Alkuseurakunnan ajalta Raamatussa ei mainita yhtään tapausta,jossa perheen pieni lapsi olisi viety seurakuntaan saamaan pelkkää ihmissiunausta muun perheen tullessa kastetuksi.
Minun Raamattuni mukaan perheiden kastetapauksissa kaikki perheeseen kuuluvat kastettiin välittömästi uuteen uskoon. Ketään perheenjäsentä ei pelkästään siunattu seurakunnan jäseneksi, kuten vapaissa suunnissa tehdään, vaan Raamatussa kaikki perheenjäsenet kastettiin Kristuksen ruumiin jäseniksi välittömästi.
Ja eihän ne Raamatun ajan perheet mitään lapsettomia perheitä olleet, kuten kuuluu väitettävän.
Hepr. 2:13 "Minä panen uskallukseni häneen"; ja taas: "Katso, minä ja lapset, jotka Jumala on minulle antanut!"
Seurakuntaan kuuluvien perheiden LAPSET oli HERRASSA=KASTETTUJA LAPSIA.
Ef. 6:1
"LAPSET, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset HERRASSA, sillä se on oikein."
miksei löydy yhtään tapausta?
29
503
Vastaukset
- lukemaasi???
Ap 2:41
"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."
Vanhemmat pyytävät lapsilleen Jumalan siunausta ilman mitään seremoniaakin!!!
"Siunatkaa, sillä siihen te olette kutsututkin."
1. Piet 3:9
Jeesuskin tuotiin temppeliin ja vanha Simeon siunasi Hänet!
Teillä luterilaisilla pitää aina olla jonkun kirkolliskokouksen päätös asiasta, ennenkuin uskallatte tehdä mitään. Olette sakramenttien orjia!!!- Pietari,
vastaanotettuihin sanoihin kuului Pietarin sanat kasteen kuulumisesta miesten lapsille "Te ja teidän lapset"...ja kun piston sydämeensä saaneet miehet hakivat perheväkensä kasteelle, niin kastettuja oli sen yhden päivän aikana yhteensä 3000 sielua.
- Raamattua
Pietari, kirjoitti:
vastaanotettuihin sanoihin kuului Pietarin sanat kasteen kuulumisesta miesten lapsille "Te ja teidän lapset"...ja kun piston sydämeensä saaneet miehet hakivat perheväkensä kasteelle, niin kastettuja oli sen yhden päivän aikana yhteensä 3000 sielua.
Kohta jota käytit on siis:
Apostolien teot:
2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Lupaus on annettu siis Teille ja (TULEVILLE SUKUPOLVILLE) TEIDN LAPSILLENNE.
Siis tämä ei tarkoita, että vain sillä aikana elävät ihmiset saavat nauttia tästä lupauksesta vaan että tämä löupaus on annettu jatkumaan... ja vain niille joita Jumala kutsuu "ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." Ei siis muille, ei vauvoille, ei vaareille, ei anopeille ei kenellekkään muulle kuis sille, jota Jumala kutsuu.
"voi pyhä yksinkertaisuus..." - miesten lapset
Raamattua kirjoitti:
Kohta jota käytit on siis:
Apostolien teot:
2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Lupaus on annettu siis Teille ja (TULEVILLE SUKUPOLVILLE) TEIDN LAPSILLENNE.
Siis tämä ei tarkoita, että vain sillä aikana elävät ihmiset saavat nauttia tästä lupauksesta vaan että tämä löupaus on annettu jatkumaan... ja vain niille joita Jumala kutsuu "ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." Ei siis muille, ei vauvoille, ei vaareille, ei anopeille ei kenellekkään muulle kuis sille, jota Jumala kutsuu.
"voi pyhä yksinkertaisuus..."Siinä tarkoitetaan juuri niiden miesten lapsia.
Mistään tulevista sukupolvista ei puhuta mitään.
"Tästä sukupolvesta" Apt.2:40
- pullollaan vauvojen
kasteita.
Jeesus, Paavaili, vanginvartija, Kornelius, Lyydia, sama-
rialaiset, opetuslapset olivat kaikki vauvoja, kun
heidät kastettiin!
Jotkut kalliopiirrokset todistavat sen!- oikaisen.
Paavali sai syntien pesun kasteessa Suoralla kadulla Ananiaan talossa. Kastetta kutsutaankin syntien pesuksi eli pesoksi, koska me kaikki olemme syntisiä jo sikiämisestä lähtien. "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi JA PESTÄ POIS SYNTISI.'
Jos Paavali olisi saanut syntinsä anteeksi aikaisemmin, niin eihän hänelle olisi syntien pesuta enää mitään kasteen yhteydessä puhuttu.
Kaste saadaankin syntiemme anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi. - jeps.
En minäkään löydä Raamatusta yhtään tapausta, jossa lapsi jätettäisiin alkuseurakunnassa pelkän IHMISSIUNAUKSEN varaan Kristuksen ruumiin ulkopuolelle.
- näin on
oikaisen. kirjoitti:
Paavali sai syntien pesun kasteessa Suoralla kadulla Ananiaan talossa. Kastetta kutsutaankin syntien pesuksi eli pesoksi, koska me kaikki olemme syntisiä jo sikiämisestä lähtien. "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi JA PESTÄ POIS SYNTISI.'
Jos Paavali olisi saanut syntinsä anteeksi aikaisemmin, niin eihän hänelle olisi syntien pesuta enää mitään kasteen yhteydessä puhuttu.
Kaste saadaankin syntiemme anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi.Paavali oli kristinuskon tukena Jeesuksen seuraajin murhaamisissa ja uskoon tulonsa jälkeen itse raamatussa tunnustaa olevansa saatanan enkeleiden vallassa joten hän ja hänen oppinsa ovat perkeleestä peräisin.
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
- selvyyttä asiaan
Matt. 19:14
Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
Jumalan valtaunnan kaltaiset eivät tarvii syyttömiä lapsiakin noitarovoilla tappaneen palveluksia!
Lapsen vanhempien sukujen siunaukset lapselle ja lapse Jumalallisuudella on Pyhää Jumalallisuutta. Ja sitä Pyhyyttä voi pitää yllä pitämällä lapsi kaukana kirkoista ja uskovaisista.
Kummit ennen asetetiin uskomaan lapsen puolesta kasteella, se on saatanan palveji oppi.
Nykyisin kummin asetetaan vahtaamaan ettei lapsi vaan eksy pois saatanallisuuden koukusta vaan pysyy kirkon rahapajatson orjuudessa.
Jeesus siunasi lapsia tämän sanottuaan ja ei perinyt maksua lähimmäisen rakkaudesta:
Mark. 10:14
Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
Luuk. 18:16
Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."- aihe,
Keskustelun aihe koski alkukirkon aikakautta.
Silloin kristillinen kaste oli jo käytössä.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - ottaa vastaan
Jeesuksen eläissä maan päällä Jeesuksella oli valta antaa syntejä anteeksi, keitä hän tapasikin (syntinen nainen, lapset, ristinryöväri)
Jeesuksen kosketus pelasti ne lapset, joita Jeesus kosketti.
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7 - silloinkin
aihe, kirjoitti:
Keskustelun aihe koski alkukirkon aikakautta.
Silloin kristillinen kaste oli jo käytössä.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Lainrikkojia oli silloinkin!
KASTELAKI ON KIRJOITETTU.
NOUDATTAKAA SITÄ JA VAATIKAA SEN NOUDATTAMISTA!
Tässä on Lain sanaa mietittäväksi.
Ottakaa huomioon, että ihminen se on lapsikin Lain edessä oikeuksineen.
Alla on esillä kastetta koskettavia Lain kohtia:
-Jumalan ja Jeesuksen LAKI
-Suomen perustuslaki joka perustuu edellä olevaa
(Olen jättänyt tästä pois YK:ssa Suomen alle kirjoittamat ihmisoikeutta- ja lasten suojelua koskevat sopimukset jotta tästä ei tulisi liian pitkä mutta uskon jokaisen tietävät niistä...)
Jumalan Moosekselle antama Laki jonka Jeesus vahvisti:
Perisyntiseksi lapsia kastavat mielestäni rikkovat Jumalan ja Jeesuksen Lakia näissä kohdissa ja rikkomalla yhtäkään Lain kohtaa on Jumalan ja Jeesuksen Lain lainrikkoja:
-3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
///perisynti ei ole Jumalan tai Jeesuksen oppi///
-4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
///perisynti opilla yritetään saada Jumalan valtakunta näyttämään syntiseltä. Jos lapsi on syntinen syntyissään niin sitten Jumalan valtakuntakin on syntinen, niin ei ole:
Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta." ///
-5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
///Jumalan ja Jeesuksen vihaamista on Heidän Lain rikkominen ja Heidän oppien muokkaaminen esim. käsitteillä: perisynti, kummi, lähetyskäsky, lapsikaste, hätälapsikaste, kolminaisuusoppi jne jne.
5Moos 12:32. Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. ///
-6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
///käskyjä ei ole pitänyt sekään joka esim. omia kastettuja syyttömiä uskovaisia tappoi noitarovioilla, pieniä, Jumalan valtakunnan kaltaisia lapsiakin. ///
-7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta
sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
///Sitä herraa saa pilkata joka Jumalan ja Jeesuksen Lakia vastaan toimii, se on itse itsensä pilkkauksen kohteeksi asettanut pilkkaamalla Jumalan ja Jeesuksen Lakia rikkomalla sitä. ///
-8 Muista pyhittää lepopäivä.
///Noitarovioita polttettiin useimmiten sunnuntaisin. Lain vastainen rikos monessa eri mielessä. ///
-9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
///Mutta älä tee sitä työtä Jumalan ja Jeesuksen vastaisuudelle. Nuorten pakkokoulus uskoon joka rikkoo Jumalan ja Jeesuksen Lakia, usein koulutajana lainrikkoja tai sen edustaja. ///
-10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
///Silloin niitä laittomuuksia eri kristinuskonkin lahkoissa tehdään urakalla, pakkokastetaan antamalla väärää todistusta Jumalan valtakunnasta ja synnitömästä lapsesta, ehtoollinen joka on Jeesuksen opetuksien vastainen, jne jne.. Ja vaikka Jeesus on opettanut "Isä meidän..." kuinka meidän tulee rukoilla, niin monissa kirkoissa se edelleen tehdään Jeesuksen opetuksen vastaisesti. Tutki koko luku tarkoin: Matteus 6 ///
-11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
///Jumala sen pyhitti siihen tarkoitukseen että perheillä jne olis mahdollisuus kokoontua omien sielujen Jumalallisuuden valaisuun. ///
-12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
///Jumalan antamaan maan, jonka nimi on Suomi, sen maan kansalaiset ovat SUOMALAISIA. He eivät ole helluntalaisia, luterilaisia, jehovalaisia jne koska sellaisia maita ei ole. Isää ja Äitiä kunnioitaa olemalla suomalainen niinkuin hekin suomalaisia ovat. ///
-13 Älä tapa.
///Tuon käskyn rikkominen kristinuskon toimintana on satoja miljoonia tapettu, Jeesuksen seuraajista alkaen, Paavalin tuella. Huomattavaa on, että tappamista on ihmisen sielullisesti tappaminenkin, pakkokoulutukset jne. Ja kaikki kuollut merkitään ristillä, pakkolapsikasteessa se tapetun sielun merkiksi laitetaa risti lapsen otsaan merkiksi elävänä kuolleeksi. ///
-14 Älä tee huorin.
