Näin Tapani iitrailee, koska "kaikkea ei ole ilmoitettu":
"Jumala itse ei ole kaikkialla läsnä, vaan totuuden valkeus, joka persoonaton tekijä. Tunnemme sen omanatuntona.
Pyhä Henki ei ole sama kuin totuuden valkeus, mutta hänkin voi vaikuttaa kaikkialla kuin auringon valo, todistaa Kristuksesta ja hänen evankeliumistaan, kun rakastamme totuutta."
Aika tavalla vastoin Raamatun näkemystä on tuo sekametelisoppa, mutta meidän pitää nyt ymmärtää, että
omaantuntoon meno on mahdotonta lihaa ja luuta olevalle henkilölle.
Jumala ei ole kaikkialla läsnä
29
848
Vastaukset
Taivaallisella Isällä on ruumis kuten meilläkin. Ei hän siksi ole jakauutneena koko universumiin, vaan asuu jossain tietyssä paikassa ja hallitsee sieltä Pojan kautta ainakin meidän maailmaamme. Jumala ei ole vain Henki, vaikka hän on sitäkin. Mekin olemme henki ja ruumis yhdessä.
Totuuden valkeus täyttää koko avaruuden. Se on kaikkialla läsnä ja tuon hengen kautta Isä tietää kaiken. Sitä kautta hän on kaikkialla kuin läsnä.
Mihin Raamatun kohtaan viittaat kun kirjoitit: "Aika tavalla vastoin Raamatun näkemystä on tuo sekametelisoppa,..."- todé
Jumala hallitsee? Onko Poika sitten joka paikassa läsnä?
todé kirjoitti:
Poika ei ole sen enempää kaikkialla läsnä kuin Isäkään, mutta meillä voi olla Kristuksen henki, kun pidämme hänen käskynsä. Tässä mielessä hän on läsnä.
Totuuden valkeutta sanotaan Kristuksen hengeksi. Se kautta erotamme oikean ja väärän. Totuuden valkeus on läsnä kaikkialla, mutta Kristus itse ei ole kaikkialla samaan aikaan.- todé
Tapani1 kirjoitti:
Poika ei ole sen enempää kaikkialla läsnä kuin Isäkään, mutta meillä voi olla Kristuksen henki, kun pidämme hänen käskynsä. Tässä mielessä hän on läsnä.
Totuuden valkeutta sanotaan Kristuksen hengeksi. Se kautta erotamme oikean ja väärän. Totuuden valkeus on läsnä kaikkialla, mutta Kristus itse ei ole kaikkialla samaan aikaan.Minun on vaikea pysyä perässä tässä henkien määrässä ja heidän tehtävissään. Kristinukson mukaan kun on olemassa yksi Jumala, joka on (Pyhä)henki.
- tms1
todé kirjoitti:
Minun on vaikea pysyä perässä tässä henkien määrässä ja heidän tehtävissään. Kristinukson mukaan kun on olemassa yksi Jumala, joka on (Pyhä)henki.
ihmisoppiin nimeltään ns.kolminaisuusoppi sen mukaan näin väitetään mutta jos uskot mitä raamatussa kerrotaan ei Jumala ja Pyhä Henki ole sama asia. Kumpaa sinä uskot ihmisiä vai raamattua?
- todé
tms1 kirjoitti:
ihmisoppiin nimeltään ns.kolminaisuusoppi sen mukaan näin väitetään mutta jos uskot mitä raamatussa kerrotaan ei Jumala ja Pyhä Henki ole sama asia. Kumpaa sinä uskot ihmisiä vai raamattua?
sehän on Jumalan ilmoitus itsestään.
Ei ole olemassa erikseen Pyhää Henkeä, Jumalan Henkeä, Jumalan Pyhää Henkeä ja Kristuksen Henkeä. Kaikilla nimillä Jumala kutsuu itseään Raamatussa. - tms1
todé kirjoitti:
sehän on Jumalan ilmoitus itsestään.
Ei ole olemassa erikseen Pyhää Henkeä, Jumalan Henkeä, Jumalan Pyhää Henkeä ja Kristuksen Henkeä. Kaikilla nimillä Jumala kutsuu itseään Raamatussa.Ei puhuta eri hengistä, tiedoksi vaan.Siinä puhutaan Jumalasta, Jeesuksesta ja Pyhästä hengestä, ja sen mukaan ne ovat yhtä, mutta kun me sinun kanssasi uskomme Raamattua ennen kuin ihmistä niin sinä ja minä tiedämme heidän olevan erillisiä, eikös niin :)
- todé
tms1 kirjoitti:
Ei puhuta eri hengistä, tiedoksi vaan.Siinä puhutaan Jumalasta, Jeesuksesta ja Pyhästä hengestä, ja sen mukaan ne ovat yhtä, mutta kun me sinun kanssasi uskomme Raamattua ennen kuin ihmistä niin sinä ja minä tiedämme heidän olevan erillisiä, eikös niin :)
kaikki nuo nimet, jotka yhdessä ovat Jumala.
todé kirjoitti:
kaikki nuo nimet, jotka yhdessä ovat Jumala.
mutta silloin tarkoitetaan, että he ovat yksi jumaluus. Uskonnollinen kieli ei ole niin tarkkaa joka asiassa. Raamatun mukaan on selvästi niin, että kukin jumaluuden jäsen on paitsi eri persoona myös eri olento. Poika on alisteinen Isälle. Isä lähetti Pyhän Hengen Pojan pyynnöstä kirkolleen. Ei Isä lähettänyt itseään:
Joh. 14:26
Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut. [Luuk. 24:49]todé kirjoitti:
virkaanastujaiset olivat Washingtonissa yhdysvalloissa, niin hän oli siellä fyysisesti läsnä, mutta koko maailma pystyi seuraamaan tilaisuutta ja kuulla hänen puhuvan sateliittilähetysten avulla. Jos ihminen pystyy tuohon, niin eiköhän Jumala pysty parempaan ja hänen vaikutuksensa voi yltää koko universumiin.
- to...
.....
Jumala on Henki kuten mekin. Häntä on lähestyttävä hengessä ja totuudessa:
1. Kor. 14:15
Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
Joh. 4:23
Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
Joh. 4:24
Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
Tällä viimeksi mainitulla kohdalla jotkut perustelevat sitä, että Jumala olisi vain Henki ilman kuolematonta ruumista.- todé
Tapani1 kirjoitti:
Jumala on Henki kuten mekin. Häntä on lähestyttävä hengessä ja totuudessa:
1. Kor. 14:15
Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
Tällä viimeksi mainitulla kohdalla jotkut perustelevat sitä, että Jumala olisi vain Henki ilman kuolematonta ruumista.ei olla henkiä. Meidän on siis sula mahdottomuus lähestyä Jumalaa?
todé kirjoitti:
ei olla henkiä. Meidän on siis sula mahdottomuus lähestyä Jumalaa?
Miten oikein ajattelet? Selvennä!
- todé
Tapani1 kirjoitti:
Miten oikein ajattelet? Selvennä!
mitä sinä ajat takaa tuolla "hengessä lähestymisellä". Voitko valaista asiaa?
todé kirjoitti:
mitä sinä ajat takaa tuolla "hengessä lähestymisellä". Voitko valaista asiaa?
Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kaikki oikeat rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa. Sellaisia rukoilijoita Isä tahtoo.
Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." [2. Kor. 3:17]
Ainakin se merkitsee, ettei oikea rukous ole tyhjän hokemista ja tietyn kaavan mukaan rukoilemista. Totuudellisuus on sitä, että ilmaisee vakavalla mielellä asiat itselleen sellaisina kuin ne ovat ja mm. myöntää itselleen sen mitä ei tiedä.
Sain aikanani lähetyssaanaajilta neuvon, kun valitin, että minun on vaikea rukoilla. He neuvoivat rukoilemaan ensin voimaa rukoilla. On kovin helppoa hokea muodollisesti Isä-meidän rukousta, mutta se ei ole sellaista, johon meitä kehotetaan.- todé
Tapani1 kirjoitti:
Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kaikki oikeat rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa. Sellaisia rukoilijoita Isä tahtoo.
Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." [2. Kor. 3:17]
Ainakin se merkitsee, ettei oikea rukous ole tyhjän hokemista ja tietyn kaavan mukaan rukoilemista. Totuudellisuus on sitä, että ilmaisee vakavalla mielellä asiat itselleen sellaisina kuin ne ovat ja mm. myöntää itselleen sen mitä ei tiedä.
Sain aikanani lähetyssaanaajilta neuvon, kun valitin, että minun on vaikea rukoilla. He neuvoivat rukoilemaan ensin voimaa rukoilla. On kovin helppoa hokea muodollisesti Isä-meidän rukousta, mutta se ei ole sellaista, johon meitä kehotetaan."hengessä rukoileminen" tarkoittaa?
todé kirjoitti:
"hengessä rukoileminen" tarkoittaa?
saada tietää, mitä Hengessä rukoileminen tarkoittaa. En näet usko, että kukaan voi sitä sinulle selittää.
- todé
Tapani1 kirjoitti:
saada tietää, mitä Hengessä rukoileminen tarkoittaa. En näet usko, että kukaan voi sitä sinulle selittää.
mutta kerro sinä minulle, mitä se sinun mielestäsi tarkoittaa, kun olet henkikin.
- Jeesus
kuoltuaan ja noustuaan ylös oli lihassa (opetuslapsethan saivat tunnustella hänen käsiään ja jalkojaan). Jättikö Jeesus tuon tapahtuman jälkeen ruumiinsa lopullisesti ja muuttui takaisin hengeksi? Miksi Jeesus sanoi haudalla olleelle naiselle että älä koske minuun sillä en ole vielä käynyt Isäni tykönä?
Näihin jos saisin vastauksen..- Vessassa käydessä
En usko että jumala onläsnä, on siellä niin karsee haju!
- Voi herranjestas!
Vessassa käydessä kirjoitti:
En usko että jumala onläsnä, on siellä niin karsee haju!
