joka edelleen pohtii että mitenkähän asiat on...? Itse erosin syyskuussa 08, 21-vuoden ikäisenä alettuani seurustelun "maailmallisen" kanssa. vanhempani olen tämän jälkeen uskaltanut tavata muutaman kerran, ja siskoni (20v.) näin ensimmäisen kerran sitten eroamiseni, tällä viikolla. pikkuveljeni (9v) on käynyt minun ja mieheni luona pari kertaa vanhempieni luvalla. en ole katkera vanhemmilleni, vain sekaisin siitä etteivät he enää "saa" pitää minuun yhteyttä koska jumala on niin käskenyt. olen joutunut hyvästelemään entiset ystäväni ja muuttamaan koko elämäni. rakastan miestäni, ja tunnen tehneeni oikean ratkaisun valitessani hänet, aivan lähimpien sukulaisteni sijaan. onko muilla vastaavia kokemuksia? välillä punnitsen asioita todella syvällisesti ja mietin teinkö sittenkään oikean valinnan. en kuitenkaan aio palata jehovan todistajaksi ainoastaan vanhempieni/sisaruksieni takia... :/
ketään
4
199
Vastaukset
- on...
vanhempani olen tämän jälkeen uskaltanut tavata muutaman kerran, ja siskoni (20v.) näin ensimmäisen kerran sitten eroamiseni, tällä viikolla.
-Miten on mahdollista, että jossain perheissä voi olla noin kylmät ja etäiset välit?
Miten ihmiset pystyvät hylkäämään perheensä? Miten joku lahko voi ja kehtaa vaatia sellaista? Epäeettistä ja erittäin paheksuttavaa!
"Tosi uskonto lujittaa perhesiteitä" sanottiin väärän uskonnon traktaatissa. Tosi irvokas kirjoitus, jäi siksi mieleen. Uskonnoilla saadaan aikaiseksi valtavasti pahaa, eikä Jt lahko ole siitä poikkeus veriuhreineeen ja rikottuine perheineen. Kuuluu ehdottomasti tarkkaan kartettavien liikkeiden joukkoon. - Tarjolla:
Samoja kokeneet JT:t keskustelevat tällä palstalla:
http://veljesseura.org/foorumi/ - RaM
Minut löydät edellisen viestin veljesseurasta ja pohdinta&info sivustoni täältä:
http://www.raamattu.tarinoi.fi/ - salaisuus?
Nuoresta iästäsi huolimatta olet pystynyt ajattelemaan ja tekemääm asioita, jotka olet nähnyt itsellesi hyväksi..onnittelut. Elämän laatusi pysyy hyvänä ja varmasti vielä paranee ajan kanssa kun saat etäisyyttä j-todistajuuteen.
>Kertomasi perusteella uskon, että perheesi tulee hyväksymään sinut ja tilanne varmasti palaa lähelle "normaalia"..
>Toivon uudelle elämällesi onnea ja paljon rakkautta. Perheen jäsenesikin sitä sydämessään toivovat ja saattavat ehkä lähestyäkin myöhemmin "totuuden" välityksellä puolisosi kautta. Rakkaus pommitus ei ole luvallista sinulle entisenä jt, mutta puolisosi ei ole turvassa siltä.
> Voisin olla melkein varma, että ajankuluessa tietynlaista lähentymistä jt taholta tulee. Onhan seuran ohjekin, että erotettuun otetaan yhteyttä kerran vuodessa, mutta käytännössä itse eronnut taitaa jäädä tämän säännön ulkopuolelle. Siihen on nyt hyvä takaportti koska puolisosi ei ole ollut jt, niin rakkauspommitus yritykset ovat ajan kuluessa aivan varmaa.
>Nyt kun et ole enää jt, niin voit vapaasti tutkia vt seuran historiaa ja huomata, ettei se ole mikään rakkaudellinen, erehtymätön tai jumalallinen järjestö. Sen jälkeen sinun ei tarvitse pohtia teitkö oikean ratkaisun vaan voit onnitella itseäsi.
>Jt ystäväsi pitävät edelleen sinuun yhteyttä, jos he ovat todellisia ystäviä...jos ei unohda heidät...niinhän hekin tekevät.
>Pidät selvästikin vielä takaporttia auki todistajuuteen "en palaa ainakaan vanhempieni/ sisaruksien takia". Muista kuitenkin ja kunnioita puolisoasi..hän ei mennyt avoon/avioon jt kanssa..Avioliitosta jos haluaa erikoisen hankalan, niin toinen osapuoli jehovan todistajana takaa sen ...
>Onnistumista todella toivon yhteiselle taipaleelle ja/jos ja kun niitä arkihuoliakin tulee vastaan, niin ne ei johdu siitä ettet ole enää jt vaan niitä voi olla todellisuudessa keskimääräistä vähemmän...
>Olen itse ollut jo vuosia pois vt järjestöstä ja kertaakaan ei ole ollut mielessä paluu. Ei myöskään minkäänlainen sijaisuskonto ole minulle tarpeen. Olen nähnyt, niin paljon uskonnollista vilppiä, ettei minua ihan helpolla huijata enää. Avara katseisuutta ja tietoa me kaikki tarvitaan ja toivon sinulle hyvää elämänjatkoa..ihan itse valitsemallasi tiellä..tärkeintä on nyt sinun ja puolisosi elämä ja onni...terv salaisuus?
>ps hanki tietoa jt historiasta, niin tiedät miten asiat on. Minulle on selvinnyt elämästä kolme pääseikkaa 1. syntyminen 3. kuoleminen ja kakkonen siinä välissä on sitä aikaa johon voimme itse erittäin paljon vaikuttaa. Annanko sen olla elämää joka tapahtuu muiden ehdoilla vaan päätänkö siitä ihan "ite"..tietenkin toisia huomioiden?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1269392
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485383Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p343893Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313585Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352644Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591572Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981557Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?731418Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376