CR-V ilmastoinnin merkkivalo vilkkuu?

hyväon

Ostin CR-V dieselin vm 2005. Hyvin on pelannut. Nyt alkoi ilmastoinnin (A/C) vihreä merkkivalo vilkkua. Aina vaan vilkkuu painoi nappulaa tai ei. Manuaali ei sano tästä mitään. Lämmitys ja ilmastointi näyttää muuten toimivan kunnolla. Mitähän tuo vilkkuminen tarkoittaa? Yleensä valo palaa jatkuvasti kun ilmastointi on päällä ja on sammuksissa kun ilmastointi on pois päältä.

17

14006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on vika..

      päällä, mars merkihuoltoon. Siellä selvittävät missä vika.

    • Boshkhi

      jäähdytysaineen puutos! Maksaa noin satkun lisäys.

    • merkkihuoltoon

      ja kysäise sieltä. Voi olla sen verran harvinainen juttu, etttei tätä palstaa lukevilla ole kokemusta/tietoa tuosta jutusta.

      Kaikesta huolimatta merkkihuolto on hyvä yhteydenottopaikka ongelmatilanteissa. Olettaa voi, että sillä on suhteellisen hyvä tietämys huoltamistaan autoista.

      • Kun vaan rahaa riittää

        Liian moni luottaa merkkihuoltoon. Aikaisemmin se toimikin, kun autoliikkeillä ja niiden korjaamoilla oli vain yks tai kaks merkkiä. Nyt kun ainakin Kymenlaaksossa niillä , esim. paikallisella Hondaliikkeellä on Skodasta Mersuun ja monta siltä väliltä, niin ei ne muutamat asentajat, jotka on enää palkkalistoilla (automyyjiä on vissiin yhtä paljon) ole välttämättä perillä monien automerkkien vielä useampien vuosimallien erityispiirteistä. Sitte kun viet autosi sinne, ja jos asentajalla ei satu olemaan tietoa ko. viastasi, niin sitte ne rupee purkamaan paikkoja ja kokeilee sitä sun tätä. Sit kun kysyy, et eiks sul ole minkäänlaisia ohjeita, lähtee kaveri käveleen sen korjaamon kompuutterin luo, jossa on jo pari asentajaa jonossa ja aikansa varttuu ja sit pääsee selailee minunkin tapauksessa Hondan englanninkielisiä sivuja. Löytää jotakin ohjeita ja sit taas kokeillaan. Autossani oli ongelma, että lämmityslaitteesta ei tullut kovin lämmintä ilmaa = pakkasella suorastaan paleli.
        Käytin kahdessa korjaamossa ja kun vipuja oli molemmissa käännelty aikansa ilman minkäänlaista tulosta tai johdonmukaisuutta niin lähdin pois maksettuani parin tunnin laskun. Nykyään taitaa monessa paikkaa olla se tyyli, että ainakin se ensimmäinen asiakas maksaa asentajan kouluttautumisen ko. asiaan. Nyt on tilanne se, että laitetaan enemmiin vaatetta päälle jos pakkasmittarissa on miinusasteita.


      • merkkihuoltoon
        Kun vaan rahaa riittää kirjoitti:

        Liian moni luottaa merkkihuoltoon. Aikaisemmin se toimikin, kun autoliikkeillä ja niiden korjaamoilla oli vain yks tai kaks merkkiä. Nyt kun ainakin Kymenlaaksossa niillä , esim. paikallisella Hondaliikkeellä on Skodasta Mersuun ja monta siltä väliltä, niin ei ne muutamat asentajat, jotka on enää palkkalistoilla (automyyjiä on vissiin yhtä paljon) ole välttämättä perillä monien automerkkien vielä useampien vuosimallien erityispiirteistä. Sitte kun viet autosi sinne, ja jos asentajalla ei satu olemaan tietoa ko. viastasi, niin sitte ne rupee purkamaan paikkoja ja kokeilee sitä sun tätä. Sit kun kysyy, et eiks sul ole minkäänlaisia ohjeita, lähtee kaveri käveleen sen korjaamon kompuutterin luo, jossa on jo pari asentajaa jonossa ja aikansa varttuu ja sit pääsee selailee minunkin tapauksessa Hondan englanninkielisiä sivuja. Löytää jotakin ohjeita ja sit taas kokeillaan. Autossani oli ongelma, että lämmityslaitteesta ei tullut kovin lämmintä ilmaa = pakkasella suorastaan paleli.
        Käytin kahdessa korjaamossa ja kun vipuja oli molemmissa käännelty aikansa ilman minkäänlaista tulosta tai johdonmukaisuutta niin lähdin pois maksettuani parin tunnin laskun. Nykyään taitaa monessa paikkaa olla se tyyli, että ainakin se ensimmäinen asiakas maksaa asentajan kouluttautumisen ko. asiaan. Nyt on tilanne se, että laitetaan enemmiin vaatetta päälle jos pakkasmittarissa on miinusasteita.