Ja missäs' se Jallu taas luuraa? Onko se jumala jossain pienessä lintukodossa siellä tuulen takana keinumassa jumaläidin kanssa?
Hän nousi kuolleista entisessä fyysisessä ruumiissaan. Siksi hän kielsi koskemasta itseensä ennen kuin hän oli mennyt Isän luo:
Joh. 20:17
Jeesus sanoi: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo." [Hepr. 2:11]
Heti kuolemansa jäkeen Kristus meni paratiisiin, mikä ilmenee hänen sanoistaan ryövärille vähänennen, kuin hän antoi henkensä:
Luuk. 23:43
Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa." [1. Moos. 2:9; 2. Kor. 12:4; Ilm. 2:7]
Myöhemmin Kristus jopa kehotti koskemaan itseään:
Joh. 20:27
Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!" [Ap. t. 1:3]
Sitä ennen hän oli siis käynyt Isän luona, jolloin hänen ruumiinsa oli muutettu sellaiseksi, että siihen sai koskea.
Luuk. 24
36 Kun he vielä puhuivat tästä, yhtäkkiä Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille." [24:36-49: Matt. 28:16-20; Mark. 16:14-18; Joh. 20:19-23; Ap. t. 1:6-8]
37 He pelästyivät suunnattomasti, sillä he luulivat näkevänsä aaveen.
38 Mutta Jeesus sanoi heille: "Miksi te olette noin kauhuissanne? Miksi teidän mieleenne nousee epäilyksiä?
39 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani: minä tässä olen, ei kukaan muu. Koskettakaa minua, nähkää itse. Ei aaveella ole lihaa eikä luita, niin kuin te näette minussa olevan."
40 Näin puhuessaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
41 Kuitenkaan he eivät vielä tienneet, mitä uskoa, niin iloissaan ja ihmeissään he nyt olivat. Silloin Jeesus kysyi: "Onko teillä täällä mitään syötävää?"
42 He antoivat hänelle palan paistettua kalaa
43 ja näkivät, kuinka hän otti sen käteensä ja söi.
Kristuksen olemuksessa oli tapahtunut muutos, mitä osoitti, etteivät apostolit häntä heti tunnistaneet.- tähän kaipaillut
vastausta tai joltain muulta joka uskoo että Jumala on henki ilman ruumista...
- todé
mutta ihmisenä Hän ei taivaassa ole. Hieman alkeellisesti sanottu, mutten keksinyt tähän hätään parempaakaan tapaa ilmaista yksinkertaisesti sitä, mitä Jeesukselle tänään, taivaaseenastumisen jälkeen, kuuluu!
On tosiaan merkillistä, että ylösnousemuksensa aamuna Jeesus kielsi koskemasta itseensä, mutta viikon päästä pyysi epäilevää tuomasta koskemaan haavoihinsa. Mitä kaikkea tapahtui tuon viikon aikana?
Raamattu nimittää tapahumaa, jossa Tuomas todistaa Jeesuksen Jumalaksi, tunnusteoksi. Tapahtuiko viikon aikana sittenkään mitään merkittävää? todé kirjoitti:
mutta ihmisenä Hän ei taivaassa ole. Hieman alkeellisesti sanottu, mutten keksinyt tähän hätään parempaakaan tapaa ilmaista yksinkertaisesti sitä, mitä Jeesukselle tänään, taivaaseenastumisen jälkeen, kuuluu!
On tosiaan merkillistä, että ylösnousemuksensa aamuna Jeesus kielsi koskemasta itseensä, mutta viikon päästä pyysi epäilevää tuomasta koskemaan haavoihinsa. Mitä kaikkea tapahtui tuon viikon aikana?
Raamattu nimittää tapahumaa, jossa Tuomas todistaa Jeesuksen Jumalaksi, tunnusteoksi. Tapahtuiko viikon aikana sittenkään mitään merkittävää?Samalla hänen ruumiinsa oli muuttunut siten, että siihen sai koskea.
- todé
Tapani1 kirjoitti:
Samalla hänen ruumiinsa oli muuttunut siten, että siihen sai koskea.
on, että kukaan muu kolmesta evankeliumin kirjoittajasta ei mainitse asiasta noin. Matteus päinvastoin kertoo, kuinka Magdalan Maria ja se toinen Maria syleilivät Jeesuksen jalkoja, iloissaan kun olivat.
- vastannut
todé kirjoitti:
Raamattu nimittää tapahumaa, jossa Tuomas todistaa Jeesuksen Jumalaksi, tunnusteoksi. Tapahtuiko viikon aikana sittenkään mitään merkittävää?kysymykseeni eli miksi Jeesuksella yleensäkään oli ruumis kuolemansa jälkeen jos ei Hänellä kerran sellaista ole muuten?
- ----------------------
vastannut kirjoitti:
kysymykseeni eli miksi Jeesuksella yleensäkään oli ruumis kuolemansa jälkeen jos ei Hänellä kerran sellaista ole muuten?
Kristushan ei ollut kuollut vaan kuolleista herännyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2875427- 705016
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484116- 513830
- 413448
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo873107Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv692962- 382120
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272068- 442061