Mullei oo mitää syytä erota kirkosta. Kirkko on erittäin tärkeä minulle. Saan kirkolta paljon, vaikken osallistukkaan varsinaisiin jumalanpalveluksiin. Iltakirkkoihin, konsertteihin ja tuomasmessuihin kyllä tulee osallistuttua. Samoin monet kirkon muut tilaisuudet vetävät minunkin mukaansa. Kaverini on yrittänyt houkutella minua kirkosta. Hän on sanonut, että voinhan minä edelleen käyttää kirkon palveluita ja säästäisin samalla rahaa. En halua kuitenkaan olla niin itsekäs. Jos joku ei tarvi kirkkoa mihinkään, niin silloinhan on sama erota kirkosta.
ei syytä erota kirkosta
14
690
Vastaukset
- ihmisen´
ole välttämättä syytä erota kirkosta, joka käyttää sen palveluita. Tapakristittyjen ja niiden, jotka eivät käytä kirkon palveluita, on syytä tuumata, kannattaako heidän kuulua kirkkoon ja tukea kirkon omaisuuden kokoamista
- tyytyväinen kirkokas
Itsekin tunnen monesti huonoa omaatuntoa siitä, kun monet tapakristityt tavallaan rahoittavat meidän toimintaa. Tosin on niitä, jotka haluavat omaehtoisesti rahoittaa, mutta myös niitä, jotka eivät erityisemmin ajattele kirkkoon kuulumistaan.
Tosin, minkäpäs minä sille voin, jos joku kuuluu kirkkoon, eikä hyödy siitä mitään. Jokaisen kannattaa käydä itsekseen läpi, kannattaako kuulua kirkkoon, vai ei.
- kun muistaa,
että kirkko tekee hengellistä ja myös laajaa ja yhteiskunnallisestikin merkittävää kulttuuri- ja sosiaalista työtä ja tukee niin henkisesti kuin hengellisesti juuri niitä vähempiä, jotka yhteiskunta niin herkästi unohtaa tai muuttaa numeroiksi, niin ei todellakaan ole syytä lopettaa kirkon työn tukemista kirkollisveron muodossa. Summahan on mitätön verrattuna siihen tulokseen, mitä kaikkea inhimillistä hätää sillä helpotetaan.
"Onhan meillä sosiaaliturva", sanotaan. Mutta kun se ei ole riittävä ja siksi on ruokajonot ja diakoniatyö.
Ahdingossa elävä ei saa apua psykiatrilta tai psykologilta, kun niitä ei kerta kaikkiaan riitä kaiken hädän keskellä. Hätä on suurempi kuin uskotkaan.
Kirkko on sielläkin, missä sanaton hätä on suurin ja mihin kukaan muu ei apuaan tarjoa.
terveisin
tyytyväinen kirkon asiakas ja auttaja
PS kirkosta erottaja vie kateuksissaan avun niiltä, jotka yhteiskunta unohtaa tai ei kykene auttamaan. Itsekästä ja sokeaa sakkia todella. Onneksi on meitä vapaaehtoisiakin, jotka auttavat kristillisestä rakkaudesta hädänalaisia, kun kirkon varat ehtyvät ja työntekijöitä vähennetään.- tehoton auttaja
kuten tietysti tiedätkin - eihän tarvitse kuin kirkon sivuja tutkia ja nehän kirkkoon kuuluvalle lienevät hyvin tutut.
Vaikka kirkko olisi tehokaskin auttaja, pidän silti lapsellisena inttää että kirkkoon kuulumaton on näin ollen itsekäs. Jokainen tietää, että avustusjärjestöjä on jos jonkinmoista ja avustustyötä voi tehdä ilman järjestöäkin. Ei kukaan niin puusilmä voi olla, että alkaa väittämään että jos tähän järjestöön et kuulu, olet itsekäs ja sokea? - Yleinen syyttäjä
Kirkon keräämistä varoista menee sosiaaliseen toimintaan suunnilleen sen verran kuin juuri oikeuteen haastetun ”hyväntekeväisyysyhdistyksen”.
Tutkin parhaillaan kirkon toimintaa määritelläkseni, syytänkö sitä petoksesta, kavalluksesta vai varkaudesta vaiko kaikista näistä yhtenä järjestäytyneen rikollisuuden toimintana. Monopoliaseman väärinkäyttö ja asiakkaiden tuottamuksellinen harhaanjohtaminen (ml. valheellinen mainonta ja markkinointi) ovat ilman muuta mukana. - Eräs lukija
"Onneksi on meitä vapaaehtoisiakin, jotka auttavat kristillisestä rakkaudesta hädänalaisia, kun kirkon varat ehtyvät ja työntekijöitä vähennetään."
Ja näppärästi siinä samalla korotatte itsenne muiden yläpuolelle, kiillotatte egoanne ja kauhistelette kuinka kirkosta eronneet ovat teitä huonompia Pahoja Ihmisiä. Sillä eihän kirkon ulkopuolella VOI olla vapaaehtoistyötä tai lähimmäisen auttamista! Ei etenkään sellaisia järjestöjä jotka käyttäisivät tuloistaan siihen enemmän kuin 10% (kirkon diakoniamenot)! - 10%
Yleinen syyttäjä kirjoitti:
Kirkon keräämistä varoista menee sosiaaliseen toimintaan suunnilleen sen verran kuin juuri oikeuteen haastetun ”hyväntekeväisyysyhdistyksen”.
Tutkin parhaillaan kirkon toimintaa määritelläkseni, syytänkö sitä petoksesta, kavalluksesta vai varkaudesta vaiko kaikista näistä yhtenä järjestäytyneen rikollisuuden toimintana. Monopoliaseman väärinkäyttö ja asiakkaiden tuottamuksellinen harhaanjohtaminen (ml. valheellinen mainonta ja markkinointi) ovat ilman muuta mukana.Kirkon "hyväntekeväisyystuotoista" menee 90% "keräysmenoihin".
- kun muistaa...
Eräs lukija kirjoitti:
"Onneksi on meitä vapaaehtoisiakin, jotka auttavat kristillisestä rakkaudesta hädänalaisia, kun kirkon varat ehtyvät ja työntekijöitä vähennetään."
Ja näppärästi siinä samalla korotatte itsenne muiden yläpuolelle, kiillotatte egoanne ja kauhistelette kuinka kirkosta eronneet ovat teitä huonompia Pahoja Ihmisiä. Sillä eihän kirkon ulkopuolella VOI olla vapaaehtoistyötä tai lähimmäisen auttamista! Ei etenkään sellaisia järjestöjä jotka käyttäisivät tuloistaan siihen enemmän kuin 10% (kirkon diakoniamenot)!...että meistä vapaaehtoistyöntekijöistä kovin harva haluaakaan nousta framille, esittelemään itseään tai kertomaan työstämme heikompiosaisten hyväksi, niin tajuaa, että tätä toimintaa ei tehdä siksi, että olisi muita parempi, erinomaisempi tai toisia kauhisteleva. Ehei, tätä toimintaa tehdään siksi, että sitä ei tee kukaan muu. Sitä tehdään yhteiskristillisesti, mutta ateistitkin ovat todella tervetulleita, jos vain on halua ja viitseliäisyyttä.
Kun ajattelee kirkon supistuvaa taloutta ja laajaa työkenttää, niin tuo 10% budjetista on todella iso määrä rahaa, mutta se ei riitä palkkaamaa riittävästi väkeä nykypäivän hätää torjumaan tai lievittämään. Siksi kristittyjen yhteisvoimin tehdään se, mikä kyetään ja pelastetaan elämälle heikoimpia.
Kun näkee maassa makaavan humalaisen nuoren keskellä pakkasyötä, on niin helppo kulkea ohi ja antaa hänen jäätyä sinne. Omapahan on vikansa!!! Missä olet itse silloin kun lapset kulkevat yksin yössä yövaatteet päällä ja etsivät vanhempiaan, jotka viettävät iloista iltaa kapakoissa jättäen lapset pärjäämään omin nokkinensa?
On niin helppo irvistellä vapaaehtoisia kilpensä kiillotuksesta tekemättä itse yhtään mitään.
Oletko sinä perustanut Operaatio Saappaan kaltaisen järjestön, oletko sinä perustanut Hurstin kaltaisen organisaation, oletko sinä kulkenut öitä kaduilla ja kuunnellut sydäntä särkeviä kertomuksia heitteillejätettyjen lasten suusta??? Et liene! Missä sinä silloin vietät iltaasi? näppäilemässä ivaviestejäsi uskovaisten kilven kiillotuksesta, niinpä. !!!!! - lähteenä taas
10% kirjoitti:
Kirkon "hyväntekeväisyystuotoista" menee 90% "keräysmenoihin".
joku ateistien hupisivu vai keksitkö ihan itse?
- ???
kun muistaa... kirjoitti:
...että meistä vapaaehtoistyöntekijöistä kovin harva haluaakaan nousta framille, esittelemään itseään tai kertomaan työstämme heikompiosaisten hyväksi, niin tajuaa, että tätä toimintaa ei tehdä siksi, että olisi muita parempi, erinomaisempi tai toisia kauhisteleva. Ehei, tätä toimintaa tehdään siksi, että sitä ei tee kukaan muu. Sitä tehdään yhteiskristillisesti, mutta ateistitkin ovat todella tervetulleita, jos vain on halua ja viitseliäisyyttä.
