Ostin CR-V dieselin vm 2005. Hyvin on pelannut. Nyt alkoi ilmastoinnin (A/C) vihreä merkkivalo vilkkua. Aina vaan vilkkuu painoi nappulaa tai ei. Manuaali ei sano tästä mitään. Lämmitys ja ilmastointi näyttää muuten toimivan kunnolla. Mitähän tuo vilkkuminen tarkoittaa? Yleensä valo palaa jatkuvasti kun ilmastointi on päällä ja on sammuksissa kun ilmastointi on pois päältä.
CR-V ilmastoinnin merkkivalo vilkkuu?
17
14006
Vastaukset
- on vika..
päällä, mars merkihuoltoon. Siellä selvittävät missä vika.
- Boshkhi
jäähdytysaineen puutos! Maksaa noin satkun lisäys.
- merkkihuoltoon
ja kysäise sieltä. Voi olla sen verran harvinainen juttu, etttei tätä palstaa lukevilla ole kokemusta/tietoa tuosta jutusta.
Kaikesta huolimatta merkkihuolto on hyvä yhteydenottopaikka ongelmatilanteissa. Olettaa voi, että sillä on suhteellisen hyvä tietämys huoltamistaan autoista.- Kun vaan rahaa riittää
Liian moni luottaa merkkihuoltoon. Aikaisemmin se toimikin, kun autoliikkeillä ja niiden korjaamoilla oli vain yks tai kaks merkkiä. Nyt kun ainakin Kymenlaaksossa niillä , esim. paikallisella Hondaliikkeellä on Skodasta Mersuun ja monta siltä väliltä, niin ei ne muutamat asentajat, jotka on enää palkkalistoilla (automyyjiä on vissiin yhtä paljon) ole välttämättä perillä monien automerkkien vielä useampien vuosimallien erityispiirteistä. Sitte kun viet autosi sinne, ja jos asentajalla ei satu olemaan tietoa ko. viastasi, niin sitte ne rupee purkamaan paikkoja ja kokeilee sitä sun tätä. Sit kun kysyy, et eiks sul ole minkäänlaisia ohjeita, lähtee kaveri käveleen sen korjaamon kompuutterin luo, jossa on jo pari asentajaa jonossa ja aikansa varttuu ja sit pääsee selailee minunkin tapauksessa Hondan englanninkielisiä sivuja. Löytää jotakin ohjeita ja sit taas kokeillaan. Autossani oli ongelma, että lämmityslaitteesta ei tullut kovin lämmintä ilmaa = pakkasella suorastaan paleli.
Käytin kahdessa korjaamossa ja kun vipuja oli molemmissa käännelty aikansa ilman minkäänlaista tulosta tai johdonmukaisuutta niin lähdin pois maksettuani parin tunnin laskun. Nykyään taitaa monessa paikkaa olla se tyyli, että ainakin se ensimmäinen asiakas maksaa asentajan kouluttautumisen ko. asiaan. Nyt on tilanne se, että laitetaan enemmiin vaatetta päälle jos pakkasmittarissa on miinusasteita. - merkkihuoltoon
Kun vaan rahaa riittää kirjoitti:
Liian moni luottaa merkkihuoltoon. Aikaisemmin se toimikin, kun autoliikkeillä ja niiden korjaamoilla oli vain yks tai kaks merkkiä. Nyt kun ainakin Kymenlaaksossa niillä , esim. paikallisella Hondaliikkeellä on Skodasta Mersuun ja monta siltä väliltä, niin ei ne muutamat asentajat, jotka on enää palkkalistoilla (automyyjiä on vissiin yhtä paljon) ole välttämättä perillä monien automerkkien vielä useampien vuosimallien erityispiirteistä. Sitte kun viet autosi sinne, ja jos asentajalla ei satu olemaan tietoa ko. viastasi, niin sitte ne rupee purkamaan paikkoja ja kokeilee sitä sun tätä. Sit kun kysyy, et eiks sul ole minkäänlaisia ohjeita, lähtee kaveri käveleen sen korjaamon kompuutterin luo, jossa on jo pari asentajaa jonossa ja aikansa varttuu ja sit pääsee selailee minunkin tapauksessa Hondan englanninkielisiä sivuja. Löytää jotakin ohjeita ja sit taas kokeillaan. Autossani oli ongelma, että lämmityslaitteesta ei tullut kovin lämmintä ilmaa = pakkasella suorastaan paleli.
