Selväksi tuli

Että olen täällä keskustelijana, en raamatunopettajana.
Olen jättänyt hengellisen vastuuni 1.6.2006
(ensimmäinenkuudettakaksituhattakuusi)

Kotisivuni ovat yksityiset, sisältää muutaman raamattuopetuksen ja 3 kpl mainosta ja linkkejä, nk. yksityiset kotisivut yleensäkin.
Niistä voi joku saada hyötyä aina vaikka itse missä kulkisin.

Olen ollut vapaa tulemaan ja menemään miten lystään synninvietossa vapaasti, koska en ole osallistunut seurakuntaelämään 1.6.2006 jälkeen.

Parannusta jokainen tekee omaan tahtiinsa ja katse aina omaan napaan ja Kristukseen.
Ei ihmisiin.
Minua ei tarvitse eikä saa vahdata.
Taivasta- ei minua kohti katse siis, ja omaan napaan.

Tiedoksi vielä pari asiaa:
- Olen tasan tarkkaan elänyt maan lakien mukaan jo neljännesvuosisadan, yksi rattikäry oli joskus.
Maan lait ovat sydämessäni koska ne suojelavat jokaista maan kansalaista ja rakastan lähimmäisiäni.
Huomioikaa asiayhteydessä mikä on kunnianloukkaus, -ovat mm. erilaiset nimittelyt.
Uskovaistenkin hyvä muistaa tämä, koska ovat maan lakeja velvolliset noudattamaan.

Olen kieltäytynyt aina nuorten seksitarjouksista, enkä ole naapureistanikaan koskaan ottanut sänkykavereita, tai/ja puhunut kenenkään moisista asioista sanaakaan koskaan.

En ole koskaan elämässäni puhunut ainuttakaan sanaa kenenkään intiimeistä asioista.
En siis sanaakaan koskaan elämässäni !

Esimiehiä minulla ei ole ollut noin 15 vuoteen kun päättyi viimeinen työsuhde, olen eläkkeellä ollut jo 10 vuotta.
En ota esimiehiä ilman kuukausipalkkaa koskaan mistään, enkä ole valtuuttanut ketään antamaan lausuntoja nimissäni koskaan täytettyäni 18 vuotta.
Luottamustehtävissä ei ole koskaan esimiehiä.

En ole pitänyt ketään isänäni, enkä puhunut asiakkaistani sanaakaan koskaan elämässäni tai vieraista vainajista.

Pankkitilini on vain 20,- euroa plussalla, eli liian vähän että kukaan ansaitsisi kunnian olla kutsuttu isäkseni, eli ei ole maallisia apuja elämässä koskaan näkynyt.
Jos olisi, olisin voinut kunnioittaakin moisella tavalla.
Kukaan ei ole halunnutkaan ryhtyä isäkseni, kun asiaa tietustelin että mitä ihmeen juttuja kun erästäkin isäkseni kutsuttiin aiheetta ja sukunimellään selkäni takana?!
Isäni kuoli 1973.
En pue kura- tai potkuhousuja 50 vuotiaana.
Tämä on tilanne, ja villit ihmisten jutut saavat loppua asiassa.

On toki ollut elämässä lämpimiä ajatuksia monia ihmisiä kohtaan, vanhempia ja nuorempia eri syistä, myös asiakkaitani kohtaan.
En ole voinut puhua asiakkaistani koskaan, tai vieraitten perheitten vainajista sanaakaan koskaan.

Luottamustehtävissäni joita minulla ei enää ole, en ole pitkien pöytien äärellä kuunnellut enkä kommentoinut koskaan missään ainuttakaan sanaa ohi kokouksien asiakirjojen.

Toivon myös että jokainen kirkko löytää oman jäsenistönsä joukosta-, niistä jotka osallistuvat seurakuntaelämään tarpeeksi syntisiä haukuttavaksi jos haukkua pitää.
Eivät ole julkisia asioita kuitenkaan.

Toivon kaikille aina hyvää ennen ja edelleenkin.

Jumalan siunausta
jari laurila

7

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e.k-i

Hengellinen vainuni sanoo,että olet matkalla kohti hengellistä vapautta(sitä mitä adv.pelkäävät)

Kun nyt olet päässyt irti seurakunnallisesta vastuusta...tee seuraavaksi sellainen siirto elämässäsi,että luet vain raamattua. Laita sivuun kaikki adv.kirjallisuus.