///Ymmärtääkseni, kun pappi pakkolapsikaste tilaisuudessa asettaa itsensä lapsen ja lapsevanhempien väliin, tekee huorin. Silloin lapsen ja lapsen vanhempien sielullinen yhteys rikotaan Jumalan valtakunnasta ja lapsesta väärää todistusta antamalla, Jumalan valtakuna; jonka kaltainen lapsi on; ja lapsia ovat synnittömiä ja perisynnitömiä. ///
-15 Älä varasta.
///Pakkolapikasteessa varastetaan kaikkien Jumalallisten Lakien vastaisesti lapsen omat oikeudet. Myllynkivi oppetus on tiedossa, Suomen perustuslaki uskonvapaudesta (joka kasteessa varastetaan lapselta), ihmisoikeuksista jne, Suomen allekirjoitamat YK:n sopimukset, ihmisokeuksista, lasten suojelusta. jne jne. ///
-16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
///Jokainen lapsi joka on syntiseksi tai perisyntiseksi todistettu uskon, papin, kristinuskon jne toimesta on oikeudettu vaatimaan oikeudellisesti asiaan oikaisua.
Yhdelläkään sylivauvalla ei ole rikosrekisterissä merkintää, ei maallisessa eikä Jumalan valtakunnan kaltaisena Jumalan vatakunnassakaan. Väärän todistuksen antaneena kristinusko, luterilaisuuskin joukossa on Jumalan ja Jeesuksen Lain lainrikkojaksi itsensä osoittanut ja sillä lainrikkojalla avustajieen on Jumalan valtakunnassa rikosrekisteri. ///
-17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
///Pakkolapsikasteissa himotaan lasta pois Luojan hänelle antamasta Jumalallisuudesta, Jumalan valtakunnan kataisuudesta saatanallisuuden ahdinkoon.
///
-----
SUOMEN PERUSTUSLAKI:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
7 §
Oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen Jokaisella on oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen, koskemattomuuteen ja turvallisuuteen. Ketään ei saa tuomita kuolemaan, kiduttaa eikä muutoinkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti. Henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua eikä vapautta riistää mielivaltaisesti eikä ilman laissa säädettyä perustetta. Rangaistuksen, joka sisältää vapaudenmenetyksen, määrää tuomioistuin. Muun vapaudenmenetyksen laillisuus voidaan saattaa tuomioistuimen tutkittavaksi. Vapautensa menettäneen oikeudet turvataan lailla. - tekstiä
ottaa vastaan kirjoitti:
Jeesuksen eläissä maan päällä Jeesuksella oli valta antaa syntejä anteeksi, keitä hän tapasikin (syntinen nainen, lapset, ristinryöväri)
Jeesuksen kosketus pelasti ne lapset, joita Jeesus kosketti.
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7Tuon tekstin sanoja ei ole Jumala eikä Jeesus kirjoittanut vaan saatanan kätyrit jotka jakaa perkelen perisyntiä jota Jeesuksen todistuksen mukaan ei ole lapsissa!
Kukaan ei vielä ole täälläkään pystynyt todistamaan, että Jumalan valtakunnan kaltainen lapsi olis Jumalan tai/ja Jeesuksen Sanan mukaan syntinen tai perisyntinen.
///kristinuskolla, lutherilaisuudellakin on todennäköisesti eri jumala kuin Se Jumala joka Moosekselle Lain antoi.///
Kukaan ei ole vielä pystynyt todistamaan, että Jumalan valtakunnanta olis syntinen tai perisyntinen. Ja näin ollen sitä opettavat, levittävät ja ennenkaikkea lapsia perisynti valheella kastavat ovat auttamattomasti rikkoneet Jumalan ja Jeesuksen Lakia; ÄLÄ ANNA VÄÄRÄÄ TODISTUSTA
Ainoa perisynti on se perisynti joka puolustus kyvyttömälle lapselle kasteella annetaan pakolla.
Muuta perisyntiä ei ole Jumalan ja Jeesuksen Sanan totuutta tutkien.
Näin ollen, on mielestäni selvää, että perisynti oppia levitävät rikkovat Jumalan ja Jeesuksen Lakia - johtaen siten ihmisiä helvettiin!
Raamatullisesti:
================
Jumalan ja Jeesuksen Sanan valossa tätä asiaa tutkien voimme jättää raamatun Paavalin ja muidenkin peeveleiden sanat pois, sillä Jumalan ja Jeesuksen Sanat ja opetuksen ovat KORKEIMMAN tietolähteen totuus asiohin.
Jumalan ja Jeesuksen Lain valossa asiaa katsoen tulkitsen asian olevan näin:
Perisyntiseksi lapsia kastavat mielestäni rikkovat Jumalan ja Jeesuksen Lakia näissä kohdissa ja rikkomalla yhtäkään Lain kohtaa on Jumalan ja Jeesuksen Lain lainrikkoja:
-4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
///perisynti opilla yritetään saada Jumalan valtakunta näyttämään syntiseltä. Jos lapsi on syntinen syntyissään niin sitten Jumalan valtakuntakin on syntinen, niin ei ole:
Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta." ///
-5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
///Jumalan ja Jeesuksen vihaamista on Heidän Lain rikkominen ja Heidän oppien muokkaaminen esim. käsitteillä: perisynti, kummi, lähetyskäsky, lapsikaste, hätälapsikaste, kolminaisuusoppi jne jne.
5Moos 12:32. Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. ///
-6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
///käskyjä ei ole pitänyt sekään joka esim. omia kastettuja syyttömiä uskovaisia tappoi noitarovioilla, pieniä, Jumalan valtakunnan kaltaisia lapsiakin. ///
-7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta
///Sitä herraa saa pilkata joka Jumalan ja Jeesuksen Lakia vastaan toimii, se on itse itsensä pilkkauksen kohteeksi asettanut pilkkaamalla Jumalan ja Jeesuksen Lakia rikkomalla sitä. ///
///Noitarovioita polttettiin useimmiten sunnuntaisin. Lain vastainen rikos monessa eri mielessä. ///
///Mutta älä tee sitä työtä Jumalan ja Jeesuksen vastaisuudelle. Nuorten pakkokoulus uskoon joka rikkoo Jumalan ja Jeesuksen Lakia, usein koulutajana lainrikkoja tai sen edustaja. ///
-10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
///Silloin niitä laittomuuksia eri kristinuskonkin lahkoissa tehdään urakalla, pakkokastetaan antamalla väärää todistusta Jumalan valtakunnasta ja synnitömästä lapsesta, ehtoollinen joka on Jeesuksen opetuksien vastainen, jne jne.. Ja vaikka Jeesus on opettanut "Isä meidän..." kuinka meidän tulee rukoilla, niin monissa kirkoissa se edelleen tehdään Jeesuksen opetuksen vastaisesti. Tutki koko luku tarkoin: Matteus 6 ///
-11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
///Jumala sen pyhitti siihen tarkoitukseen että perheillä jne olis mahdollisuus kokoontua omien sielujen Jumalallisuuden valaisuun. ///
-12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
///Jumalan antamaan maan, jonka nimi on Suomi, sen maan kansalaiset ovat SUOMALAISIA. He eivät ole helluntalaisia, luterilaisia, jehovalaisia jne koska sellaisia maita ei ole. Isää ja Äitiä kunnioitaa olemalla suomalainen niinkuin hekin suomalaisia ovat. ///
-13 Älä tapa.
///Tuon käskyn rikkominen kristinuskon toimintana on satoja miljoonia tapettu, Jeesuksen seuraajista alkaen, Paavalin tuella. Huomattavaa on, että tappamista on ihmisen sielullisesti tappaminenkin, pakkokoulutukset jne. Ja kaikki kuollut merkitään ristillä, pakkolapsikasteessa se tapetun sielun merkiksi laitetaa risti lapsen otsaan merkiksi elävänä kuolleeksi. ///
-14 Älä tee huorin.
///Ymmärtääkseni, kun pappi pakkolapsikaste tilaisuudessa asettaa itsensä lapsen ja lapsevanhempien väliin, tekee huorin. Silloin lapsen ja lapsen vanhempien sielullinen yhteys rikotaan Jumalan valtakunnasta ja lapsesta väärää todistusta antamalla, Jumalan valtakuna; jonka kaltainen lapsi on; ja lapsia ovat synnittömiä ja perisynnitömiä. ///
-15 Älä varasta.
///Pakkolapikasteessa varastetaan kaikkien Jumalallisten Lakien vastaisesti lapsen omat oikeudet. Myllynkivi oppetus on tiedossa, Suomen perustuslaki uskonvapaudesta (joka kasteessa varastetaan lapselta), ihmisoikeuksista jne, Suomen allekirjoitamat YK:n sopimukset, ihmisokeuksista, lasten suojelusta. jne jne. ///
///Jokainen lapsi joka on syntiseksi tai perisyntiseksi todistettu uskon, papin, kristinuskon jne toimesta on oikeudettu vaatimaan oikeudellisesti asiaan oikaisua.
Yhdelläkään sylivauvalla ei ole rikosrekisterissä merkintää, ei maallisessa eikä Jumalan valtakunnan kaltaisena Jumalan vatakunnassakaan. Väärän todistuksen antaneena kristinusko, luterilaisuuskin joukossa on Jumalan ja Jeesuksen Lain lainrikkojaksi itsensä osoittanut ja sillä lainrikkojalla avustajieen on Jumalan valtakunnassa rikosrekisteri. ///
-17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
///Pakkolapsikasteissa himotaan lasta pois Luojan hänelle antamasta Jumalallisuudesta, Jumalan valtakunnan kataisuudesta saatanallisuuden ahdinkoon.
///
Suomalaisilla ei ole hätää jos he nämä asiat oikein ymmärtäneenä korjaavat virheensä sillä Jeesus on sovittanut syntiin pakotettujen synnit.
Miekalla suomalaisten sieluihin tappamisen uhalla pakotettu saatanaan jumalana uskominen Jumalallisuuden nimissä ja sen Lakia rikkoen on sen sivistyksen tuojan oma rikos josta suomalaisia ei rangaista; mutta asian sielullisesti tiedostaneet ovat suomessakin Jumalan valtakunnan kohtelun kohteina, armon suhteen Jumalalla ja Jeesuksella on Omat vaatimukset, mm. Jumalan ja Jeesuksen Laki tavallaa velvoittaa kieltämään toisen, toisia jumalia: 3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Ja tuon suhteen kristinusko, luteriaisuuskin on kiistattomasti "toisen" jumalan valinnut ja lainrikkojan teoilla sen valintansa osoittanut.
Kaikkia syntejä Jeesus ei ole sovittanut sillä JOS Jeesus olis kaikki synnit sovittanut niin Hänen ei olis tarvinnut Jumalan Moosekselle antamaa Lakia vahvistaa.
Näihin on jokaisella oikeus raamatun Jumalan ja Jeesuksen Sanalla toiseksi muuttaa keskustelussa täällä jos muistetaan, että Jumalan ja Jeesuksen Lain suhteen ei raamatussa saa olla ristiriitoja ja jos on niin Laki on voimassa ja ristiriitaisuus aiheutuu raamatun väärentämisestä, väärin kääntämisestä jne..
Älä anna JUMALALLISESTI väärää todistusta! - se pitää hyväksyä
tekstiä kirjoitti:
Tuon tekstin sanoja ei ole Jumala eikä Jeesus kirjoittanut vaan saatanan kätyrit jotka jakaa perkelen perisyntiä jota Jeesuksen todistuksen mukaan ei ole lapsissa!
Kukaan ei vielä ole täälläkään pystynyt todistamaan, että Jumalan valtakunnan kaltainen lapsi olis Jumalan tai/ja Jeesuksen Sanan mukaan syntinen tai perisyntinen.
///kristinuskolla, lutherilaisuudellakin on todennäköisesti eri jumala kuin Se Jumala joka Moosekselle Lain antoi.///
Kukaan ei ole vielä pystynyt todistamaan, että Jumalan valtakunnanta olis syntinen tai perisyntinen. Ja näin ollen sitä opettavat, levittävät ja ennenkaikkea lapsia perisynti valheella kastavat ovat auttamattomasti rikkoneet Jumalan ja Jeesuksen Lakia; ÄLÄ ANNA VÄÄRÄÄ TODISTUSTA
Ainoa perisynti on se perisynti joka puolustus kyvyttömälle lapselle kasteella annetaan pakolla.
Muuta perisyntiä ei ole Jumalan ja Jeesuksen Sanan totuutta tutkien.
Näin ollen, on mielestäni selvää, että perisynti oppia levitävät rikkovat Jumalan ja Jeesuksen Lakia - johtaen siten ihmisiä helvettiin!
Raamatullisesti:
================
Jumalan ja Jeesuksen Sanan valossa tätä asiaa tutkien voimme jättää raamatun Paavalin ja muidenkin peeveleiden sanat pois, sillä Jumalan ja Jeesuksen Sanat ja opetuksen ovat KORKEIMMAN tietolähteen totuus asiohin.
Jumalan ja Jeesuksen Lain valossa asiaa katsoen tulkitsen asian olevan näin:
-13 Älä tapa.
-14 Älä tee huorin.
-15 Älä varasta.
///
Suomalaisilla ei ole hätää jos he nämä asiat oikein ymmärtäneenä korjaavat virheensä sillä Jeesus on sovittanut syntiin pakotettujen synnit.
Miekalla suomalaisten sieluihin tappamisen uhalla pakotettu saatanaan jumalana uskominen Jumalallisuuden nimissä ja sen Lakia rikkoen on sen sivistyksen tuojan oma rikos josta suomalaisia ei rangaista; mutta asian sielullisesti tiedostaneet ovat suomessakin Jumalan valtakunnan kohtelun kohteina, armon suhteen Jumalalla ja Jeesuksella on Omat vaatimukset, mm. Jumalan ja Jeesuksen Laki tavallaa velvoittaa kieltämään toisen, toisia jumalia: 3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Ja tuon suhteen kristinusko, luteriaisuuskin on kiistattomasti "toisen" jumalan valinnut ja lainrikkojan teoilla sen valintansa osoittanut.
Kaikkia syntejä Jeesus ei ole sovittanut sillä JOS Jeesus olis kaikki synnit sovittanut niin Hänen ei olis tarvinnut Jumalan Moosekselle antamaa Lakia vahvistaa.
Näihin on jokaisella oikeus raamatun Jumalan ja Jeesuksen Sanalla toiseksi muuttaa keskustelussa täällä jos muistetaan, että Jumalan ja Jeesuksen Lain suhteen ei raamatussa saa olla ristiriitoja ja jos on niin Laki on voimassa ja ristiriitaisuus aiheutuu raamatun väärentämisestä, väärin kääntämisestä jne..
Älä anna JUMALALLISESTI väärää todistusta!Jeesuksen kosketus pelasti ne lapset, joita Jeesus kosketti.
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7
- koska
Raamattu ohittaa lapset sen ajan tavan mukaisesti. Antiikin lähteissä puhutaan lapsista yleensäkin hyvin vähän. Tiedetään kuitenkin, että lapset olivat Jeesukselle tärkeitä ja evankeliumeissa on varsin paljon kertomuksia, joissa on mukana lapsia tai nuoria.
Raamatussa ei tosiaan mainita lapsia kastetun, puhutaan vain perhekunnista, jotka kastettiin, kun niiden päämies (tai -nainen) oli tullut uskoon. Perheissä on yleensä lapsiakin.
Kirkkoisillä on mainintoja lasten kasteista. Myös kristittyjen lasten hautamuistomerkit todistavat, että pikkulapsia on kastettu jo I:llä vuosisadalla. Täytyy muistaa, että Apostolien teot ulottuvat vbain 50-luvulle. - löydy yhtään tapausta,
että olisi siunattu kouluun meneviä tai kirkko-
rakennuksia tai hautausmaita, tai marketteja, tai
naimisiin meneviä??? - sunnyriver
Tuota Herrassa-kohtaa käytetään paljon väärin.
Uskosta osaton isä ja uskosta osaton äiti kastattavat lapsensa, eivät opeta hänelle
kristinuskon alkeita, päinvastoin ehkä vähättelevätkin Jumalaa, tekevät naurunalaiseksi.
Lapsi menee kouluun. Ateistiopettaja opettaa hänelle uskon totuuksia omalla vakaumuksellaan,
jne jne. Lapsi on kyllä kastettu Herrassa, mutta
oppiiko hän elämään Herrassa?
Samoin seurakunnat saattavat pitää iät ja ajat
jäseninä ihmisiä, joiden vaellus on kaukana
Herrassa elämisestä. Enemmänkin riitelyä ja
humalapäissään tienojassa konttaamista.
Se sitten, jos on uskova koti ja lapsi kastetaan/siunataan seurakunan edessä ja
hänet pidetään uskovien yhteydessä ja vanhemmat
opettavat hänelle Jumalan tien ja aikanaan siunattu
menee kasteelle halutessaan seurata Herraa, ei minua niin paljon paina. Jommin kummin, kunhan vain jatko on varmistettu. Asia ei ole riitakysymys, ellei
sitä siksi tehdä. Ja jos esim. suku nävertää
pohjaa perheen uskonkasvatukselta vihjailemalla,
että vanhemmat eivät ymmärrä uskosta mitään, kun eivät ole kastattaneet lasta, saadaan
lapsen yhtenäinen maailmankuva hajalle ja
epäilykset syntymäään. Lopullinen voittaja saattaa olla piru eivätkä liikaviisaat
toisen kirkon jäsenet. Meillä on vastuu.