Käytin kahdessa korjaamossa ja kun vipuja oli molemmissa käännelty aikansa ilman minkäänlaista tulosta tai johdonmukaisuutta niin lähdin pois maksettuani parin tunnin laskun. Nykyään taitaa monessa paikkaa olla se tyyli, että ainakin se ensimmäinen asiakas maksaa asentajan kouluttautumisen ko. asiaan. Nyt on tilanne se, että laitetaan enemmiin vaatetta päälle jos pakkasmittarissa on miinusasteita.ei maksa muuta kuin puhelun hinnan. Kysyvä ei tieltä eksy. Jos yhdessä huollossa eivät tiedä sanoa asiaan muuta kuin - varaa aika, niin katsotaan, niin soittaa toiseen. Jos muutaman puhelun jälkeen voi tarkasti kertoa, mikä on vikana, niin säästää helposti ne muutaman tunnin arpomiskulut. Lisää säästöä voi helposti tulla siitä, että ostaa tarvittavat osat itse ja korjauttaa vian muussa kuin merkkihuollossa. Niihin saa ajankin lyhyemmällä kuin kuukauden odotusajalla.
Tuo on valitettavasti totta, että nykyään huoloissa tapahtuu tuota kokeillaanpas-tuota-jos-se-auttais-korjaamista. Ongelma on juuri tuo kaikkien merkkien merkkihuollot meiltä systeemi. Autojen tekniikka on mennyt niin monimutkaiseksi, että harvassa on ne asentajat, jotka hanskaavat merkin kuin merkin ja mallin kuin mallin erityispiirteet.
Harjoittelukappaleena on minunkin autoni (ei ollut Honda) joskus ollut, eikä tullut edes kuntoon. Meni aikaa, paljon hermoa ja vähän rahaakin ja työnjohto vaan pyöritteli papereitaan ja selitteli, että nää ny on vaan joskus vähän hankalia. Ehdotti, että tuon uudestaan ja varataan reilusti aikaa. Eipä varattu aikaa siihen huoltoon, enkä ole sen koommin siellä käynyt. Ammattinsa osaava asentaja vian sitten korjasi alta aikayksikön ja naureskeli, että ihan perushommaa oli koko juttu. Ihmetteli kovin merkkihuoltokokemustani ja sanoi, ettei tollasessa hommassa tarvitse edes maahantuojan merkkikoulutusta. - takuuseen meni
merkkihuoltoon kirjoitti:
ei maksa muuta kuin puhelun hinnan. Kysyvä ei tieltä eksy. Jos yhdessä huollossa eivät tiedä sanoa asiaan muuta kuin - varaa aika, niin katsotaan, niin soittaa toiseen. Jos muutaman puhelun jälkeen voi tarkasti kertoa, mikä on vikana, niin säästää helposti ne muutaman tunnin arpomiskulut. Lisää säästöä voi helposti tulla siitä, että ostaa tarvittavat osat itse ja korjauttaa vian muussa kuin merkkihuollossa. Niihin saa ajankin lyhyemmällä kuin kuukauden odotusajalla.
Tuo on valitettavasti totta, että nykyään huoloissa tapahtuu tuota kokeillaanpas-tuota-jos-se-auttais-korjaamista. Ongelma on juuri tuo kaikkien merkkien merkkihuollot meiltä systeemi. Autojen tekniikka on mennyt niin monimutkaiseksi, että harvassa on ne asentajat, jotka hanskaavat merkin kuin merkin ja mallin kuin mallin erityispiirteet.
Harjoittelukappaleena on minunkin autoni (ei ollut Honda) joskus ollut, eikä tullut edes kuntoon. Meni aikaa, paljon hermoa ja vähän rahaakin ja työnjohto vaan pyöritteli papereitaan ja selitteli, että nää ny on vaan joskus vähän hankalia. Ehdotti, että tuon uudestaan ja varataan reilusti aikaa. Eipä varattu aikaa siihen huoltoon, enkä ole sen koommin siellä käynyt. Ammattinsa osaava asentaja vian sitten korjasi alta aikayksikön ja naureskeli, että ihan perushommaa oli koko juttu. Ihmetteli kovin merkkihuoltokokemustani ja sanoi, ettei tollasessa hommassa tarvitse edes maahantuojan merkkikoulutusta.Minulla on -05 diesel, sanoivat sen olevan tyyppivika ja vaihtoivat veloituksetta
- ray1234
takuuseen meni kirjoitti:
Minulla on -05 diesel, sanoivat sen olevan tyyppivika ja vaihtoivat veloituksetta
Tämä on vanha keskustelu, mutta selvisikö koskaan, miksi merkkivalo vilkkui? Minun CRV:ssä (vm 2006 Diesel) vilkkuu AC-valo. Vilkkuminen alkoi kun merkkiliike otti AC:n sulakkeen pois edestakaisin. Voiko vilkkumisen saada pois kotikonsteilla?