        ei maksa muuta kuin puhelun hinnan. Kysyvä ei tieltä eksy. Jos yhdessä huollossa eivät tiedä sanoa asiaan muuta kuin - varaa aika, niin katsotaan, niin soittaa toiseen. Jos muutaman puhelun jälkeen voi tarkasti kertoa, mikä on vikana, niin säästää helposti ne muutaman tunnin arpomiskulut. Lisää säästöä voi helposti tulla siitä, että ostaa tarvittavat osat itse ja korjauttaa vian muussa kuin merkkihuollossa. Niihin saa ajankin lyhyemmällä kuin kuukauden odotusajalla.

        Tuo on valitettavasti totta, että nykyään huoloissa tapahtuu tuota kokeillaanpas-tuota-jos-se-auttais-korjaamista. Ongelma on juuri tuo kaikkien merkkien merkkihuollot meiltä systeemi. Autojen tekniikka on mennyt niin monimutkaiseksi, että harvassa on ne asentajat, jotka hanskaavat merkin kuin merkin ja mallin kuin mallin erityispiirteet.

        Harjoittelukappaleena on minunkin autoni (ei ollut Honda) joskus ollut, eikä tullut edes kuntoon. Meni aikaa, paljon hermoa ja vähän rahaakin ja työnjohto vaan pyöritteli papereitaan ja selitteli, että nää ny on vaan joskus vähän hankalia. Ehdotti, että tuon uudestaan ja varataan reilusti aikaa. Eipä varattu aikaa siihen huoltoon, enkä ole sen koommin siellä käynyt. Ammattinsa osaava asentaja vian sitten korjasi alta aikayksikön ja naureskeli, että ihan perushommaa oli koko juttu. Ihmetteli kovin merkkihuoltokokemustani ja sanoi, ettei tollasessa hommassa tarvitse edes maahantuojan merkkikoulutusta.


      • takuuseen meni
        merkkihuoltoon kirjoitti:

        ei maksa muuta kuin puhelun hinnan. Kysyvä ei tieltä eksy. Jos yhdessä huollossa eivät tiedä sanoa asiaan muuta kuin - varaa aika, niin katsotaan, niin soittaa toiseen. Jos muutaman puhelun jälkeen voi tarkasti kertoa, mikä on vikana, niin säästää helposti ne muutaman tunnin arpomiskulut. Lisää säästöä voi helposti tulla siitä, että ostaa tarvittavat osat itse ja korjauttaa vian muussa kuin merkkihuollossa. Niihin saa ajankin lyhyemmällä kuin kuukauden odotusajalla.

        Tuo on valitettavasti totta, että nykyään huoloissa tapahtuu tuota kokeillaanpas-tuota-jos-se-auttais-korjaamista. Ongelma on juuri tuo kaikkien merkkien merkkihuollot meiltä systeemi. Autojen tekniikka on mennyt niin monimutkaiseksi, että harvassa on ne asentajat, jotka hanskaavat merkin kuin merkin ja mallin kuin mallin erityispiirteet.

        Harjoittelukappaleena on minunkin autoni (ei ollut Honda) joskus ollut, eikä tullut edes kuntoon. Meni aikaa, paljon hermoa ja vähän rahaakin ja työnjohto vaan pyöritteli papereitaan ja selitteli, että nää ny on vaan joskus vähän hankalia. Ehdotti, että tuon uudestaan ja varataan reilusti aikaa. Eipä varattu aikaa siihen huoltoon, enkä ole sen koommin siellä käynyt. Ammattinsa osaava asentaja vian sitten korjasi alta aikayksikön ja naureskeli, että ihan perushommaa oli koko juttu. Ihmetteli kovin merkkihuoltokokemustani ja sanoi, ettei tollasessa hommassa tarvitse edes maahantuojan merkkikoulutusta.

        Minulla on -05 diesel, sanoivat sen olevan tyyppivika ja vaihtoivat veloituksetta


      • ray1234
        takuuseen meni kirjoitti:

        Minulla on -05 diesel, sanoivat sen olevan tyyppivika ja vaihtoivat veloituksetta

        Tämä on vanha keskustelu, mutta selvisikö koskaan, miksi merkkivalo vilkkui? Minun CRV:ssä (vm 2006 Diesel) vilkkuu AC-valo. Vilkkuminen alkoi kun merkkiliike otti AC:n sulakkeen pois edestakaisin. Voiko vilkkumisen saada pois kotikonsteilla?


