Täällä on monesti ihmetelty, miksi kannattaa keskittää asiointinsa yhteen pankkiin ja ostaa esim. rahastoja ja osakkeita "oman pankin" kautta. No syy tähän on selvä. Esimerkiksi Osuuspankin verkkopankin kautta saa älyttömän paljon informaatiota: tutkimukset, viikkokatsaukset, analyysityökalu ja kaupankäyntipääte. On paljon helpompaa hoitaa asiat tätä yhtä kautta, vaikka se olisikin rahallisesti kalliimpaa. Mikäli muut arvopaperivälittäjät tällaisia palveluita sattuisivat tarjoamaan, eivät ne ainakaan mainosta niitä tarpeeksi ja välittäjien vertailuun ja tietojen etsimiseen kuluva aika on minulle paljon kalliimpaa kuin ne muutamat eurot mitä menetän välityspalkkioissa.
OP:lla paras verkkopankki
27
3008
Vastaukset
- AP:n vertailuissa
Miten vertailussasi sijoittuivat esimerkiksi Nordnet, EQ ja FIM arvopaperivälittäjinä? OP ei muuten ole pärjännyt ollenkaan Arvopaperilehden tekemässä välittäjävertailussa. En suosittele OP:ta enkä muutenkaan minkään kivijalkapankin arvopaperivälitystä. Erikoistuneet välittäjät pesevät mennen tullen tuollaiset.
- piensijoittaja
MIllä kriteereillä arvopaperilehdessä on vertailtu välittäjiä? Onko hinta ainoa kriteeri? Olisiko jotain linkkiä tämmöiseen vertailuun netissä?
- tollaisia..
Mun mielestä Nordealla ja S-pankilla on parhaimmat verkkopankit. Osuuspankki on turhuus.
- perusteluja
Mikä sinulle on sitten verkkopankissa tärkeää, jos et käytä sijoittajan palveluita? Onko ainoa asia, mikä merkitsee hinta? Onko jokin muu asia/palvelu, mikä tekisi esim. S-pankin tai Nordean verkkopankista OP:n verkkopankkia paremman? Sillä minulle myös OP:n verkkopankki on ilmainen, niin Nordean tai S-pankin verkkopankin ilmaisuus ei tee niistä minulle yhtään parempia...
- sillä että
perusteluja kirjoitti:
Mikä sinulle on sitten verkkopankissa tärkeää, jos et käytä sijoittajan palveluita? Onko ainoa asia, mikä merkitsee hinta? Onko jokin muu asia/palvelu, mikä tekisi esim. S-pankin tai Nordean verkkopankista OP:n verkkopankkia paremman? Sillä minulle myös OP:n verkkopankki on ilmainen, niin Nordean tai S-pankin verkkopankin ilmaisuus ei tee niistä minulle yhtään parempia...
mä todellakaan EN tarvi sijoituspalveluita. En ole sijoittaja vaan IHAN TAVALLINEN ihminen jolle pankissa riittää hyvin toimivat laskunmaksu- ym. palvelut ja verkkotiliote ja kortit joita voi käyttää netissäkin. Ja tottakai säästäväisenä ihmisenä hintakin ratkaisee, miksi maksaa turhasta.
Enkä koskaan alakaan keinottelemaan osakkeilla, niillä on moni ihminen ensin äkkirikastunut, kusi noussut päähän mutta sitten onkin tullut alamäki. Ja muistutan että elämme lama-aikaa, kenenkään, siis KENENKÄÄN työpaikka ei ole turvattu nykyään. Ei edes hyvinä aikoinakaan. Vaikka tekisitkin työsi kuinka hyvin ja tunnollisesti. Aina löytyy jokin syy irtisanoa porukkaa: useimmiten syy on firman osakekurssien nostattaminen, sijoittajathan tykkää ja palkitsee kun firma irtisanoo. Siinä yksi syy lisää miksi EN halua ollakaan sijoittaja! Kannan huolta TAVALLISEN ihmisen elämästä ja siitä että hänellä on paikka huomennakin, sen sijaan että kantaisin huolta jostain jotka haluaa rikastua helpolla. - sijoittaa
sillä että kirjoitti:
mä todellakaan EN tarvi sijoituspalveluita. En ole sijoittaja vaan IHAN TAVALLINEN ihminen jolle pankissa riittää hyvin toimivat laskunmaksu- ym. palvelut ja verkkotiliote ja kortit joita voi käyttää netissäkin. Ja tottakai säästäväisenä ihmisenä hintakin ratkaisee, miksi maksaa turhasta.