- Hondahomoilla
ray1234 kirjoitti:
Tämä on vanha keskustelu, mutta selvisikö koskaan, miksi merkkivalo vilkkui? Minun CRV:ssä (vm 2006 Diesel) vilkkuu AC-valo. Vilkkuminen alkoi kun merkkiliike otti AC:n sulakkeen pois edestakaisin. Voiko vilkkumisen saada pois kotikonsteilla?
sepalus vilkkuu ;)
- ray1234
Hondahomoilla kirjoitti:
sepalus vilkkuu ;)
Vedä käteen homo jos asiasta ei voidan keskustella,hinntti????
- -STT-
ray1234 kirjoitti:
Vedä käteen homo jos asiasta ei voidan keskustella,hinntti????
Hondapapat jyystivät taas eilen illalla amisviikseä oikein kunnolla tämän acconrotiskassaan. Hondanlintan surkeat jousitukset vain pompahtelivat kun amishomo sai jäykkää lihaa persreikäänsä.
- Honda CRV -08
-STT- kirjoitti:
Hondapapat jyystivät taas eilen illalla amisviikseä oikein kunnolla tämän acconrotiskassaan. Hondanlintan surkeat jousitukset vain pompahtelivat kun amishomo sai jäykkää lihaa persreikäänsä.
Hi i had the same problem i found this on the internet and it worked no more flashing light
I got it sorted by running the self-diag test for the clim.
The self-diag procedure for the 2007-2012 model ... should be something like that:
1. Turn the ignition key/switch OFF.
2. Press and hold the climate control OFF button and turn the ignition switch ON (II).
3. While still holding the OFF button, press the (DEFROST this is the rear heater and the wing mirror button) button 5 times in less than 10 seconds
4. Release both the OFF and DEFROST buttons ... then the auto-diag will start
If there's an issue, the test will end up with "88 Auto" blinking.
Otherwise, you switch the ignition back to OFF and ON again to see if the DUAL is still blinking.
Vanha aihe, mutta ongelman ilmennyttyä sain itse hoidettua sen tällä.
Tollanen löyty netistä ja toimi mulla ainakin ja monelle muulla siellä.
Ollos hyvä. - CR-V 2.2 DTI 2008
Honda CRV -08 kirjoitti:
Hi i had the same problem i found this on the internet and it worked no more flashing light
I got it sorted by running the self-diag test for the clim.
The self-diag procedure for the 2007-2012 model ... should be something like that:
1. Turn the ignition key/switch OFF.
2. Press and hold the climate control OFF button and turn the ignition switch ON (II).
3. While still holding the OFF button, press the (DEFROST this is the rear heater and the wing mirror button) button 5 times in less than 10 seconds
4. Release both the OFF and DEFROST buttons ... then the auto-diag will start
If there's an issue, the test will end up with "88 Auto" blinking.
Otherwise, you switch the ignition back to OFF and ON again to see if the DUAL is still blinking.
Vanha aihe, mutta ongelman ilmennyttyä sain itse hoidettua sen tällä.
Tollanen löyty netistä ja toimi mulla ainakin ja monelle muulla siellä.
Ollos hyvä.Samalla ohjeella olen myös hoitanut pois dual-valon vilkkumisen. Ensimmäisellä "hoidolla" pysyi poissa muutaman viikon. Sen jälkeen vaihdoin ilmastointilaitteen releen, joka löytyy konepellin alla kuskin puolella olevasta sulakerasiasta. Hinta vähän alla 30€. Toistin edellä mainitun näppäilysarjan, ja sen jälkeen ongelma katosi lopullisesti.
- crv ilmastoinnin valo
Honda CRV -08 kirjoitti:
Hi i had the same problem i found this on the internet and it worked no more flashing light
I got it sorted by running the self-diag test for the clim.
The self-diag procedure for the 2007-2012 model ... should be something like that:
1. Turn the ignition key/switch OFF.
2. Press and hold the climate control OFF button and turn the ignition switch ON (II).
3. While still holding the OFF button, press the (DEFROST this is the rear heater and the wing mirror button) button 5 times in less than 10 seconds
4. Release both the OFF and DEFROST buttons ... then the auto-diag will start
If there's an issue, the test will end up with "88 Auto" blinking.
Otherwise, you switch the ignition back to OFF and ON again to see if the DUAL is still blinking.
Vanha aihe, mutta ongelman ilmennyttyä sain itse hoidettua sen tällä.
Tollanen löyty netistä ja toimi mulla ainakin ja monelle muulla siellä.
