Kristinusko perustuu

pakanauskoihin?

Tässä linkissä vertaillaan kristinuskoa ja muinaisten egyptiläisten uskoa.
http://www.kulttuurihistoria.argumentti.fi/faraoiden_egyptin_kulttuuri.php?id=25

Ainakin vedenpaisumus ja oman pojan uhraaminen löytyvät useammasta eri uskonnosta.

Joskus törmäsin nettisivuun missä kerrottiin useiden vt-tarinoiden pohjautuvan pakanatarinoihin, ikävä kyllä olen linkin hukannut enkä googlella pikaisesti sitä löytänyt.

Itse olen aika vakuuttunut että kristinuskoon on koottu "parhaita paloja" vanhemmista uskonnoista.

11

414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

Kristityt ovat yhtä perseestä kin islam ja juutalaisuus!

ai niin nehän pohjautuvat Abrahamilaisuudesta!

• wannabe-uskis

Paralleelisuus ei aina tarkoita riippuvuussuhdetta. Kun etenen tutkimukissani, tulen kaikki tuollakin sivustolla esitety valheet kumoamaan ja saattamaan kirjoittajan julkiseen häpeään. Kunpa vain häpeärangaistus olisi vielä käytössä! Noille valehtelijoille, Saatanan vallassa oleville ihmisraukoille olisi parasta istua jalkapuussa kirkon ovenpielessä. Amen.

• paikanetsijä

se olis ainoo oikee rangaistus moneen rikokseen tänäkin päivänä - kannatetaan!!

• Totta kai Saatana vääristelee kaikkea Jumalan luomaa alkuperäistä ja hyvää. Sen tehtävä on edelleen valehdella ja eksyttää ihmisiä kohti helvettiä.
      Eipä ihme, että löytyy vedenpaisumus ja muutakin Raamatusta tuttua uskonnoista!

Itse olen vakuuttunuttakin vakuuttuneempi, että syntini on anteeksannetut Jeesuksen veressä ja saan olla Jumalan lapsi! Kunnia elävälle, tosi Jumalalle!

• paikanetsijä

vedenpaisumus on niin suuri juttu että varmaan löytyykin jokasen kansan perimätiedosta

• vedenpaisumusta

ei ole voitu todistaa oikeasti tapahtuneeksi. Eli hyvin mahdollista että se on vain jäänne babylonialaisesta pakanauskosta.

• yritelmiä

Kaikennäköisiä listoja miten kristinusko koostuu eri uskonnoista otetuista palasista, tapahtumista ym.
      En ole nähnyt vielä yhtäkään "tutkielmaa" tai vertailulistaa joka olisi liikkeellä ennakkoluutottomasti, totuutta etsien.

• e.k.v

Lainaus: "En ole nähnyt vielä yhtäkään "tutkielmaa" tai vertailulistaa joka olisi liikkeellä ennakkoluutottomasti, totuutta etsien."

Tarkoittanet tutkielmaa joka tukisi sinun uskoasi?

• tarkoitan...
        e.k.v kirjoitti:

Lainaus: "En ole nähnyt vielä yhtäkään "tutkielmaa" tai vertailulistaa joka olisi liikkeellä ennakkoluutottomasti, totuutta etsien."

Tarkoittanet tutkielmaa joka tukisi sinun uskoasi?

Sellaista tutkielmaa, artikkelia tms josta
        a: ei paista läpi minä-haluan-kaataa-kristinuskon -asenne tai
        b:jokin muu tarkoitushakuinen, ennalta valittu loppupäätelmä

• VALHE on.
    • Trubaduuri

Usko Kristukseen perustuu juuri hänen itsensä julkisesti esittämiin tosiasioihin, opetuksiin, kertomuksiin sekä hänen julistamaansa ilosanomaan!
      Joidenka hohdokkain ja kirkkain kohde on hänen taivaallinen Isänsä meidän ihmisten ja koko tämän upean luomakunnan Luoja. Usko tässä perinteisessä ja oikeassa muodossa tarkoittaa uskoa jonkun toisen esittämiin asiakokonaisuuksiin joidenka pohjalla on itse totuus perusteineen. Joita eivät muinon muunmuassa sumerialaiset, meediolaiset, persialaiset, egyptilaiset, juutalaiset sekä kreikkalaiset ja roomalaiset kyenneet esitämään
      tyydyttävällä tavalla ja tasolla ollenkaan.
      Vasta Kristus ja hänen seuraajansa toivat järjen valon maailmaan jonka voimin nyt voimme tietää kaikkea sellaista joita ennen pidettiin jotenkin joko yliluonnollisina ilmiöinä tai henkimaailman asioina. Taikasusko siis kukoisti kuin rentun ruusu valtoimenaan. ;) Tosin kyllä taikauskoa edelleen löytyy monista "pimeistä" paikoista!
      Mutta niihinpä ei ole tavallisen ihmisen pakko mennä laisinkaan. :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      72
      4657
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      71
      4449
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2977
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      73
      2873
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2186
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      58
      2008
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1699
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1389
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe