usokoa ja olla uskomatta. Niin valtaa pitävien / valta uskonnot kuolee pois. Näis se menee. Näin se meni minulla ja näin se menee muillakin. Enennenmin tai myöhemmin. Ihmisten keksimät sadut eivät kanna ikuisuuksia.
En ole ateisti kuitenkaan. Jumala on (ehkä) olemassa, uskon niin. Mutta se on paljon enenmän kuin joku pikkusielu valittuineen kansoineen, hyvineen pahoineen.
Mutta oletteko te ateistit aivan 100% varmoja, ettei jumalaa ole? Voitteko sanoa ihan varmasti, ettei alkuräjähdyksen takana ollut jotain Jumalallista voimaa.
VEdän evoluution tähän, koska luin juuri lehdestä. (Tämä kreationismi hommahan nyt on ollut tapetilla jatkuvasti.) Että uskovaiset jättivät takaportin uskonnolle darwinin teoriassa, ja tätä kutsuttaisiin Ideeksi. Ihan pöhkö ajatus mielestäni koko kirjoitus, tuossa mielessä.
En tunne evoluutiota, enkä muitakaan tieteitä kovin hyvin, myönnän.
Mutta oletan evoluution, geologian, yms. Toimiviksi ja todelliseksi asioiksi. Ihan käsittämätöntä väittää niitä paholaisen luomukseksi, niinkuin koko paholainenkin on ihan käsittämätön (ihmisen) luomus.
Mutta voimmeko olla koskaan varmoja mikä ne laittoi alulle? Onko löytynyt luonnon lakia, mikä ohjailisi maailmankaikkeuden syntymisiä? Evoluutio voi (ja varmasti onkin) itsenäinen prosessi, mutta mikä lykkäsi sen liikkeelle?
Voidaanko löytää kaiken pohjimmainen luonnonlaki, ilman jumalaa?(!)
Niin onhan ihan selväkin, että tälläinen alulle paneva Jumala on jotain vallan muutakiun kristin uskon heimojumala.
Ps. jos on pakko sensuroida jotain, sensuroikaa se viesti, ei koko viestiketjua.
antakaa vapaus...
12
476
Vastaukset
harhaanjohtavaa nimimerkkiä, vaikka olen tästä aiemminkin sinulle huomauttanut. Yksikään yliopistossa opisekellut ei kirjoita noin surkeasti.
- rovasti
Ja jokatoises viestissä olen maininnut myös, etten ole aito rovasti.
Nimimerkki on pysynyt samana, mutta ajatus maailma on muuttunut rajustikkin.
Päästäisiinkö asiaan nyt ja kommentoisit itse tekstiä?
Kyllä. 100% en usko mihinkään jumalaan.
Kuten aikaisemminkin, muistutan että ihminen on hieno, toimiva kokonaisuus...tehty VAIN kahdesta solusta. En todellakaan ihmettele universumia...- rovasti
Sulla on 100% usko, mutta entä tieto? (toivottavasti ymmärsit nyt oikein)
"Kuten aikaisemminkin, muistutan "....
Mulla oli joskus vähän tämän kaltainen viestiketju, jos nyt tarkoitat sitä. Niin en ehtinyt lukemaan, ennenkuin se poistettiin.
Tuosta kahdesta solusta en tiedä, kun en ole lukenut biologiaa sen enenpiä. Loppu viestistäsi en myöskään ymmärrä.
Ajoinkin takaa sitä aivan takaimmaista alulle panijaa. Syytä, enen seurausta.
- entäs sitten
En pidä aivan täysin sataprosenttisen mahdottomana (deististä) ajatusta, että kaiken alkusyynä tai jonain materian ominaisuutena voisi olla jokin alkusyy tai järjestys, jota voisi halutessaan kutsua "jumalalliseksi".
Mutta pidän aivan täysin sataprosenttisen mahdottomana ajatusta että tämä olisi raamatun kiivas Jahve. Olennaistahan on se, että tämä minun teoreettisten mahdollisuuksien rajoissa rimpuileva alkusyyni ei vaikuta millään tavalla minun tai kenenkään muunkaan ihmisen elämään, eikä edellytä yhtään mitään keneltäkään.
Joten on aivan täysin samantekevää uskonko tuohon ajatukseen vai en, koska se ei vaikuta mitään mihinkään. Deistinen "jumala" ei eroa millään tavalla olemattomasta jumalasta - kumpikaan ei tee koskaan yhtään mitään yhtään missään minun elämäni aikana eikä kuolemani jälkeen.- rovasti
Palaan tähän huomenissa, jos tätä viestiketjua ei ole poistettu.->ny nukkuun, hyvää yötä.
- Kössönöm
En tietenkään voi sanoa varmasti, että mitään jumalaa ei ole, mutta kovin epätodennäköiseltä se tuntuu.
Se mistä olen varma on se, että mitään raamatun kertomusten jumalaa ei ole.