Enkä koskaan alakaan keinottelemaan osakkeilla, niillä on moni ihminen ensin äkkirikastunut, kusi noussut päähän mutta sitten onkin tullut alamäki. Ja muistutan että elämme lama-aikaa, kenenkään, siis KENENKÄÄN työpaikka ei ole turvattu nykyään. Ei edes hyvinä aikoinakaan. Vaikka tekisitkin työsi kuinka hyvin ja tunnollisesti. Aina löytyy jokin syy irtisanoa porukkaa: useimmiten syy on firman osakekurssien nostattaminen, sijoittajathan tykkää ja palkitsee kun firma irtisanoo. Siinä yksi syy lisää miksi EN halua ollakaan sijoittaja! Kannan huolta TAVALLISEN ihmisen elämästä ja siitä että hänellä on paikka huomennakin, sen sijaan että kantaisin huolta jostain jotka haluaa rikastua helpolla.Sulla on erikoinen mielikuva "tavallisesta". Kyllä meidänkin työpaikalla monet harrastavat sijoittamista. Osakesäästäminen kun sattuu olemaan eräs tapa kohottaa omaisuutensa arvoa.
Sinä tietenkin pidät säästösi nollakorolla pankkitilillä, jolloin inflaatio tiputtaa jatkuvasti omaisuutesi arvoa?
Fiksua? No ei tod.
Yritysten pitääkin tehdä voittoa. Jos yritys ei pärjää omillaan, niin silloin se tarvitsee yhteiskunnan apua palkanmaksuun. Mielestäni veronmaksajien ei kuitenkaan pidä maksaa pörssiyhtiöiden juoksevia kuluja. Sen saavat tehdä asiakkaat.
Kilpailu on siitä mukava asia, että se pitää elinvoimaiset yritykset iskukunnossa ja huonosti hoidetut yritykset joutavatkin hävitä.
"EN halua ollakaan sijoittaja"
Taitaa todellinen syy olla siinä, että olet tuhlannut rahasi - elänyt velaksi, ainoastaan omaa napaasi tuijottaen.
OP:n verkkopankki ei sovi ollenkaan sijoittajalle, joka haluaisi silloin tällöin käydä katsomassa siellä, mitä on tarjolla. Siellähän joutuu ostamaan koko paketin, vaikka ei edes olisi käyttötiliä. Lisäksi OP:n verkkopankki on kaikkein kallein. Monista pankeistahan saa verkkopankin käyttönsä ilmaiseksi.
Luulisin, että OP on menettänyt paljon sijoituksia juuri tuon älyttömän hinnoittelunsa vuoksi.- todella hyvä
Jos on persaukinen, sellaiselle op:n verkkopankki on kallis.
Jos on rahaa niin se on ilmainen (tai tuottaa itse asiassa tuloja) - on sun mielestä
todella hyvä kirjoitti:
Jos on persaukinen, sellaiselle op:n verkkopankki on kallis.
Jos on rahaa niin se on ilmainen (tai tuottaa itse asiassa tuloja)persaukinen? Onko persaukinen sellainen ihminen joka tienaa vain 1500 euroa kuussa bruttona ja siitä pois verot??? Älä nimittele ketään persaukiseksi, vaikka itselläsi olisikin kk-tulot 3000-4000 kuussa!!!
- todella hyvä
Op:n laajempi sijoitussalkkupalvelu on kyllä todella mukava työkalu ja olen sitä käyttänyt tyytyväisyydellä jo vuosikausia.
Muutenkin OP on "pankki miu mau mukkaa" :)- pahinta laatua
OP:n pörssipalvelut ovat köyhiä. Ulkomaisia pörssejä on vähän samoin etf:iä. Palvelut ovat tosi hintavia. Päivätreidaus on tuollaisilla hinnoilla mahdotonta. Kaiken kaikkiaan täydellinen junttius leimaa touhua.
Onneksi tuo sinun tekstisi on pelkkää provoa. Arvopapereitahan sinulla ei ole eikä ole ollutkaan.
- hulabaloo hupsis
Se on muuten Suomen ensimmäinen verkkopankki.
Se on voittanut monta kertaa jo Euroopan paras verkkopankki-kilpailun. Erittäin hyvä värimaailmaltaan, selkeä ja ennen kaikkea toiminnallisuudeltaan ja luotettavuudeltaan huippuluokkaa.- ei siitä ole
mitään etua tavalliselle pulliaiselle. Muutenkin tuntuu että tää palsta on välillä kansoitettu näillä kaikenmaailman keinottelijoilla ja sijoittajilla ja tavalliset kengänkuluttajat joilla ei ole sijoituksia ja osakkeita, niin ne loistaa poissaolollaan.
Mikään ei tee op:n verkkopankista parasta tavikselle. Muutenkin kyseinen pankki on sellanen ettei siihen suuntaan viitsi edes kusta. - ja tyytyväinen.
ei siitä ole kirjoitti:
mitään etua tavalliselle pulliaiselle. Muutenkin tuntuu että tää palsta on välillä kansoitettu näillä kaikenmaailman keinottelijoilla ja sijoittajilla ja tavalliset kengänkuluttajat joilla ei ole sijoituksia ja osakkeita, niin ne loistaa poissaolollaan.
Mikään ei tee op:n verkkopankista parasta tavikselle. Muutenkin kyseinen pankki on sellanen ettei siihen suuntaan viitsi edes kusta."Mikään ei tee op:n verkkopankista parasta tavikselle. "
Joskus 90-luvulla tuli otettua op:n verkkopankki käyttöön ja tyytyväinen olen ollut. Joskus olen testitunnuksilla muidenkin pankkien verkkopalveluita kokeillut, mutta aika kököiltä ne ovat op:hen verrattuna tuntuneet. Voi toki olla tottumiskysymys.
Osakesijoituksiakin on tullut verkkopankin kautta tehtyä, vaikka hinnat ovat kieltämättä aika kovat verrattuna markkinoiden halvimpiin. Mutta koska minulle sijoittelu on ollut pelkkä harrastus, niin kulut eivät ole näytelleet merkittävää osuutta kokonaiskustannuksista. Ja kuluthan saa vähentää voitoista, eli verot pienenevät.
"Muutenkin kyseinen pankki on sellanen ettei siihen suuntaan viitsi edes kusta."
Oletpa katkera. Onko tullut eletyksi yli varojen? - kengänkuluttaja
ei siitä ole kirjoitti:
Mikään ei tee op:n verkkopankista parasta tavikselle. Muutenkin kyseinen pankki on sellanen ettei siihen suuntaan viitsi edes kusta.Minullakaan ei ole sijoituksia, mutta OP:n e-laskupalvelu on hyvä, samoin mielestäni tilitietojen katselu ja visan tapahtumien katselu ja monet muut perusjutut onnistuvat siellä helposti.
Tuollainen viesti ilman mitään perusteluja siitä, mikä sitten tekee jostain toisesta verkkopankista paremman tai millainen on sitten hyvä verkkopankki tavikselle, on täysin turha!
Ja hinnalla ei minulle ole merkitystä, koska minulla on vähän säästöjä pahan päivän varalle ja teen perheellisenä aika isot kuukausiostokset visalla, jolloin omistajajäsenenä bonukset kattavat minun verkkopankin ja kortin kulut. - Kivikylän mies
kengänkuluttaja kirjoitti:
Minullakaan ei ole sijoituksia, mutta OP:n e-laskupalvelu on hyvä, samoin mielestäni tilitietojen katselu ja visan tapahtumien katselu ja monet muut perusjutut onnistuvat siellä helposti.
Tuollainen viesti ilman mitään perusteluja siitä, mikä sitten tekee jostain toisesta verkkopankista paremman tai millainen on sitten hyvä verkkopankki tavikselle, on täysin turha!
Ja hinnalla ei minulle ole merkitystä, koska minulla on vähän säästöjä pahan päivän varalle ja teen perheellisenä aika isot kuukausiostokset visalla, jolloin omistajajäsenenä bonukset kattavat minun verkkopankin ja kortin kulut.Visan tapahtumien katselu,kuinka? Ei näy OP.ssä suoraan missään mikä on visa ostos.Vain ostetut ja kortilla maksetut mutta ei visan osuutta eriteltynä.
Samoin koko visa laskutus pielessä kun katkeaa vasta 8 päivä kuuta.Laskutus taas kulkee ihan omaa rataansa.Samoin keskimääräinen luottoaika pudonnut 45päivästä 37päivään.
Miksi E-lasku kun on olemassa myös automaattinen maksupalvelu eli rahat pois tililtä itse tuskaa tuntematta. - tarkoitat?
Kivikylän mies kirjoitti:
Visan tapahtumien katselu,kuinka? Ei näy OP.ssä suoraan missään mikä on visa ostos.Vain ostetut ja kortilla maksetut mutta ei visan osuutta eriteltynä.
Samoin koko visa laskutus pielessä kun katkeaa vasta 8 päivä kuuta.Laskutus taas kulkee ihan omaa rataansa.Samoin keskimääräinen luottoaika pudonnut 45päivästä 37päivään.
Miksi E-lasku kun on olemassa myös automaattinen maksupalvelu eli rahat pois tililtä itse tuskaa tuntematta.Kyllä visan tapahtumat näkyy siellä visan tapahtumissa niin kuin pitääkin. Pankkikorttitapahtumat näkyvät puolestaan sen tilin tapahtumissa, johon kortti on kytketty.
Visan laskutussykli muuttui loppuvuodesta. Ilmeisesti maksuaika hieman lyheni samalla? Eipä sillä juuri merkitystä ole tavalliselle ihmiselle, joka hoitaa raha-asiansa hyvin. - a1a.
Visan tapahtumien katselu,kuinka? Ei näy OP.ssä suoraan missään mikä on visa ostos.Vain ostetut ja kortilla maksetut mutta ei visan osuutta eriteltynä.
Miksi E-lasku kun on olemassa myös automaattinen maksupalvelu eli rahat pois tililtä itse tuskaa tuntematta..
siksi e-lasku, kun on laskuttajia jotka veloittavat suoraveloituksesta 1 € lasku, koska siinä pitää lähettää paperinen ennakkolasku kotiin.
e-lasku on paperiton versio, LASKUISSA jotka ovat > tilapäisiä ja > muuttuvia, tai vastaavia.
------------
op on tosiaan kaikien tiliotteiden katkaisu outoa,
kaikilla pärjää, mutta selvempää olisi että se katkeisi tasan kuukauteen,
ehkä se onkin 1 syy kymmenestä, miksi minulla ei ole siellä päätilejä. - Kivikylän mies
tarkoitat? kirjoitti:
Kyllä visan tapahtumat näkyy siellä visan tapahtumissa niin kuin pitääkin. Pankkikorttitapahtumat näkyvät puolestaan sen tilin tapahtumissa, johon kortti on kytketty.
Visan laskutussykli muuttui loppuvuodesta. Ilmeisesti maksuaika hieman lyheni samalla? Eipä sillä juuri merkitystä ole tavalliselle ihmiselle, joka hoitaa raha-asiansa hyvin.Tätähän tarkoitin eli ei näy!
Kyseessä on OP pankki/visa yhdistelmäkortti.
Missään ei näy mikä maksettu milläkin puolella.
Kun otat kortin Visa tilin näkyviin niin siellä on ihan outo summa mikä ei pidä alkuunkaan paikkaansa.Ei näytä ollenkaan saman eikä edellisen kuun laskuja vaan jotain ihan muuta.
Muutenkin koko systeemi on ihan pihalla kun laskutus muutettiin katkeamaan 8 päivä kuuta.
Lyheni myös keskimääräinen koroton aika(45pv-37pv) n.viikolla,eli pankki saa rahansa viikkoa aikaisemmin.
Lähetetty kyllä palaute OP:lle vaikka tähti Visa maksun kohtaan selventäisi asiaa.Ei ole kyllä tullut mitään vastausta asiaan.
Samoin on ollut jo vuosia katkeamisaika normaali tilissäkin ihan missä muualla alkukuusta paitsi kuun vaihteessa. Ihmiset nyt sattuu elämään kuunvaihteitten mukaan myös maksu/tulo hommissa.
Olisi selvempää kuin nykyiset seka ajat. - Ei jummarra
Tätähän tarkoitin eli ei näy!