      • Hondahomoilla
        ray1234 kirjoitti:

        Tämä on vanha keskustelu, mutta selvisikö koskaan, miksi merkkivalo vilkkui? Minun CRV:ssä (vm 2006 Diesel) vilkkuu AC-valo. Vilkkuminen alkoi kun merkkiliike otti AC:n sulakkeen pois edestakaisin. Voiko vilkkumisen saada pois kotikonsteilla?

        sepalus vilkkuu ;)


      • ray1234
        Hondahomoilla kirjoitti:

        sepalus vilkkuu ;)

        Vedä käteen homo jos asiasta ei voidan keskustella,hinntti????


      • -STT-
        ray1234 kirjoitti:

        Vedä käteen homo jos asiasta ei voidan keskustella,hinntti????

        Hondapapat jyystivät taas eilen illalla amisviikseä oikein kunnolla tämän acconrotiskassaan. Hondanlintan surkeat jousitukset vain pompahtelivat kun amishomo sai jäykkää lihaa persreikäänsä.


      • Honda CRV -08
        -STT- kirjoitti:

        Hondapapat jyystivät taas eilen illalla amisviikseä oikein kunnolla tämän acconrotiskassaan. Hondanlintan surkeat jousitukset vain pompahtelivat kun amishomo sai jäykkää lihaa persreikäänsä.

        Hi i had the same problem i found this on the internet and it worked no more flashing light

        I got it sorted by running the self-diag test for the clim.

        The self-diag procedure for the 2007-2012 model ... should be something like that:
        1. Turn the ignition key/switch OFF.
        2. Press and hold the climate control OFF button and turn the ignition switch ON (II).
        3. While still holding the OFF button, press the (DEFROST this is the rear heater and the wing mirror button) button 5 times in less than 10 seconds
        4. Release both the OFF and DEFROST buttons ... then the auto-diag will start

        If there's an issue, the test will end up with "88 Auto" blinking.

        Otherwise, you switch the ignition back to OFF and ON again to see if the DUAL is still blinking.

        Vanha aihe, mutta ongelman ilmennyttyä sain itse hoidettua sen tällä.


        Tollanen löyty netistä ja toimi mulla ainakin ja monelle muulla siellä.

        Ollos hyvä.


      • CR-V 2.2 DTI 2008
        Honda CRV -08 kirjoitti:

        Hi i had the same problem i found this on the internet and it worked no more flashing light

        I got it sorted by running the self-diag test for the clim.

        The self-diag procedure for the 2007-2012 model ... should be something like that:
        1. Turn the ignition key/switch OFF.
        2. Press and hold the climate control OFF button and turn the ignition switch ON (II).
        3. While still holding the OFF button, press the (DEFROST this is the rear heater and the wing mirror button) button 5 times in less than 10 seconds
        4. Release both the OFF and DEFROST buttons ... then the auto-diag will start

        If there's an issue, the test will end up with "88 Auto" blinking.

        Otherwise, you switch the ignition back to OFF and ON again to see if the DUAL is still blinking.

        Vanha aihe, mutta ongelman ilmennyttyä sain itse hoidettua sen tällä.


        Tollanen löyty netistä ja toimi mulla ainakin ja monelle muulla siellä.

        Ollos hyvä.

        Samalla ohjeella olen myös hoitanut pois dual-valon vilkkumisen. Ensimmäisellä "hoidolla" pysyi poissa muutaman viikon. Sen jälkeen vaihdoin ilmastointilaitteen releen, joka löytyy konepellin alla kuskin puolella olevasta sulakerasiasta. Hinta vähän alla 30€. Toistin edellä mainitun näppäilysarjan, ja sen jälkeen ongelma katosi lopullisesti.


      • crv ilmastoinnin valo
        Honda CRV -08 kirjoitti:

        Hi i had the same problem i found this on the internet and it worked no more flashing light

        I got it sorted by running the self-diag test for the clim.

        The self-diag procedure for the 2007-2012 model ... should be something like that:
        1. Turn the ignition key/switch OFF.
        2. Press and hold the climate control OFF button and turn the ignition switch ON (II).
        3. While still holding the OFF button, press the (DEFROST this is the rear heater and the wing mirror button) button 5 times in less than 10 seconds
        4. Release both the OFF and DEFROST buttons ... then the auto-diag will start

        If there's an issue, the test will end up with "88 Auto" blinking.

        Otherwise, you switch the ignition back to OFF and ON again to see if the DUAL is still blinking.

        Vanha aihe, mutta ongelman ilmennyttyä sain itse hoidettua sen tällä.


        Tollanen löyty netistä ja toimi mulla ainakin ja monelle muulla siellä.