Jos joku sairas esimerkiksi pyytää minua rukoilemaan puolestaan, ei minulle tule
mieleenkään, että siunaisin häntä pelkällä ihmissiunauksella. Se ei pitkälle kantaisi.
Kyllä minä Jumalan siunauksella siunaan ja rukoilen Jumalalta parantavaa kosketusta.
Sama koskee pienen lapsen siunaustakin.
Pyhä Jumala siunauksen antaa, me ihmiset olemme
vain pieni lisä siihen, Hänen käsiensä jatkeet.
Koen kuitenkin niin, että tärkeintä tälle maalle on se, että ihmiset alkavat seurata
Jumalaa, tunnustavat syntinsä ja tekevät totisen parannuksen. Silloin pääsemme kansana eteenpäin ja saamme elää Jumalan suojeluksessa.
Millainen se kirkkokuntatoteutus sitten on,
on toissijainen asia. Kunhan vain sydämemme
on Jumalassa.- uskossa
Eihän uskosta osattomat ja ateistit kasta lapsiaan ollenkaan.
Lapsen vieminen kasteelle on uskonteko vanhemmilta ja lapsen uskon hyväksyminen autuuden perusteeksi.
"Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."
"Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi." - Nimikristityt vanhemmat
uskossa kirjoitti:
Lapsen vieminen kasteelle on uskonteko vanhemmilta ja lapsen uskon hyväksyminen autuuden perusteeksi.
"Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."
"Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi."jotka usein ovat ateisteja, vievät vauvansa
kasteelle, koska eivät halua erota kirkosta!
Taas oli uusi kastekäytäntö!
""Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi."
Eikö enää tarvita vettäkään. Huolenpito riittää????
Puhutaanko tuossakin vauvoista? - päivän selvä asia
Nimikristityt vanhemmat kirjoitti:
jotka usein ovat ateisteja, vievät vauvansa
kasteelle, koska eivät halua erota kirkosta!
Taas oli uusi kastekäytäntö!
""Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi."
Eikö enää tarvita vettäkään. Huolenpito riittää????
Puhutaanko tuossakin vauvoista?ateistit ja hurmahenget eivät kuulu kirkkoon, eivätkä vie lapsiaan kristittyjen kasteelle
- Täälläpäin ainakin
päivän selvä asia kirjoitti:
ateistit ja hurmahenget eivät kuulu kirkkoon, eivätkä vie lapsiaan kristittyjen kasteelle
ateistit ja kirkkoon kuuluvat hurmahenget vievät
vauvansa kastettavaksi.
Kummitkin saattavat olla ateisteja! - sunnyriver
uskossa kirjoitti:
"Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi."Vaan kyllä minulla silti on huoli Suomen maasta.
Rukoilen syvää herätystä tähän maahan, vaikka sinä oletkin sitä mieltä, että kaikki on kohdallaan.
Nistä opettajista. Sihen, että opettaa uskontoa, ei
tarvitse omakohtaista vakaumusta. Ok, kaikkein jyrkimmät ateistit eroavat kirkosta, mutta paljon on myös niitä, jotka tavan vuoksi kirkkoon kuuluvat.
Vanhimmalle tyttärellemme aiheutti ensimmäisen uskonkriisin joskus nelivuotiaana opettajaperheen
poika, joka julisti, että ei Jumalaa ole, ei se ole maailmaa luonut. Kehitystä ja räjähdystä se vain kaikki on.
Tiedän, että monet opettajat haluavat tosiaan
opettaa lapsille Jumalan tuntemisen ja kiitän Jumalaa heistä jokaisesta. Mutta Suomi ei ole
enää sellainen yhtenäiskulttuurin maa kuin joskus 50-luvulla. Siksi rukoilen opettajien
ja sairaalatyöntekijöiden puolesta, että he tulisivat tuntemaan Jumalan henkilökohtaisesti.
Miten esim. kiroileva ja uskonasioita pilkkaava
hoitaja voi johdattaa kuolevan Jumalan armon alle? Tai voi tietysti. Jumalan sanaa lukemalla, jos potilas jaksaa pyytää sitä.
Mutta helpompaa se olisi, jos olisi rakkaus
Jumalaan sydämessä. Jokaisella opettajalla, jokaisella sairaaita hoitavalla.
Monella on, kiitos Jumalalle siitä!
Sanot, että valehtelen edelleenkin. Olen ollut
töissä niin kouluissa ja sairaaloissakin ja
tiedän, missä mennään.
Noista Raamatun paikoista. Omat lapseni olen vienyt pyhäkouluihin ja kerhoihin niin kauan
kuin he ovat halunneet. Pakolla en ole ketään vienyt. Kaikilla on usko ainakin sen verran sydämessä, etä ruokansa siunaavat, vaikkeivat
ehkä tässä vaiheessa ihan kaikki seurakunnassa säännöllisesti käykään. Osa taas
vetää parikymppisinä itse teini-ikäisten raamatturyhmiä ja siitä olen onnellinen.
Itse aikanani kävin pyhäkoulussa siinä 7 ja 13
vuoden välillä. Sitten meille iski pakkovalta,
pyhäkoulun opettaja julisti, että kaikkien on käytävä pyhäkoulua viiteentoista vuoteen päästäkseen rippikouluun.
Tiesin, että se ei pidä paikkansa ja sanoin myös sen.
Hän luki minulle juuri tuota kohtaa
myllynkivestä tuomioksi.
No, jäin kuitenkin pois. Minulla oli vaellusvuoteni ja uskoon tulin hieman yli 30-vuotiaana, mieheni puoli vuotta sen perään.
Rippikouluaikana kyllä etsin Jumalaa ihan tosissaan, mutta kukaan ei oikein osannut neuvoa.
Ripille menoa edeltäneen yön valvoin melkein kokonaan ja mietin, olenko oikealla mielellä
menossa ripille. Yritin tehdä niin täyttä totta kuin sen ikäinen voi yksin tehdä. Ei se pitkään kestänyt, sitten tulivat tanssit
ja opiskelijariennot ja Jumala unohtui,
enimmäkseen. Olin ainakin kaukana täyssydämisestä Jumalan seuraamisesta.Minulla oli vaellusvuoteni ja uskoon tulin hieman yli 30-vuotiaana, mieheni puoli vuotta sen perään
Pyhäkoulunopettajani alkoi seurustella juopon
miehen kanssa ja hänestä itsestäänkin tuli
alkoholiongelmainen. Ehkä siinä kymmenkunta vuotta meni, ennen kuin hän sitten vanhempana
pääsi kuiville viinasta.
Sillä kertaa sillä tavalla, ei se mikään sääntö ole.
Enkä kyllä vieläkään tajua, mitä pahaa on siinä, että rukoilee herätystä Suomen maahan, niin
että lapset saisivat vahvan, rakastavan kristillisen kasvatuksen. On se nyt sitten
periluterilaista, luterilaisen kirkon lahkoa tai
jotain muuta kristillistä kirkkokuntaa, ortodoksista, helluntaita, vapaakirkkoa tai vastaavaa.
Kunhan vain tämä kansa herää ja tekee parannuksen!
Joskus tuntuu, että me näemme maailman
tämän pienen Suomi-ruokoputken läpi. Täällä
suuri enemmistö on luterilaisia. Osalla nimet
Jumalan kirjoissa, osalla ei, ihan sen mukaan,
minkä suunnan kukin on elämälleen valinnut.
Jossakin muualla päin maailmaa esim.
ortodokseja ja helluntailaisia on moninkertainen määrä luterilaisiin verrattuna.
Saimme seurakuntaamme pakolaisperheen, Ruandasta kansanmurhaa paenneen. Mutamassa kuukaudessa siellä tapettiin 800 000 ihmistä. Ja hiljaiseksi pistää tämä meidän kristillisyytemme. Sekin, mitä Suomessa pidetään jo melkein äärifundamentalismina, on kaukana siitä rakkaudesta ja oikeudenmukaisuudesta, minkä Jumala haluaa
kansansa päälle vuodattaa.
Jumalan kirkkaus ja rakkaus totisesti näkyy näissä pahoinpidellyistä, mutta vainoista elävinä selvinneistä. Olen myöntänyt Jumalalle, että olen ihan oikasti kateellinen: haluan sitä samaa rakkautta itselleni ja tälle kansalle. - sanon aamenen
sunnyriver kirjoitti:
Vaan kyllä minulla silti on huoli Suomen maasta.
Rukoilen syvää herätystä tähän maahan, vaikka sinä oletkin sitä mieltä, että kaikki on kohdallaan.
Nistä opettajista. Sihen, että opettaa uskontoa, ei
tarvitse omakohtaista vakaumusta. Ok, kaikkein jyrkimmät ateistit eroavat kirkosta, mutta paljon on myös niitä, jotka tavan vuoksi kirkkoon kuuluvat.
Vanhimmalle tyttärellemme aiheutti ensimmäisen uskonkriisin joskus nelivuotiaana opettajaperheen
poika, joka julisti, että ei Jumalaa ole, ei se ole maailmaa luonut. Kehitystä ja räjähdystä se vain kaikki on.
Tiedän, että monet opettajat haluavat tosiaan
opettaa lapsille Jumalan tuntemisen ja kiitän Jumalaa heistä jokaisesta. Mutta Suomi ei ole
enää sellainen yhtenäiskulttuurin maa kuin joskus 50-luvulla. Siksi rukoilen opettajien
ja sairaalatyöntekijöiden puolesta, että he tulisivat tuntemaan Jumalan henkilökohtaisesti.
Miten esim. kiroileva ja uskonasioita pilkkaava
hoitaja voi johdattaa kuolevan Jumalan armon alle? Tai voi tietysti. Jumalan sanaa lukemalla, jos potilas jaksaa pyytää sitä.
Mutta helpompaa se olisi, jos olisi rakkaus
Jumalaan sydämessä. Jokaisella opettajalla, jokaisella sairaaita hoitavalla.
Monella on, kiitos Jumalalle siitä!
Sanot, että valehtelen edelleenkin. Olen ollut
töissä niin kouluissa ja sairaaloissakin ja
tiedän, missä mennään.
Noista Raamatun paikoista. Omat lapseni olen vienyt pyhäkouluihin ja kerhoihin niin kauan
kuin he ovat halunneet. Pakolla en ole ketään vienyt. Kaikilla on usko ainakin sen verran sydämessä, etä ruokansa siunaavat, vaikkeivat
ehkä tässä vaiheessa ihan kaikki seurakunnassa säännöllisesti käykään. Osa taas
vetää parikymppisinä itse teini-ikäisten raamatturyhmiä ja siitä olen onnellinen.
Itse aikanani kävin pyhäkoulussa siinä 7 ja 13
vuoden välillä. Sitten meille iski pakkovalta,
pyhäkoulun opettaja julisti, että kaikkien on käytävä pyhäkoulua viiteentoista vuoteen päästäkseen rippikouluun.
Tiesin, että se ei pidä paikkansa ja sanoin myös sen.
Hän luki minulle juuri tuota kohtaa
myllynkivestä tuomioksi.
