Niin... miten te Jeesuksen jumaluuteen uskovat kristityt selitätte tämän tekstin?
(Isa.43.10) Minun todistajani, sanoo Herra, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule.
Miten kristityt selittävät tämän tekstin?
23
367
Vastaukset
- Herra ihmiselle
Joh. 3:16
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Joh. 3:18
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
1. Joh. 4:9
Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.- Totuus on toisenlainen!
Sana ensimmäinen on käännetty sanaksi ainokainen, joka on väärin tehty. Jumalalla on lapsia enemmän kuin ihminen voi nähdä taivaalla tähtiä.
- ainokainen,
Totuus on toisenlainen! kirjoitti:
Sana ensimmäinen on käännetty sanaksi ainokainen, joka on väärin tehty. Jumalalla on lapsia enemmän kuin ihminen voi nähdä taivaalla tähtiä.
Et sinä taivaalla mitään Jumalanlapsia näe.
Ihmisten lapsetkaan kun eivät ennen kastettaan ole vielä mitään Jumalanlapsia, vaan synnin alla olevia kuolevaisia pakanoita. "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7
Room.9:8 "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset." - Diana-ad-rem
ainokainen, kirjoitti:
Ihmisten lapsetkaan kun eivät ennen kastettaan ole vielä mitään Jumalanlapsia, vaan synnin alla olevia kuolevaisia pakanoita. "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7
Room.9:8 "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset."On Aabrahamille annettu lupaus; sinulla tulee olemaan jälkeläisiä enemmän kuin on taivaalla tähtiä.
Kaikki olemme Jumalan poikia ja tyttäriä, Adam oli ensimmäinen. - VIHASI VANKI
ainokainen, kirjoitti:
Room.9:8 "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset."Sinä vihan sokeisema etkö ymmärrä ja usko Jumalan luoneen kaikki ihmiset lapsikseen.
- lapset
VIHASI VANKI kirjoitti:
Sinä vihan sokeisema etkö ymmärrä ja usko Jumalan luoneen kaikki ihmiset lapsikseen.
Ihminen luotiin Jumalankuvaksi, mutta viattomuuden tilassa paratiisissa ihmiselle ei syntynyt yhtään viatonta lasta.
Jumalan kuva meni rikki ja synti tuli maailmaan kaikkien osaksi.
Sodomasta ja Gomorasta ei löytynyt yhtään synnitöntä ja vanhurskasta Jumalanlasta, vaan kaikki hävitettiin ja poltettiin poroksi. Samoin käy ihmisen Pojan päivänä.
Kastamaton pakanalapsi ei todellakaan ole mikään Jumalanlapsi!
Room.9:8 "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset." - pieneltä!
lapset kirjoitti:
Ihminen luotiin Jumalankuvaksi, mutta viattomuuden tilassa paratiisissa ihmiselle ei syntynyt yhtään viatonta lasta.
Jumalan kuva meni rikki ja synti tuli maailmaan kaikkien osaksi.
Sodomasta ja Gomorasta ei löytynyt yhtään synnitöntä ja vanhurskasta Jumalanlasta, vaan kaikki hävitettiin ja poltettiin poroksi. Samoin käy ihmisen Pojan päivänä.
Kastamaton pakanalapsi ei todellakaan ole mikään Jumalanlapsi!
Room.9:8 "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset."Sinun uskosi on Sodomasta ja Gomorasta kotoisin!
- enkelit vei
pieneltä! kirjoitti:
Sinun uskosi on Sodomasta ja Gomorasta kotoisin!
Vain Loot ja hänen kaksi tytärtään pelastui. Muut sielut hävitettiin lopullisesti. Lapset hävitettiin syntisen maailman mukana. Kukaan ei ole osaton syntiinlankeemuksen ja vanhempien syntivelan kirouksista.
Samoin käy Ihmisen Pojan päivänä. Sama näytelmä toistuu.
28 On oleva niin kuin oli Lootin päivinä. Ihmiset söivät ja joivat, ostivat ja myivät, istuttivat ja rakensivat. [17:28-30: 1. Moos. 19:12-17]
29 Mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, taivaasta satoi tulta ja tulikiveä, ja se tuhosi heidät kaikki. [1. Moos. 19:24,25; 5. Moos. 29:22; 2. Piet. 2:6; Juud. 7]
30 "Samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.
- Tekstit.
Kristityt eivät pidä Jeesusta jumalanaan.
Kuulemalla kuule, äläkä ymmärrä, näkemällä näe äläkä käsitä!
Kyllä esim jo muinoin mm juutalaiset kirjurit kirjoittivat monenmoisia valheita pappiensa, kirjanoppineidensa ja kuninkaidensa johdolla.
Ei siis mitään uutta auroingon alla.
