan nuo sanansa? Sanoiko Jeesus noin mitä lainasin?

Ei Jeesus.

• hirvas
        Eroe kirjoitti:

Ei Jeesus.

sanoiko Jeesus näin?

Siis sanoiko Jeesus nuo jakeissa 7-9 olevat sanat, ja jos mielestäsi sanoi, niin tarkoittiko Hän sitä mitä tuossa sanoi? Mitä vastaat?

• frihet
        Eroe kirjoitti:

Ei Jeesus.

Kun usko Jeesukseen Kristukseen ei heille riitä, eikä armo kelpaa, vaikka hylkää syntinsä katuen.

Mitäpä ihminen voisi Jeesuksen täydelliseen uhriin lisätä?
        Minun mielestäni ei mitään ja kun vielä Roomalais kirjeen 8 tutkimme, niin siinä on syvällinen opetus.

Kyllä se ikä opettaa, ettei meissä ihmisissä asu liikoja hyveitä, vaan armoon on turvauduttava, jopa Hirvaksen.

• Eroe
        hirvas kirjoitti:

sanoiko Jeesus näin?

Siis sanoiko Jeesus nuo jakeissa 7-9 olevat sanat, ja jos mielestäsi sanoi, niin tarkoittiko Hän sitä mitä tuossa sanoi? Mitä vastaat?

Kun noin jankkaat niin sinulle on kyseinen sana sattunut.

• hirvas
        Eroe kirjoitti:

itsellesi? Etkö tunnusta Jeesuksen sanoja?

Matt. 10:32
        Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.

Kiellätkö siis Jeesuksen sanat?

• hirvas
        frihet kirjoitti:

Kun usko Jeesukseen Kristukseen ei heille riitä, eikä armo kelpaa, vaikka hylkää syntinsä katuen.

Mitäpä ihminen voisi Jeesuksen täydelliseen uhriin lisätä?
        Minun mielestäni ei mitään ja kun vielä Roomalais kirjeen 8 tutkimme, niin siinä on syvällinen opetus.

Kyllä se ikä opettaa, ettei meissä ihmisissä asu liikoja hyveitä, vaan armoon on turvauduttava, jopa Hirvaksen.

omilla teoillani ole aikonutkaan pelastua, minulla on usko evankeliumiin ja armoon.

• frihet
        hirvas kirjoitti:

itsellesi? Etkö tunnusta Jeesuksen sanoja?

Matt. 10:32
        Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.

Kiellätkö siis Jeesuksen sanat?

Mikä on sinusta tehnyt tentaajan?

Onko sinusta jotenkin palstan mukaista tentata toisten uskoa?

Sinulla on myös jäänyt katkeruus helareihin, eräässä vaiheessa ajattelin, että kuulut helareihin, mutta nyt arvelen, että jehovantodistajat ovat sydämmesi veljiä.

Tosin nyt kun olen seuraillut kirjoituksiasi, niin huomaan, ettet tule toimeen keneenkään kanssa ja sinulla on "puheripuli" ja kun et ole päässyt tarpeeksi pöntön taa, nii oot ottanut ja lähtenyt helareista.

• Eroe kirjoitti:

ja sinä jankkaat eikä Hirvas.

Raamatulla et asioita pysty mieleiseksesi perustelemaan ja se johtunee siitä kun et löydä kohtia eikä Raamatun tunyemuksesi ole kovin hääpöinen.

Et puhu Jeesuksen sanoja vaan ihan omia sanojasi.

• frihet kirjoitti:

Sinulla on myös jäänyt katkeruus helareihin, eräässä vaiheessa ajattelin, että kuulut helareihin, mutta nyt arvelen, että jehovantodistajat ovat sydämmesi veljiä.

Tosin nyt kun olen seuraillut kirjoituksiasi, niin huomaan, ettet tule toimeen keneenkään kanssa ja sinulla on "puheripuli" ja kun et ole päässyt tarpeeksi pöntön taa, nii oot ottanut ja lähtenyt helareista.

arvostelit helluntaiseurakunnat maanrakoon, mutta silti roikut siinä rohkeuden puutteessa.

