usein, kuten tänään uusi?-ukki kirjoitti jostai joka on "patamusta kieroileva ja rosvoava porvari"
kun en tiedä tuntevani sellaista niin olkaa ystävällisiä ja kertokaa joitakin tunnettuja elossaolevia esimerkkejä tälläisestä olennosta.
osaisin varoa jos vaikka tuttavapiirissä olisikin joku tälläinen kauhistus.
uusi?-ukki sen tietäisi, mutta kun hän ei minunkaan kysymyksiin vastaa, niin joku muu varmaan osaa selittää.
kuka on patamusta porvari???
7
353
Vastaukset
- Jäättenmäki, Pekkarinen,
Isohookanakana tai esim yliajo Heikki Haavisto.
Patamustan heistä tekee se, että eivät porvareita, vaan patamustia muiden kustannuksilla eläviä "wanna-be" porvareita. Todellinen porvari yrittää kasvattaa varallisuuttaan ja huomioi siinä myös ympäristön, kepulaisilla se on päinvastoin. Todellinen porvari ymmärtää, että tuotteilla on oltava ostokykyinen ja kiinnostunut asiakaskunta, kepulaisilla on päinvastoin. Kepulaiset tuottaa paskaa, joka rahoitetaan muiden varoilla. Eli patamustat porvarit on kepulaisia, ei kokoomuslaisia. Näin yksinkertaista se on. Mene pelaamaan sonnarin kanssa erä tätä patamustaa peliä:
Syyntakeeton Uusi-Ukkeli.
Kirjoittanut: Sonnimies1 7.2.2009 klo 13.07
Tämä pölvästi on reuhannut ja möykännyt vuosikausia saiteilla, ennustaen milloin mitäkin. Vanhasen eroa ja hallituksen kaatumista, tämä "paskahatulliisen" syöjä on ennustanut kymmeniä kertoja.
Mikä hupaisinta, niin yksikään tämän "piirin potilaan" ennustuksista ei ole käynyt toteen. Nyt se tuolla alempana ennustelee uutta luokkasotaa.
Ei tiedä itkeäkkö vai nauraa kun lukee tuon hullun punikin ennustuksia. Parempi olisi ukkelinkin ennustaa, onko haarukoissa märkä, tai kuiva vaippa. Osumistarkkuus olisi 50%. Ja koittamallahan asia varmistuisi.
Hoh, hoh, hoooooooo tuon hullun punikin ajatuksenjuoksua. Naurua, pierua, ankaraa nirvanaa, sekä voltteja ja taivahalla näreitä ja taliperunoita.. - sen näkee
Se on se Vuotos alueen harvinainen eläin, jonka Hassi ja Tennilä nähneet.
Sentakia ei allasta saanut tehdä. Hassi sanoi Nikulalle että sanoppa myös tuomareille. Yksi tuomari ei uskonut. Hävisi äänin 5-1.
Että semmoinen porvari eläin se.
Salolainen aikoi valokuvata sen. - höh hölmö
Patamusta kieroileva ja rosvoava porvari on tietysti se joka aiheutti punikin kurjuuden. Se joka esti häntä tekemästä läksyjä koulussa, joten punikin luku ja laskutaito jäivät vähän heikoiksi. Samalla porvari itse kierroillen teki läksynsä ja opetteli perustiefot ja taidot.
Patamusta kieroileva porvari pakotti punikin teini-ikäisenä notkumaan kulmilla ja lipittelemään keppanaa ja polttelemaan mahorkkaa. Samalla porvari kieroillen itse kävi lukiotaan ja harrasti urheilua.
Aikuisiän kynnyksellä Patamusta porvari pakotti luku- ja lakutaidottomaksi jääneen punikin kiinnostumaan kivasta trukkikuskin duunista. Siinä kun sai rahaa keppanaan ja datsunin karvanoppiin. Samalla kieroileva porvari perhana itse luki aamut ja illat yliopiston pääsykokoisiin. Se kieroileva riistäjäsika.
Aikuisena porvari pakotti punikkiduunarin vittuilemaan pomoille ja lakkoilemaan säännöllisesti. Samalla hän itse mietti keinoja, joilla yrityksen saisi menestymään paremmin, jotta se voisi tulevaisuudessakin pitää 1200 ihmistä töissä.
Porvari esti punikkia käymästä kirjastossa ja lukemasta sanomalehtiä. Porvari pakotti punikin saamaan kaiken tietonsa ammattiyhdistysliikkeen Laiska-Kakelta, joka oli valituttanut itsensä luottamusmieheksi, jottei saisi velttoilun takia potkuja. Laiska-kakelta punikkiduunari sitten saikin tosiasiat ja perustiedot elämän rakennuspalikoiksi.
Kiero patamusta porvari pakotti punikin kantamaan palkkansa Alkoon ja lähiostarin baariin. Porvari esti punikkia säästämästä ja sijoittamasta menestyvien yritysten osakkeisiin. Alkosta ja baarista ylijääneet rahat punikki sijoitti Datsunin tuunaamiseen.
Patamusta porvari pakotti punikin kasvattamaan pitkän niskatukan ja kapeat harvat viikset ylähuuleen. Näin ne punikki jäi kilpailemaan maahanmuuttajien kanssa samoista naisista. Punikin naisen vei ahkera turkkilainen yrittäjä. Tästä tyhmä punikki katkeroitui sekä maahanmuuttajiin, että porvareihin.
Että sellainen sika on se porvari.- pool set
hyvä kun kerroit.
tuli vain sellainen "paha" tunne että kuvasit minua.
kamalaa että olen opiskellut ja ollut jonkinmoisena esimiehenäkin ja varmaan pahoittanut jonkun duunarin mielen.
pitäsi varmaan jäädä eläkkeelle, pois pahoittamasta duunatin mieltä - auta duunaria
pool set kirjoitti:
hyvä kun kerroit.
tuli vain sellainen "paha" tunne että kuvasit minua.
kamalaa että olen opiskellut ja ollut jonkinmoisena esimiehenäkin ja varmaan pahoittanut jonkun duunarin mielen.
pitäsi varmaan jäädä eläkkeelle, pois pahoittamasta duunatin mieltäJos olet tehnyt töitä ja vähänkään menestynyt, olet duunarin mielestä porvari.
Jos olet pitkäjänteisesti uhrannut työn ja opiskelun eteen ja oma-aloitteisesti saanut aikaan jotain, olet sekä keskustalaisten, että duunarien mielestä patamusta porvari.
Duunarin ja keksutalaisen on täysin mahdotonta ymmärtää, että ihminen, joka tekee ahkerasti tuottavaa työtä, yrittää ja menestyy on menestyksensä ansainnut. Duunarin ja maalaisen ajatustavan mukaan heidän pitää saada rahaa valtion pohjattomasta kassasta "koska kaikki muutkin elävät valtion tuella". Oli sitten lama tai ei.
- Anonyymi
Patamusta porvari-slogania käytti Munkkiniemessä asunut, Malista lähtöisin oleva lääkäri Habib Diarra.
Hän käytti sitä vaalisloganina esimerkiksi vaalimainoksissa. Menehtyi varsin nuorena, 52-vuotiaana.
Kansanedustaja Fatima Diarran isä. - Anonyymi
Diarra oli Kokoomuksen ehdokas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161