Auttaisin vähäosaisia

Antsa

Jos nyt yleensäkin lottoaisin tosissani ja vielä voittaisin sattumoisin, tietäisin kyllä mitä tehdä. Maksaisin omat velat ja läheisteni velat myös ja vielä ystävienkin. Asenne ratkaisisi. En siipeilijöiden vaan sellaisten, jotka ovat olleet itsekin apunani vaikeina aikoina.

Rakennuttaisin rivitaloja vuokrakäyttöön maalämmöllä ym ekoystävällisillä, mutta edullisin asumiskustannuksin. Savuttomille omansa ja lemmikkien omistajille omansa. Joka asunnon päädyssä olisi ns. asumispalvelu vastaavat, jotka valvoisivat asuinseutua ja olisivat koulutetut antamaan ensiapua jne tarvittaessa.

Auttaisin vähäosaisia, jota ei tässä yhteiskunnassa tee juuri kukaan. Ilman satoja eri selvityksiä, siitä oletko omistanut joskus osakkeita tmv tai ovatko vanhempasi varakkaita jne. Tällä hetkellä on paljon varakkaita miljonäärejä, jotka eivät auta ketään. Perustaisin rahastoja eri ryhmille; opiskelijoille, vammaisille, yksinhuoltajille, omaishoitajille, pienituloisille eläkeläisille mm, josta he voisivat hakea avustusta virkistystoimintaan/ lomiin, ilman omavastuuosuutta. Joillekin sekin on liikaa maksukykyyn nähden. Antaisin KELA:n työntekijöille kannustinrahaa parempaan palveluun sekä työvoimatoimiston virkailijoille. Antaisin rahat lisäpoliisien saamiseksi virkaan. Käynnistäisin kampanjan, että lähtisin itse politiikkaan vaikuttamaan:-)

4

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kattia kans

      Luettuani toivomuslistasi niistä hyvistä töistäsi jos saisit lotossa niin sanoisinpa että höpön löpö. Ja kattia kans. En usko että näin tekisit. Uskon että jos saisit lotossa niin sinusta tulisi hyvin saita ja nuuka ihminen. Varsinainen ROOPESETÄ olisit. Nuo hyvät.. ovat vain köyhän ihmisen hurskastelua. Samanleinen olisit kuin rikkaat yleensä.

      • Löytyy

        Kiitos Antsa hyvin suunnitellusta rahojen käytöstä.
        Ei kaikki ole niin itsekeskeisiä,etteivätkö antaisi
        tarvitseville.
        Minulla on ihan samanlaisia haaveita,olen itse saanut olla "köyhä" monia vuosia.
        Varmasti jos voittaisin,yrittäisin parantaa niin monen ihmisen elämää ,kuin vain olisi mahdollista.
        En koskaan ole keltään apua saanut ja tiedän mitä on olla vähätuloinen.
        Enkä ole edes huonompiosaisten päästä,minulla on katto pääni päällä ja tietokonekin.
        Elän siis ruhtinaallisesti kumminkin.
        Olen sen moneen kertaan päättänyt,että jos voitan jotain niin siitä pitää hyötyä mahdollisimman monen,se tuottaa niin paljon hyvää mieltä myös itselle,kun antaa tarvitsevalle.
        Täältähän ei lähtiessään kukaan saa mitään mukaan.


      • ajatuksia...
        Löytyy kirjoitti:

        Kiitos Antsa hyvin suunnitellusta rahojen käytöstä.
        Ei kaikki ole niin itsekeskeisiä,etteivätkö antaisi
        tarvitseville.
        Minulla on ihan samanlaisia haaveita,olen itse saanut olla "köyhä" monia vuosia.
        Varmasti jos voittaisin,yrittäisin parantaa niin monen ihmisen elämää ,kuin vain olisi mahdollista.
        En koskaan ole keltään apua saanut ja tiedän mitä on olla vähätuloinen.
        Enkä ole edes huonompiosaisten päästä,minulla on katto pääni päällä ja tietokonekin.
        Elän siis ruhtinaallisesti kumminkin.
        Olen sen moneen kertaan päättänyt,että jos voitan jotain niin siitä pitää hyötyä mahdollisimman monen,se tuottaa niin paljon hyvää mieltä myös itselle,kun antaa tarvitsevalle.
        Täältähän ei lähtiessään kukaan saa mitään mukaan.

        on minulla. Eli myös ehdottomasti auttaisin muita, perhettä,lähisukua. Mutta ehkä pysyisin "tuntemattomana" lahjoittajana, koska tiedän, että kateutta löytyisi paljon ja se voisi pilata välit! Eilen oli ilo pinnassa, voitin 8-rastin järjestelmällä 5 oikein. Voittoa tuli 4x4 oikein plus 3x5 oikein ja lisäksi 5x4 oikein, rahassa 240e. Olin tosi tyytyväinen tuohonkin summaan, vaikka olis voinu enemmänkin tulla.


      • Löytyy kirjoitti:

        Kiitos Antsa hyvin suunnitellusta rahojen käytöstä.
        Ei kaikki ole niin itsekeskeisiä,etteivätkö antaisi
        tarvitseville.
        Minulla on ihan samanlaisia haaveita,olen itse saanut olla "köyhä" monia vuosia.
        Varmasti jos voittaisin,yrittäisin parantaa niin monen ihmisen elämää ,kuin vain olisi mahdollista.
        En koskaan ole keltään apua saanut ja tiedän mitä on olla vähätuloinen.
        Enkä ole edes huonompiosaisten päästä,minulla on katto pääni päällä ja tietokonekin.
        Elän siis ruhtinaallisesti kumminkin.
        Olen sen moneen kertaan päättänyt,että jos voitan jotain niin siitä pitää hyötyä mahdollisimman monen,se tuottaa niin paljon hyvää mieltä myös itselle,kun antaa tarvitsevalle.
        Täältähän ei lähtiessään kukaan saa mitään mukaan.

        Kiva, että joku muu ajattelee samoin. Kyllä sitä rahaa ja mammonaa on minulla ollut ennen ensimmäistä lamaa -90 luvulla ihan tarpeeksi kuten monilla muillakin silloin oli, mutta takaukset ym veivät meidän porukoista monet köyhyyden partaalle. Kun on saanut kokea menetyksiä, vaurautta sekä köyhyyttä jo lapsesta lähtien, osaa arvostaa asioita eri tavoin. Olen läheisiäni saattanut hautaan eikä sinne kirstuun kyllä mitään mukaan laitettu.

        Henkinen pääoma on jo toinen juttu. Ellei sitä ole, ei osaa elää tätäkään elämää, oli sitten rikas tai köyhä. Tiedän ihmisiä, jotka antavat siitä vähästäänkin, mutta esim vanhempani eivät anna paljostaankaan, vaikka olisi mistä antaa. Kiristävät vain, että ellei käy jne voi mennä perintörahat ja maat hyväntekeväisyyteen. Että semmosta elämää...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe