PÄIVÄN SANA (raamattu.uskonkirjat.net)
"Jos kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja pidät tarkoin kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin Herra, sinun Jumalasi, asettaa sinut korkeammaksi kaikkia kansoja maan päällä.
Ja kaikki nämä siunaukset tulevat sinun osaksesi ja saavuttavat sinut, jos kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä."
Eräs uskomus on, että adventtikansa on tuollainen
"kaikki käskyt tarkoin pitävä kansa". En halua nyt
sitä kommentoida - on tärkeämpääkin sanottavaa.
IKUINEN SANA
Dan. 12:2
Monet maan tomussa nukkuvista heräävät,
toiset ikuiseen elämään,
toiset häpeään ja ikuiseen KAUHEA.
[2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]
Uskon Danielin rajanvetoon ja pakenen uskomaan Jeesuksen
kärsimään oikeudenmukaiseen rangaistukseen minun
puolestani.
Kauhun paikka olkoon vain saatanaa ja
hänen enkeleitään ja Juudas Iskariotia ja väärää
profeettaa ja antikristusta varten.
Toivon hartaasti, että tuo tarkoitukseensa valmistettu paikka päätettäisiin yllättäen tuhota.
Mutta kukaanhan ei tule kertomaan ...
Luuk. 16:
24
Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on KAUHEA olla.'
[Jes. 66:24; Judit 16:17; Mark. 9:48]
26
Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'
31
Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Niinpä; ei kukaan varoituksista välitä, vaikka
jopa profeetta Daniel varoittaa kauhun paikasta!
Ei kukaan helvettiin usko, eikä tarvitsekaan, mutta jonkun täytyisi varoittaa siitä ikuisesta kauhun
paikasta, että tekisivät parannuksen ja uskoisivat
Jeesukseen, joka tämänkin tosivertauksen opetti.
Yksikään jumalaton ei usko helvettiin, eivätkä
uskovaisetkaan ihan kaikki. Yhdentekevää, sillä
usko Jeesukseen pelastaa - ei usko helvettiin tai helvetin olemattomuuteen.
Tarkoin meidän on tutkittava omaa opetustamme ja kaikin puolin varjeltava kieltämme, ettemme sillä
saastuttaisi koko olemustamme.
Jaak 3:6
Ja kielikin on tuli; meidän jäsentemme joukossa se on vääryyden maailma. Se saastuttaa koko ruumiin ja sytyttää tuleen elämän pyörän, itse liekehtien helvetin tulta. [Mark. 7:15]
Jaak. 3:1
Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
Jaak. 3:2
Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme.
Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
Jaakob saa kovan tuomion ja Anttikin, sen tiedän.
Haastaisin myös alex-kasia tarkistamaan kurssiaan.
Sillä jos Jumala näkisi samoin kuin alex-kasi,
että Jeesuksen saama kuolemanrangaistus muka on
epäoikeudenmukainen eli epäpätevä, niin silloin
me kaikki hukumme synteihimme.
Ja jos poistamme Sanasta asioita tai jakeita, kuten "ikuinen kauhu", niin
sitä kovemman tuomion saamme.
Mutta Jumalan tahto oli, että Jeesus ristiinnaulitaan ja SE on isku helvettiä vastaan.
Ei helvetin lieskoja puheilla poisteta.
Eikä uskon puolustaminen ole sama asia kuin
Raamatun puolustaminen (osan Raamattua alexin
tapauksessa). Usko ei myöskään ole Danielin
kirjoitusten kumoamista, (Dan. 12:2
Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun. [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]).
### Se on JOPA TÄRKEÄÄ - että ymmärrämme että se tuomio millä Hänet tuomittiin kuolemaan oli VÄÄRÄ JA EPÄOIKEUDENMUKAINEN ...### (alex-kasi)
### Joku pyysi minua "puolustamaan" uskoani.
Kirjoittanut: alex-kasi
7.2.2009 klo 00.57
Vaikka en todellakaan tunne tarvetta puolustaa Raamatun sanomaa - aivan kuin se olisi jotenkin epäilyttävä.
Niin kerron tässä JÄLLEEN - missä ikuisen piinan uskon juuret ovat - koska ikuisen piinan oppi ei ole raamatullinen vaan ihan jotain muuta. ###
Rakentavasti
Antti
Usko ja uskomukset
7
153
Vastaukset
1. Tim. 1:5
Mutta käskyn päämäärä on rakkaus,
joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä
omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
Lakiin voi katsoa sydän täynnä kieroutta.
Mutta vain rakkaus täyttää lain Herramme
tarkoittamalla tavalla:
Room. 13:8
Älkää olko kenellekään mitään velkaa,
muuta kuin että toisianne rakastatte;
sillä joka toistansa rakastaa, se on lain
täyttänyt.
