Novumilla !!!

savonarola

Kunnioitetaan ja palvotaan niin paljon että monien hyvie nopettajien sydämiä kaatu ottamaan viisaus sieltä eikä Pyhän Hengen hiljasta varoitettavasta äänestä.

Jaa siinä on kyllä vaara kompastua ja tulla novustixi ja novu-viisaxi,, eikä yliluonolliseXi ja viisaxi HerRASSA !!!!!!!!!!!!!

8

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta seurannut

että sinulle kirjoittaminen Suomeksi, tuottaa niin suuria vaikeuksia?

Minua ärsyttää sinun kirjoituksesi, kun ne on pelkkää xxxxxxxxxxxxxxx. Jeesustakin halvennat kun käytät Hänestäkin pilkkanimeä! Tai sitten jos sulla on oma jeesux, joka ei ole minun Herrani. Minun Herrani kun on Jeesus!

• Tarkennan, ettet ymmärtäisi väärin. Suomen kielinen sana JEESUS ei voi olla kenenkään Herra yhtään enempää kuin sana JEESUX. Espanjaksi Jeesus on Jesus, yleinen nimi latinalaisessa amerikassa, mutta kukaan näistä Jeesuksista (Jesus) ei ole Vapahtaja.

Jeesus on suomennos kreikankielisestä sanasta, joka on käännös (useiden mielestä väännös) alkuperäisestä nimestä. Alkuperäinen nimi voidaan kirjoittaa Jeshua.

Sinällään Jeesus on siis vain sana. Merkittäväksi sen tekee sydämen asenne. Jumala kyllä tietää ketkä Häntä rukoilevat.

Hän tuntee sinun sydämesi ja mielenlaatusi. Samoin minun sydämeni ja mielenlaatuni. Hän tuntee myös Savonarolan sisimmän ja millä mielellä hän rukoilee ja Jeesuksesta puhuu. Saviksen käyttämä sana ei ole olennainen - vaikka meitä tietysti ihmetyttää miksi hän ei kirjoita asiallisesti Jeesus - vaan suhde todelliseen persoonaan, Jeshuaan, on olennainen.

Minä väitän, että kyllä teillä on sama Herra, jos samaan Jeshuaan uskotte, vaikka toinen käyttääkin Hänestä nimeä Jeesus ja toinen Jeesux.

Jeesus Kristus on Herra. Ihana Jeshua!

• Novumista
        mamabeard kirjoitti:

Tarkennan, ettet ymmärtäisi väärin. Suomen kielinen sana JEESUS ei voi olla kenenkään Herra yhtään enempää kuin sana JEESUX. Espanjaksi Jeesus on Jesus, yleinen nimi latinalaisessa amerikassa, mutta kukaan näistä Jeesuksista (Jesus) ei ole Vapahtaja.

Jeesus on suomennos kreikankielisestä sanasta, joka on käännös (useiden mielestä väännös) alkuperäisestä nimestä. Alkuperäinen nimi voidaan kirjoittaa Jeshua.

Sinällään Jeesus on siis vain sana. Merkittäväksi sen tekee sydämen asenne. Jumala kyllä tietää ketkä Häntä rukoilevat.

Hän tuntee sinun sydämesi ja mielenlaatusi. Samoin minun sydämeni ja mielenlaatuni. Hän tuntee myös Savonarolan sisimmän ja millä mielellä hän rukoilee ja Jeesuksesta puhuu. Saviksen käyttämä sana ei ole olennainen - vaikka meitä tietysti ihmetyttää miksi hän ei kirjoita asiallisesti Jeesus - vaan suhde todelliseen persoonaan, Jeshuaan, on olennainen.

Minä väitän, että kyllä teillä on sama Herra, jos samaan Jeshuaan uskotte, vaikka toinen käyttääkin Hänestä nimeä Jeesus ja toinen Jeesux.

Jeesus Kristus on Herra. Ihana Jeshua!

Sieltä löytyy Raamatun tieto asiasta kuin asiasta.
        Yeshua on Pelastajan nimi.

• Novumista kirjoitti:

käskysanansa kautta: "Hän lähetti sanansa ja paransi heidät ja pelasti heidät haudasta." [Ps.107:20].

• WeijoLindroos
        ekivaari kirjoitti:

käskysanansa kautta: "Hän lähetti sanansa ja paransi heidät ja pelasti heidät haudasta." [Ps.107:20].

Jos joku ei osaa itse kreikkaa, joka on Uuden Testamentin alkukieli, niin on hyvä käyttää apuna Novumia, josta me oppimattomatkin voimme löytää sanojen alkuperäisen merkityssisällön.

• Novumia eikä
        Novumista kirjoitti:

tällä hetkellä tilaisuutta käyttää muutoin kyseistä teossarjaa. Tuon toteamuksen "Sieltä löytyy Raamatun tieto asiasta kuin asiasta" valossa sekä siksi että Novum taitaa olla helluntaiherätyksen julkaisema, kiinnostaisi kuitenkin tarkistaa siitä väite UT:n kasteopetuksesta. Nimittäin jostain olen saanut tietooni että Novumin osassa 5, sivulla 199 kirjoitetaan että "Ut ei esitä mitään yhtenäistä oppia kasteesta." Eli tarkoittaako tämä sitä että helluntailaisten itse julkaisema teos tunnustaa UT:n kasteopetuksen olevan sen verran epätarkka ettei sillä voi perustella vain mm. helluntailaisten käyttämää uskovien kastetta? Kuten sanottu en ainakaan tällä hetkellä ole tilaisuudessa tarkastaa missä laajemmassa yhteydessä tai tarkoituksessa tuo toteamus UT:n kastekäsityksestä on Novumissa ilmaistu.

• WeijoLindroos
        Novumia eikä kirjoitti:

tällä hetkellä tilaisuutta käyttää muutoin kyseistä teossarjaa. Tuon toteamuksen "Sieltä löytyy Raamatun tieto asiasta kuin asiasta" valossa sekä siksi että Novum taitaa olla helluntaiherätyksen julkaisema, kiinnostaisi kuitenkin tarkistaa siitä väite UT:n kasteopetuksesta. Nimittäin jostain olen saanut tietooni että Novumin osassa 5, sivulla 199 kirjoitetaan että "Ut ei esitä mitään yhtenäistä oppia kasteesta." Eli tarkoittaako tämä sitä että helluntailaisten itse julkaisema teos tunnustaa UT:n kasteopetuksen olevan sen verran epätarkka ettei sillä voi perustella vain mm. helluntailaisten käyttämää uskovien kastetta? Kuten sanottu en ainakaan tällä hetkellä ole tilaisuudessa tarkastaa missä laajemmassa yhteydessä tai tarkoituksessa tuo toteamus UT:n kastekäsityksestä on Novumissa ilmaistu.

Jos Novumissa , osa 5. sivu 199. sanotaan mainitsemallasi tavalla, niin se ei ole sen luotettavampi teos kuin virsikirjakaan.
        Joo. Olen siinä tapauksessa erehtynyt.
        Itselläni on diginovum.., ja sieltä olen saanut tutkia monta tärkeää asiaa alkukielen lähtökohdista.

Uskoon tulleen kristillinen upotuskaste vedessä Jeesuksen Nimeen on kuitenkin niin keskeinen ja selvä opetus Raamatussa, että jos joku taho väärentää sitä, niin sellainen opetuslähde tulee hylätä.

Markus 16:16; Apt. 2:38,41; 10:48; 22:16. ym.

• katsellut Novumia
        WeijoLindroos kirjoitti:

Jos Novumissa , osa 5. sivu 199. sanotaan mainitsemallasi tavalla, niin se ei ole sen luotettavampi teos kuin virsikirjakaan.
        Joo. Olen siinä tapauksessa erehtynyt.
        Itselläni on diginovum.., ja sieltä olen saanut tutkia monta tärkeää asiaa alkukielen lähtökohdista.

Uskoon tulleen kristillinen upotuskaste vedessä Jeesuksen Nimeen on kuitenkin niin keskeinen ja selvä opetus Raamatussa, että jos joku taho väärentää sitä, niin sellainen opetuslähde tulee hylätä.

Markus 16:16; Apt. 2:38,41; 10:48; 22:16. ym.

enemmänkin ja se tuntuu kyllä melko hyvältä tietopaketilta UT:iin, kuten kirjoitat ja kuten tuolla yllä muissakin viesteissä on. Ns. riviseurakuntalaisille harvinainen pakkaus saada jonkinlaista otetta alkutekstiin. Vielä kun VT:n puolelta olisi suomeksi samanlainen.

Törmäsin tuohon ed. viestissäni olleeseen kohtaan käydessäni läpi netissä jotain kasteeseen liittyviä sivuja joskus menneellä viikolla kun palstalla oli enemmänkin keskustelua kasteasiasta. On vain jäänyt tuo yhdeltä sivustolta löytämäni viittaus tarkastamatta itse Novumista "livenä".

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5170
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      124
      1653
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1559
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      50
      1456
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1225
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1130
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1047
    8. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      22
      1020
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1008
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      837
    Aihe