Kun ajattelee kirkon supistuvaa taloutta ja laajaa työkenttää, niin tuo 10% budjetista on todella iso määrä rahaa, mutta se ei riitä palkkaamaa riittävästi väkeä nykypäivän hätää torjumaan tai lievittämään. Siksi kristittyjen yhteisvoimin tehdään se, mikä kyetään ja pelastetaan elämälle heikoimpia.
Kun näkee maassa makaavan humalaisen nuoren keskellä pakkasyötä, on niin helppo kulkea ohi ja antaa hänen jäätyä sinne. Omapahan on vikansa!!! Missä olet itse silloin kun lapset kulkevat yksin yössä yövaatteet päällä ja etsivät vanhempiaan, jotka viettävät iloista iltaa kapakoissa jättäen lapset pärjäämään omin nokkinensa?
On niin helppo irvistellä vapaaehtoisia kilpensä kiillotuksesta tekemättä itse yhtään mitään.
Oletko sinä perustanut Operaatio Saappaan kaltaisen järjestön, oletko sinä perustanut Hurstin kaltaisen organisaation, oletko sinä kulkenut öitä kaduilla ja kuunnellut sydäntä särkeviä kertomuksia heitteillejätettyjen lasten suusta??? Et liene! Missä sinä silloin vietät iltaasi? näppäilemässä ivaviestejäsi uskovaisten kilven kiillotuksesta, niinpä. !!!!!Kolmen miljardin omaisuus, talous vahvasti plussalla, piispoilla mielettömät palkat....
Joo, itkekää vaan, muita naurattaa tuollainen paskanpuhuminen. - sivut
lähteenä taas kirjoitti:
joku ateistien hupisivu vai keksitkö ihan itse?
lähteenä:
"auttaminen ja hyväntekeväisyys 11%"
http://www.eroakirkosta.info/index.php?page=taloudelliset-syyt - vain...
...että meistä vapaaehtoistyöntekijöistä kovin harva haluaakaan nousta framille, esittelemään itseään tai kertomaan työstämme heikompiosaisten hyväksi, niin tajuaa, että tätä toimintaa ei tehdä siksi, että olisi muita parempi, erinomaisempi tai toisia kauhisteleva. Ehei, tätä toimintaa tehdään siksi, että sitä ei tee kukaan muu. Sitä tehdään yhteiskristillisesti, mutta ateistitkin ovat todella tervetulleita, jos vain on halua ja viitseliäisyyttä.
Oletko sinä perustanut Operaatio Saappaan kaltaisen järjestön, oletko sinä perustanut Hurstin kaltaisen organisaation, oletko sinä kulkenut öitä kaduilla ja kuunnellut sydäntä särkeviä kertomuksia heitteillejätettyjen lasten suusta??? Et liene! Missä sinä silloin vietät iltaasi? näppäilemässä ivaviestejäsi uskovaisten kilven kiillotuksesta, niinpä. !!!!!Niin harvoin ne ihmiset kuuluu luterilaiseen kirkkoon! Itse olen tutustunut melko laajasti moniin vapaaehtoistyötä tekevään ja harvoin ne on ison kirkon jäseniä. Niin ei Veikko Hurstikaan ollut isosta kirkosta, ei pidä leimata kaikkea laupeuden työtä luterilaisen kirkon piiriin kuuluvaksi. Suurin osa lähimmäisiä avustavia ihmisiä on mielestäni pienten seurakuntien jäseniä (hellareita, vapislaisia, bantisteja ja muita pienten seurakuntien uudestisyntyneitä).
Syykin kai on selvä, uudestisyntyneet uskovaiset eivät kuulu porttokirkkoon vaan muihin seurakuntiin ja kantavat haukkumanimeä "lahkolainen". Tuskin meillä olisikaan pulaa "työmiehistä elonkorjuuseen" jos luterilaiset uudestisyntyisivät! - Eräs lukija
Oletko sinä perustanut Operaatio Saappaan kaltaisen järjestön, oletko sinä perustanut Hurstin kaltaisen organisaation, oletko sinä kulkenut öitä kaduilla ja kuunnellut sydäntä särkeviä kertomuksia heitteillejätettyjen lasten suusta??? Et liene! Missä sinä silloin vietät iltaasi? näppäilemässä ivaviestejäsi uskovaisten kilven kiillotuksesta, niinpä. !!!!!"Kun ajattelee kirkon supistuvaa taloutta ja laajaa työkenttää..."