• hirvas
        frihet kirjoitti:

Eroe vastaa. Se oli tuohon äskeisiin lainaamiini Jeesuksen sanoihin asti asiallista jutustelua.
        Mutta sitten tuli Eroelle liian vaikeata, kun perustelin Jeesuksen sanalla mitä kysyin häneltä.

Minulla ei ole tarvetta tarjota itseäni pönttöön, minut pyydetään sinne.
        Ja sen olen monet kerrat täällä ilmoittanut, ettei minulla ole tekemistä minkään amerikkalaisen lahkon kanssa, ei hellareitten eikä jehovien. Tiedoksi sinullekin.

• frihet
        Pe.ku kirjoitti:

arvostelit helluntaiseurakunnat maanrakoon, mutta silti roikut siinä rohkeuden puutteessa.

Satiun tosin kirjoittamaan, ettei kaikki ole minun mieleni mukaista, mutta se ei tarkoita, että minä olisin oikeassa ja seurakunta väärässä.
        Seurakunta koostuu vajavaisista ihmisistä ja siitä johtuu, myös se, ettei kaikki tapahdu, kuten Jumala tahtoisi sanansa mukaan tapahtuvan.

En minä roiku seurakunnassa jonkun rohkeuteni puutten perusteella, vaan Kristuksen rakkauden tähden.

Sinua tosin sapettaa, että olen yksi helari ja kuulun jopa seurakuntaan, jota sinä et voi kaataa, kaikesta yrittämisestäsi huolimatta.
        Saatanakin vihaa seurakuntaa.

• frihet
        Pe.ku kirjoitti:

ja sinä jankkaat eikä Hirvas.

Raamatulla et asioita pysty mieleiseksesi perustelemaan ja se johtunee siitä kun et löydä kohtia eikä Raamatun tunyemuksesi ole kovin hääpöinen.

Et puhu Jeesuksen sanoja vaan ihan omia sanojasi.

Helluntalaisuudesta käsittelevä palsta, ei kaiketi tarkoita, että Raamatun jakeita latelemme, vaikken sitä paheksu, mutta ehkä sellainen keskustelu sopisi paremmin Raamattu palstalle.

• hirvas
        frihet kirjoitti:

Helluntalaisuudesta käsittelevä palsta, ei kaiketi tarkoita, että Raamatun jakeita latelemme, vaikken sitä paheksu, mutta ehkä sellainen keskustelu sopisi paremmin Raamattu palstalle.

väliin, mutta eikö helluntailaisuuskin pitäisi perustua Raamatun sanaan? Kyllä totuus pitää kiinnostaa jokaista, joka haluaa pelastua. Nimenomaan totuus - Jeesus ja Hänen sana.

• Eroe
        frihet kirjoitti:

Ei voi paremmin sanoa miehestä jonka nimi on hirvas,
        opista ja elämäntyylistä.

• frihet
        hirvas kirjoitti:

väliin, mutta eikö helluntailaisuuskin pitäisi perustua Raamatun sanaan? Kyllä totuus pitää kiinnostaa jokaista, joka haluaa pelastua. Nimenomaan totuus - Jeesus ja Hänen sana.

Mielipiteet ja keskustelu, ei niinkään tarkoita Raamatun jakaiden vaihtoa, vaan henkilökohtaista mielipidettä Raamatun kannasta ja tulkinnasta.

Helluntalaisuus on yksi raamatullisimpia seurakuntia ja opetus perustuu Raamatun linjauksiin.

Ihmiset tosin ovat lihallisia ja astian maku kuvastuu, jopa seurakuntiin.

Sinä tosin katkeruutesi johdosta koitat tentata yksittäisten ihmisten uskoa ja tuomiten väittelet palstalaisten kanssa.
        Tuolla edellä jo minulle vastasit, että sinua kysytään puhumaan, tuskin muihin, kun jehovalaisten joukkoon.

• Eroe
        hirvas kirjoitti:

omilla teoillani ole aikonutkaan pelastua, minulla on usko evankeliumiin ja armoon.

Uskotko vai uskotteletko sinä hirvas?

• hirvas
        Eroe kirjoitti:

Ei voi paremmin sanoa miehestä jonka nimi on hirvas,
        opista ja elämäntyylistä.

olet todella harras helluntailainen.