        Ollos hyvä.

        http://www.crvownersclub.com/forums/74-diesel-cr-v/6560-c-trouble.html#/forumsite/20559/topics/6560

        Tuolta löytyi kakkoskoppaselle cr-v:lle (itellä 2005 diesel) ilmastoinnin diagnosointi tai testaus. Vapaasti suomennettuna ja miten itse sain vilkkuvan a/c -valon sammumaan ja ilmastoinnin pelaamaan.

        1. Virrat virtalukosta pois ja kaikki kolme ilmastoinninsäätökiekkoa vasemmalle eli tuuletus OFF, lämmöt kylmimmälle ja puhallukset naamaan.

        2. Virrat päälle.

        3. Paina pohjassa ilman sisäkiertonäppäintä ja samaan aikaan kymmenen sekunnin sisällä painat viisi kertaa takalasinlämmittäjän nappia.

        4. Ilmastointi testailee itsensä, jonka jälkeen mahdollinen vikakoodi jää vilkkumaan.

        Itselläni heitti a/c-napin valo vilkkumasta ja alkoi ilmastointi toimimaan, joten noihin vikakoodeihin pitänee perehtyä jatkossa, mikäli tarvetta ilmenee.


      • Anonyymi
        crv ilmastoinnin valo kirjoitti:

        http://www.crvownersclub.com/forums/74-diesel-cr-v/6560-c-trouble.html#/forumsite/20559/topics/6560

        Tuolta löytyi kakkoskoppaselle cr-v:lle (itellä 2005 diesel) ilmastoinnin diagnosointi tai testaus. Vapaasti suomennettuna ja miten itse sain vilkkuvan a/c -valon sammumaan ja ilmastoinnin pelaamaan.

        1. Virrat virtalukosta pois ja kaikki kolme ilmastoinninsäätökiekkoa vasemmalle eli tuuletus OFF, lämmöt kylmimmälle ja puhallukset naamaan.

        2. Virrat päälle.

        3. Paina pohjassa ilman sisäkiertonäppäintä ja samaan aikaan kymmenen sekunnin sisällä painat viisi kertaa takalasinlämmittäjän nappia.

        4. Ilmastointi testailee itsensä, jonka jälkeen mahdollinen vikakoodi jää vilkkumaan.

        Itselläni heitti a/c-napin valo vilkkumasta ja alkoi ilmastointi toimimaan, joten noihin vikakoodeihin pitänee perehtyä jatkossa, mikäli tarvetta ilmenee.

        Tämä auttoi minullakin, vein auton huoltoon ja vaihtoivat uudet kylmäaineet yms koittivat vikakoodia lukea. Totesivat että rikki on, tuon jälkeen alkoi toimimaan moitteettomasti👍


      • Anonyymi
        crv ilmastoinnin valo kirjoitti:

        http://www.crvownersclub.com/forums/74-diesel-cr-v/6560-c-trouble.html#/forumsite/20559/topics/6560

        Tuolta löytyi kakkoskoppaselle cr-v:lle (itellä 2005 diesel) ilmastoinnin diagnosointi tai testaus. Vapaasti suomennettuna ja miten itse sain vilkkuvan a/c -valon sammumaan ja ilmastoinnin pelaamaan.

        1. Virrat virtalukosta pois ja kaikki kolme ilmastoinninsäätökiekkoa vasemmalle eli tuuletus OFF, lämmöt kylmimmälle ja puhallukset naamaan.

        2. Virrat päälle.

        3. Paina pohjassa ilman sisäkiertonäppäintä ja samaan aikaan kymmenen sekunnin sisällä painat viisi kertaa takalasinlämmittäjän nappia.

        4. Ilmastointi testailee itsensä, jonka jälkeen mahdollinen vikakoodi jää vilkkumaan.

        Itselläni heitti a/c-napin valo vilkkumasta ja alkoi ilmastointi toimimaan, joten noihin vikakoodeihin pitänee perehtyä jatkossa, mikäli tarvetta ilmenee.

        Kiitos!


    • Uapeli

      Sama täällä. Dual valo alkoi Vilkkumaan ja ilmastointi ei pelannut. Talvella homma tuli julki kun aloin regenoimaan autocomilla hiukkasloukkua jälleen kerran. Onko tietoa ohitus leikkauksesta, Tarviiko heti tehdä softa muutokset jos luokun poistaa? Pesin liuottimella ja höyrypesurilla ja kesti 20tkm ja tukossa. Nyt kokeilen moly litkuilla puhdistusta.. Ainakin savuaa tuhottomasti..

    • Pfff PDFFFFFF

      Vaihda ilmastoinnin rele. PDF:ään regerenointi ja uusi ohjelmapäivitys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

      kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      215
      2856
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

      Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      129
      2780
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

      Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1796
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

      Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1352
    5. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      67
      1351
    6. Milloin se sitten

      On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

      Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

      Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      876
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

      Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      843
    10. Sä tiedät rakas

      Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      833
    Aihe