Kirkolla menee taloudellisesti kenties paremmin kuin koskaan, omaisuutta on valtavat määrät (ja vähintäänkin kyseenalaisesti hankittua) ja tuloja tulee nätisti. En sinänsä syytä kirkkoa ettei diakoniamenojen osuus ole tuota suurempi, onhan se ennen kaikkea uskonnollinen yhdyskunta, ei hyväntekeväisyysjärjestö. Ongelmana vain on, että se pyrkii markkinoimaan itseään hyväntekeväisyysjärjestönä. "Ethän eroa kirkosta, tekeehän kirkko paljon hyvää" / "Entäs kirkon nuorisotyö, vähäosaisten auttaminen..." / "Olet itsekäs jos eroat kirkosta." jne. Nuo ovat heikkoja syitä kuulua kirkkoon, sillä jos hyväntekeväisyys on motiivina, noin 10 senttiä SPR:lle on yhtä tehokas entä euro kirkolle.
"Kun näkee maassa makaavan humalaisen nuoren keskellä pakkasyötä, on niin helppo kulkea ohi ja antaa hänen jäätyä sinne. Omapahan on vikansa!!!"
Ikävää, että osa ihmisistä on näin välinpitämättömiä. Itse pysähdyn jos moisen näen, vaikka kyseessä olisi 50v. spurgu. Ei kukaan talvella ulkona maassa huvikseen makaa.
"Missä olet itse silloin kun lapset kulkevat yksin yössä yövaatteet päällä ja etsivät vanhempiaan, jotka viettävät iloista iltaa kapakoissa jättäen lapset pärjäämään omin nokkinensa?"
En ole moiseen vielä törmännyt.
"On niin helppo irvistellä vapaaehtoisia kilpensä kiillotuksesta tekemättä itse yhtään mitään."
En ole missään vaiheessa hyökännyt vapaaehtoistyötä kohtaan, vaan tietynlaista asennetta. Jos luet oman kirjoituksesi uudestaan saatat ehkä huomatakin. Mistä tiedät että en tee itse yhtään mitään? Ai niin kun en kuulu kirkkoon, sehän tekee minusta automaagisesti Kamalan, Pahan ja Itsekkään ihmisen, tai oikeastaan en ole ehkä ihminen lainkaan, vain kirkkoon kuuluvat Hyvät Ihmiset ovat. ( - urbanus paganus
Eräs lukija kirjoitti:
"Kun ajattelee kirkon supistuvaa taloutta ja laajaa työkenttää..."
Kirkolla menee taloudellisesti kenties paremmin kuin koskaan, omaisuutta on valtavat määrät (ja vähintäänkin kyseenalaisesti hankittua) ja tuloja tulee nätisti. En sinänsä syytä kirkkoa ettei diakoniamenojen osuus ole tuota suurempi, onhan se ennen kaikkea uskonnollinen yhdyskunta, ei hyväntekeväisyysjärjestö. Ongelmana vain on, että se pyrkii markkinoimaan itseään hyväntekeväisyysjärjestönä. "Ethän eroa kirkosta, tekeehän kirkko paljon hyvää" / "Entäs kirkon nuorisotyö, vähäosaisten auttaminen..." / "Olet itsekäs jos eroat kirkosta." jne. Nuo ovat heikkoja syitä kuulua kirkkoon, sillä jos hyväntekeväisyys on motiivina, noin 10 senttiä SPR:lle on yhtä tehokas entä euro kirkolle.
"Kun näkee maassa makaavan humalaisen nuoren keskellä pakkasyötä, on niin helppo kulkea ohi ja antaa hänen jäätyä sinne. Omapahan on vikansa!!!"
Ikävää, että osa ihmisistä on näin välinpitämättömiä. Itse pysähdyn jos moisen näen, vaikka kyseessä olisi 50v. spurgu. Ei kukaan talvella ulkona maassa huvikseen makaa.
"Missä olet itse silloin kun lapset kulkevat yksin yössä yövaatteet päällä ja etsivät vanhempiaan, jotka viettävät iloista iltaa kapakoissa jättäen lapset pärjäämään omin nokkinensa?"
En ole moiseen vielä törmännyt.
"On niin helppo irvistellä vapaaehtoisia kilpensä kiillotuksesta tekemättä itse yhtään mitään."
En ole missään vaiheessa hyökännyt vapaaehtoistyötä kohtaan, vaan tietynlaista asennetta. Jos luet oman kirjoituksesi uudestaan saatat ehkä huomatakin. Mistä tiedät että en tee itse yhtään mitään? Ai niin kun en kuulu kirkkoon, sehän tekee minusta automaagisesti Kamalan, Pahan ja Itsekkään ihmisen, tai oikeastaan en ole ehkä ihminen lainkaan, vain kirkkoon kuuluvat Hyvät Ihmiset ovat. (jos hursti olisi pitänyt huolta lähimmäisistään, hänen perheellään olisi voinut olla helpompaa. taisi taivaspaikka kiinnostaa enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1147293
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h985233Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163486Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333412Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352524Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961501Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411451Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311346Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?481290