Ainoa täydellinen lainnoudattaminen onkin
sydämen vapaudessa tehdyt teot:
Jaak 2:12-13
12
Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan;
pitäkää se mielessänne, mitä puhutte
tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13
Joka ei toista armahda, saa itse armottoman
tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta
riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]
Sentähden on sanottu: Kristus on lain loppu
jokaiselle joka uskoo. Vasta lain edessä
tappionsa tunnustaneena nöyrrymme Hengen
johdatukseen:
Room. 7:10
ja minä kuolin.
Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä,
tuottikin minulle kuoleman.
[3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
Gal. 2:19
Lain vaikutuksesta minä kuolin, mutta
kuolin vapaaksi laista elääkseni Jumalalle.
Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu.
Room 7:6
Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä,
piti meitä vallassaan, olemme päässeet
vapaiksi laista.
Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla,
Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla,
lain kirjaimen orjina.
[Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]
Rakentavasti
Antti- Veli Herrassa
Room. 7:8
Saatuaan lain käskystä aiheen synti herätti minussa kaikenlaisia himoja. Ilman lakia synti on kuollut. [Joh. 15:22; Room. 4:15]
Room. 7:11
Saatuaan lain käskystä aiheen synti käskyn avulla petti ja surmasi minut. [1. Moos. 3:13]
Room. 11:11
Kysyn siis: eivät kai juutalaiset sen vuoksi kompastuneet, että he jäisivät maahan makaamaan? Päinvastoin! Heidän lankeemuksensa on avannut pelastuksen muille kansoille, ja näin juutalaiset ovat saaneet aiheen kadehtia niitä. [5. Moos. 32:21]
Kiitos Herralle, että antoi juutalaisille lain,
jotta nämä kompastuisivat "synnin lakiin" ja
niin Jumala saisi oikeuden laajentaa pelastuksen
koskemaan meitä pakanoitakin!
Olisinko vahingoniloinen? Ei ole varaa moiseen!
Room. 11.
17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
Room. 11.
Israelin pelastuminen
25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen. [Joh. 10:16; 2. Kor. 3:14]
26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. [Jes. 59:20]
27 Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan: minä otan pois heidän syntinsä. [Jes. 27:9; Jer. 31:33,34]
Herrassa - SINULLE, AVK:
AMMU KUULE ITSESI! Niin olisi tämäkin kaupunkimme parempi paikka.
1. Piet. 3:15
vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne
ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle,
joka teiltä kysyy sen toivon perustusta,
joka teissä on,
kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla.
Selvyyden vuoksi todistan henk.koht. uskostani.
En kuvittele, että mikään oppi minkään puolesta
tahi mitään vastaan pelastaa ketään.
Vaan usko Jeesuksen sijaissovitukseen puolestani.
Juuri minun saastaisen menneisyyteni ja tämän
päivän vajavaisuuksien ja tulevien lankeemuksieni
vuoksi.
Kaikki opit kaatavat ojaan, mutta Herrani pitää
minut pystyssä, kun en hellitä hänestä.
Room. 14:4
Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
Ef. 6:13
Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
Ja tämä on se sota-asu - ei kuninkaansoturin, vaan - nöyrän Herran palvelijan:
Ef. 6:14-20
14
Seiskää lujina! Kiinnittäkää vyöksenne totuus, pukeutukaa vanhurskauden haarniskaan [Jes. 11:5]
15
ja sitokaa jalkineiksenne alttius julistaa rauhan evankeliumia. [Jes. 52:7]
16
Ottakaa kaikessa suojaksenne uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa pahan palavat nuolet. [1. Joh. 5:4]
17
Ottakaa myös pelastuksen kypärä, ottakaa Hengen miekka, Jumalan sana. [Hepr. 4:12; Ilm. 1:16]
18
Tehkää tämä kaikki rukoillen ja anoen. Rukoilkaa joka hetki Hengen antamin voimin. Pysykää valveilla ja rukoilkaa hellittämättä kaikkien pyhien puolesta. [6:18-20: Kol. 4:2-4 : Room. 12:12; 1. Tess. 5:17]
19
Rukoilkaa myös minun puolestani, että minulle annettaisiin oikeat sanat suuhun, kun ryhdyn puhumaan, ja että voisin rohkeasti julistaa evankeliumin salaisuutta, [Room. 15:30 ]
Ei sapatti, eikä laki suojaa suo, vaan tuo
uskonvanhursfkauden sota-asu!- ;;;;;
Olet täällä olevinasi niin hurskas ja jumalaapelkäävä?
Teet syntiä tuolla maailmalla pitkin ja poikin.
Sitten tulet tänne palstalle muka niin hurskaana ja jumalaapelkäävänä, vaikka olet juuri rikkonut lähes jokaista kymmentä käskyä!
Miten, sinä saasta, kehtaat?