Jaakobin lapset nuo poijaat muodostivat muinoin
heimon jota kutsuttiin Israelin lapsiksi. Näitä Israelin lapsia jälkeläisineen ei ole enää voitu paikallistaa lainkaan. He ovat samalla lailla kuin monet eläinlajit kuolleet jo sukupuuttoon!- Diana-ad-rem
Etkö usko Jumalan näkevän luomustensa ketjuja, missä ne kulkevat.
Raammattu kertoo Israelin/juutalaisten paluun takaisin siihen maahan, jonka Jumala on aikoinaan
valalla vannoen kansalle antanut.
Hän sanoo poimivansa heidät yksitellen maailmalta, maan neljältä ääreltä ja vievänsä takaisin.
Kristinusko on tehnyt oman muunnelmansa, jossa Jeesus kokoaa omansa maan neljältä ääreltä ja tempaa taivaaseen.
Se on vain kopio/muunnos, juutalaisten paluusta Israeliin.
Joko tahallinen, tahaton, tai yleensä vain väärin tulkittu.
Jumala on jo koonnut juutalaiset Israeliin, se on siis totta, mutta kukaan ei tule keräämään kristittyjä yhtään minnekään, koska se ei ole totta, se on väärä tulkinta. - heimonsa kera
Diana-ad-rem kirjoitti:
Etkö usko Jumalan näkevän luomustensa ketjuja, missä ne kulkevat.
Raammattu kertoo Israelin/juutalaisten paluun takaisin siihen maahan, jonka Jumala on aikoinaan
valalla vannoen kansalle antanut.
Hän sanoo poimivansa heidät yksitellen maailmalta, maan neljältä ääreltä ja vievänsä takaisin.
Kristinusko on tehnyt oman muunnelmansa, jossa Jeesus kokoaa omansa maan neljältä ääreltä ja tempaa taivaaseen.
Se on vain kopio/muunnos, juutalaisten paluusta Israeliin.
Joko tahallinen, tahaton, tai yleensä vain väärin tulkittu.
Jumala on jo koonnut juutalaiset Israeliin, se on siis totta, mutta kukaan ei tule keräämään kristittyjä yhtään minnekään, koska se ei ole totta, se on väärä tulkinta.Ei kerro! Vaan tarinaa jonka taustalla ovat juutalaisten myöhäsyntyisinä syntyneet ja tehdyt selitykset heitä itseänsä koskien, tai niin he antoivat valheellisesti muiden ymmärtää.
Kristus tuli sitten oikaisemaan nuita selityksiä! - Diana-ad-rem
heimonsa kera kirjoitti:
Ei kerro! Vaan tarinaa jonka taustalla ovat juutalaisten myöhäsyntyisinä syntyneet ja tehdyt selitykset heitä itseänsä koskien, tai niin he antoivat valheellisesti muiden ymmärtää.
Kristus tuli sitten oikaisemaan nuita selityksiä! - anti-kristitty
"Kristityt eivät pidä Jeesusta jumalanaan."
HÄH!? Tuo on vale tai sitten et tiedä mistä puhut.
Faktahan on, että ylivoimaisesti suurin enemmistö maailman kristityistä ei ole valmis tunnustamaan kristityksi keitään muita kuin sellaiset ihmiset, jotka uskovat, että Jeesus ON Jumala isolla alkukirjaimella ja sanan varsinaisessa merkityksessä. Tarkemmin sanottuna heidän näkökulmasta vain pyhään kolminaisuuteen uskovat ovat kristittyjä.
Unitaristikristityt ja muut vastaavat eriuskoiset ovat ehdottomasti poikkeus ja korkeintaan pieni vähemmistö, jota suuret kirkkokunnat eivät käytännössä edes tunnusta kristityiksi.
Ei sillä, että tuo Jeesuksen jumalana palvominen olisi edes raamatullista, mutta niin kristityt vain tahtovat tehdä rikkoakseen käskyä, joka kieltää palvomasta muita jumalia kuin Jahvea. - alex-kasi
Diana-ad-rem kirjoitti:
puhut sitten sen mukaan. Et ymmärrä Israelin osaa Jumalan todellisuudessa.
- Diana-ad-rem
alex-kasi kirjoitti:
puhut sitten sen mukaan. Et ymmärrä Israelin osaa Jumalan todellisuudessa.
kun ymmärrät.
- Terve ihminen osaa pysyä as...
Diana-ad-rem kirjoitti:
Sinä et tiedä asioista tuon taivaallista, höliset vaan kuin joku mieletön!
- Totuus joka satuttaa monia.
anti-kristitty kirjoitti:
"Kristityt eivät pidä Jeesusta jumalanaan."
HÄH!? Tuo on vale tai sitten et tiedä mistä puhut.
Faktahan on, että ylivoimaisesti suurin enemmistö maailman kristityistä ei ole valmis tunnustamaan kristityksi keitään muita kuin sellaiset ihmiset, jotka uskovat, että Jeesus ON Jumala isolla alkukirjaimella ja sanan varsinaisessa merkityksessä. Tarkemmin sanottuna heidän näkökulmasta vain pyhään kolminaisuuteen uskovat ovat kristittyjä.
Unitaristikristityt ja muut vastaavat eriuskoiset ovat ehdottomasti poikkeus ja korkeintaan pieni vähemmistö, jota suuret kirkkokunnat eivät käytännössä edes tunnusta kristityiksi.
Ei sillä, että tuo Jeesuksen jumalana palvominen olisi edes raamatullista, mutta niin kristityt vain tahtovat tehdä rikkoakseen käskyä, joka kieltää palvomasta muita jumalia kuin Jahvea.Suksi sinä sairas pelle sinne satanisti palstalle mölisemään omiesi joukkoon.
Koska et tunne näitä asioita lainkaan ja etpä sinä näytä tuntevan edes tuota sairasta mieltäsi joka loistaa vain omaa tietämättömyyttään! - Diana-ad-rem
Terve ihminen osaa pysyä as... kirjoitti:
Sinä et tiedä asioista tuon taivaallista, höliset vaan kuin joku mieletön!
partemmin, tuohon pystyy kuka vain.
Minä en kuitenkaan viitsi herjan puolelle heittäytyä.
- Raamatullisille uskoville
Se tarkoittaa:
Minun todistajani, sanoo Herra, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule.
**
Ainoa kysymys mikä nousee mieleen on että löytyykö montaakaan useampaa kuin Yahsua eli Jeesus - Jumalan poika. Raamattu sanoo että 144000 löytyy joten uskokaamme se.
Room. 9:27
Mutta Israelista Jesaja huudahtaa: -- Vaikka Israelin kansa olisi lukuisa kuin merenrannan hiekka, siitä pelastuu vain rippeet.- Diana-ad-rem
vain rippeet, kristityt eivät saaneet kaikkia tapetuksia, kuusi miljoona hävitettiin viimeisimmässä yrityksessä.
- lakkiluke ( ei kirj.)
... hyvin monella tavalla. Niin on monta mieltä kuin selittäjääkin. Minä en selitä mitenkään, koska ei tarvita selityksiä. Jumalia on ollut ja on pilvin pimein, samoin tarinoita.
Minun mielestäni on vain yksi ja kaikille sama ihmistä korkeampi voima maailmankaikkeudessa. Kuka sen ymmärtää mitenkin, on henkilökohtainen asia ja/tai uskomus. Uskovathan jotkut metsän ja veden henkiinkin. Muutamat jopa babylonialaiseen taruolentoon, jonka nimissä hiillosta hämmentävät... ;)- Dalton`s
sumerilaisiin uimamaistereihin. Kun kiinalaiset päästivät juutalaiset pakkosiirtolaisuudesta ennen Mao Tse Tungin aikaan, he saivat päällensä kirouksen uskoa itämaisiin epäjumaliin. Vanhan kabbalismin taruston mukaan he kohtasivat babylonialaiset Eufrat- virran rannalla ja alkoivat uimaan kilpaa heidän kanssaan. Virta oli kuitenkin niin kova, että se vei mukanaan kaikki babylonialaiset uimataitoiset miehet. Ja niin he hävisivät kaikki muutkin uimakilpailut ja varsinkin sumerilaisille.
- juutalaisuudessa.
Israelin kaikki heimot eivät olleet alun perin heprealaisia. Heprealaisessa Raamatun Vanhassa testamentissa vain Joosef mainitaan yksiselitteisesti heprealaiseksi: ”heprealaiseksi orjaksi” tai ”heprealaiseksi nuorukaiseksi”. Muut yksitoista Israelin kahdestatoista ”pojasta” olivat lähikylien väestöön kuuluvia, he eivät olleet alun perin varastelevia palkkasotureita, hebroneja, kuten Abram ulkomaalainen joukkoineen näyttäisi olleen. Joosefin ”veljet” näet pakenivat nälänhätää ja seurasivat Joosefia Misrāman kautta Masriin. Kun kaikki israelilaiset ”heimot” eli Joosefin ”veljet” – todellisuudessa nämä Joosefin veljien nimet olivat tiettyjen asirilaiskylien nimiä ja samalla niissä asuvien länsiarabialaisten heimojen nimiä – olivat siirtyneet asumaan, heitä kaikkia alettiin kutsua israelilaisiksi ja heprealaisiksi ja he omaksuivat jumalikseen Asirin suurimpien vuorien vuorijumalat: El Elyonin, Jahven, El Shalomin, El Shaddain, Sebaotin ja Elohimin. 1. Moos. 43:32; 2. Moos. 1:15, 16, 19; 2. Moos. 2:6, 7, 11, 13; 2. Moos. 21:2
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse834597Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103820Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1733612Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.552046Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291104
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882