Tulipa mieleen, että jos en tänne enää kirjoittele, niin olen vainaa. Adios. - biologit
jonain päivänä keksivät elämän salaisuuden, mikä meistä tällöin tulee? Jumalako, vai olemmeko kenties yhä sama älykäs eläinlaji, joka vain on ottanut harppauksen seuraavalle kehityksen asteelle.
Tällöin voisimme laboratorio-olosuhteissa luoda oman maailman. Epäilemättä laboratorion pienoismaailmasta katsottuna, "luojaolento" vaikuttaisi kovin yliluonnolliselta.
Jos meidät todella olisi luonut "jumala", tarina olisi suunnilleen edellisen kaltainen. Ei ole mitään yliluonnollista, on vain asioita joita ei ymmärretä. Tästä meillä lienee aihetodisteita aukkojen jumalan historiassa enemmän kuin tarpeeksi...
Tämän kaltainen selittely ei silti poista sitä tosi asiaa, että jotain on täytynyt syntyä tyhjästä. Näin on siis yhtä lailla voinut käydä meidän näkyvälle maailmalle. Mutta kuinka se on tapahtunut? Jos mahdollista, vain tiede voi sen meille kertoa. On aivan järjetöntä perustaa ajattelua tuhansia vuosia vanhoille kirjoituksille. Vain hetki sitten ihminen poltti keskuudessaan noitia, mikähän on ihmisen kehitysaste ollut 2000 - 3500 vuotta sitten. Sitä sopii miettiä... - vihtuilija
olet harhaanjohdettu. Voisitko jollakin esimerkillä valottaa kuinka ne uskonnot kuolee pois, mikäli niitä ei vastusta? Tunnetusti uskonnot ovat vallankäytön välineitä ja ne jotka ovat uskonnollisen vallan kahvassa ovat valmiita tekemään IHAN MITÄ TAHANSA säilyttääkseen valtansa. Kuinka uskonto kuolee pois jos alistuu uskonnolle??? Alistumisesta seuraa kierre joka johtaa uskonnon vahvistumiseen? Olet tainnut ymmärtää "uskontojenvastustuksen" tavalla joka on jäänyt minulle täysin hämäräksi. Minun puolestani jokainen saa päänsä sisällä uskoa miten huvittaa, mutta jos niiden uskomuksien perusteella vaaditaan minulta jotain tai niiden perusteella aletaan päättämään yhteisistä asioista, niin silloinhan se minulle kuuluu ja silloinhan minä niitä vastustan.
"Näis se menee. Näin se meni minulla ja näin se menee muillakin."
En ymmärrä. Jos tuolta tulee muslimi ja antaa vaihtoehdoksi käänny tai kuole, niin kuinka uskonnon vaikutus elämääsi on kuollut pois?
"Mutta oletteko te ateistit aivan 100% varmoja, ettei jumalaa ole? Voitteko sanoa ihan varmasti, ettei alkuräjähdyksen takana ollut jotain Jumalallista voimaa. "
Olen täysin 100 prosenttisen varma siitä etten usko tarinoihin ja turinoihin jotka väittää että olisi jonkinlainen jumala. Voin myös sanoa että en usko alkuräjähdysTEORIAAN ja enkä myöskään ole silloin sitä mieltä että alkuräjähdysteorian takana olisi jokin suurempi voima.
En oleta että "kaikki" saa alkunsa jostakin (kuten alkuräjähdysteoria olettaa) ja tästä seuraa se että on turha pähkäillä sitä että mistäs se elämä on saanut alkunsa. Katsos, niinkauan kun aikaa on rajallisesti, voidaan ylläpitää keskustelua elämän synnyn todennäköisyydesta ilman "luojaa" ja voidaan myös ylläpitää väitettä että jumala on luonut elämän.
Mikäli aikaa on ollut rajattomasti, niin myös sattumilla on ollut aikaa rajattomasti "luoda" elämää... - Yeshuan_sukkahousumies
posauttaneesta jumalasta ei ole mitään todisteita. Oletan siis, ettei mitään jumalaa/jumalia ole olemassa.
Jos muuten jumala on olemassa, kuka hänet loi? Toinen jumalako? Kuka loin toisen jumalan? Kuka loi kolmannen jumalan? Kuka loi neljännen jumalan? Kuka loi viidennen jumalan? Kuka loi kuudennen jumalan? Ja niin edelleen.
Tämän takia, jos jokin jumala on olemassa, on hänen oltava ateisti. - Va,rovasti
1. Ateismi
2. Panteismi - Hämeen Hitain
>>Jumala on (ehkä) olemassa, uskon niin. Mutta se on paljon enenmän kuin joku pikkusielu valittuineen kansoineen, hyvineen pahoineen.>Mutta oletteko te ateistit aivan 100% varmoja, ettei jumalaa ole?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1066782
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h885072Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113329Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333212Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska272368Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191726Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961371Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391312Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311226- 48994