Ollos hyvä.http://www.crvownersclub.com/forums/74-diesel-cr-v/6560-c-trouble.html#/forumsite/20559/topics/6560
Tuolta löytyi kakkoskoppaselle cr-v:lle (itellä 2005 diesel) ilmastoinnin diagnosointi tai testaus. Vapaasti suomennettuna ja miten itse sain vilkkuvan a/c -valon sammumaan ja ilmastoinnin pelaamaan.
1. Virrat virtalukosta pois ja kaikki kolme ilmastoinninsäätökiekkoa vasemmalle eli tuuletus OFF, lämmöt kylmimmälle ja puhallukset naamaan.
2. Virrat päälle.
3. Paina pohjassa ilman sisäkiertonäppäintä ja samaan aikaan kymmenen sekunnin sisällä painat viisi kertaa takalasinlämmittäjän nappia.
4. Ilmastointi testailee itsensä, jonka jälkeen mahdollinen vikakoodi jää vilkkumaan.
Itselläni heitti a/c-napin valo vilkkumasta ja alkoi ilmastointi toimimaan, joten noihin vikakoodeihin pitänee perehtyä jatkossa, mikäli tarvetta ilmenee. - Anonyymi
crv ilmastoinnin valo kirjoitti:
http://www.crvownersclub.com/forums/74-diesel-cr-v/6560-c-trouble.html#/forumsite/20559/topics/6560
Tuolta löytyi kakkoskoppaselle cr-v:lle (itellä 2005 diesel) ilmastoinnin diagnosointi tai testaus. Vapaasti suomennettuna ja miten itse sain vilkkuvan a/c -valon sammumaan ja ilmastoinnin pelaamaan.
1. Virrat virtalukosta pois ja kaikki kolme ilmastoinninsäätökiekkoa vasemmalle eli tuuletus OFF, lämmöt kylmimmälle ja puhallukset naamaan.
2. Virrat päälle.
3. Paina pohjassa ilman sisäkiertonäppäintä ja samaan aikaan kymmenen sekunnin sisällä painat viisi kertaa takalasinlämmittäjän nappia.
4. Ilmastointi testailee itsensä, jonka jälkeen mahdollinen vikakoodi jää vilkkumaan.
Itselläni heitti a/c-napin valo vilkkumasta ja alkoi ilmastointi toimimaan, joten noihin vikakoodeihin pitänee perehtyä jatkossa, mikäli tarvetta ilmenee.Tämä auttoi minullakin, vein auton huoltoon ja vaihtoivat uudet kylmäaineet yms koittivat vikakoodia lukea. Totesivat että rikki on, tuon jälkeen alkoi toimimaan moitteettomasti👍
- Anonyymi
crv ilmastoinnin valo kirjoitti:
http://www.crvownersclub.com/forums/74-diesel-cr-v/6560-c-trouble.html#/forumsite/20559/topics/6560
Tuolta löytyi kakkoskoppaselle cr-v:lle (itellä 2005 diesel) ilmastoinnin diagnosointi tai testaus. Vapaasti suomennettuna ja miten itse sain vilkkuvan a/c -valon sammumaan ja ilmastoinnin pelaamaan.
1. Virrat virtalukosta pois ja kaikki kolme ilmastoinninsäätökiekkoa vasemmalle eli tuuletus OFF, lämmöt kylmimmälle ja puhallukset naamaan.
2. Virrat päälle.
3. Paina pohjassa ilman sisäkiertonäppäintä ja samaan aikaan kymmenen sekunnin sisällä painat viisi kertaa takalasinlämmittäjän nappia.
4. Ilmastointi testailee itsensä, jonka jälkeen mahdollinen vikakoodi jää vilkkumaan.
Itselläni heitti a/c-napin valo vilkkumasta ja alkoi ilmastointi toimimaan, joten noihin vikakoodeihin pitänee perehtyä jatkossa, mikäli tarvetta ilmenee.Kiitos!
- Uapeli
Sama täällä. Dual valo alkoi Vilkkumaan ja ilmastointi ei pelannut. Talvella homma tuli julki kun aloin regenoimaan autocomilla hiukkasloukkua jälleen kerran. Onko tietoa ohitus leikkauksesta, Tarviiko heti tehdä softa muutokset jos luokun poistaa? Pesin liuottimella ja höyrypesurilla ja kesti 20tkm ja tukossa. Nyt kokeilen moly litkuilla puhdistusta.. Ainakin savuaa tuhottomasti..
- Pfff PDFFFFFF
Vaihda ilmastoinnin rele. PDF:ään regerenointi ja uusi ohjelmapäivitys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152856
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1292780En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791796Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371352Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va671351- 471108
- 991011
- 109876
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6843- 46833