Kun otat kortin Visa tilin näkyviin niin siellä on ihan outo summa mikä ei pidä alkuunkaan paikkaansa.Ei näytä ollenkaan saman eikä edellisen kuun laskuja vaan jotain ihan muuta.
Muutenkin koko systeemi on ihan pihalla kun laskutus muutettiin katkeamaan 8 päivä kuuta.
Lyheni myös keskimääräinen koroton aika(45pv-37pv) n.viikolla,eli pankki saa rahansa viikkoa aikaisemmin.
Lähetetty kyllä palaute OP:lle vaikka tähti Visa maksun kohtaan selventäisi asiaa.Ei ole kyllä tullut mitään vastausta asiaan.
Samoin on ollut jo vuosia katkeamisaika normaali tilissäkin ihan missä muualla alkukuusta paitsi kuun vaihteessa. Ihmiset nyt sattuu elämään kuunvaihteitten mukaan myös maksu/tulo hommissa.
Olisi selvempää kuin nykyiset seka ajat."Kyseessä on OP pankki/visa yhdistelmäkortti.
Missään ei näy mikä maksettu milläkin puolella."
Samanlainen kortti minullakin on ja ihan hyvin se toimii. Pankkikortilla maksetut näkyvät tiliottoina ja visalla maksetut visa-tapahtumissa. Visallakin näkyy milloin on missäkin tussutellut rahaa menemään. Ulkomaita myöten.
Mikä sinulla siis mättää? Ettei olisi jäänyt joku trolli-vaihde silmään? - eri korteissa
Ei jummarra kirjoitti:
"Kyseessä on OP pankki/visa yhdistelmäkortti.
Missään ei näy mikä maksettu milläkin puolella."
Samanlainen kortti minullakin on ja ihan hyvin se toimii. Pankkikortilla maksetut näkyvät tiliottoina ja visalla maksetut visa-tapahtumissa. Visallakin näkyy milloin on missäkin tussutellut rahaa menemään. Ulkomaita myöten.
Mikä sinulla siis mättää? Ettei olisi jäänyt joku trolli-vaihde silmään?Taidetaan olla eri korteissa/pankeissa vaikka OP onkin.Ei ainakaan näy ja sillä selvä.Muutenkin koko nettipankki on lievästi sanoen sekainen.
- näet seuraavasti
Tätähän tarkoitin eli ei näy!
Olisi selvempää kuin nykyiset seka ajat.Mene pikavalikosta kohtaan KORTIN tapahtumat.
Mikäli sinulla on vain tuo yksi visa yhdistelmä -kortti, näet suoraan sillä tehdyt visaostokset ruudulla. Ja VAIN JA AINOASTAAN visan puolella tehdyt ostokset.
Kun taas haluat nähdä pankkipuolella tehdyt ostokset menet pikavalikosta kohtaan TILItapahtumat. Siellä näet VAIN JA AINOASTAAN pankkipuolella tehdyt ostokset.
Eli ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Kortin tapahtumat -sivulla näet myös erääntyvän laskun summan. Tapahtumat ja erääntyvä lasku kylläkin päivittyvät muutaman päivän viiveellä eli ihan reaaliaikaista tilannetta et sieltä näe.
- ei näy
Eri tililajien korot ei näy OP.ssä kuten monilla muilla pankeilla.
- Hoomoilanen
Tarkoitatko, että olemassaolevien tilien korot eivät näy vai että mikäli haluaisi avata jonkun uuden tilin niin sen korkoa ei nää helposti etukäteen?
- ei näy
Hoomoilanen kirjoitti:
Tarkoitatko, että olemassaolevien tilien korot eivät näy vai että mikäli haluaisi avata jonkun uuden tilin niin sen korkoa ei nää helposti etukäteen?
Sekä että.
- Tuulipukukansalle
Op-verkkopankki on tarkoitettu tuulipukukansalle.
- saanhan käyttää?
Mulla ei ole yhtään tuulipukua, mutta verkkareita löytyy ja huppareita, kaikki ostettu halpahallin alennusmyynnistä. Käytänkö nyt varmasti oikeaa, minulle tarkoitettua verkkopankkia (Op verkkopankki. Rahaa on ihan mukavasti tallessa kyseisessä pankissa.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791