Voitko edes katsoa itseäsi peiliin? Jos voit, olet vieläkin pahempi saasta!!!
Pyhää pyhäpäivää rakkaat lukijat!
Aluksi päivän sana (raamattu.uskonkirjat.net):
Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet;
älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
Gal. 5:13 (KR33/38)
Sitten paljastuksia erään uskovan raadollisuudesta:
Mark. 8:33
Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiinsa ja nuhteli Pietaria sanoen: "Mene pois minun edestäni, saatana, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
Gal. 2:11
Mutta kun Keefas (=Pietari)tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
Joh. 13:38
Jeesus vastasi: "Sinäkö annat henkesi minun edestäni? Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: ei laula kukko, ennenkuin sinä minut kolmesti kiellät."
JEESUS ENSIN KYSYY JA SITTEN VASTA VALTUUTTAA
Herramme ei kysy, oletko noudattanut lakia, vaan ...
Joh 21:15
Kun he olivat syöneet, Jeesus sanoi Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä toiset?" "Rakastan, Herra", Pietari vastasi, "sinä tiedät, että olet minulle rakas." Jeesus sanoi: "Ruoki minun karitsoitani."
[21:15,16: Ap. t. 20:28; Piet. 5:2]
Niinpä - joka väittää eniten rakastavansa, hän
hoivatkoon vähäisimpiäkin Herran omia.
Joh 21:16
Sitten hän kysyi toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" "Rakastan, Herra", Pietari vastasi, "sinä tiedät, että olet minulle rakas." Jeesus sanoi: "Kaitse minun lampaitani."
Niin, rakastatko ihan tosissasi? Siispä hoida
kaitsijan vastuuta.
Joh 21:17
Vielä kolmannen kerran Jeesus kysyi:
"Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?"
Pietari tuli surulliseksi siitä, että Jeesus kolmannen kerran kysyi häneltä: "Olenko minä sinulle rakas?",
ja hän vastasi:
"Herra, sinä tiedät kaiken.
Sinä tiedät, että olet minulle rakas."
Jeesus sanoi: "Ruoki minun lampaitani.
Kyllä siinä murheelliseksi tulee, kun haluaa
rakastaa Herraa kaikesta sydämestään, mutta
tietää, että kovin helposti silti tulee kieltäneeksi Jeesuksen monissa tilanteissa.
Jeesus joka tapauksessa rohkaisee:
"Ruoki minun lampaitani".
Rakkaus on valtuutus Jumalan valtakunnan työhön.
Mitään muuta valtakirjaa ei ole eikä tule.
On hyvä joutua aika ajoin tunnustamaan henk.koht.
uskoamme Jeesukselle itselleen.
Olkoon päivänne siunattu!
Antti- Uskonoppi
Hylkäsikö Jumala Jeesuksen ?
Kirjoittanut: AnttiVKantola 8.2.2009 klo 15.47
”JUMALANI, JUMALANI, MIKSI MINUT HYLKÄSIT?”
En ollenkaan ihmettele, että Jumala hylkäsi Jeesuksen ristille. Olenhan minä niin paha ihminen, että muuta keinoa ei ollut minun pelastamisekseni. Sitä en kylläkään käsitä, että miksi olen pelastamisen arvoinen. Ainoa vastapalvelus, jonka voin tehdä, on olla kiitollinen tavalla ja toisella.
Mark. 15:34
Yhdeksännellä tunnilla Jeesus huusi kovalla äänellä: "Elohi, Elohi, lema sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? [Ps. 22:2]
En moiti Jeesusta siitä, että tämä salli seuralaistensa kahlata sapattina viljapellolla ja syödä
tähkäpäitä. Jeesus on kaiken yläpuolella ja saa johdattaa seuraajansa minne tahtoo.
En pane pahakseni sitäkään, ettei Jeesus käskenyt Betesdalla parantuneen miehen jättää
vuodettaan sinne, jollekin tarvitsijalle. Vaan kehotti heti sapattina ottamaan vuoteensa mukaansa ja kävelemään pois. Ylistän Herraa siitä, että hän paransi tuon 38 vuotta sairastaneen hengen, sielun ja
ruumiin.
Jeesus esitti kysymyksen Jumalalle: miksi minut hylkäsit. Mutta Jumala ei vastannut. Tuleeko, rakkaat lukijat, vastaus meidän suustamme ja sydämestämme: se oli minun tähteni ja minun puolestani? Että minut armoihin otettaisiin. Onhan Jeesus meille rakas Jumalan Karitsa?
Uskomalla voimme edesauttaa Jeesuksen suvun so. Herran seurakunann jatkumista ja kasvua.
Jes
Jes 53:10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella.
Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan,
ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
Herra siunatkoon meitä ja varjelkoon meitä!
Antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p575785Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "773023Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella222258No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402005- 191868
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621833Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61579Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83119281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191181Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah761031