• hirvas
        Eroe kirjoitti:

Uskotko vai uskotteletko sinä hirvas?

vain Jeesuksen sanaa, en tiedä mihin sinä uskot, koska et tunnustanut Jeesuksen sanoja tuossa ylempänä.

Uskotko, että Jeesus oli oikeassa sanoessaan näin? Minä koen usein tämän aivan henkilökohtaisesti kun todistan Jeesuksesta.

Matt. 10:22
        Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

Uskotko, että Jeesus tarkoitti mitä sanoi?

• Tapani Lappalainen
        Eroe kirjoitti:

Kävin joskus aikoinani helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa,mutta en kokenut sitä oikein hengelliseksi kodikseni,enkä koe tänä päivänäkään,siinä nimenomaan ahdistaa se,kun ei kuulu joukkoon ja kokee olevansa vain ulkopuolinen,johon ei haluta minkäänlaista yhteyttä ja ollaan ikäänkuin työntämässä pois laumasta,kun ei ole liittynyt helluntaiseurakuntaan.Ja olen huomannut ja olen hyvin huolestunut,että jumalanpalveluksenne ovat kovin viihteellistyneet ja hengellinen musiikki,jota helluntaiseurakunnissa nykyään suositaan,on kovin rock-,pop-tyyliä,eikä ole enää sitä perinteistä hengellistä musiikkia.Kun Jeesus aikoinaan kutsui opetuslapsiaan seuraamaan Häntä,Hän nimenomaan sanoi:'Kiellä itsesi,ota ristisi ja tule ja seuraa minua'.Ei Hän koskaan kutsunut opetuslapsiaan viihtymään seurassaan,niinkuin tänä päivänä ihmisiä houkutellaan seurakuntiin hengellisellä viihteellä jota tuo gospel-musiikki edustaa.Ei sillä ole mitään oikean hengellisen kanssa tekemistä,se on aivan kokonaan rock-musiikkia,rock-ja pop-musiikki tulisi pitää niinkuin iskelmämusiikki aivan erillään hengellisestä arvomaailmasta,eikä sotkea millään tavalla keskenään,niinkuin nykyään tehdään,Sillä keinoin kyseenalaistetaan hengellinen sanoma myös nuorisolle ja lapsille.Ei kaikki,mitä me arvelemme ja otaksumme hengelliseksi,ole välttämättä sitä,eikä kaikki,mitä luulemme Pyhästä Hengestä syntyneeksi,ole aina läheskään sitä,siinä on usein hyvin paljon myöskin ihmisestä ja hänen lihallisesta mielihalustaan lähtevää,eikä siinä taida olla Pyhällä Hengellä minkäänlaista osuutta eikä arpaa,Pyhä Henki on arka hyvin arka henki,koska se on Jumalan Henki,eikä se lähde mukaan mihinkään ihmistouhuiluihin,eikä sitä tule koskaan sekoittaa sellaiseen,mikä on ihmisestä lähtöisin.Onhan paljon puhuttu siitä,että rock-musiikki on kotoisin itse paholaisen maailmasta,niin miksi sitten sellainen tulisi sotkea hengelliseen arvomaailmaan ja sitten kaiken lisäksi hengellistä sanomaa pitäisi mukamas välittää viihdemusiikin tahdissa(pop-,rock- ja iskelmämusiikin)tahdissa,jotka tosikristitty on ensisijaisesti tuominnut kadotuksesta peräisinolevaksi ja saatanan ideoimaksi musiikiksi.Tätäkö sitten nykynuorisolle ja lapsille ollaan tarjoamassa hengelliseen pakettiin käärittynä ja halutaan ihan turmella heidän omatuntonsa hengellisellä pop- ja rockmusiikilla.Yhtä vähän kuin taivas ja iankaikkinen kadotus voivat tehdä keskenään sovintoa,niin ei myöskään hengellisen ja maailmallisenkaan tule keskenään ojentaa veljen kättä toisilleen,jos kuuntelen hengellistä sanomaa rockmusiikin tai muun viihdemusiikin tahdissa,niin eikö olisi syytä kysyä:'Kuka herra minun sydäntäni hallitsee todellisuudessa ja onko ehkä raja hengellisen ja maailmallisen välillä tullut aina vain matalammaksi?Sitä sopii kysyä meidän kaikkien itseltämme,jotka olemme saaneet Pyhän Hengen,silloin kun teimme päätöksen seurata Jeesusta.Tapani Lappalainen

• ML213
        Tapani Lappalainen kirjoitti:

Kävin joskus aikoinani helluntaiseurakunnan tilaisuuksissa,mutta en kokenut sitä oikein hengelliseksi kodikseni,enkä koe tänä päivänäkään,siinä nimenomaan ahdistaa se,kun ei kuulu joukkoon ja kokee olevansa vain ulkopuolinen,johon ei haluta minkäänlaista yhteyttä ja ollaan ikäänkuin työntämässä pois laumasta,kun ei ole liittynyt helluntaiseurakuntaan.Ja olen huomannut ja olen hyvin huolestunut,että jumalanpalveluksenne ovat kovin viihteellistyneet ja hengellinen musiikki,jota helluntaiseurakunnissa nykyään suositaan,on kovin rock-,pop-tyyliä,eikä ole enää sitä perinteistä hengellistä musiikkia.Kun Jeesus aikoinaan kutsui opetuslapsiaan seuraamaan Häntä,Hän nimenomaan sanoi:'Kiellä itsesi,ota ristisi ja tule ja seuraa minua'.Ei Hän koskaan kutsunut opetuslapsiaan viihtymään seurassaan,niinkuin tänä päivänä ihmisiä houkutellaan seurakuntiin hengellisellä viihteellä jota tuo gospel-musiikki edustaa.Ei sillä ole mitään oikean hengellisen kanssa tekemistä,se on aivan kokonaan rock-musiikkia,rock-ja pop-musiikki tulisi pitää niinkuin iskelmämusiikki aivan erillään hengellisestä arvomaailmasta,eikä sotkea millään tavalla keskenään,niinkuin nykyään tehdään,Sillä keinoin kyseenalaistetaan hengellinen sanoma myös nuorisolle ja lapsille.Ei kaikki,mitä me arvelemme ja otaksumme hengelliseksi,ole välttämättä sitä,eikä kaikki,mitä luulemme Pyhästä Hengestä syntyneeksi,ole aina läheskään sitä,siinä on usein hyvin paljon myöskin ihmisestä ja hänen lihallisesta mielihalustaan lähtevää,eikä siinä taida olla Pyhällä Hengellä minkäänlaista osuutta eikä arpaa,Pyhä Henki on arka hyvin arka henki,koska se on Jumalan Henki,eikä se lähde mukaan mihinkään ihmistouhuiluihin,eikä sitä tule koskaan sekoittaa sellaiseen,mikä on ihmisestä lähtöisin.Onhan paljon puhuttu siitä,että rock-musiikki on kotoisin itse paholaisen maailmasta,niin miksi sitten sellainen tulisi sotkea hengelliseen arvomaailmaan ja sitten kaiken lisäksi hengellistä sanomaa pitäisi mukamas välittää viihdemusiikin tahdissa(pop-,rock- ja iskelmämusiikin)tahdissa,jotka tosikristitty on ensisijaisesti tuominnut kadotuksesta peräisinolevaksi ja saatanan ideoimaksi musiikiksi.Tätäkö sitten nykynuorisolle ja lapsille ollaan tarjoamassa hengelliseen pakettiin käärittynä ja halutaan ihan turmella heidän omatuntonsa hengellisellä pop- ja rockmusiikilla.Yhtä vähän kuin taivas ja iankaikkinen kadotus voivat tehdä keskenään sovintoa,niin ei myöskään hengellisen ja maailmallisenkaan tule keskenään ojentaa veljen kättä toisilleen,jos kuuntelen hengellistä sanomaa rockmusiikin tai muun viihdemusiikin tahdissa,niin eikö olisi syytä kysyä:'Kuka herra minun sydäntäni hallitsee todellisuudessa ja onko ehkä raja hengellisen ja maailmallisen välillä tullut aina vain matalammaksi?Sitä sopii kysyä meidän kaikkien itseltämme,jotka olemme saaneet Pyhän Hengen,silloin kun teimme päätöksen seurata Jeesusta.Tapani Lappalainen

,siinä nimenomaan ahdistaa se,kun ei kuulu joukkoon ja kokee olevansa vain ulkopuolinen,johon ei haluta minkäänlaista yhteyttä ja ollaan ikäänkuin työntämässä pois laumasta,kun ei ole liittynyt helluntaiseurakuntaan.
        ----

Valitettavasti tuo on todellisuutta lähes joka puolueessa.Tietysti kaikissa on ylsilö jäseni, jotka haluavat pitää yhteyttä kaikkiin uskoviin sisariin ja veljiin.

Niin, meidän yhteyshän tulisi todella pohjautua Jeesukseen uskon pohjalta ja iloita yhteisestä uskosta.Siis, jos uskovat ihmiset kohtaavat, niin ei tulisi ajatella, mistähön puolueesta/yhteisöstä hän on .Minulle on aivan yks hailee mihin puolueeseen ihmiset/ihminen kuuluu.Pää asia on , että mahdollistumme pohtimaan yhteisesti yhteistä uskoamme/Raamattua kukin ymmärryksensä mukaan.

• hirvas
        ML213 kirjoitti:

,siinä nimenomaan ahdistaa se,kun ei kuulu joukkoon ja kokee olevansa vain ulkopuolinen,johon ei haluta minkäänlaista yhteyttä ja ollaan ikäänkuin työntämässä pois laumasta,kun ei ole liittynyt helluntaiseurakuntaan.
        ----

Valitettavasti tuo on todellisuutta lähes joka puolueessa.Tietysti kaikissa on ylsilö jäseni, jotka haluavat pitää yhteyttä kaikkiin uskoviin sisariin ja veljiin.

Niin, meidän yhteyshän tulisi todella pohjautua Jeesukseen uskon pohjalta ja iloita yhteisestä uskosta.Siis, jos uskovat ihmiset kohtaavat, niin ei tulisi ajatella, mistähön puolueesta/yhteisöstä hän on .Minulle on aivan yks hailee mihin puolueeseen ihmiset/ihminen kuuluu.Pää asia on , että mahdollistumme pohtimaan yhteisesti yhteistä uskoamme/Raamattua kukin ymmärryksensä mukaan.

Jeesuksen itsensä lausumat sanat, niin eipä tarvitse kantaa vieraan ikeen taakkaa, joita ovat nuo puolueet:

Matt.11:29-30

28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

Ja muistatte myös tämän:

Matt.23:1-4

1 Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
        2 sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
        3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
        4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.

Puolueet lastaavat ihmisten harteille sellaiset taakat, ettei niitä kukaan jaksa kantaa. Mutta Jeesuksen kuorma on kevyt, ottakaa se ja pelastukaa tästä nurjasta sukupolvesta.

• Eroe
        Tapani Lappalainen kirjoitti:

Onko tuo oikea nimesi? Ja millaista tytä teet? En utele vaan tunnen yhden samannimisen ja hän mielestäni on ainakin kuulunut helluntaiseurakuntaan.

Jeesus todellakin käski seurata, eikä viihtyä seurassa. Ei elämä ole aina habaa hubaa. Hengellistä rokkia ei ole.

• Eroe kirjoitti:

Onko tuo oikea nimesi? Ja millaista tytä teet? En utele vaan tunnen yhden samannimisen ja hän mielestäni on ainakin kuulunut helluntaiseurakuntaan.

Jeesus todellakin käski seurata, eikä viihtyä seurassa. Ei elämä ole aina habaa hubaa. Hengellistä rokkia ei ole.

"Jeesus todellakin käski seurata, eikä viihtyä seurassa"

Tuotahan eilenkin Hirvas kertoi ja sinun kaaliin se ei mennyt vaan nyt olet ihan eri mieltä.

• onko niitä

? Pelastuuko??

• Eroe

Tunsin miehen joka oli tuommoinen. Hän eli poikamiehenä ja kilvoitteli uskossa yli 80-vuotiaaksi. Nyt on jo otettu ylös Herran luo.

Joten voi pelastua kun tekee parannuksen.

