Savon Sanomat:
Kaupunginhallituksen maanantain kokouksen päätökset jo netissä
8.2.2009 9:21
Juankosken kaupungin huomisen kokouksen pöytäkirja oli netissä jo perjantaina. Esimerkiksi lautakuntien edustajat oli päätetty etukäteen, Savon Sanomat kertoo verkkosivuillaan.
Juankosken kaupungin verkkosivuille vuoti perjantaina iltapäivällä kokouspöytäkirja kaupunginhallituksen kokouksesta, joka pidetään vasta huomenna, kertoo Savon Sanomat verkkosivuillaan.
Pöytäkirjaan oli merkitty useita merkittäviä päätöksiä. Esimerkiksi kaupunginhallituksen edustajat eri lautakuntiin oli päätetty jo etukäteen.
Valinnoissa ei ollut perussuomalaisia, vaikka he saivat Juankoskella toiseksi eniten ääniä. Kaupunginhallituksen jäsen Martti Pohjalainen (ps) pitää tapausta skandaalina.
- Minun pitäisi mennä blankkopaperin kanssa hallituksen kokoukseen maanantaina valitsemaan näitä henkilöitä, mutta nyt minulla on toinen paperi, jossa heidät on jo valittu. Kannattaako minun enää mennäkään sinne, Savon Sanomien haastattelema Pohjolainen kysyy.
Valmis eroamaan
Juankosken kaupunginjohtaja Petri Kangasperko ja hallintojohtaja Kaisu Matinniemi vakuuttavat, että mitään "varjokokousta" ei ole pidetty. Nettiin vuotanut pöytäkirja oli luonnos.
Matinniemen mukaan Juankoskella on tapana, että kokousten pöytäkirjoja täydennetään kokouksen kuluessa. Pöytäkirjan luonnoksen pohjalla on puheenjohtaja Jouko Lösösen (kesk) keräämät ehdotukset luottamustehtävien hoitajista.
Perussuomalaisten Martti Pohjalaisen mukaan heiltä ei ole kysytty nimiä luonnosta varten.
- Jos ryhmät katsovat, että tästä voidaan vielä jatkaa, olen valmis jatkamaan. Mutta yhtä valmis olen jättämään pyyhkeen kehään, puheenjohtaja Lösönen sanoo.
Kaisu Matinniemi
Petri Kangasperko
0
277
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2719687- 766690
- 286336
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni996105Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv435969Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h1015851- 635275
- 454990
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on604320- 503930