No, jäin kuitenkin pois. Minulla oli vaellusvuoteni ja uskoon tulin hieman yli 30-vuotiaana, mieheni puoli vuotta sen perään.
Rippikouluaikana kyllä etsin Jumalaa ihan tosissaan, mutta kukaan ei oikein osannut neuvoa.
Ripille menoa edeltäneen yön valvoin melkein kokonaan ja mietin, olenko oikealla mielellä
menossa ripille. Yritin tehdä niin täyttä totta kuin sen ikäinen voi yksin tehdä. Ei se pitkään kestänyt, sitten tulivat tanssit
ja opiskelijariennot ja Jumala unohtui,
enimmäkseen. Olin ainakin kaukana täyssydämisestä Jumalan seuraamisesta.Minulla oli vaellusvuoteni ja uskoon tulin hieman yli 30-vuotiaana, mieheni puoli vuotta sen perään
Pyhäkoulunopettajani alkoi seurustella juopon
miehen kanssa ja hänestä itsestäänkin tuli
alkoholiongelmainen. Ehkä siinä kymmenkunta vuotta meni, ennen kuin hän sitten vanhempana
pääsi kuiville viinasta.
Sillä kertaa sillä tavalla, ei se mikään sääntö ole.
Enkä kyllä vieläkään tajua, mitä pahaa on siinä, että rukoilee herätystä Suomen maahan, niin
että lapset saisivat vahvan, rakastavan kristillisen kasvatuksen. On se nyt sitten
periluterilaista, luterilaisen kirkon lahkoa tai
jotain muuta kristillistä kirkkokuntaa, ortodoksista, helluntaita, vapaakirkkoa tai vastaavaa.
Kunhan vain tämä kansa herää ja tekee parannuksen!
Joskus tuntuu, että me näemme maailman
tämän pienen Suomi-ruokoputken läpi. Täällä
suuri enemmistö on luterilaisia. Osalla nimet
Jumalan kirjoissa, osalla ei, ihan sen mukaan,
minkä suunnan kukin on elämälleen valinnut.
Jossakin muualla päin maailmaa esim.
ortodokseja ja helluntailaisia on moninkertainen määrä luterilaisiin verrattuna.
Saimme seurakuntaamme pakolaisperheen, Ruandasta kansanmurhaa paenneen. Mutamassa kuukaudessa siellä tapettiin 800 000 ihmistä. Ja hiljaiseksi pistää tämä meidän kristillisyytemme. Sekin, mitä Suomessa pidetään jo melkein äärifundamentalismina, on kaukana siitä rakkaudesta ja oikeudenmukaisuudesta, minkä Jumala haluaa
kansansa päälle vuodattaa.
Jumalan kirkkaus ja rakkaus totisesti näkyy näissä pahoinpidellyistä, mutta vainoista elävinä selvinneistä. Olen myöntänyt Jumalalle, että olen ihan oikasti kateellinen: haluan sitä samaa rakkautta itselleni ja tälle kansalle.ja samalla rohkasen sinua jatkamaan vaikka vastustajia varmasti tulee olemaan. Mutta pidä kiinni siitä minkä olet saanut ja välitä tuota sanomaa rakastavasta Jeesuksesta kaikkialle missä liikutkaan. Siilä niinkuin itsekin toit esille, tämä kansa tarvii herätystä vaikka meitä koko kansana kutsutaankin kristityksi kansaksi. Jatka rohkeasti ettenpäin!
- sunnyriver
uskossa kirjoitti:
"Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi."Tuli juuri juniori, tyttö 14 v, käymään ruokatunnilla
kotiin.
Kysyin:
- No, mites sinä nyt tulit?
- Tunnilla oli niin hirveä meteli, että
päätä alkoi särkeä. Minun piti tulla hakemaan
lääkettä, kun ensi tunnilla on koe.
- No, miten se sillä lailla?
- Oli uskontotunti ja ne vaan meluaa, kun on
iso ryhmä, kaksi ryhmää yhdessä.
- Onko teillä muita sellaisia tunteja?
- No, on niitä joitakin. Kotitalous ja...
Mutta onko sitä Ibumaxia?
Tavallista koululaisen arkea, tuskin Jumaan
tahtomaa. Rukousta tarvitaan!
- mathetes
Kirjoitit-
>>Alkuseurakunnan ajalta Raamatussa ei mainita yhtään tapausta,jossa perheen pieni lapsi olisi viety seurakuntaan saamaan pelkkää ihmissiunausta muun perheen tullessa kastetuksi.- aivan.
yhtään lapsen siunaustapausta ei mainita uuden liiton aikana tapahtuneen
jos sellainen tapa olisi alkuseurakunnassa ollut, niin toki se olisi mainittu ja kerrottu Raamatussa. - hautausmaan
aivan. kirjoitti:
jos sellainen tapa olisi alkuseurakunnassa ollut, niin toki se olisi mainittu ja kerrottu Raamatussa.siunaaminen.
Se taitaa riittää sinulle! - mathetes
aivan. kirjoitti:
jos sellainen tapa olisi alkuseurakunnassa ollut, niin toki se olisi mainittu ja kerrottu Raamatussa.Oletko mieltä vaikka?
Etkö osaa lukea selvää Raamatun tekstiä ja ajatella sillä korvienvälissäsi olevalla kudoskapasiteetilla ??? Koitappas käyttää sitä, tulet huomaamaan että se on sinulle hyödyksi!
Terv, mathetes ~ - WeijoLindroos
Ihmettelin lukiessani viestejäsi. Aivan kuin lukisin itse kirjoittamiani sanoja. Kiitos Herralle!
Itselläni on viisi aikuisiässä olevaa tytärtä. Heitä ei ole kastettu lapsena. Neljä heistä on tullut uskoon, ja heidät on kastettu upotuskasteella Jeesuksen Nimeen seurakunnassa, ei kirkossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770