• Eroe kirjoitti:

Tunsin miehen joka oli tuommoinen. Hän eli poikamiehenä ja kilvoitteli uskossa yli 80-vuotiaaksi. Nyt on jo otettu ylös Herran luo.

voi Jeesuksen puolesta päättää ellet ole Jeesus ja isältäskin se jäi tietämättä.

• hirvas
        Eroe kirjoitti:

mennytkään tuonelaan?

• Eroe
        Pe.ku kirjoitti:

voi Jeesuksen puolesta päättää ellet ole Jeesus ja isältäskin se jäi tietämättä.

Miksi todé sanoi sinua Pinotset-Pekuksi? En tiennytkään sinun hyväksyvän hirviön touhut. Ai niin, sinähän oletkin laista piittaamaton.

• Eroe

Siellä pitää hirvakselle tunnustaa usko. Itse hirvas suuttuu jos kysyy onko hänen hengelliset asiat kunnossa, ja miten tuli uskoon. Aivan kuten ekivaari myös.

Outoa!

• ihan rivijäsen

Jokaisessa seurakunnassa on johto ja jokin oppisuunta. Onko tällä Hirvaksella oma seurakunta, että olisko sellasen perustanut?

• hirvas
        ihan rivijäsen kirjoitti:

Jokaisessa seurakunnassa on johto ja jokin oppisuunta. Onko tällä Hirvaksella oma seurakunta, että olisko sellasen perustanut?

myös paljon pilkkaajia, jotka valehtelevat lähimmäisistään. En minä sitä ihmettele lainkaan sillä palstoilla saattaa olla sellaisia rikollisiakin, jotka ovat voineet olla vankilassa, ja oppineet pahat tapansa siellä. mm. valehtelemaan.

Jumalan seurakunta on ihmisen sisimmässä, ei se ole mikään kirkko eikä lahko. Jeesus todisti sen.

• Eroe
        hirvas kirjoitti:

myös paljon pilkkaajia, jotka valehtelevat lähimmäisistään. En minä sitä ihmettele lainkaan sillä palstoilla saattaa olla sellaisia rikollisiakin, jotka ovat voineet olla vankilassa, ja oppineet pahat tapansa siellä. mm. valehtelemaan.

Jumalan seurakunta on ihmisen sisimmässä, ei se ole mikään kirkko eikä lahko. Jeesus todisti sen.

Nyt alitit riman ja kun totuus loppui siirryit olettamuksiin.

Opin monta konnuutta ennen vankilaa. Nykyään olen uskovainen mies ja elän oppikirjana Raamattu. Siinä on erilaiset ohjeet seurakunnasta mitä sinä kerrot. Minä tahdon taas seurata Raamatun totuutta.

Ainakin olen senverran heikko ja vajavainen, että tarvitsen toisia uskovia. Sinä jos olet uskossa ja pärjäätnoin, se on oma asiasi.

• hirvas
        Eroe kirjoitti:

Nyt alitit riman ja kun totuus loppui siirryit olettamuksiin.

Opin monta konnuutta ennen vankilaa. Nykyään olen uskovainen mies ja elän oppikirjana Raamattu. Siinä on erilaiset ohjeet seurakunnasta mitä sinä kerrot. Minä tahdon taas seurata Raamatun totuutta.

Ainakin olen senverran heikko ja vajavainen, että tarvitsen toisia uskovia. Sinä jos olet uskossa ja pärjäätnoin, se on oma asiasi.

kenestäkään lähimmäisestä pidä lausua väärää todistusta? Opettaako Raamattu näin, sehän on sinun oppikirjasi??

• Eroe
        hirvas kirjoitti:

kenestäkään lähimmäisestä pidä lausua väärää todistusta? Opettaako Raamattu näin, sehän on sinun oppikirjasi??

en minä. Olepa tarkkana!

• on sellainen seurakunta, jossa jäsenet jatkuvasti toitottavat olevansa vajavaisia, aina kun tekevät tahallisesti vääryyttä lähimmäisilleen..

Ja kun joku eroaa tuollaisesta "vajavaisten seurakunnasta", eronneelle sanotaan: 'sitten, kun luulet löytäneesi täydellisen seurakunnan ja menet ja liityt siihen, niin se ei ole enää täydellinen'..

• Sinä, eroe olet oivaltanut seurakunnan merkityksen ja tiedät miten sitä tulee katsoa.
      Jumalan seurakunta ruumis muodostuu vain ja ainuastaan heikoista ja vajavaisista jäsenistä.
      Se, että toiset ovat näkyvämmillä paikoilla kuin toiset ei tee heistä sen täydellisempiä.
      Itseasiassa heidän virheensä vain korostuvat, kun he ovat niinkuin Paavali sanoi kaikkien katseltavina.
      1. Korinttolaiskirje 4
      9 Sillä minusta näyttää, että Jumala on asettanut meidät apostolit vihoviimeisiksi, ikäänkuin kuolemaan tuomituiksi; meistä on tullut kaiken maailman katseltava, sekä enkelien että ihmisten,
      10 me olemme houkkia Kristuksen tähden, mutta te älykkäitä Kristuksessa, me olemme heikkoja, mutta te väkeviä; te kunnioitettuja, mutta me halveksittuja.

Rivikristityt saavat kasvaa virheineen vähän niikuin piilossa, kun heidän ei tarvitse olla mitenkään esillä tai ihmisten seurattavina.
      Ne jotka seurakunnassa palvelevat jotuvat kasvamaan kaikkien edessä ja heidän virheensä ja kompurointinsa on julkista.
      Tähän on niin helppo takertua ja osoittaa sormella kuinka huono ja vajavainen seurakunta on, kun johdosta lähtien syyllistytään virheisiin.
      Totuus on kuitenkin se, että vain Kristuksessa me olemme täydellisiä.
      Kaikki mitä me teemme on vajavaista ja siitä on helppo löytää virheitä.
      Joten tervettuloa vain joukkoon huonojen ja heikkojen, astu valtakuntaan köyhien...(menikö se laulu jotenkin noin).

• ent. hellari

Helluntaiseurakunta niminen organisaatio ei ole Jumalan seurakunta, mutta siellä olevat ihmiset ovat.
        Uskovaiset ihmiset ovat Jumalan seurakunta.

• Eroe

Olen ollut seurakunta-ihminen alusta saakka. Kyllä seurakunta-asioista täytyisi nykyihmisille antaa seurakunnissa oikeaa opetusta.

Tarvittaessa käyttää seurakuntakuria. Se on se kaikkein hankalin asia. Ei ole mukava ketään erottaa, mutta joskus on pakko.

• Eroe kirjoitti:

Olen ollut seurakunta-ihminen alusta saakka. Kyllä seurakunta-asioista täytyisi nykyihmisille antaa seurakunnissa oikeaa opetusta.

Tarvittaessa käyttää seurakuntakuria. Se on se kaikkein hankalin asia. Ei ole mukava ketään erottaa, mutta joskus on pakko.

vain 5 minuuttia aiemmin sanot:

"Jeesus todellakin käski seurata, eikä viihtyä seurassa"

Tuo kaiketi tarkoittaa ihan päinvastaista kuin "seurakuntaihminen".

• hirvas
        Eroe kirjoitti:

jättää pois kolminaisuuopin opettaminen. Sitähän ei kukaan tarvitse pelastuakseen, sitä paitsi Jeesus varoitti ihmisopeista.

Jos todella luet Raamattua kuten kerroit, niin tuokin asia pitäisi olla sinulle itsestään selvä..

• Eroe
        hirvas kirjoitti:

jättää pois kolminaisuuopin opettaminen. Sitähän ei kukaan tarvitse pelastuakseen, sitä paitsi Jeesus varoitti ihmisopeista.

Jos todella luet Raamattua kuten kerroit, niin tuokin asia pitäisi olla sinulle itsestään selvä..

Et ole raitis uskossa, niin kertoo kirjoituksesi. Miten sinun seurakunnassa käytetään seurakuntavirkoja, entä seurakuntakuria? Toimiiko siellä armolahjat?

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      96
      4754
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3912
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      207
      3800
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      101
      2205
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      77
      1964
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1336
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      132
      1248
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      162
      1226
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1095
    10. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      477
      1022
    Aihe