Olen elämäni aikana sekä rukoillut että en rukoillut tai mitä lieneekään se "tekeminen", jossa huokaillaan jotain hyvää tapahtuvaksi.
Kerronpa omakohtaisen kokemukseni: olin ulkoa sisäänpäin -tyyppi eli tarkoitti sitä, että jos joku sanoi jotain, tein sen. En kyseenalaistanut useinkaan käskyä, vaan tein kuten hän pyysi. Usein pyynnöt olivat ihan ok, työhön liittyviä ja työn eteenpäin menemiseksi ne piti tehdä. Jouduin usein tilanteeseen, jossa mielessäni kyseenalaistin pyytäjän asian, mutta minkäs voin..piti tehdä. Kun ikää tuli lisää, aloin avoimemmin kapinoimaan esimiehilleni osoittamalla heidän pyyntönsä vääriksi. Jotenkin "näin" heidän motiivinsa ja olin siinä sopassa se kynnysmatto, kunnes eräänä päivänä en enää halunnut olla se kynnysmatto enää.
Miten tämä liittyy rukoilemiseen? Ei ehkä mitenkään, mutta iän karttuessa, opin kuuntelemaan omia ajatuksianikin ja kertomaan niistä myös esimiehilleni, jotka eivät yleensä tykänneet, kun heidän auktoriteettiasemaansa horjutettiin.
Kun aikaa kului, en ollut enää se kynnysmatto, sillä lähdin useista työpaikoista pois, sillä niissä käytettiin selkeästi väärin valtaa.
Millainen ihminen käyttää valtaansa toisen alistamiseen? Ihminen, joka on paatunut eikä tunne myötätuntoa.
Miten tämä liittyy rukoilemiseen? Ei kai mitenkään, mutta... sisimpänsä kuunteleminen ja asioiden tekeminen oikein tuo positiivisuutta työpaikoillekin.
Mistä tietää, että on tehnyt oikein? Työyhteisössä kaikki voivat hyvin, johtajasta siivoojaan... Kannattaisiko itse olla hyvien asioiden edelläkävijä ja -tekijä? Eikä jättää hyvien asioiden tekemistä toisten harteille?
Auttaako rukoileminen? En tiedä, mutta hyvää voi tehdä heti, tässä ja nyt. Ei tarvitse odottaa, että sen tekisi joku toinen.
Mistä tietää tekevänsä oikein? "Tee lähimmäisellesi sitä, mitä toivoisit itsellesi tehtävän". Siinä hyvä ohje, joka toimii.
Auta lähimmäistäsi, vaikket ehkä työpaikalla, niin auta naapuriasi. Ole sinä itse se rukousvastaus! Älä sysää auttamisen velvoitetta toisille silloin, kun voit itse auttaa.
Tämä ohje ei ehkä ole kaikille tuttu, mutta kannattaa kysyä:"Voinko auttaa?" Kysyvä ei tieltä eksy.
Jokaisella
4
133
Vastaukset
- muistin tämän
palstan ja kuin tilauksesta luin kirjoituksesi. Olin eilen r.piirissä, jouduin jäämään kahden vieraan kanssa. Kerroin taas asioitani, kuinka olin huomannut katsoessani tv7:ää, että siellä taas kehuttiin, kuinka joku oli rukoillut jotain itselle ja oli saanut vielä "kotelon" päälle ja kun tämä oli tuotu ulkomailta, se oli jo hankittu ennenkuin tämä henkilö oli edes rukoillut sitä. Sitten toisessa ohjelmassa kerrottiin, että ihmiset elää kituuttavat saitoina, kun ihmiset eivät tajua, että heillä olisi miljoona pankissa otettavissa ja käytettävissä, jos he vain uskoisivat Raamatun Sanan siihen lahjaan, niinkuin se heille olisi mahdollista. "Anokaa, niin teille annetaan" jms. Todellakin, en ole koskaan pýytänyt mammonaa, sillä "...ette voi palvella kahta herraa, Jumalaa ja mammonaa" tai "Helpompi on käydä kamelin neulansilmän läpi, kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan" tai "Älkää kootko aarteita tänne, missä koi ja ruoste raiskaa" tai "Ketuilla on luolat ja linnuilla pesät, mutta Ihmisen pojalla ei ole paikkaa, mihin päänsä kallistaisi". Tässä syitä, miksi en kannata mammonaa, myös olen huono hoitamaan ja pitämään järjestystä, siitä tulisi vain menetyksiä. Minusta on siksi parempi elää vähällä, mutta viisautta olen pyytänyt, mutta sekin taitaa tulla mulle kompastukseksi, sillä armo on vaikea hyväksyä, kun näkee niin paljon korjattavaa ja itsensä niin pieneksi. Joten, harkitkaa kaikkea sitä, mitä pyydätte ja saatte, sillä se voi tulla teille ylpeydeksi.
- kirj. Minä
Mitä hyötyä on ihmiselle jos hän voittaisi koko maailman, mutta saisi sielulleen vahingon. Vai miten se meni?
Ihmiselle on oma terveys kaiken a ja o. Myöskin mielenterveys. Sitä ei saisi liiallisella Jumalhehkutuksella tärvellä.
Minä rukoilen itselleni ja lähimmäisilleni terveyttä ja hyvää oloa. Jos on tuo lottovoitto tullakseen, niin senkin Jumala säätää.
Mitä tulee tv7 ohjelmaan. Katson sitä silloin tälöin, kapinoiden siinä olevista tarkoituksellisesti tehdyistä Jumaltehosteista.
Se puree vain heikkoihin epäuskoisiin ihmisiin. - ihmisille on niin eri asiat
kirj. Minä kirjoitti:
Mitä hyötyä on ihmiselle jos hän voittaisi koko maailman, mutta saisi sielulleen vahingon. Vai miten se meni?
Ihmiselle on oma terveys kaiken a ja o. Myöskin mielenterveys. Sitä ei saisi liiallisella Jumalhehkutuksella tärvellä.
Minä rukoilen itselleni ja lähimmäisilleni terveyttä ja hyvää oloa. Jos on tuo lottovoitto tullakseen, niin senkin Jumala säätää.
Mitä tulee tv7 ohjelmaan. Katson sitä silloin tälöin, kapinoiden siinä olevista tarkoituksellisesti tehdyistä Jumaltehosteista.
Se puree vain heikkoihin epäuskoisiin ihmisiin.tärkeitä, ei ole rangaistusta se, jos toinen ei "kylve" rahassa, tms. Ei se "miljoona tallessa" tarkoittanut lottovoittoa, vaan niinkuin Job menestyi (vaikka häntä välillä koeteltiinkin). Eikös tuo maintsemasi kohta ole katekismuksesta, koulussa lukea tankkasin minäkin sitä ja vielä sen jälkeenkin.
Terveyttä on hyvä rukoilla, mutta senkin tavoittelemisessa jotkut sairastuvat. Monet sairaudet mielestäni tulee siitä taakasta, minkä olemme saaneet vuosien myötä itsemme ja toisten meille sälyttämistä taakoista?! Äitini aina hoki (sananlaskujako ne nyt ovat,) esim. "itku pitkästä ilosta", on kai juurtunut niin ytimiin, että en vieläkään ymmärrä iloita.
Jumala voi käyttää meitä kaikenlaisiin tarkoituksiin tällaisina vajavaisina, kun vain siihen itse suostumme. Olen huonolla mielellä siitä, kun en itse ole tehnyt niinkuin minulle olisi ollut hyväksi vaan aina kuunnellut toisten vaatimuksia ja tyrmäyksiä, "ei sinusta ole siihen" tai "ei siihen ole varaa", todellakin, en voi enää tehdä mitään, sillä pelkään, että olen menetttänyt mahdollisuuteni (tottelemattomuus, vaikka kyllä mua on jaksettu kaikesta huolimatta sietää. Näen sen siksi hyvin, kun ihmiset ympärilläni saavat ylennyksiä ja muutamat ovat päässeet johtavaan asemaan ja eikä näinollen voi enää jatkaa yhteydenpitoa heihin). Olen katsellut mielenkiinnollla "Yltäkylläinen elämä" -ohjelmaa, vaikka pastori on nuori, hänellä on elämän maku sanomassaan. Voi, kun oppisi kiittämään ja ylistämään kaikesta siitä, mitä meillä on, eikä aina näkisi sitä, mitä meillä ei ole. "Iloa arkeen" -ohjelmakin kertoo tästä, kuinka se sattuukin kohdalle ja vielä naurattaa! Kiitos heistä, voimme kaikesta poimia sen, mikä auttaa meitä kasvamaan. Toivottavasti pääsemme perille vaikka välillä kompastelemmekin. M - mutta tuo kirjoitus,
kirj. Minä kirjoitti:
Se puree vain heikkoihin epäuskoisiin ihmisiin.että "puhut vähän, mutta asiaa", olen usein puhunut ihmisten kanssa kahden, olen useasti kuullut saman. 50 vuotta mua on kuitenkin askarruttanut asia, kun lähimmäiseni nauroi sanomisistani, (menin kuoreen, lopetin puhumisen,) että olinkin sanonut niin hyvin asioista (ja minä kun luulin, että sanoin jotain huonosti), nyt sitten kuitenkin hän sanoi, että pidä mölyt mahassa, kun et osaa sanoa asioita oikein. Isossa ryhmässä tulee usein möhlättyä, siksi suosin kirjoittamista, vaikka siinäkin teen virheitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996043
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963035Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282843Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262105Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774