Sinun ,ja raamatun välissä,ei tarvita ketään muuta.

Koetappa kuriispäältä testata,ja katso mitä se vaikuttaa hengelliseen elämääsi.

• Kiitos

Olen ollut srk elämästä poissa 2,5 vuotta.

Väsyin, olin liian ahkera.

Olenkin ajatellut toki aivan ensin lukea Raamatun, mutta en ole jaksanut vielä ja muutama teos.

En minä luovu oppimastani, sillä tutkin 8 vuotta päätoimisesti kunnes kaikki oli valmista ja tajuttu.
        Tuli asia valmiiksi.

Siunauksia
        jari

• ellenin sviitti
        jarlau kirjoitti:

Kiitos

Olen ollut srk elämästä poissa 2,5 vuotta.

Väsyin, olin liian ahkera.

Olenkin ajatellut toki aivan ensin lukea Raamatun, mutta en ole jaksanut vielä ja muutama teos.

En minä luovu oppimastani, sillä tutkin 8 vuotta päätoimisesti kunnes kaikki oli valmista ja tajuttu.
        Tuli asia valmiiksi.

Siunauksia
        jari

HOTELLI ELLLENIN SVIITTI

Hotellin ydintuote on majoituspalvelu. Yleensä huonehintaan sisältyy aamiainen. Lisäksi hotelli voi tarjota puoli- ja täysihoitoateriointia tai à la carte –ruokailua. Muut palvelut tukevat ydintuotetta ja ne voivat ohjata asiakasta hotellivalinnassa. Avustavia palveluja hotellissa ovat muun muassa vastaanottopalvelu ja minibaaripalvelu. Tukipalvelut lisäävät asiakkaan kokemaa arvoa ja niitä voivat olla esimerkiksi tanssiravintola, ohjatut retket ja erilaiset liikuntapalvelut, kuten uima-allas ja kuntosali. Palveluita kehitetään jatkuvasti, jotta asiakkaat viihtyisivät kauemmin ja tulisivat uudelleen.

• raamatunopettaja jarlau
        ellenin sviitti kirjoitti:

HOTELLI ELLLENIN SVIITTI

Hotellin ydintuote on majoituspalvelu. Yleensä huonehintaan sisältyy aamiainen. Lisäksi hotelli voi tarjota puoli- ja täysihoitoateriointia tai à la carte –ruokailua. Muut palvelut tukevat ydintuotetta ja ne voivat ohjata asiakasta hotellivalinnassa. Avustavia palveluja hotellissa ovat muun muassa vastaanottopalvelu ja minibaaripalvelu. Tukipalvelut lisäävät asiakkaan kokemaa arvoa ja niitä voivat olla esimerkiksi tanssiravintola, ohjatut retket ja erilaiset liikuntapalvelut, kuten uima-allas ja kuntosali. Palveluita kehitetään jatkuvasti, jotta asiakkaat viihtyisivät kauemmin ja tulisivat uudelleen.

"Olen ollut vapaa tulemaan ja menemään miten lystään synninvietossa vapaasti, koska en ole osallistunut seurakuntaelämään 1.6.2006 jälkeen"
        (Jarlau)

Vaikka ihminen ei olisi uskova ja vaikka hän ei
        osallistuisi minkään seurakunnan elämään, ei
        syntielämää saa viettää tieten tahtoen.

• raamatunopettaja jarlau kirjoitti:

"Olen ollut vapaa tulemaan ja menemään miten lystään synninvietossa vapaasti, koska en ole osallistunut seurakuntaelämään 1.6.2006 jälkeen"
        (Jarlau)

Vaikka ihminen ei olisi uskova ja vaikka hän ei
        osallistuisi minkään seurakunnan elämään, ei
        syntielämää saa viettää tieten tahtoen.

Varsin outo hiippari olen aina ollut.
        Täysin epäsovinnainen aina muiden joukkoon, heh, en ole koskaan kokenut että minun pitäisi apinoida ketään, pyytää kunniaani, ja kun en olekaan kuin joku "itse minä" joka on tietysti ainoa oikea malli, olen tietysti vaikeuksissa.
        Ihmisethän kokevat ainoaksi oikeksi kaiken sen mallin mikä sopii omaan persoonallisuuteen.
        Muut ovat hulluja tai jotakin sinne päin.

Kaikki Raamatun suurmiehet ottivat harha-askeleensa, ainoastaan Danielista ja Joosefista ei ole syntimerkintöjä Raamatussa.
        Jeesus ainoa synnitön.

Ei tuo ole puolustus synnille, mutta auttaa.

Huom myös mitä olen joskus asiasta kirjoittanut.
        Olen kyllä hankkinut joskus rautaisen Raamatun tuntemuksen, 8 vuotta kokopäiväistä opiskelua, joka jae.

LANKEEMUS, HARHA- ASKEL JA EREHDYS
        Lapi Raamatun historian Jumalaan uskoville on sattunut enemman tai vahemman erehdyksia ja harha-askelia hurskaallakin tiella.

Monet suuret uskon miehet ovat langenneet suuriinkin synteihin. (1 Moos 3, Tuom 15:11, 1 Kun 11:1-13, Joh 18:15-18, Matt 26:14-16, 1 Moos 9:21).

Israelin kansan lukuisat kuninkaat olivat usein uskottomia Herralle.

Jumalan oma valittu kansa oli “niskurikansa,” joka toistuvasti luopui Jumalan tahdosta historiansa aikana. (2 Moos 32, Apt 7:39-43, Tuom 2:11-15)

Taivaassa kolmasosa enkeleista lankesi, ja luopui pois Jumalasta. (Juud 6, 2 Piet 2:4, Ilm 12:7-8)

Ihminen voi kompastua monista eri syista; Rikkauden viettelys (Hes 7:19) Epajumalat (Hes 14:3, Jer 18:15) Katumattomat synnit ja kaantymattomyys, (Hoos 5:5) Ylpeys (Jer 50:32) valinpitamattomyys Raamatun sanaa kohtaan (1 Piet 2:8) ja vaara opetus. (Mal 2:8) aiheuttavat syntia.

Myos oikeat opettajatkin voivat kompastua. (Dan 11:35)

Raamattu kertoo etta me kaikki hairahdumme ja erehdymme, enemman tai vahemman kristillisenkin vaelluksemme aikana. ( Jaak 3:2, 1 Tim 1:6, 6:20-21)

Erehdykset, kompastukset ja harha-askeleet ovat kuitenkin eri asioita kuin luopumus. Luopumuksessa ihminen tietoisesti tekee omia ehtoja ja myonnytyksia, ja voi luopua kokonaan uskosta toistaiseksi tai lopullisesti.

Mita enemman vasustamme Pyhaa Henkea sen kauemmaksi ajaudumme hyvasta paimenesta. Lopulta Hyvan Paimenen (Joh 10:14, Matt 25:32) aani voi lakata kokonaan kuulumasta. (Apt 7:51)

Ihminen voi tilapaisesti tai toistuvasti pilkata Pyhaa Henkea. Jos tasta ei tehda parannusta, ihminen syyllistyy anteeksiantamattomaan syntiin, mikali jaa katumattomaksi ja kaantymattomaksi. (Luuk 12:10)

Kompastunutta auttaa ja vahvistaa selkea paatos seurata Herraa. Jumala tukee aina taistelevaa. (Ef 6:10-18) Rukous on tarkea, (Ef 6:18) ja Raamatun luku, (Job 4:4) seka myos hengellinen musiikki. (Ef 5:19) Nama lahentavat ihmista Pyhaan Henkeen.

Harha-askeleen sattuessa on tarkeata tunnustaa ja katua syntinsa Herralle.

Tehda vakaasti paatos parannuksesta, ja etta ei syntia sitten enaa muistella ja surra liikaa, ja anneta synnin masentaa kohtuuttomasti. On eduksi kun antaa evankeliumin valon ja armon olla syntia suuremman, ja iloita parannuksesta. (Luuk 10:20, Fil 4:4, Ps 31:8-9, 5:12, Room 12:12)

Langennutta tulee kohdella saalien, ja kannustaen. (Room 12:15, 1 Piet 3:8) Syntia ei saa kayttaa lyomaaseena langennutta kohtaan. (1 Piet 3:8, Matt 12:20) Viha, (Matt 5:21-22, Ps 37:8, Jaak 1:19) syyttaminen ja halveksuminen voi aiheuttaa loukkaantumista, joka heikossa tilassa ikavimmillaan voi johtaa pois seurakuntayhteydesta. (Ef 4:31, Kol 3:8)

Evankeliumi on rakkautta. Ei kilpailua ihmisten paremmuudesta. Empatia on tarkeata kaikessa rakkaudessa. (Hebr 5:1-2)

Jeesus nuhteli synnista aina saalien rakkaudessa. (Hebr 4:15, Luuk 15:11-32)

“Joka luulee seisovansa katsokoon ettei kaadu.” (1 Kor 10:12-13) Armollinen Jumala on kuitenkin varannut ihmiselle aina ulospaasyn kiusauksista.

Ylpeys kay lankeemuksen edella tavallisesti. Erehdys opettaa ja lisaa noyryytta.

“Vaikka vanhurskas seitsemasti kaatuisi, han nousee jalleen.” (Snl 24:16)

On viisasta ymmartaa etta kiusaukset kuuluvat kristitynkin elamaan. Helpompaa on kun ei anna niiden masentaa, jolloin lankeemus voi helpommin tapahtua. Herran Hengen johdossa pysyminen on voima, ja turva synnin vastustuksessa. (Joh 22:17, 2 Kor 3:18, Joh 6:63)

Paholainen ei niinkaan kiusaa niita jotka se on jo voittanut puolelleen.

Varsinkin ahkerat evankeliumin tyontekijat, ja johtajat ovat erityisesti vaaravyohykkeessa, joiden avulla tulisi suurempi vahinko jos he luopuisivat.

Mita enemman ihminen haittaa paholaisen sielujen kadotusyota evankeliumin tyossa, voi paholaisen ponnistelut olla sitakin aktiivisempia.

Lakia rakastava ja viisauden tiella kulkeva on paremmassa turvassa. (Ps 119:165, Snl 4:11-12)

Raamattu opettaa ketka ovat pyhia viimeisina aikoina; >Ilm 14:12, 12:17.

Pyhyys tarkoittaa tassa Pyhan Hengen johdossa kulkemista, ja Jumalan siveyslain (10 kaskya) kunnioitusta kaikessa elamanohjeena. (Luuk 16:17; Matt 5:17-18, 1 Joh 2:1-5, Jaak 1:25, 2:10-12)

Jeesuksessa Kristuksessa uskovalla on puolustaja ja syntien sovitus erehdyksissaankin. (jakeet 1-2) (Hebr 2:18)

Jeesuksessa on vapautus kiusauksista, ilo, rauha, onni.

Armollinen Vapahtaja pyytaa luokseen kaikki ahdistuneet, uupuneet, masentuneet ja synnin tuskassa kamppailevat.

“Tulkaa minun luokseni, te kaikki tyon ja kuormien uuvuttamat. Mina annan teille levon.” ( Matt 11:28-30)

Lisaa asian lahelta:

http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli

Osasto 1: “Mita on Pyhan Hengen pilkka?”

“ 3: “Kun Jumala kutsuu ihmista parannukseen”

“ “ “Uudesti syntyminen”

“ “ “Miten saan syntini anteeksi. Lain ja evankeliumin suhde”

“ “ “Vapahtajamme Jeesus. Puolustajamme tuomiolla”

“ “ “Katumus, kaantymys, ja syntien tunnustaminen”

“ “ “Kaantymys kuolinvuoteella”

Osasto 4 “Mika on syntia?”

“ “ “Lain vai armon alla?”

Siunauksia päivääsi
        jari laurila

• tosielämää

Asiasta toiseen. Löydät paremmin elämänkumppanin itsellesi, jos jätät takaalalle tuo hengellisen egosi. Parhaimmat naiset karkoittaa sillä jos tuo liikaa hengellisiä asioita esille itsestään.
      Naiset kaipaa turvaa ja syliä norm. miehistä jolla jalat maassa. Hihhuleilla on tunnetusti pää taivaassa ja munat jäässä.

• Saavat suksia kuuseen kuka tahtoo, ei kiinnosta minua, ja toivon että huorat tulevat hyvin nussituiksi aina tuomiopäivään saakka, jos niin itse tahtovat, ei niitä tarvitse minulle tyrkyttää.

Siunausta
        jari laurila

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5645
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4742
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3057
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2976
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2654
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1996
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      116
      1460
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe