ala palvo enkeleita
18
1026
Vastaukset
- Aritta
olemme kaikki tästä Jumalasta, myös enkelit.
- 34983
ajattelin kirjoitella tänne ja kysyä, että mitä ajattelette Jeesuksen ristinkuolemasta ja Raamatun ilmoituksesta syntien sovittamisesta Hänen kauttaan. Mitä ylipäänsä ymmärrätte synnillä?
- Aritta
34983 kirjoitti:
ajattelin kirjoitella tänne ja kysyä, että mitä ajattelette Jeesuksen ristinkuolemasta ja Raamatun ilmoituksesta syntien sovittamisesta Hänen kauttaan. Mitä ylipäänsä ymmärrätte synnillä?
enkä myöskään siihen että Jeesus olisi kuollut ihmisten syntien tähden.
Jeesus oli poliittisesti vaarallinen henkilö siihen aikaan ja sen vuoksi hänet tuomittiin kuolemaan. - jenny.
Aritta kirjoitti:
enkä myöskään siihen että Jeesus olisi kuollut ihmisten syntien tähden.
Jeesus oli poliittisesti vaarallinen henkilö siihen aikaan ja sen vuoksi hänet tuomittiin kuolemaan.No itse asiassa minä kyllä uskon, että hän kuoli syntiemme tähden ja oli sekä ON ns. "ylösnoussut mestari"...
Siis Jumala yritti kuitenkin Jeesuksen kautta KONKREETTISESTI opettaa ns. "tyhmää kansaa"...
Jumalan poika oli "pakko" uhrata, jotta TYHMEMPIKIN tajuaisi, "missä mennään"...koska kukaan NORMAALI, RAKASTAVA vanhempi ei noin vain luovu omasta lapsestaan. (ellei ole jokin ERITTÄIN hyvä syy)
Se on eri asia, kuinka moneen Jeesuksen kautta tullut sanoma "upposi"...
Jeesus toki myös oli elävä esimerkki...hän ei vain "luennoinut" asioista, vaan oman kärsimyksensä kautta yritti todistaa sitä, että "käännä toinenkin poski", vaikka syytöntä ruoskitaan ja kidutetaan... - Aritta
jenny. kirjoitti:
No itse asiassa minä kyllä uskon, että hän kuoli syntiemme tähden ja oli sekä ON ns. "ylösnoussut mestari"...
Siis Jumala yritti kuitenkin Jeesuksen kautta KONKREETTISESTI opettaa ns. "tyhmää kansaa"...
Jumalan poika oli "pakko" uhrata, jotta TYHMEMPIKIN tajuaisi, "missä mennään"...koska kukaan NORMAALI, RAKASTAVA vanhempi ei noin vain luovu omasta lapsestaan. (ellei ole jokin ERITTÄIN hyvä syy)
Se on eri asia, kuinka moneen Jeesuksen kautta tullut sanoma "upposi"...
Jeesus toki myös oli elävä esimerkki...hän ei vain "luennoinut" asioista, vaan oman kärsimyksensä kautta yritti todistaa sitä, että "käännä toinenkin poski", vaikka syytöntä ruoskitaan ja kidutetaan...Minulla on ollut sellainen teoria että Jeesus otti jotenkin päälleen ihmisten karman koska se oli kasvanut liian suureksi ihmisten itse ratkaistavaksi.
Uskon myös että tänään tapahtuu samaa koko ajan kun nuoret tappavat itsensä ja siinä sivussa muitakin. En tarkoita että se olisi hyväksyttävä vaan että ihmiset saavat syyttää itseään siitä että sellaista tapahtuu koska johonkin tuon negatiivisen karman on mentävä. Ja kun puhutaan niin paljon kaikenmaailman indigoista ja kristallilapsista jne niin uskoisin että heillä on jokin tehtävä täällä ja miksei sitten suunnilleen sama kuin Jeesuksellakin.
Mutta sitten kun lukee uskonnon historiaa niin koko Jeesus-juttu alkaa epäilyttää koska sen ajan piispat tekivät hänestä Jumalan.
Kaikella on kuitenkin tarkoituksensa. - sunnyriver
34983 kirjoitti:
Jotkut ihmiset kyllä elävät läpi elämänsä siinä uskossa, etä he ovat niin hyviä, että he eivät
Jeesuksen ristintyötä sovituksekseen tarvitse.
Mutta ei Raamattu niin sano, vaan:
Room. 3:23 (Uskonkirjat.netin mukaan)
sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta [Room. 11:32; Gal. 3:22]
Kellään meillä ei ole pääsyä Jumalan luo taivaaseen ilman Jeesuksen uhriveren tuomaa sovitusta. Itseriittoiselle ihmiselle vain saattaa olla vaikea tunnustaa, että hän on avun
tarpeessa, että on asia, jota hän ei itse voi hoitaa. Mutta toisaalta mikä on sen vapauttavampaa kuin pyytää syntinsä Jeesukselta
anteeksi ja luottaa hänen sovitustyöhönsä oman
autuuden perustana? Se on oikeastaan aika riemastuttava totuus: Armo riittää, sovitustyö riittää, vaikka toiset ihmiset kuinka painaisivat maahan tai saatana kiusaisi ajatusmaailmaa. Armo riittää! Siinä me voimme levätä ja olla, ihan hyvinä ihmisinä.
Kun Jumala loi maailmaa, hän totesi aina illalla
töitään lopetellessa: sangen hyvä!
Näillä samoilla silmillä me voimme katsoa itseämme Kristuksen tuoman pelastuksen läpi:
Olemme sangen hyviä! Emme itsessämme erinomaisia
ja kaikkeen riittäviä, vaan Jeesuksessa sangen hyviä. Kiitos siitä hänelle!
Rippikoulusta jäi mieleeni oikeastaan vain yksi lause: Synti on sydämen ero Jumalasta.
Eli teemme Jumalan tahdon vastaisesti, olemme esim.katkeria, emme uskalla sanoa totuutta.
Joku vie toisen vaimon, joku juo, niin että on riesaksi omalle perheelleen ja muille.
Se on syntiä.
Joku taas yrittää saada meitä väärällä tavalla lain alle esim. sanomalla, että lihan syönti on syntiä. Jumala antoi ihmiselle eläimet ruuaksi,
eli se, syömmekö vihanneksia vai kanaa on ihan tahdon vallan asia, siis ihmisen omassa päätösvallassa oleva asia.
Silloin kun pyydämme syntimme anteeksi Jumalalta ja synnymme uudesti ylhäältä, samalla siirrymme
Jumalan rakkauden valtakuntaan ja silloin joudumme
kerta kerran jälkeen kukistamaan synnin vallan
Jumalan sanan, rakkauden ja Pyhän Hengen voimalla.
Eihän se vanha Aatu mihinkään kuole, vaikka kuinka haluammekin elää Jeesuksessa. Jatkuva
taistelu sitä ja syntejä vastaan kyllä on.
Taivaassa sitten ei enää syntiä ole!
:) :) :)
- metsäm.
samassa mielipiteessä. Serkkuni menehtyi äsken, ja hän uskoi enkeleihin. Mutta hän ei uskonut raamatun tavalla? Enkelit ovat ollleet ikäänkuin oman mielen mukaisia kauniita satuolentoja ehkä jumaloinnin kohteena. Kukaan ei tiedä, mitä viime hetkellä henkilökohtaisesti tapahtuu?! Mutta ikuisuuden kohtalomaisuus ja peruuttamattomuus pistää mielipiteen vakavaksi ja nöyräksi. Koska emme oikein tiedä rajan takana olevasta todellisuudesta. Raamattu opettaa, että te tiedätte siitä Hengestä! Itse olen siitä saanut varmuuden. En omassa ymmärryksessäni, koska sitä minulla ei juuri ole! Vaan Jumala on sen minulle ilmoittanut. Ja se ei ole kiinni opillisesta sivistyksestä, vaan sydämen tilasta, kutsumuksesta, etsikkoajan hyväksikäyttämisestä, halusta pelastua ja tulla Jumalan lapseksi-huomaa lapseksi.
Ei Jumalakaan kerkeä joka paikkaan, siksi hänellä on enkelit.
Henk.m. avustajia on muitakin esim. edellä mennet sukulaiset ja rakkaat ystävät voivat tulla auttamaan, lohduttamaan ja antamaan neuvoja.
Näin minulle on käynyt.
Risti tuo kamala kidutusväline jonka kautta kymmenettuhannet viattomat ovat henkensä menettäneet.
Risti on ollut rangaistus väline. Miksi uskovat kantavat sitä kaulassa ja palvovat kirkoissa. Sitä en ole koskaan ymmärtänyt.
kuoleman kohtaa jokainen ja jokaisella se on uskonsa kaltainen. Toisille aukeaa heölmiportit ja kristallivirrat.
Minun kesämaassani on tutut vastassa ja saan vihdoinkin sen kalliopuutarhan mökkeineen.- nyt aika
maagikko kirjoitti:
Henk.m. avustajia on muitakin esim. edellä mennet sukulaiset ja rakkaat ystävät voivat tulla auttamaan, lohduttamaan ja antamaan neuvoja.
Näin minulle on käynyt.
Risti tuo kamala kidutusväline jonka kautta kymmenettuhannet viattomat ovat henkensä menettäneet.
Risti on ollut rangaistus väline. Miksi uskovat kantavat sitä kaulassa ja palvovat kirkoissa. Sitä en ole koskaan ymmärtänyt.
kuoleman kohtaa jokainen ja jokaisella se on uskonsa kaltainen. Toisille aukeaa heölmiportit ja kristallivirrat.
Minun kesämaassani on tutut vastassa ja saan vihdoinkin sen kalliopuutarhan mökkeineen.pahasti new agen harhassa, Ei millään pahalla. Mutta tuntuu pahalta kun itse olen nähnyt niin paljon vaivaa näiden tutkimiseen ja sitten joku menee aivan perus eksytykseen. Risti on ainoa väline minkä kautta voit pelastua. Se on hullutus, mutta meille jotka pellastumme, se on Jumalan voima. Kun ihmiset eivät viisauden kautta llöytäneet Jumalaa, niin Hän järjesti tämän hullutuksen (1kor.1).
- Viikn
maagikko kirjoitti:
Näin minulle on käynyt.
Minun kesämaassani on tutut vastassa ja saan vihdoinkin sen kalliopuutarhan mökkeineen.voi koskaan olla yhteydessä eläviin, ne jotka näyttäytyvät omaisena ym.ovat pimeyden henkivaltoja jotka "näyttäytyvät". Tietoa ja kokemusta on monenlaista. Raamattu kieltää ottamasta yhteyttä "vainaja"henkiin.
Viikn kirjoitti:
voi koskaan olla yhteydessä eläviin, ne jotka näyttäytyvät omaisena ym.ovat pimeyden henkivaltoja jotka "näyttäytyvät". Tietoa ja kokemusta on monenlaista. Raamattu kieltää ottamasta yhteyttä "vainaja"henkiin.
Tiedän 100% että edellä menneet eivät ole vainajia. He ovat toiselle tasolle muuttaneita sieluja. Meidän rakkaita ja vähemmän rakkaita. Tämä totuus ja tieto riittää minulle.
Kiitän heitä koko sydämmestäni avustaan ja sitä että ovat minua sitten vastassa
Amen- sunnyriver
maagikko kirjoitti:
Näin minulle on käynyt.
Minun kesämaassani on tutut vastassa ja saan vihdoinkin sen kalliopuutarhan mökkeineen.Raamattu kieltää meiltä yhteydenoton muuhun henkimaailmaan kuin kolmiyhteiseen Jumalaan.
Jumala saattaa lähettää meille enkeleitä, kun heitä vahvistukseksi tarvitsemme, mutta
meidän tehtävämme ei ole rukoilla apua enkeleiltä
vaan Jumalalta.
Ja vainajahenget tosiaan ovat ihan kiellettyä asiaa
Raamatussa. Esim. kuningas Saul oli menettänyt puheyhteytensä Jumalaan, Jumala ei enää puhunut hänelle ja niin Saul yritti saada tietoa vainajahenkien kautta, mutta kuninkuus ja henki siinä meni lopulta!
1. Sam. 28:8
Saul pukeutui valepukuun ja lähti tuntemattomana matkaan kahden miehen kanssa. Hän tuli yöllä naisen luo ja pyysi: "Tee taikasi ja manaa minulle esiin sen miehen henki, jonka nimen sinulle sanon."
9 Mutta nainen vastasi hänelle: "Tiedät varmaan, mitä Saul on tehnyt. Hän on hävittänyt maasta henkien manaajat ja enteiden selittäjät. Miksi yrität virittää ansaa pääni menoksi?"
10 Silloin Saul vannoi hänelle valan Herran nimessä ja sanoi: "Niin totta kuin Herra elää, kukaan ei tule syyttämään sinua tästä."
11.Nainen kysyi: "Kenet minun pitäisi manata esiin?" Saul vastasi: "Manaa Samuel."
12. Kun nainen näki Samuelin, hän parkaisi ja sanoi Saulille: "Miksi petit minua? Sinähän olet Saul!"
14.Saul kysyi: "Minkä näköinen hän on?" Nainen vastasi: "Sieltä nousee vanha mies. Hän on kääriytynyt viittaan." Silloin Saul tiesi, että se oli Samuel, ja hän kumartui kunnioittavasti maahan saakka.
15.Samuel sanoi Saulille: "Miksi häiritsit minua ja kutsuit minut esiin?" Saul vastasi: "Olen suuressa ahdingossa. Filistealaiset käyvät sotaa minua vastaan, ja Jumala on väistynyt minusta eikä enää vastaa minulle profeettojen kautta eikä unissa. Minä kutsuin sinua, jotta ilmoittaisit, mitä minun pitää tehdä." [1. Sam. 18:12]
20. Silloin Saul kaatui kauhistuneena maahan pitkin pituuttaan. Hän oli säikähtynyt Samuelin puheesta, ja hänen voimansa olivat lopussa, koska hän ei ollut syönyt leivän palaakaan koko sinä päivänä ja yönä.
Eli Raamattu kieltää aivan selvästi ottamasta
yhteyttä henkimaailmaan muuten kuin rukoilemalla
kolmiyhteistä Jumalaa. Pimeä henkimaailma
on siitä ovela, että se ensin kertoo ihan tosia, mutta sitten alkaa johdattaa ihmistä valheeseen, pelkoon ja kaikenlaiseen pyöritykseen, niin että ihmisen varmuus menee.
Satuin tässä tänään lukemaan Castrenin matkoista
sukulaiskansojen luona kieliä tutkimassa ja
siellä hän osui shamaanin istuntoon.
Shamaanilta kysyttiin kadonneen poron olinpaikkaa
ja tämä yritti saada yhteyttä henkiin. Saikin johonkin, mutta vakuutteli tälle:
- Kerrokin sitten totuus, älä valehtele minulle!
Joudun kyläläisten vihan ja pilkan kohteeksi,
jos petät minua. Kerro totuus!
No, henki kertoi, mistä poro oli noudettavissa.
Poromies meni, ei siellä mitään poroa ollut.
Saa vain arvata, tuliko shamaanille sympatiaa...
Samoin muistan pohjoisessa naisen, joka mainosti itseään ennustajana, suuren ennustajan
tyttärenä ja saman tien liiketoimissaan meni
nurin, koska oli kaiken maailman myyntimiesten jymäytettävissä. Eipä vakuuttanut tuo ennustaminen!
Ja kun tosiaan Raamatun perusteella voi suoraan sanoa, että pimeyden henkimaailmaan, myös muihin kuin Jumalan enkeleihin, yhteydenotto on keillettyä.
Ystäväni kävi New Ager -messuilla evankelioimassa ja lähetti sieltä esittelylehden
ja varsinaista enkelibuumia se oli.
Kun vain haluat ottaa yhteyden näihin valkeuden enkeleiksi pukeutuneisiin saatanan
henkiin, niin heti alkaa tietoa tulla.
Joku kävi vielä kuulemma enkeliportaalinkin avaamassa Suomeen messujen aikana. Täyttä pimeyttä,
vaikka valkeudelta näyttääkin. Eivät oikeat
Jumalan enkelit ole meidän juoksupoikiamme tai
rupattelukumppaneitamme, vaan Jumalan pyhiä viestinviejiä, jotka kulkevat Jumalalta saamiensa
ohjeiden mukaan.
Jumalassa ja hänen enkeleissäään on meille
mystiikkaa kylliksi, pimeälle puolelle ei kannata mennä! - sunnyriver
maagikko kirjoitti:
Tiedän 100% että edellä menneet eivät ole vainajia. He ovat toiselle tasolle muuttaneita sieluja. Meidän rakkaita ja vähemmän rakkaita. Tämä totuus ja tieto riittää minulle.
Kiitän heitä koko sydämmestäni avustaan ja sitä että ovat minua sitten vastassa
AmenVainaja on vainaja, ruumis maatunut, henki
siellä, minne ihmisellä on kaipaus ollut. Jos
Jumalan luo, niin Jumalan luona suojassa ja ilossa.
Jos ihminen taas ei millään tavalla taivaaseen halua, ei Jumala sinne ketään väkisin vie.
Kyllä sinne on haluttava.
Ja vainaja- ja tietäjähenkiin yhteydenoton Jumala kieltää, niistä tulee monenlaisia siteitä eläville.
Muistan erään hyvin selvän unen ajat sitten.
Unessa isäni ja serkkuni tulivat ja ottivat minua kädestä kiinni, vetivät minua väkisin
mukaansa. Tajusin kuitenkin jotenkin, että
en saa olla kuolleisiin yhteydessä ja niin kiskaisin itseni irti ja lähdin pois.
Unesta herätessä oli kyllä outo tunne.
Isäni nimittäin oli kuollut, mutta serkkuni eli ja oli hyvissä voimin. Miksi näin hänet kuoleena? Sen kuitenkin tajusin, että enemmän kuin suoranaisesti isäni ja serkkuni hegestä, oli kysymys siitä henkimaailman ilmiöstä, joka
on saanut sukumme jotkut jäsenet vähättelemään itseään, pitämään mitättömänä. Tuo juonne tahtoo menneistä sukupolvista nostaa päätään,
vaikka Jumala vakuuttaakin, että Hänessä ja Hänen avullaan olemme ihan hyviä, eikä menneisyys saisi painaa.
No, se serkun kohtakin selvisi myöhemmin. Kirjoitin unen muistiin päivämäärineen ja kun sitten myöhemmin luin vihkoja, tajusin, että olin nähnyt unen tasan 10 vuotta ennen serkkuni kuolemaa. Ja mihin hän kuoli? Leikkauksen jälkeiseen veritulppaan. Oli jo kotona ja jalka oli turvoksissa, sanoivat ystävät myöhemmin. Serkku oli luvannut lähteä lääkäriin, mutta olikin sitten jäänyt kotiin. Aamulla
ei enää tarvinnut mennä. Eli juuri tuo itsensä huonona pitäminen taas: Ei minusta niin väliä ole... - Shrinkkisi
sunnyriver kirjoitti:
Raamattu kieltää meiltä yhteydenoton muuhun henkimaailmaan kuin kolmiyhteiseen Jumalaan.
Jumala saattaa lähettää meille enkeleitä, kun heitä vahvistukseksi tarvitsemme, mutta
meidän tehtävämme ei ole rukoilla apua enkeleiltä
vaan Jumalalta.
Ja vainajahenget tosiaan ovat ihan kiellettyä asiaa
Raamatussa. Esim. kuningas Saul oli menettänyt puheyhteytensä Jumalaan, Jumala ei enää puhunut hänelle ja niin Saul yritti saada tietoa vainajahenkien kautta, mutta kuninkuus ja henki siinä meni lopulta!
1. Sam. 28:8
Saul pukeutui valepukuun ja lähti tuntemattomana matkaan kahden miehen kanssa. Hän tuli yöllä naisen luo ja pyysi: "Tee taikasi ja manaa minulle esiin sen miehen henki, jonka nimen sinulle sanon."
9 Mutta nainen vastasi hänelle: "Tiedät varmaan, mitä Saul on tehnyt. Hän on hävittänyt maasta henkien manaajat ja enteiden selittäjät. Miksi yrität virittää ansaa pääni menoksi?"
10 Silloin Saul vannoi hänelle valan Herran nimessä ja sanoi: "Niin totta kuin Herra elää, kukaan ei tule syyttämään sinua tästä."
11.Nainen kysyi: "Kenet minun pitäisi manata esiin?" Saul vastasi: "Manaa Samuel."
12. Kun nainen näki Samuelin, hän parkaisi ja sanoi Saulille: "Miksi petit minua? Sinähän olet Saul!"
14.Saul kysyi: "Minkä näköinen hän on?" Nainen vastasi: "Sieltä nousee vanha mies. Hän on kääriytynyt viittaan." Silloin Saul tiesi, että se oli Samuel, ja hän kumartui kunnioittavasti maahan saakka.
15.Samuel sanoi Saulille: "Miksi häiritsit minua ja kutsuit minut esiin?" Saul vastasi: "Olen suuressa ahdingossa. Filistealaiset käyvät sotaa minua vastaan, ja Jumala on väistynyt minusta eikä enää vastaa minulle profeettojen kautta eikä unissa. Minä kutsuin sinua, jotta ilmoittaisit, mitä minun pitää tehdä." [1. Sam. 18:12]
20. Silloin Saul kaatui kauhistuneena maahan pitkin pituuttaan. Hän oli säikähtynyt Samuelin puheesta, ja hänen voimansa olivat lopussa, koska hän ei ollut syönyt leivän palaakaan koko sinä päivänä ja yönä.
Eli Raamattu kieltää aivan selvästi ottamasta
yhteyttä henkimaailmaan muuten kuin rukoilemalla
kolmiyhteistä Jumalaa. Pimeä henkimaailma
on siitä ovela, että se ensin kertoo ihan tosia, mutta sitten alkaa johdattaa ihmistä valheeseen, pelkoon ja kaikenlaiseen pyöritykseen, niin että ihmisen varmuus menee.
Satuin tässä tänään lukemaan Castrenin matkoista
sukulaiskansojen luona kieliä tutkimassa ja
siellä hän osui shamaanin istuntoon.
Shamaanilta kysyttiin kadonneen poron olinpaikkaa
ja tämä yritti saada yhteyttä henkiin. Saikin johonkin, mutta vakuutteli tälle:
- Kerrokin sitten totuus, älä valehtele minulle!
Joudun kyläläisten vihan ja pilkan kohteeksi,
jos petät minua. Kerro totuus!
No, henki kertoi, mistä poro oli noudettavissa.
Poromies meni, ei siellä mitään poroa ollut.
Saa vain arvata, tuliko shamaanille sympatiaa...
Samoin muistan pohjoisessa naisen, joka mainosti itseään ennustajana, suuren ennustajan
tyttärenä ja saman tien liiketoimissaan meni
nurin, koska oli kaiken maailman myyntimiesten jymäytettävissä. Eipä vakuuttanut tuo ennustaminen!
Ja kun tosiaan Raamatun perusteella voi suoraan sanoa, että pimeyden henkimaailmaan, myös muihin kuin Jumalan enkeleihin, yhteydenotto on keillettyä.
Ystäväni kävi New Ager -messuilla evankelioimassa ja lähetti sieltä esittelylehden
ja varsinaista enkelibuumia se oli.
Kun vain haluat ottaa yhteyden näihin valkeuden enkeleiksi pukeutuneisiin saatanan
henkiin, niin heti alkaa tietoa tulla.
Joku kävi vielä kuulemma enkeliportaalinkin avaamassa Suomeen messujen aikana. Täyttä pimeyttä,
vaikka valkeudelta näyttääkin. Eivät oikeat
Jumalan enkelit ole meidän juoksupoikiamme tai
rupattelukumppaneitamme, vaan Jumalan pyhiä viestinviejiä, jotka kulkevat Jumalalta saamiensa
ohjeiden mukaan.
Jumalassa ja hänen enkeleissäään on meille
mystiikkaa kylliksi, pimeälle puolelle ei kannata mennä!...
- enkelöitä
Ei tulisi mieleenkään enkeleitä palvoa.
Itse uhrailen saatanalle.- saatanasihan
on juuri enkeli, langennut sellainen. Vai sen oma sinä olet. Miten muuten viihdyt sen seurassa. Oletko jo käynyt siellä helvetissä nautiskalemassa helvetin lieskoissa, missä madot kalvaa sinua yötä päivää, eikä kiduttava tulesi sammu koskaan.
- Saatanalla...
saatanasihan kirjoitti:
on juuri enkeli, langennut sellainen. Vai sen oma sinä olet. Miten muuten viihdyt sen seurassa. Oletko jo käynyt siellä helvetissä nautiskalemassa helvetin lieskoissa, missä madot kalvaa sinua yötä päivää, eikä kiduttava tulesi sammu koskaan.
...suurempi mato kuin minua viime yönä kalvanut?
- filokki
Saatanalla... kirjoitti:
...suurempi mato kuin minua viime yönä kalvanut?
Nyt on leikki kaukana.Ihan tukka nousee pystyyn tällä sivulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944